Задната предавка хърка

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
sickjacken
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 16 юни 2007, 20:07
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 Disel 1990
Местоположение: СВИЩОВ
Контакти:
Status: Извън линия

Задната предавка хърка

Мнение от sickjacken » 16 юни 2007, 20:18

Здравейте аз съм нов и наскоро съм притежател на FORD ESCORT 1.8 Disel 1991г. Та въпроса ми е дали е нармално задната да ми хърка така? За да избегна това давам на 3-та и 4-та да влязат добре и тогава задна.
FORD ESCORT 1.8 Disel 1990

Потребителски аватар
b2d
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от b2d » 16 юни 2007, 21:17

Тампон, скоростна... течност варианти много ходи на сервиз и ще ти кажат най-точно, определенно не е нормално. За теб нормално ли е за да си влезеш в дома да минеш през балкона и да отвориш входната врата :?: ОФФ :P

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 16 юни 2007, 21:26

Маслото колко е?
Ако няма синхронизатор може и да е нормално. Ако има - притискателен диск. Някой със същия модел би могъл да се произнесе най-компетентно.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 16 юни 2007, 22:35

cocoff написа:Маслото колко е?
Ако няма синхронизатор може и да е нормално. Ако има - притискателен диск. Някой със същия модел би могъл да се произнесе най-компетентно.
Досега не съм чул някоя кола със синхронизатор на задната скорост. Затова при включването й за да няма "хъркане" е желателно колата да е на място и след натискане на съединителя да се изчаква малко (примерно 1-2 сек.) преди да вкараш. Ако и тогава има хъркане, може да е наистина от ниско ниво на маслото в кутията или пък механичен проблем да има (съединител).
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 16 юни 2007, 23:21

На фиестата хърка чат-пат, защото трябва да се долее малко масло, предполагам и при теб ще е така, но не се знае. Възможно е.
Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 17 юни 2007, 06:46

Peter_CLX написа:
Досега не съм чул някоя кола със синхронизатор на задната скорост.
БМВ-тата имат, но за фордовете нямам представа. :shock: :shock:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 юни 2007, 09:40

Peter_CLX написа: Досега не съм чул някоя кола със синхронизатор на задната скорост.
Това са някои от марките които използуват скоростни кутии с напълно синхронизирана задна скорост. (Естествено ги слагат само на някои от моделите) Предполагам, че и в някои от новите европейски модели ги има, но ме мързи да ровя :) :
Audi, Chevrolet Cobalt, Chevrolet HHR, Mazda, Saturn VUE, Saturn ION, BMW, Opel Meriva, Opel Combo, Vauxhall Corsa, Vauxhall Meriva, Vauxhall Astra, Ford Focus(North America)

sickjacken
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 16 юни 2007, 20:07
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 Disel 1990
Местоположение: СВИЩОВ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от sickjacken » 17 юни 2007, 10:05

Дали може да се оправи ако се натегне малко съединителя и щ е има ли кофти последици?
FORD ESCORT 1.8 Disel 1990

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 17 юни 2007, 11:13

той е с автомат :? :? :? да го натегнеш не е решение.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 17 юни 2007, 12:51

А като подадеш малко газ преди да пробваш да включиш същото ли е положението?
Изображение

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 17 юни 2007, 17:37

cocoff написа:
Peter_CLX написа: Досега не съм чул някоя кола със синхронизатор на задната скорост.
Това са някои от марките които използуват скоростни кутии с напълно синхронизирана задна скорост. (Естествено ги слагат само на някои от моделите) Предполагам, че и в някои от новите европейски модели ги има, но ме мързи да ровя :) :
Audi, Chevrolet Cobalt, Chevrolet HHR, Mazda, Saturn VUE, Saturn ION, BMW, Opel Meriva, Opel Combo, Vauxhall Corsa, Vauxhall Meriva, Vauxhall Astra, Ford Focus(North America)
Хм, явно технологиите са доста по-напреднали, отколкото предполагах :D ....но все пак като се има впредвид конкретния случай, за който говорим, едва ли имаме такава екстра (поне аз от личен опит с този модел не съм забелязал).
svetlix написа:А като подадеш малко газ преди да пробваш да включиш същото ли е положението?
Според мен ефектът даже ще е отрицателен - нали всички валове и колелета в кутията трябва да са в покой в момента на включване на предавката.
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 18 юни 2007, 00:08

Еми аз от както съм я взел така включвам задна,първо като спра включвам първа и тогава задна и никога не хърка ,ако включа веднага задна хърка но не винаги,на 10 пъти дакажем 2-3 пъти но така и свикнах и таки си включвам първо първа и тогава задна,нивото на маслото не съм гледал.....

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 20 юни 2007, 07:54

Peter_CLX написа:
svetlix написа:А като подадеш малко газ преди да пробваш да включиш същото ли е положението?
Според мен ефектът даже ще е отрицателен - нали всички валове и колелета в кутията трябва да са в покой в момента на включване на предавката.
Имам в предвид да подаде газ и като паднат оборотите на минималните да пробва да включи.
Изображение

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 20 юни 2007, 17:00

J6B написа:Еми аз от както съм я взел така включвам задна,първо като спра включвам първа и тогава задна и никога не хърка ,ако включа веднага задна хърка но не винаги,на 10 пъти дакажем 2-3 пъти но така и свикнах и таки си включвам първо първа и тогава задна,нивото на маслото не съм гледал.....
Абсолютно съм прав с колегата.При мен също хърка,но като включа първа предавка след което задна няма хъркане.Так че карай си колата без да се притесняваш,а и това си е всеобща болка на повечето автомобили.
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Задната предавка хърка

Мнение от kEFi » 20 юни 2007, 17:14

sickjacken написа:Здравейте аз съм нов и наскоро съм притежател на FORD ESCORT 1.8 Disel 1991г. Та въпроса ми е дали е нармално задната да ми хърка така? За да избегна това давам на 3-та и 4-та да влязат добре и тогава задна.
Често срещано явление.
Избягва се чрез т.н. двойно амбреиране

...натискаш съединителя, отпускаш напълно, пак натискаш и - задна :wink:

PuFF
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 06 юли 2007, 11:12
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 CL (OHC) hatchback
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задната предавка хърка

Мнение от PuFF » 15 юли 2007, 12:20

kEFi написа: Често срещано явление.
Избягва се чрез т.н. двойно амбреиране
...натискаш съединителя, отпускаш напълно, пак натискаш и - задна :wink:
Да, и аз съм намерил същото решение. =)
Понякога дори първа влиза трудно, но с отпускане на амбриажа и натискане отново, няма проблеми.
...На стари талиги - кусури много, няма начин.
Смяна (или доливане) на маслото е вариант, при мен конкретно - и съединителя е за смяна... ако не се оправи - търсиш заобиколки и така... =)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Задната предавка хърка

Мнение от paci » 15 юли 2007, 12:43

PuFF написа: ... но с отпускане на амбриажа и натискане отново, няма проблеми.
...На стари талиги - кусури много, няма начин.
Моята е 97, Митсубиши Колт 2001-ва и сега на един Сивик 2001-ва и на 3-те се получава така.
С 1-ва няма ядове.

PuFF
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 06 юли 2007, 11:12
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 CL (OHC) hatchback
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PuFF » 02 авг 2007, 12:05

Според някои псевдо-познавачи, Сиерата ми била без синхронизация за 1-ва и задна предавка, поради което се получавало това хъркане.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта