Ford Escord 1.8D 1998
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 юли 2010, 23:36
- Модел на автомобила: Ford Escort Combi 1998 1.8D
- Status: Извън линия
Ford Escord 1.8D 1998
Здравейте
Скоро си взех такъв форд за кола с малък разход. Досега съм карал само бензинови коли и коли с турбо дизел. За пръв път имам възможността да карам чист дизел и което ми прави впечатление е че много мудно тръгва. Видях че оборотомера е до 7000 и искам да попитам дали ако се кара в по високите обороти към 4000 , 4500 двигателя няма да се здуха много? Точно към 3000 - 4000 колата си движи прилично за 60-те коня. Другото което имам е Subaru Legacy 2.2 и затова ви питам за съвет в какви обороти е най удачно спрямо това двигателче за да се запази най много? Може да ви звучи малко тъпо , но ми е за пръв път:) Мерси за който помогне 


- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
Не глаедай до колко е оборотомера.Ескортите нямат табло за дизели на всичко е до 7000.Максималните обороти на двигателя са около 5200.Ако го караш с 4000 е все едно бензинка да караш с 6000.Прави си изводите!
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 юли 2010, 23:36
- Модел на автомобила: Ford Escort Combi 1998 1.8D
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
ясно , мерси
защото гледам на оборотомера пише едно малко "d"
явно трябва да спадна оборотите до 3
но бензинката ми в 6 нема грешка като е до 8 




- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
Според книжката на 1.8D му дават:
60 кс @ 4800 об
110 Nm @ 2500 об
празен ход = 850 +/- 50 об.
макс. продължит. об. = 4800 об.
макс. интермитентни об. = 5350 об.
Според тези данни най-икономична би трябвало да бъде в пика на въртящия момент - 2500 об.
Има и друга теория - колкото по-ниски са оборотите, толкова по-малко е триенето и толкова по-малки загубите, т.е. колко по-ниски об. поддържаш, токова по-малко нафта пилееш.
Според мен истината е някъде по средата. Моя 1.8TD съм забелязал, че е най-икономичен в диапазона 1500-2000 об., но все пак е с турбо и има тяга. След 2000 об. тръгва като ужилен, но и рахода скача.
1.6D пък върви много смело в ниските обороти. Понеже няма оборотомер го карам по усет - обороти малко над празния ход, когато двигателя работи равномерно и без да тресе. Считам, че по подобен начин трябва да караш твоя 1.8D, за да постигнеш макс. икономии.
Карай си със здраве колицата и дано се слушате! Сипвай добра нафта, за да постигнеш оптимален разход. Пък и свястното гориво щади мотора и горивната система... и околната среда също...
60 кс @ 4800 об
110 Nm @ 2500 об
празен ход = 850 +/- 50 об.
макс. продължит. об. = 4800 об.
макс. интермитентни об. = 5350 об.
Според тези данни най-икономична би трябвало да бъде в пика на въртящия момент - 2500 об.
Има и друга теория - колкото по-ниски са оборотите, толкова по-малко е триенето и толкова по-малки загубите, т.е. колко по-ниски об. поддържаш, токова по-малко нафта пилееш.
Според мен истината е някъде по средата. Моя 1.8TD съм забелязал, че е най-икономичен в диапазона 1500-2000 об., но все пак е с турбо и има тяга. След 2000 об. тръгва като ужилен, но и рахода скача.
1.6D пък върви много смело в ниските обороти. Понеже няма оборотомер го карам по усет - обороти малко над празния ход, когато двигателя работи равномерно и без да тресе. Считам, че по подобен начин трябва да караш твоя 1.8D, за да постигнеш макс. икономии.
Карай си със здраве колицата и дано се слушате! Сипвай добра нафта, за да постигнеш оптимален разход. Пък и свястното гориво щади мотора и горивната система... и околната среда също...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
Ако искаш кола с малък разход - вземи бензинов мотор на газ... Това е...
Газта (поне на този етап) е около 1/2 от цената бензина...
Газта (поне на този етап) е около 1/2 от цената бензина...
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
За икономиите си прав, но не забравяй, че газовата бутилка си е бомба в колата... Особено ако някой "майстор" ти е правил системата.ludavoda написа:Ако искаш кола с малък разход - вземи бензинов мотор на газ... Това е...
Газта (поне на този етап) е около 1/2 от цената бензина...
В допълнение един атмосферен дизел с правилна центровка на помпата и читав мотор няма да харчи повече от 5,0 - 5,5 смесено. Няма да е със същата мощност както повечето бензинови мотори, но пък разполага с повече тяга от тях.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
Не, че няма риск, но мисля че страховете ти са силно преувеличени.
То излиза, че всеки, който има газов котлон в къщи, също има бомба в кухнята.
Карам служебен дизел 2.0 TDI, харчи 5-7 извънградско. Нормална бензинова кола харчи извънградско около 7-9.
Само, че газта е 1/2 от цената на нафтата...
Плюс това при дизелите на много километри могат да възникнат доста скъпи проблеми - турбо, дюзи, помпа и т.н. Всяко едно от тия неща можем да кажем, че струва в хиляди...
За мен поне - или нов дизел или бензинка...
Мое мнение...
Иначе бъди по-внимателен с оборотите. Много високите обороти не са особено препоръчителни за дизела...
То излиза, че всеки, който има газов котлон в къщи, също има бомба в кухнята.
Карам служебен дизел 2.0 TDI, харчи 5-7 извънградско. Нормална бензинова кола харчи извънградско около 7-9.
Само, че газта е 1/2 от цената на нафтата...
Плюс това при дизелите на много километри могат да възникнат доста скъпи проблеми - турбо, дюзи, помпа и т.н. Всяко едно от тия неща можем да кажем, че струва в хиляди...
За мен поне - или нов дизел или бензинка...
Мое мнение...
Иначе бъди по-внимателен с оборотите. Много високите обороти не са особено препоръчителни за дизела...
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
Може би си прав, че преувеличавам с опасенията си спрямо газовия инжекцион. Просто предпочитам сигурността...
Казваш, че бензиновата кола харчи 7-9. Само че това са стойности при бензин предполагам. На газ ще бъде още повече, което излиза горе-долу двойно повече в сравнение с дизело вия разход (5-7).
Ако написаното от мен е вярно, то няма да има съществена разлика в стойността на горивото между газова и дезелова кола.
Що се отнася до частите и ремонтите - абсолютно си прав - дизела е с (много) по-скъпа подръжка.
Ако е кола втора ръка - бензин (без значение на възрастта) или дизел (само от поколението преди TDCi).
Но и като нов, дизела си има своите претенции и е придирчив към горивото.
Toyota-та от профила върви с каъвто бензин ѝ сложим, докато Focus-а приема само скъпата Euro5 нафта...
Казваш, че бензиновата кола харчи 7-9. Само че това са стойности при бензин предполагам. На газ ще бъде още повече, което излиза горе-долу двойно повече в сравнение с дизело вия разход (5-7).
Ако написаното от мен е вярно, то няма да има съществена разлика в стойността на горивото между газова и дезелова кола.
Що се отнася до частите и ремонтите - абсолютно си прав - дизела е с (много) по-скъпа подръжка.
Ако е кола втора ръка - бензин (без значение на възрастта) или дизел (само от поколението преди TDCi).
Но и като нов, дизела си има своите претенции и е придирчив към горивото.
Toyota-та от профила върви с каъвто бензин ѝ сложим, докато Focus-а приема само скъпата Euro5 нафта...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
И аз мисля, че страховете от газовата бутилка са ти леко преувеличени. Ако бутилката е ОК, няма страшно, дори да е монтирана от калпав майстор. Прасето, като се пърли на Коледа, що не гръмва горелката
Докато бензина се изпарява и пали много по-лесно и повечето инциденти стават заради бензинови пари. Въпреки това, аз не карам на газ, защото си вземам само допълнителни бели свързани с поддръжка. Освен това преди имах Фиеста с газова, а сега имам БАГАЖНИК, огромен, готин, необятен! (Който ми трябва
)
Аз също се чудех бензин/дизел, но предпочетох бензин защото:
- В БГ нафтата е боклук;
- Поддръжката (евентуална) е по-скъпа за дизелов двигател;
- Имам годишен пробег под 10 000 км, което съвсем обезсмисля дизеловия двигател;
- Бензиновият е по-тих, по-комфортен;
Поздрави и безаварийно!


Аз също се чудех бензин/дизел, но предпочетох бензин защото:
- В БГ нафтата е боклук;
- Поддръжката (евентуална) е по-скъпа за дизелов двигател;
- Имам годишен пробег под 10 000 км, което съвсем обезсмисля дизеловия двигател;
- Бензиновият е по-тих, по-комфортен;
Поздрави и безаварийно!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ford Escord 1.8D 1998
Бутилките издържат много:
http://www.haskovo.net/index.php?module ... s&id=67230" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.haskovo.net/index.php?module ... s&id=67230" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта