Смяна на масло
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 окт 2005, 14:13
- Модел на автомобила: Escort 1.8 D - 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Смяна на масло
Може би въпросът ми ще ви се стори тъп, но съм новобранец
От скоро карам дизел. Трябва да сменя маслото (110 000 км).
Та въпросът ми е - какво друго трябва да сменя? Филтри?
Преди карах бензинов и при смяна на маслото сменях всички филтри.

Та въпросът ми е - какво друго трябва да сменя? Филтри?
Преди карах бензинов и при смяна на маслото сменях всички филтри.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
По принцип при поддръжка на дизел няма особени моменти, като цяло дори е по-елементарна от тази за бенз. двг. - хубаво е като се сменя маслото да се сменят и филтрите /за масления - без коментар; въздушния - при нашите не почистни улици много бързо се пълни дори с пясък; горивния - с оглед на не винаги качествените горива/.
Иначе като цяло дизелите имат елементарна /дори почти отсъстваща/ еле система, която по принцип рядко напомня за себе си. При нас или работят свещите или не /много често в живота на един дизел само веднъж се сменят/; другата ел част която може да създаде ядове е клапана на ГНП. Останалите релета и други джаджи са за екстрите, фаровете, мигачите и не са жизнено важни - можеш да се прибереш и без тях. Случвало ми се е веднъж да откаже цялата ел. с-ма на автомобила - беше изгоряло таблото /много се бях притеснил бяха ми първите стъпки с дизел/, но след позвъняване на приятел се прибрах без проблеми. Важното е в колата да си държиш два кабела от около по метър - п1.го свръзваш за плюса от едната страна, а от другата за клапана на ГНП ; 2. подаваш импулс на стартера и след това се прибираш /като за авариен режим няма проблем/!
Иначе като цяло дизелите имат елементарна /дори почти отсъстваща/ еле система, която по принцип рядко напомня за себе си. При нас или работят свещите или не /много често в живота на един дизел само веднъж се сменят/; другата ел част която може да създаде ядове е клапана на ГНП. Останалите релета и други джаджи са за екстрите, фаровете, мигачите и не са жизнено важни - можеш да се прибереш и без тях. Случвало ми се е веднъж да откаже цялата ел. с-ма на автомобила - беше изгоряло таблото /много се бях притеснил бяха ми първите стъпки с дизел/, но след позвъняване на приятел се прибрах без проблеми. Важното е в колата да си държиш два кабела от около по метър - п1.го свръзваш за плюса от едната страна, а от другата за клапана на ГНП ; 2. подаваш импулс на стартера и след това се прибираш /като за авариен режим няма проблем/!
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами по-долу са ти написали всичко ...
За горивния филтър въпроса е малко спорен. Оправдано е да го сменяш на всеки 10к км в случай, че нямаш никакъв груб филтър или си просто редовен клиент на "другите бензиностанции"
Иначе и нафтата по нормалните бензиностанции не струва кой знай колко но смятам,че 15к км бива като пробег.
За горивния филтър въпроса е малко спорен. Оправдано е да го сменяш на всеки 10к км в случай, че нямаш никакъв груб филтър или си просто редовен клиент на "другите бензиностанции"

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта