Страница 1 от 2

Оборотите играят при включен климатик.

Публикувано: 19 мар 2007, 17:38
от Rick
Колеги нещо ненормално става с климатика. Като го включа на празен ход и оборотите започват да играят, през 10 секунди падат сами почти до 0 и се качват после на нормално ок. 850. Чува се и самото форсиране, все едно подавам леко газ, без изобщо да пипам педала.
В движение проблема изчезва и нищо не се усеща, но на празен ход играе. Най-интересното е че не гасне като паднат оборотите а автоматично си ги връща веднага.
С изключен климатик нямам никакви проблеми, минавал съм диагностика и всичко е в норма. Значи проблема е в самия климатик. Кое според вас ще го кара така да си играе с оборотите?

Публикувано: 19 мар 2007, 18:04
от valboy
Сигурно климатика не работи равномерно нали?!

Re: Оборотите играят при включен климатик.

Публикувано: 19 мар 2007, 18:21
от paci
Че и при мене е така. Чак до нула не падат но при отворен капак чувам муфата как зацепва, начи включва изключва, оправа си се там. Оборотите си играят но не претриса, държи се културно.
Не съм се замисля, че е проблем. Само на празен ход го има това.

Публикувано: 19 мар 2007, 18:23
от DigiPro
И при мен е както казва Паци. Според мен не е проблем - нали не ми гасне.

Публикувано: 19 мар 2007, 19:03
от Rick
Не знам дали е проблем, може и да не е. Но понеже рядко го ползвам и ми се стори странно.
Сигурно климатика не работи равномерно нали?!
Напротив работи равномерно и духа студено. Пробвах всички степени от най-силно до най-слабо на външен и вътрешен въздух.
В МП са го гледали още като я купих и ми казаха че всичко е в ред. Затова така се изненадах, но щом и при вас е подобно може и да е нормално. Всъщност аз го пуснах за има-няма 2-3 минути. Може би трябва да го изчаквам малко да поработи.

П.С. Дали има някакви консумативи за него дето трябва да се сменят периодично, напримир филтри?

Публикувано: 19 мар 2007, 20:05
от kEFi
...по-скоро проблема ти е впразния ход... нормално е при включване наклиматика да падноат малко, но после всичко се стабилизира. Дори и при повече консуматори. Сори за въпроса, ама несе сещам - имаш ли АГУ?

Публикувано: 19 мар 2007, 20:15
от paci
kEFi написа:...по-скоро проблема ТИ е впразния ход...
Начи и ние имаме проблем ?

Публикувано: 19 мар 2007, 22:40
от cocoff
И при мен празния ход играе при включен климатик:900-300-1100-900
Дори, ако не си внушавам, пъргавината й периодично намалява при включен климатик.

Публикувано: 19 мар 2007, 22:53
от paci
cocoff написа:Дори, ако не си внушавам, пъргавината й периодично намалява при включен климатик.
Точно !
Малко понамаля след като чистих клапана за празен ход и наръсих всички букси които докопах но определено така си се държи както ти викаш.
Други оплаквания нямам освен че усещам едни вибрации на волана на празен ход но това е без климатика.

Публикувано: 20 мар 2007, 02:50
от Rick
kEFi написа:...по-скоро проблема ти е впразния ход... нормално е при включване наклиматика да падноат малко, но после всичко се стабилизира. Дори и при повече консуматори. Сори за въпроса, ама несе сещам - имаш ли АГУ?
Да за съжаление, но не го ползвам. Което сигурно няма значение щом все пак е монтирано. Бях пуснал тема в АГУ раздела че искам да го махам, но се плаша да не ми прецакат инжекцията нещо.
То може ли да има общо с оборотите и климатика?

Публикувано: 20 мар 2007, 09:23
от kEFi
Естествено, че има. Като се включи - компресора се върти от двигателя, съответно товари. При движение - занижена и променяща се динамика (особено при малък двигател), но тогава двигателя си е в обороти и компенсираш със педала. На празен ход, обаче колата сама трябва да компенсира. Стандартното е при включен климатик все едно си опънал смукача т.е. подава се по-богата на гориво смес. Оборотите е нормално да мръднат при включване и донякъде после леко да се заиграват, но не в такива граници. Щом играят толкова - явно не може да се компенсира. Въпроса е да се разбере защо? Незнам, дали ще помогна - само съм карал, не съм човъркал коли с климатици, но и едно Тико на един приятел не играеше при включен климатик...

