Загряване на място, или каране студена!!?
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Нещо немога да схвана.Уж казвате,че не трябва да се чака като запалиш,а после ,че не трябва да вдигаш високи обороти в началото.Ами нали затова хората изчакват в началото на место за да могат после да си карат нормално,а не да се влачат на ниски обороти.
- tosho
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 22 авг 2008, 16:38
- Модел на автомобила: Focus'03 Tddi 90ps
Focus '08 tdci 115ps - Местоположение: Poland, Warsaw
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Като стоиш на место няма да загрееш бързо двиг., а под ниски обороти(за дизела) имам пред вид до 2500, което е достатъчно за нормално каране.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Ее, весела тема
! Колеги, да си поддържате колата както ви "се струва" или "сте чували" не е работа, съм чувал пък аз 
Двигателят трябва да не се оставя на място и да се чака оптималния режим да дойде отнякъде.
Има разлики при различните коли, но стоенето е нежелателно. до 30 секунди е добре, след това е безмислено или лошо.
Тука малко омесваме въпросите кое е добре за двигателя и кое е добре за автомобила и кое е добре за шофьора.
За двигателя е добре да се запали, и след няколко секунди да започне да се натоварва, като се ограничават оборотите до оптималните, а въртящ момент се вади максимално. Така би загрял максимално бързо, с което се предотвратява наличието на студени повърхности в контакт с водни пари и агресивни газове, неравномерна - и опасна - работа, изключително лошо изгаряне и замърсяване на маслото и катализаторите, намокряне и запушване на катализаторите, студени катализатори и запушване поради натрупване на нереагиращи субстанции - сажди, смоли, кал (прах и вода)., студена изпускателна система и напълването и с вода. Освен това и се хаби гориво.
За скоростната кутия - не е добре да се натоварва студена с високи обороти и в по-малка степен с макс въртящ момент. Проблемът зависи от маслото и типа кутия - има опасност от питинг (става от гъсто масло и има условия за него при стари кутии с язвички по повърхностите). Друг проблем, но маловажен, е липсата на масло в някои междини, където има движение - вибрации, въртене. Това се решава и без каране, но за някои кутии е добре д се изредят една две скорости в дижение. Колкото по-рано загрее - по добре. Тя се затопля от блока и от загувите в нея.
Изглежда е добре да се тръгне, но внимателно и без зорове.
За колата - ами знаем си - стъкла, парно, ... - тук вече е добре да се седи много, но предвид горното - май не е добра идея. За целта умните хора, живеещи извън топлозиманат Германия, си имат нагреватели на стъклата, бързовари в двигателя и печки. Аз най-харесвам бързовара - май е 500 до 1000 вата. И подгрев на предото стъкло е добро нещо.
За друго не се сещам.
Има разни митове:
-да се разбърка маслото - то не се утаява, нито пък се разпенва. Тзи две "качества" и ликвидирането им са фикс идея на инженерите. Ако маслото ви се утаява, или се разпенва след старт, това е проблем. То си стои едакво, само се сгъстява на студено.
-да се разнесе маслото - в двигателя маслото се изпомпва от картера за отрицателно време. Примерно за 2-3 секунди. Оттам нататък, както е студено, се стича сравнително бавно и е възможно то дори да не достига на маслената система - помпата няма какво да засмуче. Също, разпръсквачите на масло за цилиндрите или каквото има там за целта, не работят добре заради сгъстяването, и заради предния проблем с намалялото масло в картера.
-двигателят се износва многократно повече студен - ами да, така е - не го дръжте студен
. За максимално бързо загряване - пише по-горе (тръгване без размотаване).
-температурни деформации - наличие на "смалени" части в двигателя - има ги. Буталата в чугунен блок например - но основен проблем е окадяването на маслото с неизгорели въглеводороди, а за да се премахне същия, е необходимо да се загреят буталата макс бързо и да се натоварят с налягане сегментите (=въртящ момент). Други двойки различни метали май няма, а гъстото масло чудесно замазва дебели луфтове.
-"метален звук-1" - авансатор на помпата - често просто добавя десетина градуса предварение, за да запали лесно колата и да уравновеси оборотите. Остър звук става и от натрупването на незапалена нафта в началото на впръскването, и рязкото и разгаряне малко след това - нещо като детонация. Чукането от добавено предварение не се усеща при повишени обороти - например ако на ниски имаме нормални 4 градуса + авансатор 10 = 14 и 14/4 = 3,5 пъти по-ранно запалване и съответни натоварвания и дрънчене. При 2000 оборота ако имаме нормално предварение 15 градуса + авансатор 10 = 25 25/15=1, 7... пъти изменен ъгълът на предварение, излиза 2 пъти по-нормална работа на двигателя. На практика в сметката влизат и температурата с променената способност за запалване, но идеята е в този дух.
-"метален звук-2" - хидравлични повдигачи - те не изпитват различно натоварване в движение или на място. Няма какво да се направи за тях - изчакваш 10 секунди и тръгваш. Ако тракат, това си е повреда.
-"метален звук-3" - хлабини в клапаните - е това си проблем - изисква миниимални обороти и максимално бързо загряване на клапаните (значи много огън у цилиндъра) - пак е добре да се дава газ, но не и форсиране.
-"метален звук-4" - цялата кола дрънчи, когато е студена - ами това е в резултат, че е оставен двигателя да кашля студен. Като се подкара, се оправя по-бързо със стоплянето.
Ако някой се сети за важен довод и въпрос - ще го добавим и него.


Двигателят трябва да не се оставя на място и да се чака оптималния режим да дойде отнякъде.
Има разлики при различните коли, но стоенето е нежелателно. до 30 секунди е добре, след това е безмислено или лошо.
Тука малко омесваме въпросите кое е добре за двигателя и кое е добре за автомобила и кое е добре за шофьора.
За двигателя е добре да се запали, и след няколко секунди да започне да се натоварва, като се ограничават оборотите до оптималните, а въртящ момент се вади максимално. Така би загрял максимално бързо, с което се предотвратява наличието на студени повърхности в контакт с водни пари и агресивни газове, неравномерна - и опасна - работа, изключително лошо изгаряне и замърсяване на маслото и катализаторите, намокряне и запушване на катализаторите, студени катализатори и запушване поради натрупване на нереагиращи субстанции - сажди, смоли, кал (прах и вода)., студена изпускателна система и напълването и с вода. Освен това и се хаби гориво.
За скоростната кутия - не е добре да се натоварва студена с високи обороти и в по-малка степен с макс въртящ момент. Проблемът зависи от маслото и типа кутия - има опасност от питинг (става от гъсто масло и има условия за него при стари кутии с язвички по повърхностите). Друг проблем, но маловажен, е липсата на масло в някои междини, където има движение - вибрации, въртене. Това се решава и без каране, но за някои кутии е добре д се изредят една две скорости в дижение. Колкото по-рано загрее - по добре. Тя се затопля от блока и от загувите в нея.
Изглежда е добре да се тръгне, но внимателно и без зорове.
За колата - ами знаем си - стъкла, парно, ... - тук вече е добре да се седи много, но предвид горното - май не е добра идея. За целта умните хора, живеещи извън топлозиманат Германия, си имат нагреватели на стъклата, бързовари в двигателя и печки. Аз най-харесвам бързовара - май е 500 до 1000 вата. И подгрев на предото стъкло е добро нещо.
За друго не се сещам.
Има разни митове:
-да се разбърка маслото - то не се утаява, нито пък се разпенва. Тзи две "качества" и ликвидирането им са фикс идея на инженерите. Ако маслото ви се утаява, или се разпенва след старт, това е проблем. То си стои едакво, само се сгъстява на студено.
-да се разнесе маслото - в двигателя маслото се изпомпва от картера за отрицателно време. Примерно за 2-3 секунди. Оттам нататък, както е студено, се стича сравнително бавно и е възможно то дори да не достига на маслената система - помпата няма какво да засмуче. Също, разпръсквачите на масло за цилиндрите или каквото има там за целта, не работят добре заради сгъстяването, и заради предния проблем с намалялото масло в картера.
-двигателят се износва многократно повече студен - ами да, така е - не го дръжте студен

