Смяна на масло

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
gmateev
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 17 окт 2005, 14:13
Модел на автомобила: Escort 1.8 D - 1997
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Смяна на масло

Мнение от gmateev » 05 ное 2006, 09:16

Може би въпросът ми ще ви се стори тъп, но съм новобранец :) От скоро карам дизел. Трябва да сменя маслото (110 000 км).

Та въпросът ми е - какво друго трябва да сменя? Филтри?

Преди карах бензинов и при смяна на маслото сменях всички филтри.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 05 ное 2006, 09:40

ами същото е - сменяш си филтрите :) по принцип, ако си купил колата скоро е хубаво колкото се може по-скоро да смениш всички консумативи, щото не знаеш кога за последно са сменяни :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 ное 2006, 10:27

По принцип при поддръжка на дизел няма особени моменти, като цяло дори е по-елементарна от тази за бенз. двг. - хубаво е като се сменя маслото да се сменят и филтрите /за масления - без коментар; въздушния - при нашите не почистни улици много бързо се пълни дори с пясък; горивния - с оглед на не винаги качествените горива/.

Иначе като цяло дизелите имат елементарна /дори почти отсъстваща/ еле система, която по принцип рядко напомня за себе си. При нас или работят свещите или не /много често в живота на един дизел само веднъж се сменят/; другата ел част която може да създаде ядове е клапана на ГНП. Останалите релета и други джаджи са за екстрите, фаровете, мигачите и не са жизнено важни - можеш да се прибереш и без тях. Случвало ми се е веднъж да откаже цялата ел. с-ма на автомобила - беше изгоряло таблото /много се бях притеснил бяха ми първите стъпки с дизел/, но след позвъняване на приятел се прибрах без проблеми. Важното е в колата да си държиш два кабела от около по метър - п1.го свръзваш за плюса от едната страна, а от другата за клапана на ГНП ; 2. подаваш импулс на стартера и след това се прибираш /като за авариен режим няма проблем/!

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 06 ное 2006, 19:40

Ами по-долу са ти написали всичко ...

За горивния филтър въпроса е малко спорен. Оправдано е да го сменяш на всеки 10к км в случай, че нямаш никакъв груб филтър или си просто редовен клиент на "другите бензиностанции" ;) Иначе и нафтата по нормалните бензиностанции не струва кой знай колко но смятам,че 15к км бива като пробег.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта