смяна на горивен филтър
- 
				Иван Гаджев
- потребител 
- Мнения: 24
- Регистриран: 31 яну 2009, 11:03
- Модел на автомобила: "Focus"-1.8 TD ,1999г
- Status: Извън линия
смяна на горивен филтър
Купих моя форд Фокус дизел без щуцери, ходих на двама трима майстори , но никой  не знае как да смени горивния филтър. Моля за идеи! Както съм посочил на снимката! 
Т.Е.на тръбите които влизат във филтъра , липсват щуцерите , които като се натиснат се вади тръбата която влиза във филтъра .
			
									
									
						Т.Е.на тръбите които влизат във филтъра , липсват щуцерите , които като се натиснат се вади тръбата която влиза във филтъра .
- Pyrhel
- потребител 
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
 Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
Ако нищо не стърчи от "накрайниците" - дърпай, явно са на някакъв принцип подобно на съчма или нещо като зегерка.
Ето как изглеждат тръбите, излизащи от филтъра:

			
									
									
						Ето как изглеждат тръбите, излизащи от филтъра:
- 
				Иван Гаджев
- потребител 
- Мнения: 24
- Регистриран: 31 яну 2009, 11:03
- Модел на автомобила: "Focus"-1.8 TD ,1999г
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
Да не скъсам някой маркуч! 
Грубата работа е за руските машини!
Двама майстори дърпаха , но не успяха -
моля за помощ и квалифициран съветV
			
									
									
						Грубата работа е за руските машини!
Двама майстори дърпаха , но не успяха -
моля за помощ и квалифициран съветV
- 
				lerokal
- потребител 
- Мнения: 105
- Регистриран: 14 апр 2010, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi 90ps
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
И аз имах същия проблем, но накрая успях да ги извадя с дърпане, но след това не можах да ги вкарам и заради това си ги побългарих, с помощта на два метра маркуч...  
			
									
									
						
- Ianaki
- потребител 
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
С други думи не е с дърпане! Виж нямат ли място за стискане! Виж в ръководството на колата!
			
									
									
						- PcMan
- потребител 
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
 Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
Не е само с дърпане, големия е с метално щифче, което излиза лесно. Двете отзад in и out имат интересни щипки, които не се забелязват на пръв поглед(ще ги снимам, горе не се виждат). След махането/разхлабването им става с дърпане, но не е нужно прекалено силно и не е страшна процедурата. При първоначалното махане на 3те маркуча най-много няколко капки да изтечат, и аз се опасявах за повече - но не. 
Еето ви стария ми горивен (мин.седмица го смених, не съм имал техн.проблеми, от Pyrhel знам, че е хубаво да се сменя през време с нашата нафта):





Отне общо 20мин. Задължително напълнете новия филтър до горе с нафта, докато прелее. Дори след правене на това колата пали от раз, върви 60сек(не форсирахме, трябваше) и изгасва, това само 1 път, от там 4-5 дълги въртенета без успех -> решихме да не трошим стартера и пуснахме на скорост по голям склон. Някъде 100метра на скорост бяха нужни. Това с напълнен до горе нов филтър! Като при пускането скорост+стартер към края бе разковничето, тъй като диз.двигател спира колата дори при висока предавка и голям склон, особено при лека кола и изгасен двигател, пълен с въздух Подскачаше като не видяла
  Подскачаше като не видяла  
edit Ето и обещаните снимки на щипките (без металната тя е лесна и видима), с два пръста се избутват лесно, само 1вия път се опорстват малко. Не е нужно пълното им изваждане(а само "изкачането" им, от там дърате право на горе самия маркуч, да не забравите да нанижите новите гумички от кутията на новия филтър):




			
									
									
						Еето ви стария ми горивен (мин.седмица го смених, не съм имал техн.проблеми, от Pyrhel знам, че е хубаво да се сменя през време с нашата нафта):





Отне общо 20мин. Задължително напълнете новия филтър до горе с нафта, докато прелее. Дори след правене на това колата пали от раз, върви 60сек(не форсирахме, трябваше) и изгасва, това само 1 път, от там 4-5 дълги въртенета без успех -> решихме да не трошим стартера и пуснахме на скорост по голям склон. Някъде 100метра на скорост бяха нужни. Това с напълнен до горе нов филтър! Като при пускането скорост+стартер към края бе разковничето, тъй като диз.двигател спира колата дори при висока предавка и голям склон, особено при лека кола и изгасен двигател, пълен с въздух
 Подскачаше като не видяла
  Подскачаше като не видяла  
edit Ето и обещаните снимки на щипките (без металната тя е лесна и видима), с два пръста се избутват лесно, само 1вия път се опорстват малко. Не е нужно пълното им изваждане(а само "изкачането" им, от там дърате право на горе самия маркуч, да не забравите да нанижите новите гумички от кутията на новия филтър):




- 
				alexanderbozhinov87
- потребител 
- Мнения: 79
- Регистриран: 04 сеп 2009, 21:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 00 , 1.8TDDI
- Местоположение: Yambol,Sofia-Младост 3
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
И моят фокусник мина през тази процедура  Единствената разлика е ,че си сложих горивен филтър на Bosch(уж го взех с отстъпка,но не знам дали наистина съм спестил нещичко) за 44лв ми до дадоха
 Единствената разлика е ,че си сложих горивен филтър на Bosch(уж го взех с отстъпка,но не знам дали наистина съм спестил нещичко) за 44лв ми до дадоха  Най-важното е ,че наистина се усеща разликата.
 Най-важното е ,че наистина се усеща разликата.
			
									
									
						 Единствената разлика е ,че си сложих горивен филтър на Bosch(уж го взех с отстъпка,но не знам дали наистина съм спестил нещичко) за 44лв ми до дадоха
 Единствената разлика е ,че си сложих горивен филтър на Bosch(уж го взех с отстъпка,но не знам дали наистина съм спестил нещичко) за 44лв ми до дадоха  Най-важното е ,че наистина се усеща разликата.
 Най-важното е ,че наистина се усеща разликата.- Ianaki
- потребител 
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
Няма ли клапан за обезвъздушаване на тоя филтър, та се е налагало да правите такива изпълнения?
			
									
									
						- PcMan
- потребител 
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
 Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
Не няма. Пълни се докато прелее(преди да го сложиш, не да прелее по 1 куп чаркалаци в двигателяIanaki написа:Няма ли клапан за обезвъздушаване на тоя филтър, та се е налагало да правите такива изпълнения?
 ), въздуха остава в тръбите, които връщаш по местата им, тях и да ги налееш те сочат право надолу, преди да ги мушнеш пак ще се излее и ще остане малко въздух, винаги. Когато стигна до него и изгасна двигателя, първо отворихме и се оказа, че филтъра оюе е е пълен до горе, точно малкото въздух над него в сочещите надолу маркучи е засмукан от двигателя и трябва да премине. С форсиране можеше да се получи, но се чудехме вредно ли е не е ли вредно да форсираш когато знаеш, че всеки момент идва въздуха, оставихме без газ и тя си угасна тихичко
 ), въздуха остава в тръбите, които връщаш по местата им, тях и да ги налееш те сочат право надолу, преди да ги мушнеш пак ще се излее и ще остане малко въздух, винаги. Когато стигна до него и изгасна двигателя, първо отворихме и се оказа, че филтъра оюе е е пълен до горе, точно малкото въздух над него в сочещите надолу маркучи е засмукан от двигателя и трябва да премине. С форсиране можеше да се получи, но се чудехме вредно ли е не е ли вредно да форсираш когато знаеш, че всеки момент идва въздуха, оставихме без газ и тя си угасна тихичко  
 Колата действително се чувства малко по-добре сега. Вчера сложих от Лукойл в кв. Гео Милев, на Шипченски проход на завоя за 4-ти километър и новата спортна зала, и колата и похареса, 3 човека и малко багаж до боровец имаше супер теглителна сила. А днес като се разтоварихме сам след кръстовищата придърпва много по-лесно от др. път, а в София карам без турбо(до 2300об), не съм бързак. Дизел се кара около максималния въртящ момент.
- 
				Иван Гаджев
- потребител 
- Мнения: 24
- Регистриран: 31 яну 2009, 11:03
- Модел на автомобила: "Focus"-1.8 TD ,1999г
- Status: Извън линия
Re: смяна на горивен филтър
Благодаря за снимките "PcMan" но при мен проблема ми е че скобите липсват!!!! и там е празно!?
И вече четири майстора гледат , но нищо не могат да направят!
Ако някой има такива скобички или , както им викат майсторите - щуцери ,ще бъда благодарен да ги купя!?
Т.Е.на тръбите които влизат във филтъра , липсват щуцерите , които като се натиснат се вади тръбата която влиза във филтъра .
			
									
									
						И вече четири майстора гледат , но нищо не могат да направят!
Ако някой има такива скобички или , както им викат майсторите - щуцери ,ще бъда благодарен да ги купя!?
Т.Е.на тръбите които влизат във филтъра , липсват щуцерите , които като се натиснат се вади тръбата която влиза във филтъра .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта






