Страница 1 от 2
Хидравлично масло
Публикувано: 11 дек 2004, 13:59
от legato
Здравейте,
по какво се разбира, че трябва да се смени (или долее) маслото за хидравликата? Защото сега като дам пълен ляв или пълен десен, и се чува едно леко стържене, като че опира някъде - това ли е признак за смяна? Кои масла ще ми препоръчате да си купя.
Благодаря
Публикувано: 11 дек 2004, 14:11
от Brock
Значи за смяната - незнам, а кога трябва да се долее, можеш да видиш в съда за течността - там си има MIN и MAX.
А това, че в крайно ляво и крайно дясно се чува звук, мисля че е напълно нормално - досега не съм карал или виждал кола която да не го прави малко или много - такаче СПОКО

Публикувано: 11 дек 2004, 18:38
от cossy
На мен така ми скърцаше на ескорта (когато воланът е навъртян в крайно положение) долях си малко масло и шумът изчезна

Публикувано: 11 дек 2004, 19:29
от Mondeo18TDI96
Здравейте,
Преди 1-2 седмици в МП ми сменяха агренажния ремък и ролките. След като взех колата усетих много сериозен проблем: силно стържене (метал в метал) при десен завой (само десен!). Няколко часа се чудиха какъв е проблема. Оказа се са затегнали единия тампон (м/у двигателя и купето) накриво (не е центриран добре): при десен завой - двигателя се измества малко (до 1мм) и предава вибрациите на купето. Така че проблема може да е и в тампоните !?
Със старата ми кола (Орион 1.6D) имах подобен странен проблем: при краен десен или ляв - накладките се триеха в диска - оказа се скапан лагер (лагера има по-голям луфт и при завой се усуква).
Публикувано: 11 дек 2004, 20:15
от TED
Хидравлично масло на МОНДЕО не се сменя, само се долива при загуби поради неизправност. Така пише в Haynes Ford Mondeo Service and repair manual 1993-97. Задължително е също да се долива от същият вид масло, ако не сте сигурни подменете го всичкото.
Особеният звук при пълно ляво/дясно положение на волана се дължи на голямото натоварване на хидравличната помпа, в този момент и налягането в системата е най-голямо. За да предотвратите евентуален дефект просто върнете волана с (буквално) един градус и звукът (натоварването) спира.
Публикувано: 13 дек 2004, 09:44
от Mondeo18TDI96
Звука при пълен ляв/десен може да се дължи и на разхлабен ремък на усилвателя на волана (както бе писал TED - тогава усилието е най-голямо) - особенно при студен двигател. Аз имах подобен проблем, но при смяната на агренажния ремък са затегнали всички други (клиновидни) - така че сега проблема ми го няма.
Публикувано: 13 дек 2004, 14:26
от greek
Стържещия звук при ляво и дясно е нормален според мен ,но искам да питам нормално ли е при увеличаване на скоростта волана да не се "втвърдява" както е при някои други марки например

Публикувано: 13 дек 2004, 15:37
от Brock
Greek написа:Стържещия звук при ляво и дясно е нормален според мен ,но искам да питам нормално ли е при увеличаване на скоростта волана да не се "втвърдява" както е при някои други марки например

Това с втвърдяването на волана, май го има само при по-новите коли. Мисля, че нашите са старички за да имат такива опции. Ако те успокоява и моя волан не се втвърдява при вдигане на по-висока скорост

Публикувано: 13 дек 2004, 21:07
от aaleks
Не съм сигурен, но май при новите е ел. усилвател /двигател/. На място високи обороти но ел. двигателя и пропорционално при увеличаване на скороста намаляват. На едно фиатче Brava 1,9 td /95 или 96 беше/ на място волана е супер лек, а при каране е като на mondeoto.
Публикувано: 14 дек 2004, 17:39
от greek
А бе Аudi 80 B4 не ми се види чак толкова ново

Публикувано: 15 дек 2004, 02:06
от GOSPODIN
И аз да кажа : моят волан си е по- твърд от един Пасат например , но ми е много по- лесно за каране - при 60- 80км. в час може спокойно да го пусна и не ме е страх , че ще се завърти самоволно. Нямам навика да въртя волана с длан. За маслото : долях му Декстрон на Плама за 4.50 бутилката:) Мото Пфое искат 27 лв.
Публикувано: 27 дек 2004, 12:15
от Adrian
Не навивайте волана до край, а дори, ако това се случи, побързайте веднага да отпуснете няколко сантиметра, така че да не се чувства напрягане на двигателя и лекия спад в оборотите. Но все пак, хидравличната рейка направена да издържа подобни леки натоварвания. Но не прекалявайте!
Внимавайте защото тази рейка струва майка си и баща си....
За твърдоста на волана....
Май всички фокуси го имат. За по-ранните модели на Форд не знам да са оборудвани с тази екстра. И Мондеото го има, но май следващата генерация
Примерно на другата кола Шкода, волана се вдървява над 75км/ч. Доста е полезно и удобно. Колата е Фабия 2003г.
Публикувано: 27 юли 2006, 08:47
от Stoyan_5
И при мен се появи едно стържене-къркорене при най-леко докосване на волана.
Ясно е, че ще сменям ремъка на хидравликата, но трябва и да долея.
Въпроса ми е, как да разбера какво масло е доливано и дали в Мотопфое ще ми дадат от същото?
Какво всъщнист трябва да е означението на оригиналното хидравлично масло?
Публикувано: 27 юли 2006, 12:01
от demiro
Най-добре го смени ако питаш мене

Хидравликата ще ти се отблагодари за новото масло,пък и не е кой знай каква инвестиция
Но купи само такова,което отговаря на спецификацията на Форд

за маслото
Публикувано: 06 авг 2006, 13:00
от Митака-Пловдив
А,от къде се източва това масло?И аз искам да го сменя,когато я взех и налях поне 300 грама хидравлично масло,даже не се и замислих какво е имало вътре,ама няма проблем.Това което беше вътре беше червено а аз и долях на Приста,и не се пресече.Маркучите ми са за смяна обаче чувам че са много скъпи,и ми се къса сърцето като се замисля,затова за сега само маслото.
Re: Хидравлично масло
Публикувано: 05 ное 2009, 15:49
от Velin bs
И моето масло е близо да минумума, и смятам да долея

Четох във форума, че за Фокус 99 е подходящо Castrol TQ-D . Но се чудя дали да сменя на цялото маслото... Дайте един акъл
Хидравлично масло
Публикувано: 04 дек 2009, 00:02
от mondeo2
мен не ме бърка хидравлично масло с варели

само доливаш и няма проблем бащата при 140 150 160 км/ч пуска кормилото няма поблем преди дърпаше на дясно и при леки неравности тракаше заводцко забраели да стегнат някъкав болт на магарето и в сервиза и от тоз който я купихме казаха тази кола заради това е продадена почнало да трака и са я махнали
Re: Хидравлично масло
Публикувано: 29 май 2010, 00:29
от Sandra_ru
Здравейте,
Днес ходихме на сервиз и майстора ни каза, че хидравличното масло тече, и трябва да търсим оригинално за форд, защото може да се пресече, има ли такава опасност, и какво може да се случи по-лошо?
Също така каза, че някаква част от хидравличната помпа трябва да се рециклира за да не се стигне до по-голяма щета и да не се наложи да сменяме цялата помпа (не дай си боже де) или пък да блокира волана итн.
Става въпрос за Форд Фокус 2002, 1.8. ТDCI.
Може ли някой да ми помогне, ако е имал този проблем. Колко струва това масло и ако някой е рециклирал хидравлична помпа, колко струва това рециклиране?
Мерси предварително на всички.

>:D<:
Re: Хидравлично масло
Публикувано: 29 май 2010, 01:26
от S_C
Старите втвърдяваха с оборотите на двигателя.Проста система с клапан на компресора.На високи обороти пада налягането в рейката.
При новите там има електроника и май взима данни от датчиците на АБС-а.Колкото повече обороти а колелата,толкова по-малко е налягането.
Re: Хидравлично масло
Публикувано: 06 юни 2010, 14:09
от Vulture
И на мен ми казаха, че леко е протекла хидравличната помпа. Майсторът нещо спомена за 200 лв. рециклиране. По принцип не съм много фен на рециклирането, че на един приятел му рециклираха рейката - сигурно 3 рейки смени, преди да попадне на добра. Доброто беше, че поне дават гаранция 3 месеца и не му се налагаше да дава всеки път пари. Ако някой може да даде идея къде може качествено да се рециклират хидравлични помпи ще му бъда много признателен.
