Страница 1 от 2

Хидравлично масло

Публикувано: 11 дек 2004, 13:59
от legato
Здравейте,
по какво се разбира, че трябва да се смени (или долее) маслото за хидравликата? Защото сега като дам пълен ляв или пълен десен, и се чува едно леко стържене, като че опира някъде - това ли е признак за смяна? Кои масла ще ми препоръчате да си купя.
Благодаря

Публикувано: 11 дек 2004, 14:11
от Brock
Значи за смяната - незнам, а кога трябва да се долее, можеш да видиш в съда за течността - там си има MIN и MAX.
А това, че в крайно ляво и крайно дясно се чува звук, мисля че е напълно нормално - досега не съм карал или виждал кола която да не го прави малко или много - такаче СПОКО 8)

:twisted:

Публикувано: 11 дек 2004, 18:38
от cossy
На мен така ми скърцаше на ескорта (когато воланът е навъртян в крайно положение) долях си малко масло и шумът изчезна :P

Публикувано: 11 дек 2004, 19:29
от Mondeo18TDI96
Здравейте,
Преди 1-2 седмици в МП ми сменяха агренажния ремък и ролките. След като взех колата усетих много сериозен проблем: силно стържене (метал в метал) при десен завой (само десен!). Няколко часа се чудиха какъв е проблема. Оказа се са затегнали единия тампон (м/у двигателя и купето) накриво (не е центриран добре): при десен завой - двигателя се измества малко (до 1мм) и предава вибрациите на купето. Така че проблема може да е и в тампоните !?
Със старата ми кола (Орион 1.6D) имах подобен странен проблем: при краен десен или ляв - накладките се триеха в диска - оказа се скапан лагер (лагера има по-голям луфт и при завой се усуква).

Публикувано: 11 дек 2004, 20:15
от TED
Хидравлично масло на МОНДЕО не се сменя, само се долива при загуби поради неизправност. Така пише в Haynes Ford Mondeo Service and repair manual 1993-97. Задължително е също да се долива от същият вид масло, ако не сте сигурни подменете го всичкото.
Особеният звук при пълно ляво/дясно положение на волана се дължи на голямото натоварване на хидравличната помпа, в този момент и налягането в системата е най-голямо. За да предотвратите евентуален дефект просто върнете волана с (буквално) един градус и звукът (натоварването) спира.

Публикувано: 13 дек 2004, 09:44
от Mondeo18TDI96
Звука при пълен ляв/десен може да се дължи и на разхлабен ремък на усилвателя на волана (както бе писал TED - тогава усилието е най-голямо) - особенно при студен двигател. Аз имах подобен проблем, но при смяната на агренажния ремък са затегнали всички други (клиновидни) - така че сега проблема ми го няма.

Публикувано: 13 дек 2004, 14:26
от greek
Стържещия звук при ляво и дясно е нормален според мен ,но искам да питам нормално ли е при увеличаване на скоростта волана да не се "втвърдява" както е при някои други марки например :?:

Публикувано: 13 дек 2004, 15:37
от Brock
Greek написа:Стържещия звук при ляво и дясно е нормален според мен ,но искам да питам нормално ли е при увеличаване на скоростта волана да не се "втвърдява" както е при някои други марки например :?:
Това с втвърдяването на волана, май го има само при по-новите коли. Мисля, че нашите са старички за да имат такива опции. Ако те успокоява и моя волан не се втвърдява при вдигане на по-висока скорост

:twisted:

Публикувано: 13 дек 2004, 21:07
от aaleks
Не съм сигурен, но май при новите е ел. усилвател /двигател/. На място високи обороти но ел. двигателя и пропорционално при увеличаване на скороста намаляват. На едно фиатче Brava 1,9 td /95 или 96 беше/ на място волана е супер лек, а при каране е като на mondeoto.

Публикувано: 14 дек 2004, 17:39
от greek
А бе Аudi 80 B4 не ми се види чак толкова ново :roll:

Публикувано: 15 дек 2004, 02:06
от GOSPODIN
И аз да кажа : моят волан си е по- твърд от един Пасат например , но ми е много по- лесно за каране - при 60- 80км. в час може спокойно да го пусна и не ме е страх , че ще се завърти самоволно. Нямам навика да въртя волана с длан. За маслото : долях му Декстрон на Плама за 4.50 бутилката:) Мото Пфое искат 27 лв.

Публикувано: 27 дек 2004, 12:15
от Adrian
Не навивайте волана до край, а дори, ако това се случи, побързайте веднага да отпуснете няколко сантиметра, така че да не се чувства напрягане на двигателя и лекия спад в оборотите. Но все пак, хидравличната рейка направена да издържа подобни леки натоварвания. Но не прекалявайте!
Внимавайте защото тази рейка струва майка си и баща си....
За твърдоста на волана....
Май всички фокуси го имат. За по-ранните модели на Форд не знам да са оборудвани с тази екстра. И Мондеото го има, но май следващата генерация
Примерно на другата кола Шкода, волана се вдървява над 75км/ч. Доста е полезно и удобно. Колата е Фабия 2003г.

Публикувано: 27 юли 2006, 08:47
от Stoyan_5
И при мен се появи едно стържене-къркорене при най-леко докосване на волана.
Ясно е, че ще сменям ремъка на хидравликата, но трябва и да долея.
Въпроса ми е, как да разбера какво масло е доливано и дали в Мотопфое ще ми дадат от същото?
Какво всъщнист трябва да е означението на оригиналното хидравлично масло?

Публикувано: 27 юли 2006, 12:01
от demiro
Най-добре го смени ако питаш мене :idea: Хидравликата ще ти се отблагодари за новото масло,пък и не е кой знай каква инвестиция :wink:
Но купи само такова,което отговаря на спецификацията на Форд :!:

за маслото

Публикувано: 06 авг 2006, 13:00
от Митака-Пловдив
А,от къде се източва това масло?И аз искам да го сменя,когато я взех и налях поне 300 грама хидравлично масло,даже не се и замислих какво е имало вътре,ама няма проблем.Това което беше вътре беше червено а аз и долях на Приста,и не се пресече.Маркучите ми са за смяна обаче чувам че са много скъпи,и ми се къса сърцето като се замисля,затова за сега само маслото.

Re: Хидравлично масло

Публикувано: 05 ное 2009, 15:49
от Velin bs
И моето масло е близо да минумума, и смятам да долея :? Четох във форума, че за Фокус 99 е подходящо Castrol TQ-D . Но се чудя дали да сменя на цялото маслото... Дайте един акъл

Хидравлично масло

Публикувано: 04 дек 2009, 00:02
от mondeo2
мен не ме бърка хидравлично масло с варели :D само доливаш и няма проблем бащата при 140 150 160 км/ч пуска кормилото няма поблем преди дърпаше на дясно и при леки неравности тракаше заводцко забраели да стегнат някъкав болт на магарето и в сервиза и от тоз който я купихме казаха тази кола заради това е продадена почнало да трака и са я махнали

Re: Хидравлично масло

Публикувано: 29 май 2010, 00:29
от Sandra_ru
Здравейте,

Днес ходихме на сервиз и майстора ни каза, че хидравличното масло тече, и трябва да търсим оригинално за форд, защото може да се пресече, има ли такава опасност, и какво може да се случи по-лошо?
Също така каза, че някаква част от хидравличната помпа трябва да се рециклира за да не се стигне до по-голяма щета и да не се наложи да сменяме цялата помпа (не дай си боже де) или пък да блокира волана итн. :(

Става въпрос за Форд Фокус 2002, 1.8. ТDCI.

Може ли някой да ми помогне, ако е имал този проблем. Колко струва това масло и ако някой е рециклирал хидравлична помпа, колко струва това рециклиране?

Мерси предварително на всички. _friends_ >:D<:

Re: Хидравлично масло

Публикувано: 29 май 2010, 01:26
от S_C
Старите втвърдяваха с оборотите на двигателя.Проста система с клапан на компресора.На високи обороти пада налягането в рейката.
При новите там има електроника и май взима данни от датчиците на АБС-а.Колкото повече обороти а колелата,толкова по-малко е налягането.

Re: Хидравлично масло

Публикувано: 06 юни 2010, 14:09
от Vulture
И на мен ми казаха, че леко е протекла хидравличната помпа. Майсторът нещо спомена за 200 лв. рециклиране. По принцип не съм много фен на рециклирането, че на един приятел му рециклираха рейката - сигурно 3 рейки смени, преди да попадне на добра. Доброто беше, че поне дават гаранция 3 месеца и не му се налагаше да дава всеки път пари. Ако някой може да даде идея къде може качествено да се рециклират хидравлични помпи ще му бъда много признателен. :)