Публикувано: 20 мар 2007, 09:50
от demiro
Не е нормално явлението.Според мен може да са няколко причините,първо намаляващ фреон и переодично сработване на датчика за ниско налягане,но по-скоро е от датчиците ви за масата на постъпващият въздух МАФ и т.н. Почистете ги с контактен спрей и след това нулирайте компа чрез махане на клемата на акумолатора. Нормално е като се включи климатика на празен ход,да се повишат оборотите до около 1200,а муфата да сработва на горе-долу минута.Същите обороти трябва да държи при даване на неутрална скорост,но не спрял в покой автомобил /т.н. каране по инерция/. Явлението с подскачащите обороти се появява и при рязка промяна на влажността на въздуха,при мъгли и т.н. екстри. :wink:

Публикувано: 20 мар 2007, 11:15
от Brock
И аз мисля, че не е нормално. Аз когато си включа климатика, на празен ход, когато зацепва оборотите се променят за секунда, но в рамките на 200-300об/мин. Същото е като да си на празен ход и да пуснеш например фаровете или нагревателя на задния джам.

PS - така е и на газ и на бензин

:twisted:

Публикувано: 20 мар 2007, 19:42
от DigiPro
Ами незнам дали имам проблем, но преди да почистя клапана за празен ход понякога гаснеше на климатик. Сега само пропадат оборотите на моменти (и то май като позагрее) но не гасне. МАФ-а съм го чистил, компа е ресетван. На диагностика не ми дава никакви грешки. Ходих да ми проверяват климатика на сервиз за автоклиматици. Мериха налягане или каквото там се мери и казаха, че всичко му е наред и даже няма нужда да му се долива фреон.

Публикувано: 20 мар 2007, 20:29
от kEFi
...това, което се сещам за възможни причини:
- разхерметизация на някой вакуум по инжекцията;
- зацапване на моторчето за празния ход (ексцентрика);
- пробив в изолацията на някой кабел за управление на запалването и горивната смес;
- инертен датчик за температура на входящ въздух или охладителна течност...
- замърсен/и инжектори / калпаво гориво или горивен филтър....
- лоша свещ/и или кабел/и...

Публикувано: 21 мар 2007, 04:16
от Rick
Мерси на всички които помогнаха. Повечето неща ги изключвам тъй като съм сменил всякакви видове филтри, масла, минал съм диагностика и т.н. Пак си мисля че щом проблема е само при включен климатик значи някъде при него нещо не е в ред. Предполагам ще е както казвате или замърсен датчик или лоша връзка. При включени всички консумативи фарове, халогени, парно на мах и т.н. не се забелязва никаква промяна в поведението, което пак ме води единствено до самия климатик.
Ще отида на гости до МП първо да видим дали не е нещо очевидно което и те могат да оправят или ще отида в сервиз за климатици да видим там какво ще кажат и ще пиша развитието по въпроса.

Публикувано: 21 мар 2007, 10:04
от kEFi
Има резон! Чувал съм от колеги за проблеми по... незнам как се казва точно - съединителя на компресора :oops:

Публикувано: 06 апр 2007, 18:55
от Rick
Малко ъпдейт, не съм решил проблема още, но днес ходих на сервиз за климатици и от там казаха че климатика е в ред и явно проблема ще е в празния ход. Засекохме го че държи 500 оборота при включен климатик независимо от степента и понеже не са достатъчни компресора включва и изключва за да компенсира, от това играят. Поне така разбрах аз. В МП са заети до сряда и ще си запиша час в края на седмицата да видим причината.

Публикувано: 06 апр 2007, 19:05
от paci
Вчера моята като беше в МП за смяна на амортисьори ги питах и за празния ход че "дълбаеше" при смяна на предавките. Даже приемчика като се качи да я вкарва щеше я угаси на 2 пъти.
Питах го и той каза, че ще я погледнат.
Доста често я гасех при маневра. Това нещо се позагуби при смяна на гърнетата но пак го имаше. Вчера следобяд като я взех от МП и ... оправили са я :) Явно са пръснали клапана за празен ход. И аз го бях чистил но явно си има препарат ли кво ли.
Обаче! Викам чеки пусна климатика. Пускам климатика и всичко си е по старо му. Може и да е щото не е пускан цяла зима.
Казват ми разни разбирачи, щото ми бил малък мотора и компа гаси климатика на празен ход като се натовари двигателя.
Ще ида и аз да видя климатика и ако имам стабилен резултат ще пиша.
И при следващото ходене в МП ще ги питам и тях. Нямаше време за някой неща и ще се ходи пак. :)
Rick, па и ти нема си траеш като имаш резултат :wink:

Публикувано: 09 апр 2007, 14:27
от evg2
Това е датчик който следи налягането на фреона,подава сигнал на ЕКУ-то да повиши оборотите при вкл.на компресора,не знам какви стойности трябвя да има но когато не работи/откачен/ при вкл. климатик ЕКУ не променя оборотите,двг.започва да се товари.