Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Здравейте.Искам да опитам колко резби трябва да хващат гайките към шпилките на алуминиевите джанти на Форд Фокус 2007г.Гайките са с големия конус.Питам защото си купих алуминиеви джанти за Форд-а с размер 16 цола,5х108 , 7J ,70.1мм централен отвор , ЕТ 43 .Като ходих да ги слагат гайките ми хващаха около 5 и половина резби на шпилките, а гумаджията ми каза че на малко резби хваща гайката и ме посъветва да ги продам джантите и да си търся оригинални джанти с ЕТ 52,5.Незнам какво да правя и затова пиша тук,да се посъветвам с вас и тогава да решавам,дали да продавам или не.Мерси предварително.
Последна промяна от kocenino на 03 дек 2014, 13:25, променено общо 1 път.
- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Колко резби трябва да хваща гайка за болта на колелото
Ми хубаво е цялата резба да се хване, че иначе положението става рисково.
Аз съм сигурен че има хора дето карат така, ама аз не бих си го причинил...
Потърси по-подходящи гайки ако трябва.
Аз съм сигурен че има хора дето карат така, ама аз не бих си го причинил...
Потърси по-подходящи гайки ако трябва.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Колко резби трябва да хваща гайка за болта на колелото
Обиколил съм цял Бургас и съм събрал може би всички гайки които имаше възможност да взема и като ги пробвах,най-доброто беше 5 и половина резби.Гумаджията ми каза,че излизат малко шпилките защото ЕТ-то е 43.Ако е по-голямо примерно 48-50,шпилките ще излизат повече и ще има място да се навият гайките повече.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Колко резби трябва да хваща гайка за болта на колелото
Добре е, шпилката да минава поне през половината гайка. Не знам колко резби се падат.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Ако толкова много си държиш на джантите можеш да смениш шпилките с по-дълги. Но трябва да имаш в предвид, че резбата на шпилките е накатена, а не е рязана. Освен това самия материал трябва да е с определени характеристики и става сложна изработката...
Нали си сложил втулка да уплътниш този централен отвор? Че се късат шпилките...
Нали си сложил втулка да уплътниш този централен отвор? Че се късат шпилките...
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Не държа толкова много на джантите,но дори и да взема други алуминиеви джанти с оригинално ЕТ от къде да съм сигурен че няма да доидат пак къси шпилките.До колкото знам,съцевината на алуминиевите джанти е по дебела от тази на металните джанти и може би шпилките ще бъдат пак къси.Имам втулки за централния отвор.Другия вариант които може да се направи е да се закарат джантите на стругар и да се разшири отвора на дупките където минават шпилките на 16,5 мм и да се навие гайка с удължение на конуса,като удължението да влезе между джантата и шпилката.Но удължението е към 2мм.Незнам колко ще спаси това.Има и трети вариант да се вземи от сърцевината на самата джанта с около 3-4 мм,но там е малко рисково според мен,защото може да се счупи джантата.Любо написа:Ако толкова много си държиш на джантите можеш да смениш шпилките с по-дълги. Но трябва да имаш в предвид, че резбата на шпилките е накатена, а не е рязана. Освен това самия материал трябва да е с определени характеристики и става сложна изработката...
Нали си сложил втулка да уплътниш този централен отвор? Че се късат шпилките...
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Просто шпилките са ти за стоманени джанти- къси. За алуминиеви джанти са по дълги, продават се, купи си, но оригинални, може и в ebay да потърсиш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Ако не са точно оригинални ами примерно са български от фирма ЕТЕ-Енчо Енчев?Няма ли пак да вършат работа?ЯЛТА написа:Просто шпилките са ти за стоманени джанти- къси. За алуминиеви джанти са по дълги, продават се, купи си, но оригинални, може и в ebay да потърсиш.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Аз се доверявам само на оригинални части.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
По принцип така е най-добре,да се вземат оригинални.За да ми изкарат номера на шпилките,ще трябва да дам номера на рамата,а по нея ще ми излезат най-вероятно шпилките със същата дължина каквито са в момента.Утре ще се завъртя към Мото-Пфое да видя каква цена ще ми кажат.Много ми е интересно как са сложили къси шпилки,а не стандартни които да стават и за двата вида джанти.ЯЛТА написа:Аз се доверявам само на оригинални части.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Виж сега, клиентите по света си купуват автомобилите от дилърите по спецификация, искал е стоманени джанти, естествено са монтирани и къси шпилки. Ей тук комшия-професор с Шевролет Авео, по същия начин си я поръчал със стоманени, и сега сложи лети джанти, обаче шпилките му късиии,- 2 мм. гайката е празна, ще ги снимам утре.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Глупости. Къси шпилки, дълги шпилки? Няма такова нещо, всеки модел автомобил излиза от завода с едни и същи шпилки. Кажи на гумаджията да си смени професията. Джантите ако ще и ЕТ10 да са, шпилките излизат толкова, колкото и на джанта ЕТ52, просто леглата на джантата са по-дълбоки и гайката влиза по-навътре. По вашата логика, ако сложа джанта ЕТ10, трябва да си купя 1 метър шпилка
Или зима-лято като сменям джанти и гуми, да сменям и шпилки. Зимните метални са ЕТ52, а летните алуминиеви ЕТ35 .. и какво правим сега с тази голяма разлика от 17мм? Освен ако не си попаднал на джанти "специална разработка", което е 6-ца от тотото. Продават за всеки автомобил шпилки с различни дължини, но това не е заради ЕТ-то на джантата, а ги ползват когато слагат фланци между диска и джантата и според дебелината на фланеца е и дължината на шпилката. Ако колата е фабрично с 80мм. шпилка и ти сложиш 20мм. фланец, тогава сменяш шпилката с такава с дължина 100мм.

-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Днес ще отскоча до Мото-Пфое да поразпитам майсторите там и ще видя какво ще ми кажат.Ако е така както е описал колегата 'martin 1977' , ще пристъпя към други вариянти:1)Да си взема гайки с удължен конус и да разширя при стругар малко дупките на джантите за да мине конуса и да хване по навътре гайката.
2)Да продам тези джанти и да си взема оригинални за Форд.
3)Да отида на стругар и да ми направи конуса по дълбок на джантата или да ми вземе няколко мм в задната част.(но с този вариант ме е страх да не се изкривят джантите илипукнат)
2)Да продам тези джанти и да си взема оригинални за Форд.
3)Да отида на стругар и да ми направи конуса по дълбок на джантата или да ми вземе няколко мм в задната част.(но с този вариант ме е страх да не се изкривят джантите илипукнат)
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Ама ти с гайките от стоманените джанти ли ги хващаш? Ако е така гумаджията ти е за бой, дето не ти е казал да си смениш и гайките.
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш
Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайки
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш

Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайки
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Не ги хващам с гайките от железните джанти,взех си други.Има обаче 2 вида конуси,едните са с голям конус(такива са тези с въртящите глави) и има и с по-малък конус.С големия конус са за оригинални(стокови)алуминиеви джанти,а с малкия конус са за другите алуминиеви джанти(тези които не са оригинални за Форд,но са със същото между болтово разстояние).Ходих при един стругар да види джантите и ми каза,че може да издълбае конуса още навътре,защото сърцевината на джантата била много дебела и затова не излиза достатъчно шпилката.Най-вероятно така ще направя.Любо написа:Ама ти с гайките от стоманените джанти ли ги хващаш? Ако е така гумаджията ти е за бой, дето не ти е казал да си смениш и гайките.
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш
Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайки
Любо написа:Ама ти с гайките от стоманените джанти ли ги хващаш? Ако е така гумаджията ти е за бой, дето не ти е казал да си смениш и гайките.
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш
Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайкиЛюбо написа:Ама ти с гайките от стоманените джанти ли ги хващаш? Ако е така гумаджията ти е за бой, дето не ти е казал да си смениш и гайките.
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш
Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайки
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Не "дълбай" джантите ,а вземи гайки с подходящ конус.
За Форд и Мицубиши(може и др.да стават) има няколко конуса ,все оригинални.
За Форд и Мицубиши(може и др.да стават) има няколко конуса ,все оригинални.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Пробвах всички възможни конуси,които можах да намеря(големи,малки,удължени гайки и т.н).Всичките гайки се навиват 5 резби и половина максимум 6 като се затегне добре,а е хубаво да са поне 8 резбиieiei написа:Не "дълбай" джантите ,а вземи гайки с подходящ конус.
За Форд и Мицубиши(може и др.да стават) има няколко конуса ,все оригинални.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Колега, ако можеш качи снимки да видим за какво точно говориш, защото това с моделирането на джантите не ми харесва. Как така ще "дълбаете" джантата? Или аз не мога да разбера правилно, или се готвите за тотално "извращение". За ал. джанти са гайки с конус, желателно подвижен. Ако съм разбрал, шпилката се показва от джантата, но не може да влезе гайката в отвора на джантата, защото е дебела? Но да не гадаем, ще те помоля да сложиш снимки и да опишеш по-подробно проблема.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Не бе, шпилките са му къси за съответните джанти и вместо да смени шпилките с подходящи, се опитва да прави маймунджилъци. Колко резби трябвало да хване гайката? Гайката трябва да се навие цялата и болта да се покаже от другия край (сега не ми се търси с колко), другото е компромис със себе си. Като изхвръкнат в града може да се разминеш с потрошено окачване ама ако се случи на магистралата....?
http://www.etebg.com/autospares/hub-ford.html
http://www.etebg.com/autospares/hub-ford.html
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Насе, малко наизуст говориш! Няма такъв закон - шпилката да се покаже. Мойте гайки са без отвор, какво правим? Ако следвам логиката - разпробивам отзад гайките и купувам 20-30 см. шпилка, за да се покаже. Не съм мерил с колко резби хващат, но 5-6 са достатъчни. Даже късите гайки за метални джанти имат толкова резби. А те са "заводски".HACKO написа:Не бе, шпилките са му къси за съответните джанти и вместо да смени шпилките с подходящи, се опитва да прави маймунджилъци. Колко резби трябвало да хване гайката? Гайката трябва да се навие цялата и болта да се покаже от другия край
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта