мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 26 дек 2009, 09:20
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
моля дайте съвет
преди няколко дена смених въздушен филтър на моето мондео 94г
по късно вечерта се появи проблем.
когато завъртя ключът и изчакам няколко секунди да подкачи гориво чувам шум от помпата който не прекъсва когато изгаснат лампичките а продължава. завъртам ключът докрай и стартерът работи но не пали.
и така няколко пъти докато запали и след това работи нормално. като изключа двигателя и след 10 минути е същото.
преди няколко дена смених въздушен филтър на моето мондео 94г
по късно вечерта се появи проблем.
когато завъртя ключът и изчакам няколко секунди да подкачи гориво чувам шум от помпата който не прекъсва когато изгаснат лампичките а продължава. завъртам ключът докрай и стартерът работи но не пали.
и така няколко пъти докато запали и след това работи нормално. като изключа двигателя и след 10 минути е същото.
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Сигурен ли си, че това стана след като си сменил въздушния филтър.Аз лично не виждам връзката.Симптомите ми напомнят на проблем със стартера, но нека да изчакаме и другите колеги да си кажат мнението.Допиши какъв е мотора на колата.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 26 дек 2009, 09:20
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
В началото си мислех че това е проблем с МАФ сензора.
Докато намеря правилния ключ за да го разглобя и спрей за почистване след много четене на форуми четох за този бутон за изчистване на грешки на компютъра който се намира в жабката. И така след като го натиснах за няколко секунди започна да работи все едно нищо не е било. И така си реших проблема сам.
На моето мондео въздушния филтър не беше сменян много време( около 3-4 години) аз не бях в БГ, а брат ми го е карал като е сменял само масло.
Вече си бях купил контактен спрей за почистване на МАФ сензора от Кауфланд( марката е Niggrin) реших да си купя и ключове за още 6 лева.
Разглобих го много внимателно и го почистих със само едно пръскане на спрея който се оказа много качествен.
Когато се опитах да запаля двигателя изгасна за около една секунда.
Натиснах пак копчето за изчистване на грешки и заработи като нов.
Установих че този бутон е решаващ за много проблеми.
Аз четох някой мнения че след всяка промяна трябва да се рестартира компютъра( махане на акумулатора за 24часа).
Мисля че и без това може да се мине.
Докато намеря правилния ключ за да го разглобя и спрей за почистване след много четене на форуми четох за този бутон за изчистване на грешки на компютъра който се намира в жабката. И така след като го натиснах за няколко секунди започна да работи все едно нищо не е било. И така си реших проблема сам.
На моето мондео въздушния филтър не беше сменян много време( около 3-4 години) аз не бях в БГ, а брат ми го е карал като е сменял само масло.
Вече си бях купил контактен спрей за почистване на МАФ сензора от Кауфланд( марката е Niggrin) реших да си купя и ключове за още 6 лева.
Разглобих го много внимателно и го почистих със само едно пръскане на спрея който се оказа много качествен.
Когато се опитах да запаля двигателя изгасна за около една секунда.
Натиснах пак копчето за изчистване на грешки и заработи като нов.
Установих че този бутон е решаващ за много проблеми.
Аз четох някой мнения че след всяка промяна трябва да се рестартира компютъра( махане на акумулатора за 24часа).
Мисля че и без това може да се мине.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Защо всички си мислят че всички проблеми с колата се решават с този бутон. То излиза че е нещо като бутона reset на компа, а всъщност единственото което прави е да нулира сервизния индикатор за смяна на маслото.
Когато след някаква интервенция по каквото и да е било, то не работи - мъдрите хората са казали първо провери там дето си пипал.
Когато след някаква интервенция по каквото и да е било, то не работи - мъдрите хората са казали първо провери там дето си пипал.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Ами човека, на два пъти е решил проблема със натискане на копчето, възможно е да има нещо общо. Вместо да почваш с остроумията, може да се замислиш, може и да е съвпадение, но може и да има някаква допълнителна функция. Всички знаем, че проблема на Фордовете в Б-я е липсата на информация а пък нещата са малко по-различни от останалите европейски коли и махленските "разбирачи", дето не могат дори да си помислят, че може да има нещо, което не знаят, почват да винят колите. Френските били "такива", италианските били "онакива", Фордовете били "еди какво си", само че и Голфа и Аудито вече са със твърде сложни системи и скоро няма да могат и със тях да се справят.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
[quote="HACKO"]Ами човека, на два пъти е решил проблема със натискане на копчето, възможно е да има нещо общо.
Лошото е ,че колегата "ychakarov" няма да напише , че след третото и четвърто натискане на копчето проблема не се е решил. Ако пък е помогнало, няма да е лошо да помисли за извеждането му на по-удобно място, което пък ме навежда на мисълта, че на МК2 неслучайно копчето е на таблото- да може всеки и по всяко време да го ръчка и да си оправя колата. Не знам при МК3 как е ? Сигурно е изведен бутон и за изкл. на акумулатора(при някои марки и модели - ключ-маса). Чувал съм ,че и той решава много проблеми.
Лошото е ,че колегата "ychakarov" няма да напише , че след третото и четвърто натискане на копчето проблема не се е решил. Ако пък е помогнало, няма да е лошо да помисли за извеждането му на по-удобно място, което пък ме навежда на мисълта, че на МК2 неслучайно копчето е на таблото- да може всеки и по всяко време да го ръчка и да си оправя колата. Не знам при МК3 как е ? Сигурно е изведен бутон и за изкл. на акумулатора(при някои марки и модели - ключ-маса). Чувал съм ,че и той решава много проблеми.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 26 дек 2009, 09:20
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Ами като гледам тази тема стана много спорна, а аз просто исках съвет за моя проблем.
След като си го реших сам, благодаря нямам повече нужда от помощ.
Според някой колеги ще излезе че моето старо мондео е по различно от другите? ? ? ! ! !
Аз не експериментирах просто така.
Имаше друга тема която четох беше споменато за този бутон за изчистване на грешки.
След като си го реших сам, благодаря нямам повече нужда от помощ.
Според някой колеги ще излезе че моето старо мондео е по различно от другите? ? ? ! ! !
Аз не експериментирах просто така.
Имаше друга тема която четох беше споменато за този бутон за изчистване на грешки.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 26 дек 2009, 09:20
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Да добавя нещо което забравих.
Ако след 3-4 то натискане на това копче проблемът ми не се реши ще ви уведомя, за да разбия илюзията която създавам......
За сега нямам такива проблеми.
Ако след 3-4 то натискане на това копче проблемът ми не се реши ще ви уведомя, за да разбия илюзията която създавам......
За сега нямам такива проблеми.
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Колега не разбирам за какво се засягаш. Цялата идея на такива форуми е взаимопомощ. Това което си направил и ти е помогнало, както са написали и преди мен е заобикаляне на проблема. Има нещо което дава грешна информация на ЕКУ-то, с натискане на копчето ти го връщаш в стандартно положение. Караш колата той пак събира инфо и си записва проблема - и така влизаш в цикъл. Този бутон като идея трябва да е за да можеш да закараш колата до сервиз и там да установят каква е причината. Това че си почистил МАФ-а е ок, от тогава налагало ли се е пак да чистиш грешки ?
Поздрави


-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 26 дек 2009, 09:20
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Вече от много време колата си работи без проблем. Но все пак ще рестартирам компютъра за всеки случай.
Благодаря на -the seven.
Има смисъл във това което пише.
Благодаря на -the seven.
Има смисъл във това което пише.
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Колеги моля Ви да ми кажете къде се намира това копче за рестарт на компютъра и трябва ли нещо да отворя или сваля.Предварително благодаря!Mondeo 1,6 zetec.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Откачи минусовата клема на акумулатора и го остави така към 15тина мин.
После закачаш, караш и евентуално си тръпелив да се "обучи" компа.
Има теми из форума за "обучение" на компа, но аз никога не съм го правил - закачам акумулатора и карам.
После закачаш, караш и евентуално си тръпелив да се "обучи" компа.
Има теми из форума за "обучение" на компа, но аз никога не съм го правил - закачам акумулатора и карам.
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Благодаря за съвета,но това го знам а ме интересува въпросното копче.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Какво ти е мондеото?nikolaicm написа:Благодаря за съвета,но това го знам а ме интересува въпросното копче.
В темата говорят за бутона който гаси сервизното ключе което светка на определен брой километри и напомня, че автомобила трябва да посети сервиз.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
momo76 вече го каза това копче служи само и единствено за изгасяне на брояча който ти напомня да посетиш сервиз. Няма компютри няма рестарти с това копче. Ресетването на компютъра пък паци го е написал как става.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: мондео пали трудно след смяна въздушен филтър
Извинявайте за крайно малоумния въпрос,но това Мондео не ползваше ли EEC4 протокол за грешките (светлинен код)...Каква грешка търсите,след като няма индикирана такава?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта