Загряване на място, или каране студена!!?
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Според мен, луфтовете м/у триещите се повърхности в двигателя са толкова малки (дори и при стар двигател), че не позволяват оттичане дори на най-тънкото масло. И оттук теорията за сухо триене сутрин не е вярна. Не съм експерт по хидродинамика, но ми се струва, че на маслената помпа й е все тая дали маслото е ледено или горещо - движи го без проблем. Не знам доколко са верни разсъжденията ми, но мен ме устройват защото се качвам и потеглям веднага 

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
е, някакси тъпо е да запалиш и да потеглиш моментално, всеедно някой те гони
палиш колата, пускаш фарове, слагаш колана, освобождаваш ръчната и тръгваш. според мен това е достатъчно, изгубваш 15-20 секунди за да се пораздвижи мотора и това е
сега ако е адски студ може да се наложи и повече загряване, все пак трябва да се изчака да дойде и парното иначе залепваш за волана 



-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ееее, ти изкара, че тръгвам преди да съм отключил вратата, бе
Естествено, че минава поне половин минута докато тръгне човек. Това ми беше мисълта, че аз лично не прилагам някакво специално подгряване.( Да не говорим, че според някои, мазането на празен ход е компромисно.) Най-малкото докато изляза от малките улички, ща не ща карам бавно и тя си загрява.

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
е, така правя и аз като не е студено. мислех че просто влизаш, палиш и тръгваш, защото има и такива хораcocoff написа:Ееее, ти изкара, че тръгвам преди да съм отключил вратата, беЕстествено, че минава поне половин минута докато тръгне човек. Това ми беше мисълта, че аз лично не прилагам някакво специално подгряване.( Да не говорим, че според някои, мазането на празен ход е компромисно.) Най-малкото докато изляза от малките улички, ща не ща карам бавно и тя си загрява.

- AAlexandrov
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 15 яну 2008, 22:32
- Модел на автомобила: Fiesta '97
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Напоследък често ми се случва да карам Фиестата на жена ми. Сутрин като запаля, колата държи по високи обороти, около 1200-1300.
Изчаквам да паднат под 1000 и тогава тръгвам. Обикновено това става в рамките на две-три минути.
Така ми се струва есествено и правилно, така го правя.
Двигателя е 1,25 зетек.
Поздрави,
Изчаквам да паднат под 1000 и тогава тръгвам. Обикновено това става в рамките на две-три минути.
Така ми се струва есествено и правилно, така го правя.
Двигателя е 1,25 зетек.
Поздрави,
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 12 ное 2008, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1,8 16v Ghia 115hp-1993г.
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re:
много мъдро колега,и аз съм на този принцип,1-ва 2-ра без резки движения,докато излязя от сокаците и после е пушкаHACKO написа:Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.

- motry
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 09 ное 2007, 11:46
- Модел на автомобила: Ford S-Max 2.5 / 219hp 2007
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Колеги, предполагам че повечето от нас отделят доста време за колите - по-малко за жените
Представете си, че сутрин със звънването на часовника или GSM-а ставате рязко и веднага тръгвате към банята или кухнята. След такова ставане се чувствате доста не комфортно, може да ви се завие свят, организма не може така бързо да се адаптира...и всички последствия от това ! Така е и с автомобила... запалете , помотайте се, кажете му да работи добре и да не ви създава ядове
и чак тогава тръгвайте !

Представете си, че сутрин със звънването на часовника или GSM-а ставате рязко и веднага тръгвате към банята или кухнята. След такова ставане се чувствате доста не комфортно, може да ви се завие свят, организма не може така бързо да се адаптира...и всички последствия от това ! Така е и с автомобила... запалете , помотайте се, кажете му да работи добре и да не ви създава ядове

-_- ...Ти ли мЪ бутна или сам паднЪх... -_-
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Задължително я оставям 3-5 мин.С подгряване на предно и задно стъкло съм и изчаквам да се отпуснат хубаво.
Голяма глезотия е подгряването на предното стъкло-"цък" копчето и готово
Голяма глезотия е подгряването на предното стъкло-"цък" копчето и готово

- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
И най съвременния двигател си иска своето загряване до работна температура зада заработи ефективно.Затова все по сложни стават и системите по двигателите.Не форсирайте двигателите на студено.Като се събудите сутрин веднага ли се юрвате в Галоп? Леко ставате та поседате и тогава се понасяте леко по леко.Така е и с Автомобила(двигателя )Оставетего да се събуди и да влезе в ритъм и тогава Юруш напред.

- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Ами според мен, както май май и според повечето колеги тук е кофти да се кара със съвсем студен двигател все пак той е проектиран за някаква оптимална работна температура, за това служи термостата - да я поддържа (това вече го има писано и по горе). Съответно при нея и хлабините между отделните детайли са оптиални. Маслото смазва детайлите, но то също има оптимална работна температура. Много студено не смазва добре, многа топло също за това на някои автомобили има и маслен радиатор. Най - малко като тръгнеш веднага и вътре в купето е студено, и стъклата са замръзнали, и ръцете ти залепват за волана и скоростният лост. Още повече ако е много студено и в автомобила се качат 4-5 маймуни преди парното да е почнало да затопля съм имал и случаи при които влагата от издишания въздух полепва по стъклото и веднага става на скреж та се наложи да ги стържа и от вътрешната страна с някаква карта за да мога да виждам какво става отвън(тогава нямах парно), но дори и да имах първите една две минути то духа студено и полза от него няма. Апък и студениятдвигател гори повече и това което го спестяваш, тръгвайки веднага го изгаряш после в движение. Тук е и момента да се похваля, някой си имат печки, а аз си имам дистанционно запалване, само се показвам на прозореца и паля
(малко е кофти само ако колата е оставена на скорост, че директно тръгва
ама аз съм си свикнал да е винаги на свободна и с опъната ръчна). След това докато облека работните дрехи и сляза долу минават 4-5 минути стрелката на температурата е започнала да влиза в бялата зона, въздуха в купето се е поотвърнал и стъклата са се поразмразили, така че се качвам и спокойно си давам газ.


-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re:
Темата малко стара, но сега я видях та....nikolovvd написа:Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме
С всичко съм съгласен освен с едно....че ДВГ тр да поработи на место минута две за да раздвижи маслото....
Ако махнеш капака на мотора и завъртиш на стартер ще забележиш че още преди да е запалил мотора маслото се е качило и омаслява...та той си е достатъчно омаслен...
не виждам др логика защо е необходимо това "раздвижване" и то 1-2 минути...
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Всеизвестно е, че когато насилваме автомобила да се движи, още докато е студен, частите му се износват най-много. От друга страна пък, има ли смисъл в студените месеци да чакаме на празен ход по 7-8 минути, преди да потеглим? Мненията са разнопосочни, но една голяма част от тях се обединяват около златната среда- не е добре да потегляме още на петата секунда, но минута-две са достатъчни.
Скептиците към идеята на "бързия старт" изтъкват довода че когато двигателя е студен, маслото е още долу в картера, не е смазало още добре всички части и триенето им е силно износващо. Затова често при запалване звукът на двигателя е "метален". След минута-две обаче сякаш колата поутихва. Стрелката на датчика все още не се е отлепила, но много шофьори смятат, че автомобилът вече е готов за тръгване. Логиката е, че при работа на място двигателят не е натоварен и това удължава много времето за загряването му, което всъщнотст ускорява износването на частите му. Ако загрява под умерено натоварване, ще достигнете по-бързо до оптималната температура на двигателя и смазване на всички части.
Затова опитните водачи съветват да изчакате колата на празен ход около 1-2 минути, след което да потеглите с умерени обороти до 2000-2500, без форсиране, до пълното загряване на двигателя. За около 60 секунди маслото успява да стигне докъдето трябва. Мнозина смятат, че хлабините между отделните детайли не причиняват износване, а само влошаване на КПД на двигателя-понижаване на мощността му и увеличаване на разхода.
Скептиците към идеята на "бързия старт" изтъкват довода че когато двигателя е студен, маслото е още долу в картера, не е смазало още добре всички части и триенето им е силно износващо. Затова често при запалване звукът на двигателя е "метален". След минута-две обаче сякаш колата поутихва. Стрелката на датчика все още не се е отлепила, но много шофьори смятат, че автомобилът вече е готов за тръгване. Логиката е, че при работа на място двигателят не е натоварен и това удължава много времето за загряването му, което всъщнотст ускорява износването на частите му. Ако загрява под умерено натоварване, ще достигнете по-бързо до оптималната температура на двигателя и смазване на всички части.
Затова опитните водачи съветват да изчакате колата на празен ход около 1-2 минути, след което да потеглите с умерени обороти до 2000-2500, без форсиране, до пълното загряване на двигателя. За около 60 секунди маслото успява да стигне докъдето трябва. Мнозина смятат, че хлабините между отделните детайли не причиняват износване, а само влошаване на КПД на двигателя-понижаване на мощността му и увеличаване на разхода.
- peshaka
- потребител
- Мнения: 454
- Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
- Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
ами аз чакам 3-4 минути и тръгвам карам лекичко докато не започне да духа топло от парното и тогава вече си карам нормално 



- moher_
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 14 мар 2008, 22:44
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1996
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
първо здравейте на всички любители на марката ФОРД и весело изкарване на празниците колата е хубаво да си загрее на място аз карам малко по стара 97г. но колегите които карат по нови зверчета може да споделят че новите технологии карат принудително колите да поседят на място наколко минути за да загреят аз имах честа да карам новото мондео и така реших паля и тръгвам да ама не да аз тръгнах веднага ама подаваш газ а тя не ще после си викам тая кола и има нещо но не после ми обясниха че е така трябвало 1 мин да поседи на място и тогава някаква защита при отрицателни температури щом инж. са го измислили значи е необходимо да загрее аз подкрепям това колата да загрее малко отколкото да се тръгва веднага.
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
ако искате двигателя да ви служи дълго трябва при студен старт колата да работи поне 15 сек на място. Ако на 20-тата секунда я изрежете на 6000 оборота полза няма да има от цялото мереприятие. Идеята е двигателя да достигне работна температура възможно най-бавно в противен случай - КОНДЕНЗ в двигателя от там - ръжда и нататък е ясно. 

-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
работа на място с цел загряване на мотора=убийство на двг.Учи се през първите семестри на инженерни ВУЗ или 4 курс на техникумите.Не ми се обяснява даже защо /ниски обороти = 0 смазване и т.н./, вярното е само че не се форсира мотора - палиш и тръгваш веднага , така пестиш двг , а не горивото.
Това за температурната формулка и загряване на място се ползваше в 5 автостопанство заедно с табелата "източи ли водата", карате модерни автомобили вече хора , не са молотовки - не съсипвайте двг с 1000 об/мин на -10 градуса
Това за температурната формулка и загряване на място се ползваше в 5 автостопанство заедно с табелата "източи ли водата", карате модерни автомобили вече хора , не са молотовки - не съсипвайте двг с 1000 об/мин на -10 градуса
- tosho
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 22 авг 2008, 16:38
- Модел на автомобила: Focus'03 Tddi 90ps
Focus '08 tdci 115ps - Местоположение: Poland, Warsaw
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
ivo , съгласен съм с теб - палиш и тръгваш, ясно че в началото не въртиш на високи обороти.
Днес при -20 минах повече от 20км докато стрелката се изправи
иначе още щях да си седя на паркинга.
Днес при -20 минах повече от 20км докато стрелката се изправи

-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
мерси Тоше , ама да не си мисли някой , че аз съм го измислил - учи се из даскалото това като казах , ама отдавна беше , че не помня точно.А иначе колегата е прав - все пак от мига на запалване до потеглянето минава щеш не щеш минутка - две , те са напълно достатъчни да се раздвижи "саламурата" 

- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
ivo_63 за тези двигатели, за които си учил във ВУЗ са отпреди балканската война и по-стари сега караме модерни коли не се заблуждавай 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта