С какво се промива охладителната система?
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 07 сеп 2006, 22:25
- Модел на автомобила: FORD mondeo 1.8 tdi 95 год.
- Status: Извън линия
попаднах на това
колега докато се рових попаднах на това http://tco.data.bg/ford/TIS/ford.tis.ja ... nglish.iso" onclick="window.open(this.href);return false; , изтегли си го и го инсталирай има интересни неща и най вече от къде и как се управляват тези клапи , доколкото си спомням се намират някъде под волана но трябва да поровиш малко за да разбереш , програмата е на няколко езика ,ако си наясно с някои от тях ............ ще ти бъде полезна !!!
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 07 сеп 2006, 22:25
- Модел на автомобила: FORD mondeo 1.8 tdi 95 год.
- Status: Извън линия
попаднах на това
колега докато се рових попаднах на това http://tco.data.bg/ford/TIS/ford.tis.ja ... nglish.iso" onclick="window.open(this.href);return false; , изтегли си го и го инсталирай има интересни неща и най вече от къде и как се управляват тези клапи , доколкото си спомням се намират някъде под волана но трябва да поровиш малко за да разбереш , програмата е на няколко езика ,ако си наясно с някои от тях ............ ще ти бъде полезна !!!
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Бе то имаше някъде подобна тема, ама да се запиша и тук.
Котлен камък в радиатора няма. Дори и с най-варовитата вода да го напълниш, в 7 л я има, я няма 50-100 мг карбонати. Проблем ще е ако сменяваш водата в охладителната с-ма всяка вечер или доливаш по 1 л всеки ден
"Пералнята живее по-дълго с "Calgon", но за радиаторите не важи
Боклуците в радиаторите са главно железни окиси, които, се натрупват дори при използване на най-качествен антифриз ( макар и по-бавно ).
Аз лично съм твърдо "за" каране само с антифриз и при нужда промиване с купешки препарати.
Котлен камък в радиатора няма. Дори и с най-варовитата вода да го напълниш, в 7 л я има, я няма 50-100 мг карбонати. Проблем ще е ако сменяваш водата в охладителната с-ма всяка вечер или доливаш по 1 л всеки ден

"Пералнята живее по-дълго с "Calgon", но за радиаторите не важи
Боклуците в радиаторите са главно железни окиси, които, се натрупват дори при използване на най-качествен антифриз ( макар и по-бавно ).
Аз лично съм твърдо "за" каране само с антифриз и при нужда промиване с купешки препарати.
- ива
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 27 яну 2008, 14:45
- Модел на автомобила: форд ескорт94 1.6 16v хечбек
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
колеги,според мен изходът е само един-в радиатора не трябва да влиза нещо-червен,зелен син или какъвто и да било антифриз,който не е бил разреден с ДЕСТИЛИРАНА вода собственоръчно!Тази вода се купува от магазини за продажба на химикали,или още по-добре от болница-aqwa destylata.Винаги съм го правил и радиаторът на колата ми е оригиналния-85 год. като никога не съм правил никакви ремонти по него,както и не съм имал проблеми с парното.Завършил съм химия и все още помня някои неща.Надявам се да съм бил полезен.
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
аз съм си промивал радиаторите на колите с оцет /но само оцет не 2 към 1/и с цвик.Трябва да ви кажа че оцета не върши кой знае каква работа но цвика се сипва и караш колата една седмица и оставате очаровани защото системата става почти нова.Това го разбрах преди 5 години един майстор ми го каза за промивка на системата защото ми течеше радиатора на един Форд XR3i и бях сипвал какви ли не добавки да го запушат и като дойде зимата нанайси парно.Лятото си оправих радиатора но не посмях да сипя цвик в системата и си направих експеримент на баща ли на ладата.След една седмица каране всеки ден с цвика,като свалих капачката на радиатора на ладата питите бяха станали като нови при положение че преди това се виждаше че има котлен камък и ръжда и нещо като грес.Промих си и моя форд и след това не съм имал никакви проблеми с загряването на градско каране и с парното през зимата.Баща ми си я има още ладата и антифриза е чист както си го е сипал.Цената на цвика е 10ст. за един литър.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
от някоя мандра кадето правят сирене
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 05 мар 2007, 20:56
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.6 16v Zetec 96г.
Шкода 120л 1.2 8v OHV - Cervenka - Местоположение: пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re:
не съм съгласен че калгона не помага. имам и шкода 120 л 86г която я купих буквално за път към надин. вложих много средства ~4500лв повече от колкото купих ескорта миналата седмица, и в процеса на въстановяване както повечето знаят тези шкоди са с 12 л охладителна течност, и със сигурност за тези 21 години нее праевена никога такава промивка защото предишния собственик бяха мондари и половина (Да закърпят праговете с бетон е такова чудо не бях виждал) налях в сиситемата вода със 100~200г калгон пускам да върти двигателя загрява колата до работна температура гася и лягам от долу да източвам няма да казвам какво просто изтече след първата промивка бедна ми е фантазията да го обясня. така още 3-4 пъти по този начин промих докато не взе да тече чиста вода и резулата беше отзад сипа син антифриз отпред дето е кранчето за обезвъздушаване тече пак син а преди беше отзад син от пред ръждив вече беше станал. това беше миналата година янурари за 2007 имам навъртяни 10000км с шкодата и след тях отново продължава антифриза да си е син верно малко по тъмничък но си е син. като взех ескората миналата седмица гледам е син антифриза него знам на колко време е ама като реша да го сменям сигурно ще е преди зимния сезон ще направя и на него една такава промивка. пробваите да видите резулатата няма на какво да навредите тай като калгона не поврежда гумените съединияcocoff написа:Бе то имаше някъде подобна тема, ама да се запиша и тук.
Котлен камък в радиатора няма. Дори и с най-варовитата вода да го напълниш, в 7 л я има, я няма 50-100 мг карбонати. Проблем ще е ако сменяваш водата в охладителната с-ма всяка вечер или доливаш по 1 л всеки ден![]()
"Пералнята живее по-дълго с "Calgon", но за радиаторите не важи
Боклуците в радиаторите са главно железни окиси, които, се натрупват дори при използване на най-качествен антифриз ( макар и по-бавно ).
Аз лично съм твърдо "за" каране само с антифриз и при нужда промиване с купешки препарати.
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: С какво се промива охладителната система?
Още ли дъвчете тази тема
и като ви слушам колко препарата изброихте.....................ми то кой остана още.
Препарата който промива охладителната система на 100% е КИСЛОЛ
И запомнете че при пъвата промивка има риск да протече от някаде (радиатор или ламаринена траба) но след това ще знаете че системата ви е надеждна и няма да текне пак защото няма да има от каде....!
Това вече го практикувам години наред, на мой коли и на други коли
Не ми се обиснява каква е процедурата със промиването, такаче се поровете малко във форума и вижте каде се е говорило

Препарата който промива охладителната система на 100% е КИСЛОЛ
И запомнете че при пъвата промивка има риск да протече от някаде (радиатор или ламаринена траба) но след това ще знаете че системата ви е надеждна и няма да текне пак защото няма да има от каде....!
Това вече го практикувам години наред, на мой коли и на други коли
Не ми се обиснява каква е процедурата със промиването, такаче се поровете малко във форума и вижте каде се е говорило

- b2d
- потребител
- Мнения: 527
- Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: С какво се промива охладителната система?
Да спомена как един колега отстрани проблема и каза, че е задухало така все едно сега излиза от завода, сипал е при антифриза една бутилка Меглио и е карал така 1-2дни като е пускал системата да върти, казали са му, че може да кара с меглиото заедно с антифриза до другата смяна, той е карал и в миносуви темп. но след това си е сипал нов антифриз. Та за това знам 100% че действа и е евтин вариянт 3-4лв.


-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 16 фев 2009, 11:04
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re:
krava_i_pile написа:о да борба с варовика с вода няма как да стане. Може би някой с по-широки знания по химия ще предложи някаква добавка към циркулиращата вода?
И да наистина зависи от водата, която се сипва. Но за мен сега докато е още прилично откъм градуси, авторът на темата да пробва мощно с вода по 2 пъти на ден и надуто парно. Това е най-лесното за начало, след това май ще трябва да разглабя
Аз проблеми с парното нямам но ми се прецака водната помпа и отдавна мослех да,си сменя антифриза че,е доста мътен. Мисълта ми е,дали да промия системата. Cамо че ако чплзвам препарат дали нама да,бера ядове ако парче от котления камукжми запуши парбото.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: С какво се промива охладителната система?
Объркали сте ги двата щата в тая иначе стара тема.Дестилирана вода е само за медицински цели.Скъпа е,защото трябва да се изпари,пък има няколко нива филтри и т.н.
Тази по бензиностанциите е дейонизирана-с обратна осмоза или т.нар RO-цикъл.
Няма никаква причина да сипвате ни едната,ни другата в охладителната система.Даже дейонизираната е по-вредна за метала при висока температура-започва да си търси йони за поглъщане.Паралелно с това дърпа и въглероден двуокис.
Да приемем,че подменята охладителната течност по предписание, което е през две години.
За 20 години са 10 смени.При 5 литрова система и ако допуснем,че смесването антифриза е 2:1,това са общо 50 литра течност, от която 2/3 части вода и 1/3 част антифриз.
Тази по бензиностанциите е дейонизирана-с обратна осмоза или т.нар RO-цикъл.
Няма никаква причина да сипвате ни едната,ни другата в охладителната система.Даже дейонизираната е по-вредна за метала при висока температура-започва да си търси йони за поглъщане.Паралелно с това дърпа и въглероден двуокис.
Да приемем,че подменята охладителната течност по предписание, което е през две години.
За 20 години са 10 смени.При 5 литрова система и ако допуснем,че смесването антифриза е 2:1,това са общо 50 литра течност, от която 2/3 части вода и 1/3 част антифриз.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: С какво се промива охладителната система?
Най добре е пак с антифриз, защото влезне ли само вода по системата, веднага хваща и ръжда.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re:
Аз препоръчвам препарат за почистване на кафе машини.Кафе машината работи при температура 85 градуса и налягане около 2 бара.Температурата е доста сходна с тази на колите,а налягането при колите е доста по малко.На всичкото отгоре на опаковката пишеше че е съвместим с хранителни продукти.Препарата се казва zekol.Ползвам го редовно за кафе машината и съм много доволен.debug написа:А как действа препарата на гумените съединения и уплътнения?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта