Ацетон в горивото?
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
ОК, метанолът си е екстра, по-силен от етанола, но колата си върви ОК.
Значи може да се слага на всяко зареждане, например 100 мл на 10 литра А95. Няма да има никакви проблеми, напротив- ще се подобри изгарянето на горивото.
Аз имам достъп до един варел с около 125 литра останали вътре метанол...ще сипя веднъж във Фиестата и ще кажа как е.
Вижте как например Фокус Комби с етанол, как върви- 13-15 литра гори...но е доста по-чисто. Етанолът не е толкова калоричен, колкото бензина... равнява се на А83 бензин като калоричност...но са го преработили и върви ОК.
Значи може да се слага на всяко зареждане, например 100 мл на 10 литра А95. Няма да има никакви проблеми, напротив- ще се подобри изгарянето на горивото.
Аз имам достъп до един варел с около 125 литра останали вътре метанол...ще сипя веднъж във Фиестата и ще кажа как е.
Вижте как например Фокус Комби с етанол, как върви- 13-15 литра гори...но е доста по-чисто. Етанолът не е толкова калоричен, колкото бензина... равнява се на А83 бензин като калоричност...но са го преработили и върви ОК.
- BUG
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 27 сеп 2007, 11:09
- Модел на автомобила: Ford Sierra MK1 2.0 DOHC EFI 1984y RIP.
Ford Scorpio 1997 GHIA 2.0 16v. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
:
Метиловият алкохол (CH3OH) и етиловият алкохол (C2H5OH) имат редица предимства в сравнение с бензина, от гледна точка получване на повече мощност. Метиловият алкохол (метанол) се синтезира от природен газ или въглища. Етиловият алкохол (етанол) се получава при ферментация на захар или биомаса ( царевица, захарна тръстика и др.) и последваща дестилация. За пълно изгаряне на 1 кг метанол е необходим 6.45 кг въздух, а най-висока мощност се получава при съотношение 1 кг метанол : 4 кг въздух. Едно от важните предимства на метанола ( и отчасти на етанола ), е че при неговото изпарение се поглъща голямо количество топлина. Това води до значително охлаждане на горивната смес и подобряване на обемната ефективност на двигателя. При изгарянето на алкохолите се отделят много по-малко вредни вещества в сравнение с бензина и дизела.
Чистия метанол обикновено се използва като гориво само в двигатели на състезателни автомобили. При обикновени автомобили той може да се добавя към бензина в количества от 10% до 50%. Колкото повече метанол добавяме, толкова повече трябва да обогатяваме горивната смес. Съвременните горивни системи с електронно впръскване, снабдени с ламбда сонда и обратна връзка, могат сами да се настройват в определени граници. Oктаново число на метанола е 130 по RON, което позволява работа при много висока степен на сгъстяване ( 16:1 и повече ), а от тук и по-висока мощност. Друго полезно качаство на метанола е че при неговото изпарение се поглъща голямо количество топлина. Това води до охлаждане и сгъстяване на горивната смес, което допринася за увеличаване на обемната ефективност на двигателя. При горенето на метанола се отделят по-големи обеми газове в сравнение с бензина, което води до по-високо налягане в цилиндрите. Благодарение на горепосочените фактори, един бензинов двигател, оптимизиран за работа с метанол може да постигне увеличаване на въртящия момент с 8-12 процента. Метанолът има по-ниска температура на пламъка от бензина, поради което се отделят по-малко азотни оксиди.
Трябва да се отбележат и някои отрицателни качества на метанола:
- поради по-ниската му калоричност от бензина, разходът на гориво измерен в литри се увеличава около два пъти;
- ниското налягане на парите на метанола в студено време затруднява запалването на двигателя;
- чистия метанол гори с почти невидим пламък, което е предпоставка за пожари и изгаряния;
- при студен двигател се получава отмиване на масления филм от стените на цилиндрите, което води до ускорено износване на цилиндрите и сегментите;
- Метанолът е силно отровен.
Метанолът е смъртоносен за хората. При поглъщане първоначално се проявява наркотичен ефект, подобен на този при етанола. След няколко часа се проявяват симптоми на токсично отравяне: главоболие, слабост, повръщане, нарушения в зрението, конвулсии, кома и смърт. Фаталната доза е около 25-50 мл. Поради това, че метанола прилича по вкус и мирис на етиловия алкохол, такива отравяния се случват често. При метаболизма на метанола се получава формалдехид, който уврежда централната нервна система и оптичния нерв. По тази причина, дори и при по-леките случаи на отравяне, хората ослепяват. Отравянето може да стане и чрез вдишване на изпарения или контакт с кожата. Поради това при работа с метанол трябва да се използват гумени ръкавици. При съмнение за отравяне с метанол, трябва незабавно да се потърси лекарска помощ.
Чистия метанол обикновено се използва като гориво само в двигатели на състезателни автомобили. При обикновени автомобили той може да се добавя към бензина в количества от 10% до 50%. Колкото повече метанол добавяме, толкова повече трябва да обогатяваме горивната смес. Съвременните горивни системи с електронно впръскване, снабдени с ламбда сонда и обратна връзка, могат сами да се настройват в определени граници. Oктаново число на метанола е 130 по RON, което позволява работа при много висока степен на сгъстяване ( 16:1 и повече ), а от тук и по-висока мощност. Друго полезно качаство на метанола е че при неговото изпарение се поглъща голямо количество топлина. Това води до охлаждане и сгъстяване на горивната смес, което допринася за увеличаване на обемната ефективност на двигателя. При горенето на метанола се отделят по-големи обеми газове в сравнение с бензина, което води до по-високо налягане в цилиндрите. Благодарение на горепосочените фактори, един бензинов двигател, оптимизиран за работа с метанол може да постигне увеличаване на въртящия момент с 8-12 процента. Метанолът има по-ниска температура на пламъка от бензина, поради което се отделят по-малко азотни оксиди.
Трябва да се отбележат и някои отрицателни качества на метанола:
- поради по-ниската му калоричност от бензина, разходът на гориво измерен в литри се увеличава около два пъти;
- ниското налягане на парите на метанола в студено време затруднява запалването на двигателя;
- чистия метанол гори с почти невидим пламък, което е предпоставка за пожари и изгаряния;
- при студен двигател се получава отмиване на масления филм от стените на цилиндрите, което води до ускорено износване на цилиндрите и сегментите;
- Метанолът е силно отровен.
Метанолът е смъртоносен за хората. При поглъщане първоначално се проявява наркотичен ефект, подобен на този при етанола. След няколко часа се проявяват симптоми на токсично отравяне: главоболие, слабост, повръщане, нарушения в зрението, конвулсии, кома и смърт. Фаталната доза е около 25-50 мл. Поради това, че метанола прилича по вкус и мирис на етиловия алкохол, такива отравяния се случват често. При метаболизма на метанола се получава формалдехид, който уврежда централната нервна система и оптичния нерв. По тази причина, дори и при по-леките случаи на отравяне, хората ослепяват. Отравянето може да стане и чрез вдишване на изпарения или контакт с кожата. Поради това при работа с метанол трябва да се използват гумени ръкавици. При съмнение за отравяне с метанол, трябва незабавно да се потърси лекарска помощ.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Не си скапваите колите с разни неща които си нямате на представа какво ще сторят с мотора ви! Зная , че на всеки му се иска да намери магическата отвара ,дето да накара колата да гори малко и да върви много.Второто разбира се е възможно но на цената на намаляване ресурса на двг-то. Всяка добавка от изброените тук променя темп. на изгаряне, съотвтно влияе пряко на сегменти семаринги и т.н. Колата работи в съвсем друг режим. Трябва да се променят топлинните числа на свещити-т.е. други и т.н. и т.н. Да не забравяме,че западните автомобили са много чувствителни към подобни промени , а сега си спомням , че не само западните са така. Преди години 1 приятел си купи нова лада от магазина. Работеше в летище и я караше само с керосин. Много му завиждаха хората как вървеше и много малко гореше. Неприятното беше ,че много малко време успя да върви скапа се на 5,2 К Км. От буталата и можеше да се направят само пепелници ама много красиви -СИНИ. Лагери сегманти валове всичко беше посиняло.
Сори за отклонението, но наистина искам да предпазя ако някои е решил да си скапва колицата. И... какрая искам да кажа, че някои от тези неща които сте изброили са много отровни. Особено внимавайте с МЕТАНОЛА(работя с него)Не си мислете ,че е опасен само при поглъщане. Много литлива течност е и е вреден дори при вдишвате. Има способността за се натрупва в някои органи подобно на оловото. Така , че решавате вие- тенекии се купуват - Здраве малко по- трудно!
Сори за отклонението, но наистина искам да предпазя ако някои е решил да си скапва колицата. И... какрая искам да кажа, че някои от тези неща които сте изброили са много отровни. Особено внимавайте с МЕТАНОЛА(работя с него)Не си мислете ,че е опасен само при поглъщане. Много литлива течност е и е вреден дори при вдишвате. Има способността за се натрупва в някои органи подобно на оловото. Така , че решавате вие- тенекии се купуват - Здраве малко по- трудно!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
А как лагерите и валовете са посинели от горивото керосин? Загрял е двигателя? Или от неправилно горене е прегрявала горивната камера - бутала, клапани и глава? Но пък валът е на 25 см по-надолу и е в маслото, което повече от 100 в ладата не вдига...??!??fordman написа: и я караше само с керосин. Много му завиждаха хората как вървеше и много малко гореше. Неприятното беше ,че много малко време успя да върви скапа се на 5,2 К Км. От буталата и можеше да се направят само пепелници ама много красиви -СИНИ. Лагери сегманти валове всичко беше посиняло.
Забелязах рани митове в тази тема, подкрепяни с незнание или неразбиране на смисъла на думички като температура, октаново число... и някой каза за едно гориво, че е силно - тук май аз съм назад с обучението

С тия забелешки само подсказвам да се прочита и мисли докато се чете и експериметира, че само четене (в нета) води до лошо
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
>:D<:diesel1.6 написа:А как лагерите и валовете са посинели от горивото керосин? Загрял е двигателя? Или от неправилно горене е прегрявала горивната камера - бутала, клапани и глава? Но пък валът е на 25 см по-надолу и е в маслото, което повече от 100 в ладата не вдига...??!??fordman написа: и я караше само с керосин. Много му завиждаха хората как вървеше и много малко гореше. Неприятното беше ,че много малко време успя да върви скапа се на 5,2 К Км. От буталата и можеше да се направят само пепелници ама много красиви -СИНИ. Лагери сегманти валове всичко беше посиняло.
Забелязах рани митове в тази тема, подкрепяни с незнание или неразбиране на смисъла на думички като температура, октаново число... и някой каза за едно гориво, че е силно - тук май аз съм назад с обучението. Такъв термин не срещам в работата си с горива, нещо новоизпечено е:)
С тия забелешки само подсказвам да се прочита и мисли докато се чете и експериметира, че само четене (в нета) води до лошо
"It's a triumph of handling over power!"


- Full_Speed
- потребител
- Мнения: 479
- Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта