Въпрос относно периодичната сервизна поддръжка
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 30 юни 2011, 19:05
- Модел на автомобила: 5GT
- Status: Извън линия
Въпрос относно периодичната сервизна поддръжка
Интересува ме на какъв режим е сервизното обслужване на дизеловите двигатели в оторизираните сервизи на Форд извън България. През колко километра влизат за смяна на масла и филтри.
По-специално за Германия или Австрия.
В България принципно са на 10 000км, но в западна Европа и най вече в Италия се практикува т.нар. Удължен сервизен пробег и сменят маслото през 30 000 км. При такава смяна се получават брутални износвания и на около 100 000км двигателят вече започва да става пътник.
Загледал съм се в 4 годишен автомобил, на който са покрили сервизната книжка, внасян от немско говоряща страна и определено ме интересува на какво обслужване е третиран в началото.
По-специално за Германия или Австрия.
В България принципно са на 10 000км, но в западна Европа и най вече в Италия се практикува т.нар. Удължен сервизен пробег и сменят маслото през 30 000 км. При такава смяна се получават брутални износвания и на около 100 000км двигателят вече започва да става пътник.
Загледал съм се в 4 годишен автомобил, на който са покрили сервизната книжка, внасян от немско говоряща страна и определено ме интересува на какво обслужване е третиран в началото.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно периодичната сервизна поддръжка
Не само в България, а и на всякъде в Европа сервизният интервал за леки автомобили е 20 хил. км. или една година, което настъпи първо. За лекотоварните доколкото знам е 30 хил.км.
http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... uleForm.do
http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... uleForm.do
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 30 юни 2011, 19:05
- Модел на автомобила: 5GT
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно периодичната сервизна поддръжка
То си е наистина, което настъпи първо, но поне при другите марки има диференциация спрямо пазарите...
както стандартното оборудване се различава спрямо съответната страна, за където е предназначен, така и спрямо горивата и други неща фирмите си запазват правото на промяна и това си го пише в сервизната книжка на всеки автомобил...
Примерно, когато ФВ груп обслужваха на 15 000км дизелите в западна Европа, заради лошите проби на дизела в България, бяха наложили обслужване на 7500км (за дизелови мотори) от десетина години вече и за дизелите е въведена на 30 000км
При Рено примерно в България се обслужват на 10 000км, но в Италия твърдо позват удължения пробег и сменят на 30 000км ( удължения сервизен пробег)
получава се ,че там правят 3 смени на масло и връщат автомобила за смяна с новия модел ( точно с края на гаранцията)
Затова ако има някой живеещ или запознат с услугите в съответните страни, ако може да се изкаже.
от въпросния линк, това което прочитам не звучи никак въодушевяващо
1 година или 12500 мили = 32500км ...
щом данните са в мили, определено не изглежда много европейско
а за 30 000 маслото в дизеловия мотор става направо на грес от сажди и почти напълно е загубило качества
както стандартното оборудване се различава спрямо съответната страна, за където е предназначен, така и спрямо горивата и други неща фирмите си запазват правото на промяна и това си го пише в сервизната книжка на всеки автомобил...
Примерно, когато ФВ груп обслужваха на 15 000км дизелите в западна Европа, заради лошите проби на дизела в България, бяха наложили обслужване на 7500км (за дизелови мотори) от десетина години вече и за дизелите е въведена на 30 000км
При Рено примерно в България се обслужват на 10 000км, но в Италия твърдо позват удължения пробег и сменят на 30 000км ( удължения сервизен пробег)
получава се ,че там правят 3 смени на масло и връщат автомобила за смяна с новия модел ( точно с края на гаранцията)
Затова ако има някой живеещ или запознат с услугите в съответните страни, ако може да се изкаже.
от въпросния линк, това което прочитам не звучи никак въодушевяващо
1 година или 12500 мили = 32500км ...
щом данните са в мили, определено не изглежда много европейско
а за 30 000 маслото в дизеловия мотор става направо на грес от сажди и почти напълно е загубило качества
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно периодичната сервизна поддръжка
Колега, как от 12500 мили направи 32500км.?И морски и сухопътни да са,пак се въртят около 20000.Обслужването при Форд е на 20000км. в цяла Европа.Сайтът на който те изпрати колегата digipro не е български,а е официален сайт на Форд.Ако на него не вярваш,тогава не знам на кого ще повярваш.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно периодичната сервизна поддръжка
вече няма коли с обслужване на по малко от 20к ,а някои са на 30к- много малко това е положението .. все ще изкара 4-5 години
то на дизел в германия/италия ако обслужването му беше на 10к на всеки 2 месеца трябваше да сменят масло 


-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 30 юни 2011, 19:05
- Модел на автомобила: 5GT
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно периодичната сервизна поддръжка
synthez 3D написа:Колега, как от 12500 мили направи 32500км.?И морски и сухопътни да са,пак се въртят около 20000.Обслужването при Форд е на 20000км. в цяла Европа.Сайтът на който те изпрати колегата digipro не е български,а е официален сайт на Форд.Ако на него не вярваш,тогава не знам на кого ще повярваш.
сори- извинения - сметнах я по 2.60



официалното си има винаги и райониране -
това се прави за подобряване на продажбите с цел докарването на най-добро оборудване и цена за съответния регион и условията за региона.
същото важи и за сервиза.
Все едно да е еднакво да си караш колата в екваториална Африка и Исландия примерно.
ако не искат да правят скъпи ремонти извън гаранцията ще сменят - сменя се за 1 час с филтрите (с Меган 2007ма, аз лично сменям на около 3-4 месеца и в сервизната българска книжка пише 10 000км, но в италианските има добавена опцията extended service - 30 000км и печатите ги пляскат на толкова)вече няма коли с обслужване на по малко от 20к ,а някои са на 30к- много малко това е положението .. все ще изкара 4-5 годинито на дизел в германия/италия ако обслужването му беше на 10к на всеки 2 месеца трябваше да сменят масло
то изкарва 4-5 години, но номера е че изкарва точно толкова и после тук в България пищим по форуми, че еди кои си били мърлячи, еди кои си били правили кекави и чупливи неща и трябва да сменяме скъпо турбо и т.н. ...
истината е една - На производителя му пука за продажбите на новите и докато е в гаранция, а след гаранцията всичко му е в бонус...
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно периодичната сервизна поддръжка
Абсолютно не си прав, километрите в западна Европа се въртят много интензивно, а не както в България. Никакъв не е проблема с двигателно масло на 30 000 км. , когато те са навъртяни за 6 месеца, а не както в Бг за 5 години. При това говорим за нови автомобили, ако ти е възможно и 100 000 км. за година примерно да навъртиш, може и без смяна на масло да го направиш, даже може и масления филтър да не ти се запуши.Cartman написа:
а за 30 000 маслото в дизеловия мотор става направо на грес от сажди и почти напълно е загубило качества
Автобусите на градския транспорт редовно се движат по 30 000 км. между две смяни, и когато са нови няма никакъв проблем, чак след 400 000 км. пробег започва да се забелязва силно почерняване на маслото, но дневният им пробег не пада под 300 км. А двигателят си е двигател, малък, голям все си е мотор. Плюс това се зареждат с най обикновенно минерално масло- Приста.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта