смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Да не разводнявам предишното мнение с едит, забравих нещо съществено... Миналата неделя, решихме да направим тест. Взех най-евтиния червен антифриз който намерих, и хубав, на приемлива цена немски син антифриз. Разреждането беше 3 части вода на 4 антифриз. И какво стана? Евтиният червен антифриз извади -37, а хубавият син извади -46. Като червеният определено не ми се струваше разреден, защото беше като олио, но знае ли се... И пак както и по-горе споменах, важното е да се слага качествена течност и да се сменя навреме! Аз залагам на червен и лилав антифриз, защото практично ми се е доказало че има смисъл от него, особено в тежки условия на експлоатация, за това и ДАВАМ МНЕНИЕ, не опитвам да НАЛАГАМ МНЕНИЕ и не карам никой да експериментира! И това дали наистина имат покритие нещата които казвам..... Има много хора които знаят колко покритие имам и какво и защо казвам... Просто не обичам да пиша и да разтягам локуми по форуми, то си личи и с мненията които имам за 7 години... 

- Slavi_
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 21 ное 2010, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1992г. 1.4i 52KW 73ps
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
По принцип малко съм се наплашил от смяна на антифриз, защото на две коли видях как им сменят интифриза и двете протекоха. Едното място беше някъде скрито ама течеше яко в около педалите. Та както и да е аз правя следния трик - изтеглям малко с една спринцовка от казанчето сипвам я в един буркан и я слагам във фризера където температурата е около -22С и след 48 часа като извадя буркана и не е замръзнала значи ще кара. Това го правя вече 5 та зима. Айде 

http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 88833o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
- Модел на автомобила: Focus DI
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
diesel1.6 написа:Има много производители на евтин антифриз и никак не замръзва. Виж, продавачите и измамниците, които пълнят всякакви опаковки също ги има. За сигурност се прави проба - след наливането и каране за малко. Грешка става и при смесването.
А защо червен? Най-хубавият е обикновеният, другото са или екозалъгалки, или за шантави коли. И иска по-внимателно отношение, че ако се смеси с разни работи (не само с друг антифрир) и прави желета и каши.
Колега,не мога да не се намеся! Търгувам с антифризи и масла от 10 години! Разлика от червен Long Life до обикновен както каза,то се казва СИН ама както и да е....от този форум до бога е разликата! Червеният антифриз е за автомобили с алуминиеви блокове.Основната суровина от която се произвежда е 90% Моноетиленгликол. В синият обикновеният.....има едва 15 до 20%!!!Точно за това единият е спробег до 250 000км а другият между 20 и 30 000км.Естествено това е по учебник в България има многоооо майстори,занаятчии и подобни които правят всякакви схеми магии и висша ХИМИЯ.Карай си колата с каквото решиш обикновен,еко,магичен но такива коментари могат да объркат сериозно колегите тук!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Така е, търговията трябва да върви.ATF написа:...а другият между 20 и 30 000км.

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 01 сеп 2012, 10:47
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3i '93
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Здравейте ! Ще използвам темата за да задам своите въпроси , тъй като виждам , че е гореща
Имам Форд Фиеста 1.3i 93 година . Днес купих 4 литра антифриз концентрат от бензиностанция на Петрол. Антифриза беше някаква марка с "V" но вече я забравих. Купих още една голяма туба с вода. Източих стария антифриз от пробката на радиатора. Течността беше много мътно кафява. Това си личи и като погледнеш във разширителния съд. Предполагам се дължи на тръгнал радиатор , но и на на добавяне на "боза" от тея за запушване на течове в системата. Разширителния съд също е налепен плътно с кафяво няма начин да разбереш какво е нивото като погледнеш от външна страна. Аз използвам фенерче което залепям на външната страна на разширителния съд. Диаметъра на фенерчето е точно колкото е разстоянието между 2-те граници на разширителния съд. Така разбирам колко да долея за да стигне течността до средата.
И така да се върнем към смяната. Предварително бях прочел темите във форума и видях мнения , че от пробката не се излиза цялата течност а трябва да позагрее двигателя за да завърти помпата. Прекарах първо около 8 9 литра вода през системата за да почне да излиза по-бистра вода. Винаги накрая когато се отича последната вода , цвета и ставаше доста по-тъмен от малко преди това когато е текла силно. След няколко цикъла на наливане и източване се замислих дали да запаля двигателя за да развърти помпата . Запалих но ме достраша да го държа така по-дълго време ( колкото е необходимо да отвори термостата ) Затворих системата и почнах да наливам антифриза. Налях 3 бутилки по литър и започнах да виждам течността в разширителния съд. Отново вече с пълна система запалих двигателя . В начаото антифриза си беше бистър и виждах дъното на разширителния съд. Когато обаче се отвори термостата и се завъртя цялата течност.... всичко стана както преди. Кафяво на цвят , все едно че не е сменян от години
Покарах малко из квартала уж да се обезвъздуши и да налея още антифриз , но нивото не падна. Сега излиза че съм сложил 3 литра нов антифриз (който не прилича вече на нов ) и кой знае колко вода+антифриз от стария. Рових из нета да търся информация колко точно охладителна течност събира системата на този двигател за да си направя сметка дали съм ок при това положение но не намерих. Има ли някой който да знае точните литри. Чух 6 7 , 5 л на различни места , но това не ме устройва много
Ако събира 7 значи разреждането ми е повече от 1:1
Благодаря на всички които ще изкажат мнение
Поздрави,
Емануил
P.S. Сега като гледам новините разбирам че 6-то ми чувство точно днес да сменя антифриза не ме е излъгало

Имам Форд Фиеста 1.3i 93 година . Днес купих 4 литра антифриз концентрат от бензиностанция на Петрол. Антифриза беше някаква марка с "V" но вече я забравих. Купих още една голяма туба с вода. Източих стария антифриз от пробката на радиатора. Течността беше много мътно кафява. Това си личи и като погледнеш във разширителния съд. Предполагам се дължи на тръгнал радиатор , но и на на добавяне на "боза" от тея за запушване на течове в системата. Разширителния съд също е налепен плътно с кафяво няма начин да разбереш какво е нивото като погледнеш от външна страна. Аз използвам фенерче което залепям на външната страна на разширителния съд. Диаметъра на фенерчето е точно колкото е разстоянието между 2-те граници на разширителния съд. Така разбирам колко да долея за да стигне течността до средата.
И така да се върнем към смяната. Предварително бях прочел темите във форума и видях мнения , че от пробката не се излиза цялата течност а трябва да позагрее двигателя за да завърти помпата. Прекарах първо около 8 9 литра вода през системата за да почне да излиза по-бистра вода. Винаги накрая когато се отича последната вода , цвета и ставаше доста по-тъмен от малко преди това когато е текла силно. След няколко цикъла на наливане и източване се замислих дали да запаля двигателя за да развърти помпата . Запалих но ме достраша да го държа така по-дълго време ( колкото е необходимо да отвори термостата ) Затворих системата и почнах да наливам антифриза. Налях 3 бутилки по литър и започнах да виждам течността в разширителния съд. Отново вече с пълна система запалих двигателя . В начаото антифриза си беше бистър и виждах дъното на разширителния съд. Когато обаче се отвори термостата и се завъртя цялата течност.... всичко стана както преди. Кафяво на цвят , все едно че не е сменян от години

Покарах малко из квартала уж да се обезвъздуши и да налея още антифриз , но нивото не падна. Сега излиза че съм сложил 3 литра нов антифриз (който не прилича вече на нов ) и кой знае колко вода+антифриз от стария. Рових из нета да търся информация колко точно охладителна течност събира системата на този двигател за да си направя сметка дали съм ок при това положение но не намерих. Има ли някой който да знае точните литри. Чух 6 7 , 5 л на различни места , но това не ме устройва много

Благодаря на всички които ще изкажат мнение

Поздрави,
Емануил
P.S. Сега като гледам новините разбирам че 6-то ми чувство точно днес да сменя антифриза не ме е излъгало

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Смятам че нямаш причина за притеснение, системата побира около 7л. За твое успокоение изтегли малко течност от разширителния съд и я сложи във Фризера, ако не замръзне няма страшно. Не пишеш от коя част на Б-я си но където и да си температури под -25 са рядкост.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 01 сеп 2012, 10:47
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3i '93
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
От София съм... ще пробвам с фризера , тъкмо може да долея още малко антифриз.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Е да няма да точиш туба, една спринцовка е достатъчно.emanuilkolarov написа:От София съм... ще пробвам с фризера , тъкмо може да долея още малко антифриз.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
За цвета на боята в антифриза ще се повторим, но пак изникна интрига:
Всъщност за да спестя малко писане на мнения, направо казвам, че и двата антифриза могат да са с еднаква основна съставка, и концентрацията и се мени според нужната температура на замръзване, като най-доброто е някъде около 50%. Също два червени могат да са с различна основна съставка, както и два сини или зелени. Това вече трябва да сме писали някъде.
Може ли още няколко думи за тези два вида антифриз? А какво има в останалите 80-85% в обикновения?ATF написа:diesel1.6 написа:А защо червен? Най-хубавият е обикновеният, другото са или екозалъгалки, или за шантави коли. И иска по-внимателно отношение, че ако се смеси с разни работи (не само с друг антифрир) и прави желета и каши.
Колега,не мога да не се намеся! Търгувам с антифризи и масла от 10 години! Разлика от червен Long Life до обикновен както каза,то се казва СИН ама както и да е....от този форум до бога е разликата! Червеният антифриз е за автомобили с алуминиеви блокове.Основната суровина от която се произвежда е 90% Моноетиленгликол. В синият обикновеният.....има едва 15 до 20%!!!Точно за това единият е спробег до 250 000км а другият между 20 и 30 000км.Естествено това е по учебник в България има многоооо майстори,занаятчии и подобни които правят всякакви схеми магии и висша ХИМИЯ.Карай си колата с каквото решиш обикновен,еко,магичен но такива коментари могат да объркат сериозно колегите тук!
Всъщност за да спестя малко писане на мнения, направо казвам, че и двата антифриза могат да са с еднаква основна съставка, и концентрацията и се мени според нужната температура на замръзване, като най-доброто е някъде около 50%. Също два червени могат да са с различна основна съставка, както и два сини или зелени. Това вече трябва да сме писали някъде.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 01 сеп 2012, 10:47
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3i '93
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Имах впредвид, че се надявам да е паднало нивото малко. Така или иначе акумулатора се обади , та ще вземам днес нов. Пък ще видим антифриза как е сетне.HACKO написа:Е да няма да точиш туба, една спринцовка е достатъчно.emanuilkolarov написа:От София съм... ще пробвам с фризера , тъкмо може да долея още малко антифриз.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта