масло.полусинтетика или пълна синтетика

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

масло.полусинтетика или пълна синтетика

Мнение от plamenford » 05 фев 2007, 12:43

Предстои ми смяна на маслото на Мондео 1.8 ТДИ 94г.Досега го карах с полусинтетика но ми се иска да го пробвам с пълна синтетика.Ако някои е карал ТД с пълна синтетика ако може да сподели мнение за марка на масло,и вярно ли че пълната синтетика се кара повече от 10 000км.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 05 фев 2007, 13:21

Карай си с полусинтетика, ако не мислиш да ходиш в Сибир. Най, ама най-важното за дизелов мотор е да му се сменя маслото навреме, защото и златно да е щом филтъра си достигне капацитета - край, вече си караш със шлайфпаста! Това е от мен :D

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 фев 2007, 15:19

Старата Сиера и Мондито сега /и двете 1.8тд/ общо ~ 130 000 км. съм ги карал предимно с Тотал 10В40 полусинтетика за турбо дизели; пробвал съм и сдруги 10В40, но по мое наблюдение Тотала се отразява най-добре на тези двг. и затова го предпочитам!

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 07 фев 2007, 11:42

Мерси за информацията.Един познат кара на Валволин някаква пълна синтетика и му казали че била за 30 000км. на цена 100лв. та от тази гледна точка питам дали не е по добре синтетиката защото излиза и по евтино в този случаи.Но колкото мнения съм чел за Валволин всичките са отрицателни,незнам дали на всичките масла пълна синтетика им дават 30 000км.

Aleks
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 06 дек 2006, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 1,8 TD 94'
Status: Извън линия

Мнение от Aleks » 07 фев 2007, 12:27

plamenford написа:Мерси за информацията.Един познат кара на Валволин някаква пълна синтетика и му казали че била за 30 000км. на цена 100лв. та от тази гледна точка питам дали не е по добре синтетиката защото излиза и по евтино в този случаи.Но колкото мнения съм чел за Валволин всичките са отрицателни,незнам дали на всичките масла пълна синтетика им дават 30 000км.

При Форд дизел, за новите им дават 25 хил. км или 1 г. и първата смянана и втората все 25к. Но докога ще е все на 25к *unknw* незнам. Така че за старите автомобили 25к да не се окаже множко.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 фев 2007, 15:11

най-добре слагай пълна синтетика за 40-50лв (10W40 - 5л) и го сменяй на 10000км или 1 година (нищо че може да минеш 15-20х км)

задължително трябва да е за турбо дизел !

турбината стига до 120000 об/мин - така че маслото и трябва да е добро!

марката едва ли е от значение (освен ако решиш да се хвалиш с нея :D ).

моя съвет е да сменяш и всички филтри (~30лв)

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 07 фев 2007, 18:13

Много БЛАГОДАРСКО

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 фев 2007, 18:28

от мой пост от преди 2г:
Cyclon D1 Euro 44лв. (5л), а 4-те филтъра 50лв. (AP099=11.42, K1008=16.64, N4201=9.41, P3227=12.91лв).

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 07 фев 2007, 18:36

А кой е 4тият филтър? Маслен, горивен, въздушен и ?

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 фев 2007, 18:38

dreidrei написа:А кой е 4тият филтър? Маслен, горивен, въздушен и ?
и ... купето :P

това ми беше темата: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=cyclon

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 07 фев 2007, 19:06

10В40 не е ли "полусинтетика"

Колкото до това, колко често трябва да се сменя маслото - по-добре по-често, отколкото по-рядко - тоест 9000 - 10000км.


Колкото до Валволина - те са си хубави масла, на баща ми Сиерата е над 600 000км. и е карана само с Валволин и все още се движи /е колокото може :wink:/

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 фев 2007, 19:27

доколкото съм наясно - "синтетично" е технологията за производство
а по-принцип - синтетичното е за по-тежки режими на работа и е по дълготрайно ... което не може да се получи от нефт (чисто минерално масло) ...

а ... иначе вискозитета си е вискозитет (Хенри Форд е бил основател и вицепрезидент на SAE - тия дато са намислили стандартите - вкл. и за маслата :D )
Прикачени файлове
cyclon.JPG
моето масло Cyclon D1 Euro

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 фев 2007, 19:58

A на мен ми казах, че пълната синтетика нямало проблем да се слага на тд-та :? дори да не пишело, че е за тях :roll:
Изображение

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 07 фев 2007, 21:51

Като подчекна cossy, отдавна си мисля въобще имали значение за каква кола е маслото /бензин или дизел/ просто трябва да отговаря на някакви изисквания посочени от производитела на колата/двигателя.
Хората с нови коли да кажат какво пише в тяхните книжки за двигателно масло, мисля си, че ще пише само буквени означения който важат и за бензинови и за дизелови двигатели.

Май делението на дизелови и бензинови /вкл. и за турбото/ са отживелица, просто трябва да се спазва класа на маслата т.е. 15W40, 10W40, 5W30, 5W40, 0W30, 0W40 и др.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
blacklash
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 03 яну 2007, 21:07
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1994
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Status: Извън линия

Мнение от blacklash » 29 май 2007, 08:36

Колега действително си прав, но според една много ценна книжка, която е приложение на априлският брой на Auto motor und sport (извинявам се за рекламата) за маслата е важно да имат буквените обозначения според API и ACEA. Та според тази книжка, която е само и единствено за маслата, тези които са за дизелови двигатели са с обозначение B3 и/или B4 по ACEA и CF по API.

Потребителски аватар
Fulkrum
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 09 апр 2007, 15:37
Модел на автомобила: Escort Ghia 1.4 i `88
Местоположение: Силистра
Status: Извън линия

Мнение от Fulkrum » 06 юни 2007, 12:11

Имаме служебен Форд Транзит - Джъмбо - 2,4 TD 16V и го караме с пълна синтетика на Шел.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта