Ацетон в горивото?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 14 окт 2007, 23:48

Метанола не е ли синият спирт който се продава за горене!Ако подобрява горивото ,защо да се слага на 5 зареждания веднъж?Каква е пропорцията за слагане при всяко зареждане тогава
Форд е колата на шампионите!!!

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 16 окт 2007, 13:01

ОК, метанолът си е екстра, по-силен от етанола, но колата си върви ОК.
Значи може да се слага на всяко зареждане, например 100 мл на 10 литра А95. Няма да има никакви проблеми, напротив- ще се подобри изгарянето на горивото.
Аз имам достъп до един варел с около 125 литра останали вътре метанол...ще сипя веднъж във Фиестата и ще кажа как е.
Вижте как например Фокус Комби с етанол, как върви- 13-15 литра гори...но е доста по-чисто. Етанолът не е толкова калоричен, колкото бензина... равнява се на А83 бензин като калоричност...но са го преработили и върви ОК.

Потребителски аватар
BUG
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 27 сеп 2007, 11:09
Модел на автомобила: Ford Sierra MK1 2.0 DOHC EFI 1984y RIP.
Ford Scorpio 1997 GHIA 2.0 16v.
Местоположение: София
Status: Извън линия

:

Мнение от BUG » 18 окт 2007, 10:50

Метиловият алкохол (CH3OH) и етиловият алкохол (C2H5OH) имат редица предимства в сравнение с бензина, от гледна точка получване на повече мощност. Метиловият алкохол (метанол) се синтезира от природен газ или въглища. Етиловият алкохол (етанол) се получава при ферментация на захар или биомаса ( царевица, захарна тръстика и др.) и последваща дестилация. За пълно изгаряне на 1 кг метанол е необходим 6.45 кг въздух, а най-висока мощност се получава при съотношение 1 кг метанол : 4 кг въздух. Едно от важните предимства на метанола ( и отчасти на етанола ), е че при неговото изпарение се поглъща голямо количество топлина. Това води до значително охлаждане на горивната смес и подобряване на обемната ефективност на двигателя. При изгарянето на алкохолите се отделят много по-малко вредни вещества в сравнение с бензина и дизела.

Чистия метанол обикновено се използва като гориво само в двигатели на състезателни автомобили. При обикновени автомобили той може да се добавя към бензина в количества от 10% до 50%. Колкото повече метанол добавяме, толкова повече трябва да обогатяваме горивната смес. Съвременните горивни системи с електронно впръскване, снабдени с ламбда сонда и обратна връзка, могат сами да се настройват в определени граници. Oктаново число на метанола е 130 по RON, което позволява работа при много висока степен на сгъстяване ( 16:1 и повече ), а от тук и по-висока мощност. Друго полезно качаство на метанола е че при неговото изпарение се поглъща голямо количество топлина. Това води до охлаждане и сгъстяване на горивната смес, което допринася за увеличаване на обемната ефективност на двигателя. При горенето на метанола се отделят по-големи обеми газове в сравнение с бензина, което води до по-високо налягане в цилиндрите. Благодарение на горепосочените фактори, един бензинов двигател, оптимизиран за работа с метанол може да постигне увеличаване на въртящия момент с 8-12 процента. Метанолът има по-ниска температура на пламъка от бензина, поради което се отделят по-малко азотни оксиди.

Трябва да се отбележат и някои отрицателни качества на метанола:
- поради по-ниската му калоричност от бензина, разходът на гориво измерен в литри се увеличава около два пъти;
- ниското налягане на парите на метанола в студено време затруднява запалването на двигателя;
- чистия метанол гори с почти невидим пламък, което е предпоставка за пожари и изгаряния;
- при студен двигател се получава отмиване на масления филм от стените на цилиндрите, което води до ускорено износване на цилиндрите и сегментите;
- Метанолът е силно отровен.

Метанолът е смъртоносен за хората. При поглъщане първоначално се проявява наркотичен ефект, подобен на този при етанола. След няколко часа се проявяват симптоми на токсично отравяне: главоболие, слабост, повръщане, нарушения в зрението, конвулсии, кома и смърт. Фаталната доза е около 25-50 мл. Поради това, че метанола прилича по вкус и мирис на етиловия алкохол, такива отравяния се случват често. При метаболизма на метанола се получава формалдехид, който уврежда централната нервна система и оптичния нерв. По тази причина, дори и при по-леките случаи на отравяне, хората ослепяват. Отравянето може да стане и чрез вдишване на изпарения или контакт с кожата. Поради това при работа с метанол трябва да се използват гумени ръкавици. При съмнение за отравяне с метанол, трябва незабавно да се потърси лекарска помощ.

fordman
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от fordman » 18 окт 2007, 18:14

Не си скапваите колите с разни неща които си нямате на представа какво ще сторят с мотора ви! Зная , че на всеки му се иска да намери магическата отвара ,дето да накара колата да гори малко и да върви много.Второто разбира се е възможно но на цената на намаляване ресурса на двг-то. Всяка добавка от изброените тук променя темп. на изгаряне, съотвтно влияе пряко на сегменти семаринги и т.н. Колата работи в съвсем друг режим. Трябва да се променят топлинните числа на свещити-т.е. други и т.н. и т.н. Да не забравяме,че западните автомобили са много чувствителни към подобни промени , а сега си спомням , че не само западните са така. Преди години 1 приятел си купи нова лада от магазина. Работеше в летище и я караше само с керосин. Много му завиждаха хората как вървеше и много малко гореше. Неприятното беше ,че много малко време успя да върви скапа се на 5,2 К Км. От буталата и можеше да се направят само пепелници ама много красиви -СИНИ. Лагери сегманти валове всичко беше посиняло.
Сори за отклонението, но наистина искам да предпазя ако някои е решил да си скапва колицата. И... какрая искам да кажа, че някои от тези неща които сте изброили са много отровни. Особено внимавайте с МЕТАНОЛА(работя с него)Не си мислете ,че е опасен само при поглъщане. Много литлива течност е и е вреден дори при вдишвате. Има способността за се натрупва в някои органи подобно на оловото. Така , че решавате вие- тенекии се купуват - Здраве малко по- трудно!
Изображение

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 19 окт 2007, 21:10

Еваларка за изказването на FordMan

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 02 ное 2007, 10:09

fordman написа: и я караше само с керосин. Много му завиждаха хората как вървеше и много малко гореше. Неприятното беше ,че много малко време успя да върви скапа се на 5,2 К Км. От буталата и можеше да се направят само пепелници ама много красиви -СИНИ. Лагери сегманти валове всичко беше посиняло.
А как лагерите и валовете са посинели от горивото керосин? Загрял е двигателя? Или от неправилно горене е прегрявала горивната камера - бутала, клапани и глава? Но пък валът е на 25 см по-надолу и е в маслото, което повече от 100 в ладата не вдига...??!??

Забелязах рани митове в тази тема, подкрепяни с незнание или неразбиране на смисъла на думички като температура, октаново число... и някой каза за едно гориво, че е силно - тук май аз съм назад с обучението :). Такъв термин не срещам в работата си с горива, нещо новоизпечено е:)

С тия забелешки само подсказвам да се прочита и мисли докато се чете и експериметира, че само четене (в нета) води до лошо

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 02 ное 2007, 13:15

diesel1.6 написа:
fordman написа: и я караше само с керосин. Много му завиждаха хората как вървеше и много малко гореше. Неприятното беше ,че много малко време успя да върви скапа се на 5,2 К Км. От буталата и можеше да се направят само пепелници ама много красиви -СИНИ. Лагери сегманти валове всичко беше посиняло.
А как лагерите и валовете са посинели от горивото керосин? Загрял е двигателя? Или от неправилно горене е прегрявала горивната камера - бутала, клапани и глава? Но пък валът е на 25 см по-надолу и е в маслото, което повече от 100 в ладата не вдига...??!??

Забелязах рани митове в тази тема, подкрепяни с незнание или неразбиране на смисъла на думички като температура, октаново число... и някой каза за едно гориво, че е силно - тук май аз съм назад с обучението :). Такъв термин не срещам в работата си с горива, нещо новоизпечено е:)

С тия забелешки само подсказвам да се прочита и мисли докато се чете и експериметира, че само четене (в нета) води до лошо
>:D<:
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 06 дек 2007, 13:50

Както има една приказка.То ако ги направят колите да вървят със вода.Българина ще се пробва да кара на О2. :wink: Щото гледаме по евтиното :!: :!: :!:

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта