Страница 1 от 2

Питане относно полир и шлайф пастите

Публикувано: 06 окт 2007, 22:06
от baligo
Може ли полир и шлайф пастите по някакъв начин да повредят боята и лака на колата ?

Публикувано: 07 окт 2007, 22:01
от Gate
Може! Зависи дали си ги уцелил,на ръка или с машина ще се действа и дали имаш опит(особенно с машина)!

Публикувано: 07 окт 2007, 22:14
от gmivanko
Напримерно ако хванеш полирпаста за машина, от тази абразивната и почнеш да търкаш на ръка с нея ще с еполучат драскотини, които после много трудно ще извадиш с полиране на машина. Но до сега аз не съм имал проблеми да се съсипе боя при полиране :) .
Може би ако лака/боята са прясно боядисвани или са прекалено изгоряли може й да се получи някакъв кофти ефект :idea:

Публикувано: 09 окт 2007, 22:28
от baligo
Gate написа:Може! Зависи дали си ги уцелил,на ръка или с машина ще се действа и дали имаш опит(особенно с машина)!
Ако може тогава някакви полир пасти да препоръчаш.
На ръка ще се действа, и нямам особено голям опит.

Публикувано: 09 окт 2007, 22:44
от lazera
baligo написа:
Gate написа:Може! Зависи дали си ги уцелил,на ръка или с машина ще се действа и дали имаш опит(особенно с машина)!
Ако може тогава някакви полир пасти да препоръчаш.
На ръка ще се действа, и нямам особено голям опит.
колега даен пускам нова тема мяота боя вече си заминава поизбеля че съм решил да я пооправя с някоя паста ще съм много благодарен ако някой помогне каква паста да потърся изобщо всякакви препоръки като за начинаещ

Публикувано: 09 окт 2007, 22:57
от HACKO
http://www.carsystembg.com/ocms/opencms ... /polirane/" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 10 окт 2007, 00:48
от Gate
lazera написа:
baligo написа:
Gate написа:Може! Зависи дали си ги уцелил,на ръка или с машина ще се действа и дали имаш опит(особенно с машина)!
Ако може тогава някакви полир пасти да препоръчаш.
На ръка ще се действа, и нямам особено голям опит.
колега даен пускам нова тема мяота боя вече си заминава поизбеля че съм решил да я пооправя с някоя паста ще съм много благодарен ако някой помогне каква паста да потърся изобщо всякакви препоръки като за начинаещ
Е тука за съжаление не мога да помогна,и аз не ги разбирам.Преди 7-8години полирах ръчно форда(като беше металик)и имаше хубав ефект,но за кратко.И от тогава не съм повтарял операцията,след като боядисах форда с авто емайл я оставих на един приятел само да ми запечати боята и честно казано слоя изкара много повече от колкото очаквах,а и ефекта хич не беше за подценяване!Машинната качествена работа(треа си майстор)може да преобрази коренно една кола,а и ако се запечати след шлайфането и полирането,ефекта е дълготраен!Според мен изобщо не се занимавайте да ги търкате-изгубено доста лично,време ,като за начинаещи не се знае една кутия дали ще ви стигне ,може на места и да си нараните боята,а като сложим и краткоста на покритието....няма смисъл,моя съвет е разпитайте тук там какви пари ще ви искат за дадения ефект и действайте :wink:

Публикувано: 10 окт 2007, 09:31
от doctordre
еми за пастиране около 30-40 кинта взимат, така че си струва предполагам :wink:

Публикувано: 13 окт 2007, 10:25
от Warren-G
при полиране -абсурд да се повреди боята
при пастиране- може. абразивната паста отнема от боята и ако прекалиш започва да прозира и се вижда основата, имам едно такова петно..

за Фиестата (неметалик) ползвах за драскотини абразивна паста Turtle,доволен бях и полираща Sonax

за металик са малко абразивните пасти. единия добър вариант е Sonax около 200мл за 15 лв (не съм го пробвал,но мой познат -да), другия е 3М продаващи се в почти всички магазини за бои (5-6лв за 100мл). аз избрах втория и не сгреших- страхотно действие има , по-евтина е а и има и полиращ ефект .. на неизвестните марки не се доверявам, а преди да взема 3М купих абразивна паста Motip- уж добра немска марка- ефект нулев а и на цена 7-8 лв за тубичка 100мл..

аз действам само на ръка. на няколко пъти става, наведнъж си е мазохизъм :)

и не забравяйте че драскотини стигащи до основата на боята не могат да се премахнат с паста- просто няма какво да изтъркаш че да изравниш повърхностите. за 6-7 лв ми забъркаха боя MOBIHEL с моя цвят и с тънка четчица в повечето случаи заличаването на драскотините има ефект..

и Sonax, u 3M,u Turtle имат различни означения за по-финните и по-абразивните пасти, но тъй като всичките са ми на село (там пастирам/полирам) не знам какви номера бяха точно и затова не съм ги споменал горе...

Публикувано: 14 окт 2007, 13:24
от Peter_CLX
Имам един въпрос, не е точно по темата, но го задавам тук за да не отварям нова тема.

Предното и задното ми стъкло са доста поиздрани от чистачките и прахоляците, които вероятно са действали като "абразивна паста" :) и сега са се получили едни неприятни дъги по повърхността на стъклата.
Има ли паста с която да се "изгладят" тези драскотини по стъклената повърхност?

Пастиране

Публикувано: 13 ное 2007, 11:14
от Dimitko
Пичове, да ви кажа изобщо не си губете времето с разни автомивки, дето ще ви вземат десетки левове за некадърна работа. Мойта кола вчера я пастираха и полираха с препарат, който излиза под 10 лв на кола. За майтап бях спрял до една автомивка точно, и до мен спря току-що измит мерцедес. След 5-6 минути изсъхна, и отдолу грейнаха калните петна. Препарата се казваше Ecosheen.

Пастите

Публикувано: 13 ное 2007, 21:11
от mladen1984
Моята кола от както се помня все я пастирам -ръчно. Принципа е следния преди да я пастираш я измиваш много добре, може и на автомивка и след като изсъхне я пастираш следвайки инструкциите на съответната паста .Колата ми е 89 набор и не е пребоядисвана.Купена е 1994г.Пастирам я на 2 месеца и я мия постоянно - това е тайната но добрия външен вид и липсата но корозия :D !
А за да нямам проблеми ползвам маркови пости: Agip ,Nigrin,Motip и т.н.Средната цена е 20 лв.и се използва минимум 1 година .Сами си направете сметката !

Публикувано: 06 дек 2007, 14:06
от Full_Speed
От доста време съм се занимавал с пастиране на автомобили.И зная точно каква паста е нужна за обработката са самия автомобил.Така,че ако имате някакви подробни запитвания или съвети пишете на Л.С или на ICQ.Значи абразивната паста е за драскотини.И то леки които не са стигнали до шприц кита.После минаваш същия участък с полир и си готов.А ако не ги разбирате коя за какво се използва не взимайте на своя глава.Отидете до STANDOX(малко реклама) :wink: или до някой магазин който правят компютърно авто бои.Питайте те ще ви предложат добра паста.За да си пастирате както трябва своя автомобил е нужно да използвате машинка иначе се губи ефекта. :wink: повярвайте!От личен опит! :P Успех колеги...... :!: :!: :!:

пастиране

Публикувано: 07 дек 2007, 08:03
от mladen1984
И аз мисля че с машина ще стане по-добре,но ме е страх че може да се повреди нещо гланца или да се надраска(от машинката)!Пък и смятам че пак има добър ефект чрез ръчно пастиране!!
Ще се радвам на някой съвет относно полирането с машина :D
Иначе тези машини не са скъпи(30лв)в "Практикер"

Публикувано: 07 дек 2007, 17:56
от gmivanko
То тия за по30лв. от Практике, почти нищо не става, освен ако ще пастираш само капака на колата :P . Примерон моята е от по-читавите (професионална се вод) най-еФтините и е за 200лв. на елхим (май такава беше марката) и вързи работа. А пък вече по-хубавите са и за по 1000лв. :shock: .
Иначе с машина не е много философия... движиш машината из детайла на няколко посоки, примерно аз я движа напренчо и надлъжно на детайла (така намерих за най-лесно да обясна посоките :oops: ) понеже така съм забелязал, че става най-добре. Но и кръгово също минавам, абе минавам през всякакви линии за да се мине по-добре детайла. И според зависи пастата и състоянието на боята, натискам или не машината към детайла. После чакаш да изсъхне и бършеш с памучен парцал (май памучен беше, точно какъв беше не помня, защото си ги определям по допир, трябва да могат да попиват) до бласък. И като се намърси парцала го сменяш с чист (и сух :P ). иначе само мазниш по колата :P
А иначе на машина няма как да се повреди гланца, освен ако не си вземал грешна паста (която не е за полиране а за шлайфане примерно). По скоро гланца може да се прецака ако се пастира ръчно с абразивна паста, тогава се появяват много повече и дебели драскотини от колкото на ръчно.

Публикувано: 07 дек 2007, 18:19
от Full_Speed
Колега mladen1984 значи не се притеснявай че може да се нарани повърхноста на детайта който обработваш.Все пак се обработва с специална гъба за полиране.Може да се получи някой фал ако примерно гъбата е толкова захабена 4е да се е скъсала по краищата и да опита и на подложката на шлайф машината която е гума :wink: А полиращата гъба се държи на лепка към машинката.За да се получи идеално полиране на детайла е хубаво да се мине няколко пъти.Повтаряш докато ти хареса.Почваш вертикално и обръщаш хоризонтално като нанесеш пастата по детайта из4акай да дръпне малко.Минаваш после със "микрофибърна кърпа за полир"Те са мекички и се продават даже в Метро.По принцип са сини.Да се олесня малко.След това отново нанасяш пастата на самата гъба :!: :!: Не директно на колата :!: :!: :!: Като сложиш пастата разнеси по детайла без да пускаш машинката и после я пускаш и почваш второто нанасяне с кръгови движения.Ако не разнесеш пастата на спряла машинка първо целия ще се оклепаш :lol: На ръка няма да получиш същия резултат както с машинката.Ще останат гадни неразнесени отблясъци или петънца от пастата.Които малко или много се забелязват.И колега най важното е да решиш каква машинка да се вземаш.Не се хвърляй на евтиното.Имал съм и такива издържат не повече от седмица а и са боклуци и не може хубаво да разтриват пастата.Ако вземаш гледай да е качествено.Аз работя с BOSH от не малко години и съм много доволен.До сега да чукна на дърво не е видяла ремонт. :wink: Успех....! Питай ако ти е нужен съвет....чао чао

мерси

Публикувано: 07 дек 2007, 19:58
от mladen1984
Много Ви благодаля за изчерпателните отговори! :D Стано ми ясно !
И наистина ще се спра на някоя по качествена техника!Цитирах машинките в Практикер защото скоро гледах някаква обява в тях.Напълно съм съгласен че :"не сме толкова богати ,че да копуваме толкова евтино" :lol:

Публикувано: 07 дек 2007, 20:07
от gmivanko
И също има няколко вида гъби, която се лепят на гумата на машината... Аз ползвам една дебела (около 30-40мм. й е дебел дунапрена) и твърда с която нанасям абразивната паста. След това слагам друга по-тънка и мека гъба (около 20мм. дебела) но е с дупки (като за звукозолация и също като кори за яйца) с която нанасям следващата по-финност паста. А когато пастирам някакви по-нови авномобили ги минавам накрая с най-финната паста, за нея слагам една пак тънка и мека гъба, която е като предната, но си е права. Но аз лично не мисля,ч е има разлика между двете гъби (меката като кора за яйца и правата) просто в магазина когато ги купувахме казаха че едната е за това, другата си е за другото, но не е проблем и с една гъба, но просто ефекта няма да е такъв какъвто в различните гъби.
Пък и просто не е доре да се слага една върху друга различна паста (когато не се мия гъбата), защото не знаеш колко е останало от предишната паста върху гъбата. Иначе трябва да мия гъбата при всяка смяна на пастите и за да пастирам една кола, ще ми отнеме доста чакане докато изсъхне гъбата.

П.П. Full_Speed това за микофибърнатяа гъба от метро, може и да го използвам, че до сегашния момент използвам меки памучни парцали от завода за платове в който бачкам =)):
Иначе аз съм с Енхел машинка (в бриколаж май ги имаше) за към 200лв. и до сега (3-4 години) нямам оплакрания от нея... е, то и не идват толкова много автомобили де, ама се е случвало да търкам с часове по даден автмобил без да имам проблем и просто няма грешка за сега *00134*

Публикувано: 08 дек 2007, 00:29
от Full_Speed
Колега gmivanko напълно съм съгласен,че има много различни гъби но е много относително дали колата е само за полиране или трябва да се минават няколко ръце.Дали е изгоряла боята и трябва с по тейка паста да се отстрани нагара(нагорелия слой) от слънцето.Тази която е със пъпките предимно се използва само за полир.Другите прави гъби ги ползвам за първична обработка на детайла.Да се махне по грубото т.наречено нагара.Ама и все пак както споменах зависи от колата.Дали и е нужно лек полир или сериозно шлайф до полир. :wink: То ако става дума колега да се сменят гъбите е правилно със всяка гъба да се сменя и пастата.И да се пере не е грешно :!: Особенно лятото бързо съхне.Най доброто пастиране според мен става през пролетта когато не е толкова горещо или пък студено.Така,че колега mladen1984 ако я пастираш този сезон в гараж обезателно и при нормални градуси :!: От голямо значение е :!: :wink: Преди пастирах само с немски пасти "NIGRIN" ако ви говори нещо. :P Така се казва цялостната серия полиращи препарати.Много са хубави,но скоро не мие докарвал брата.трябва да му поръчам скоро.Колегата gmivanko ако е работил с такава серия знае за какво качество на пастиране става дума.... :D

Публикувано: 08 дек 2007, 11:35
от gmivanko
Ми не, смао съм ги чувал като марка, иначе предимно (почти винаги) с 3М жуля *00120* (с номера 74-75-77) и съм доволен от тях *00134* също съм пробвал и костекурката и тези с кадето са със цвета на колата, ама не останах много доволен как се нанасят и кака се търкат :( .
Иначе да, сменяш гъбата със следващата гъба и разбира се слагаш другия вид паста а не пак стария :) . А накрая идва великото пране (ако е дори малко по-студено на вън влизам вътре в нас на топла водичка, щото ми измръзват ръцете дори и лятото от водата *00120* ) и съхнене *00130* :)