Страница 2 от 2

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 08 юни 2022, 19:53
от F Focus
Ако правилно съм разбрал важната информация е, че компресорът работи независимо дали климатроникът е на "Ауто", или на ръчен режим.
Защо тогава тук-там се казва, че климатроник вкл. на "Ауто" натоварва по-малко двигателя за разлика от климатика, а оттам и разходът на гориво е по-малък? Не ме интересува разходът на гориво, а дали горното твърдение е вярно, и ако е защо, че не мога да вдяна? :oops:
За Протокола-каква марка компресори се вграждат във "Форд" и качествени ли са, или...?
Инак и на мен никак не ми харесва компресорът да зацепва и да се развърта от 4000 об./мин., например.

П.С. Зяпах при руснаците, че при климатроник на "Фокус" (вероятно и при други модели) зад решетчицата под блока на климатроника има мъндзарко ел. моторче с трилопатно витло, което смуче въздух от купето, по чиято температура се ориентира как да реагира, но след години перчицата и кожухът и се затлачват с полепнал прахоляк, и не може да се върти, което затруднява преценката на електрониката, та е добре да се почисти.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 08 юни 2022, 21:15
от deathstorm
Да, правилно си разбрал. Ако искаш да ти работи ефективно климатика, тоест компресора да се товари малко съответно и минимално да се повишава разхода се грижи за чистотата на топлообменниците и сменяй филтъра на купето. Аз тази пролет си смених радиатора на климатика (кондензатора), че беше напрактика унищожен половината от насекоми и камъчета. Ефекта беше по-студен въздух и по-малко натоварване на двигателя (преди климатика "дърпаше" повече мощност). Вътрешния радиатор (изпарителя) съм го чистил с пяна, но не през духалките, а като се махне филтъра на купето на гърба му е изпарителя и може да се напръска обилно.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 09 юни 2022, 20:31
от F Focus
И, аз съм си поставил, като една от задачите да сменя кондензатора, че никак не ми харесва, но от липса на време изпуснах по-студеното време и климатичните сервизи се натовариха сериозно. Ако успея да се вредя през лятото ще го сменя. Инфо каква марка да е? През годините съм бил доволен от "Нисенс". Инак съм наясно колко е важен кондензатора, защото освен всичко друго и налягането на фреон в системата се повишава.
Филтъра на купето го сменявам всяка година.

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 09 юни 2022, 22:39
от ivchotr
Откак ми смениха разбития лагер на компресора, не намирам разлика в натоварването на двигателя с включен климатроник или с изключен. Така че според мен съпротивлението на фреона в системата едва ли е фактор за повишаване на разхода на двигателя. Разбитият лагер е друго нещо. Направо работи като моторна спирачка. На един Вартбург му беше "блокирал" двигателят заради лагера на алтернатора. След подмяната му цвайтактерът се върна към живот :D

Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.

Публикувано: 11 юни 2022, 12:39
от deathstorm
Кондезнатор сложих марка N.R.F., такъв ми препоръча момчето от сервиза, в който ходих да ми източат фреона.