-температурни деформации - наличие на "смалени" части в двигателя - има ги. Буталата в чугунен блок например - но основен проблем е окадяването на маслото с неизгорели въглеводороди, а за да се премахне същия, е необходимо да се загреят буталата макс бързо и да се натоварят с налягане сегментите (=въртящ момент). Други двойки различни метали май няма, а гъстото масло чудесно замазва дебели луфтове.
-"метален звук-1" - авансатор на помпата - често просто добавя десетина градуса предварение, за да запали лесно колата и да уравновеси оборотите. Остър звук става и от натрупването на незапалена нафта в началото на впръскването, и рязкото и разгаряне малко след това - нещо като детонация. Чукането от добавено предварение не се усеща при повишени обороти - например ако на ниски имаме нормални 4 градуса + авансатор 10 = 14 и 14/4 = 3,5 пъти по-ранно запалване и съответни натоварвания и дрънчене. При 2000 оборота ако имаме нормално предварение 15 градуса + авансатор 10 = 25 25/15=1, 7... пъти изменен ъгълът на предварение, излиза 2 пъти по-нормална работа на двигателя. На практика в сметката влизат и температурата с променената способност за запалване, но идеята е в този дух.
-"метален звук-2" - хидравлични повдигачи - те не изпитват различно натоварване в движение или на място. Няма какво да се направи за тях - изчакваш 10 секунди и тръгваш. Ако тракат, това си е повреда.
-"метален звук-3" - хлабини в клапаните - е това си проблем - изисква миниимални обороти и максимално бързо загряване на клапаните (значи много огън у цилиндъра) - пак е добре да се дава газ, но не и форсиране.
-"метален звук-4" - цялата кола дрънчи, когато е студена - ами това е в резултат, че е оставен двигателя да кашля студен. Като се подкара, се оправя по-бързо със стоплянето.
Ако някой се сети за важен довод и въпрос - ще го добавим и него.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
бъркаш - даже комон-рейл се учи във ВУЗ вече / и съм учил/, не съм на пенсионна възраст - карай както си искаш , аз сама казвам кое е по-добро за мотора на теб остава правото да правиш каквото искаш - колата си е твоя.
- tosho
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 22 авг 2008, 16:38
- Модел на автомобила: Focus'03 Tddi 90ps
Focus '08 tdci 115ps - Местоположение: Poland, Warsaw
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?


- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
бензин, пълен инжекцион, 5W30 синтетика
зима - паля, пускам духалки, реотани и т.п и спокойно си почиствам сняг, лед, кал....минимум 3-4мин, дори и 10. Маслото е придобило необходимата консистенция и е достигнало до всяко кътче на двигателя. Той пък се е позатоплил малко. И в купето се е позатоплило, така че да не треперят краката ми на педалите (
). Тръгвам с много добра видимост и спокойствие и безпроблемно за автомобила.
лято - паля, избирам си станция на радиото или някое албумче за слушане, позабърша малко прах (че ме дразни) и потеглям. Нищо не ми коства, колата си е ок. Нищо, че не е абсолютно никакъв проблем палене и потегляне моментално.
С две думи - сам си създавам удобство!
П.П.
С дизеловият ми автомобил правя същото. Разликата е само в това, че при спиране загасям двигателя след минимум 30 секунди работа на място. Ей така, нищо не ми коства, а и с идея, че турбото се маже от двигателя
зима - паля, пускам духалки, реотани и т.п и спокойно си почиствам сняг, лед, кал....минимум 3-4мин, дори и 10. Маслото е придобило необходимата консистенция и е достигнало до всяко кътче на двигателя. Той пък се е позатоплил малко. И в купето се е позатоплило, така че да не треперят краката ми на педалите (

лято - паля, избирам си станция на радиото или някое албумче за слушане, позабърша малко прах (че ме дразни) и потеглям. Нищо не ми коства, колата си е ок. Нищо, че не е абсолютно никакъв проблем палене и потегляне моментално.
С две думи - сам си създавам удобство!
П.П.
С дизеловият ми автомобил правя същото. Разликата е само в това, че при спиране загасям двигателя след минимум 30 секунди работа на място. Ей така, нищо не ми коства, а и с идея, че турбото се маже от двигателя

-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 02 фев 2007, 18:04
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Techno MK4 1.25
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Моя принцип е: палиш...тръгваш...до километър-два поддържаш под 2000-2500 оборота.
- mistyrain
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
- Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
- Местоположение: Sofia\Lom
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Аз правя следно на моито дизелче.
Първо подгрявам един път свещите и като са готови само леко завъртам ключа се едно да запаля но веднага връщам. Колкото да мръднат малко буталата да влезе топлина, после втори път подгрявам и паля без секви грижи. Но това упражнение го правя само при много ниски температури - от -10 на долу. Иначе с две подгрявания си ми пали ок. Е верно че отначало е малко дискотека вътре щот подскача много но след минутка се оправя
Първо подгрявам един път свещите и като са готови само леко завъртам ключа се едно да запаля но веднага връщам. Колкото да мръднат малко буталата да влезе топлина, после втори път подгрявам и паля без секви грижи. Но това упражнение го правя само при много ниски температури - от -10 на долу. Иначе с две подгрявания си ми пали ок. Е верно че отначало е малко дискотека вътре щот подскача много но след минутка се оправя

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
mistyrain написа:Аз правя следно на моито дизелче.
Първо подгрявам един път свещите и като са готови само леко завъртам ... Колкото да мръднат малко буталата да влезе топлина


- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Много легенди много чудо...По книжката каквото е дадено това правя и не слушам никoй.Който иска да си кара колата по неговия си начин.Паля с натиснат съединител,задържам така за 10 секунди.Пускам го.Избирам си станция и слагам колани,духалки,пръскалки ала бала.Като паднат оборотите и разхода под 1000 тръгвам веднага-леко със скоростите че там маслото загрява малко по трудно 

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
И аз изчаквам да паднат оборотите поне до 1200. Това за разхода как го виждаш, че е паднал.Kostadin21 написа:...Като паднат оборотите и разхода под 1000 тръгвам веднага-леко със скоростите че там маслото загрява малко по трудно

- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Еми виж сега колега.На другата кола-вектрата имам борд компютър.И там разхода е 3.2 и нагоре като я запаля студена.Когато падне под 1000 оборота разхода вече е 1.9-2.0/h и тогава тръгвам



Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Интересно,аз на бензиновия фокус когато го запалех студен,моментния разход беше 12-13л.после разбира се падаше,но ти както пишеш на студен старт ти давал само 3.2л.Kostadin21 написа:Еми виж сега колега.На другата кола-вектрата имам борд компютър.И там разхода е 3.2 и нагоре като я запаля студена.Когато падне под 1000 оборота разхода вече е 1.9-2.0/h и тогава тръгвам![]()
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
3,2 е разхода на гориво на час при празен ход, а онова 12 ще да е на 100 км
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Явно на фокуса няма измерване литър /час а на въпросната вектра дава литър на час на место и като тръгнеш вече става литър на 100.Отделно има среден разход и оставащи километри и нещо което ме кефи много мене-хронометърmitko1962 написа: Интересно,аз на бензиновия фокус когато го запалех студен,моментния разход беше 12-13л.после разбира се падаше,но ти както пишеш на студен старт ти давал само 3.2л.


Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Докладвам ви, че в Шведско и района, където масово се налага да си оставят колите на празен ход, колите не вървят поради замърсени и затлачени и увредени горивни системи, рециркулации и подобни.
Аз съм за загряване на двигателя в движение, с намалено натоварване - възможно най-близо до оптимален режим. Вече писах що така.
... и ако не броя колите до 2-3-4 години, останалите са леш и мърша в сравнение с 1,6 дизела ми на 25 г, и с мондеото. По-старите бензинови мотори обаче държат на работа на място, само се износват без да се повредят разни неща, поради липсата им в или след двигателя. Но инжекционите не държат, както и форсираните мотори, на които усещам вибрации в повече (не съм измисли защо).
Аз съм за загряване на двигателя в движение, с намалено натоварване - възможно най-близо до оптимален режим. Вече писах що така.
... и ако не броя колите до 2-3-4 години, останалите са леш и мърша в сравнение с 1,6 дизела ми на 25 г, и с мондеото. По-старите бензинови мотори обаче държат на работа на място, само се износват без да се повредят разни неща, поради липсата им в или след двигателя. Но инжекционите не държат, както и форсираните мотори, на които усещам вибрации в повече (не съм измисли защо).
Последна промяна от diesel1.6 на 17 фев 2009, 23:14, променено общо 1 път.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
уверявам че колегата дизел е напълно прав - дизел студен на празен ход € убийство за мотора , ама както казво другия колега - всеки сам си решава
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
мога да споделя впечатления от бензинов мотор
сутрин ако стоя на място 10 мин. колата загрява по бавно отколкото ако преди да дойдат жената и децата врътна 1 кръгче на ниски предавки (1,2)за 5 мин.
сутрин ако стоя на място 10 мин. колата загрява по бавно отколкото ако преди да дойдат жената и децата врътна 1 кръгче на ниски предавки (1,2)за 5 мин.
времето е като парите-никога не стига
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
По принцип фиестоко е градкса количка и загрява за 2 километра.Това е идеята.Да се предвижваш на малки растояния и да имаш парно и всичко както си му е реда. 
пп::след 3.5 оборота става и много лоша по магистралата,един голф 3ка вече знае

пп::след 3.5 оборота става и много лоша по магистралата,един голф 3ка вече знае

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
- Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
- Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
- Status: Извън линия
Re: Загряване на място, или каране студена!!?
Здравейте колеги. За форд все още не съм особено компетентен, само за жигулата мога да кажа нещо. Като е много студено, ако не я оставиш да поработи можеш да си угаснеш като нищо при тръгване. И то три пъти така в зависимост от състоянието. За карането сто метра на първа - това го препоръчват и когато си намокрил накладките на жигулата. Ама аз много се надявам наште фордове да са малко по-класни от жигулата . Иначе сутрин чакам да позагрее - все пак е дизел и съм чувал, че е добре
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта