Загряване на място, или каране студена!!?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
Vacuum
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 01 юни 2007, 13:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TDI
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от Vacuum » 16 дек 2007, 15:44

Няколко юзъра в един друг форум, споменаха, че хич не било хубаво колата да се остава да загрява на място. А аз последните няколко дена редовно слизам 15-20мин по-рано, да си орина снега и леда от стъклата, пушейки една цигара.
Някой може ли да сподели мнение и опит.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 16 дек 2007, 15:59

Единственото, което не е хубаво в тоя случай е относно екологията, увеличава се замърсяването на околната среда.
А и друго, че бърка малко в джоба за разход на гориво, което сравнено с първото е доста незначително.
Според мен е добре да поработи двигателя известно време, преди да се потегли, особено когато е студено навън.
Аз дори лятото сутрин като тръгвам го правя, паля, излизам вадя си постелките примерно да ги изтупам, почиствам фарове и т.н. все нещо което да ме забави някоя друга минута, да поработи малко автомобилчето :wink: .

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 16 дек 2007, 16:16

За работата на Двигателя е хубаво да загрее малко на място.Поне 5-10 секунди преди да потеглиш.така двигателя е влезнал малко в режим на работа,маслото в скоростна та кутия се е развъртяло.
Ускоряването при студен двигател ,а при загрял е съвсем друго.
Ако не беше необходимо да се поддържа дадена температура на двигателя нямаше да се слагат термостати на колите,щяха да ги държат все в студен режим.
Разхода на гориво при студен двигател е по голям.
А зимата нямаш и Парно.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 16 дек 2007, 17:37

Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 16 дек 2007, 17:53

Интересно, аз пък знам че не е нужно. Никога не чакам да зегрее, тръгвам си веднага и не съм имал проблеми. Винаги съм се чудел на тия дето като запалят и държат газта 5 минути и колата бучи все едно ще излита. Но пък имам "хубави" спомени за един Голф дето 20 минути го чакахме да загрее и след около час и парното му тръгваше. :mrgreen:

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 16 дек 2007, 18:09

HACKO написа:Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.
Абсолютно правилно, нямам какво да добавя :idea:

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 16 дек 2007, 19:08

В книжките на колите пише: след като се стартира двг да се изчака около 10сек /слагам си панела на Сд-то и си подбирам диск/, след това да се потегли плавно /без излишна газ/ като колата да се кара без резки подавания на газ и предавките да се превключват преди 2000обр.мин.

Особено при дизелите - на място много бавно загряват!

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 16 дек 2007, 22:04

chains написа:В книжките на колите пише: след като се стартира двг да се изчака около 10сек /слагам си панела на Сд-то и си подбирам диск/, след това да се потегли плавно /без излишна газ/ като колата да се кара без резки подавания на газ и предавките да се превключват преди 2000обр.мин.

Особено при дизелите - на място много бавно загряват!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 16 дек 2007, 22:31

Май неправилно съм се изразил.
Примерно качваш се подаваш контакт ,изчакваш помпата да покачи гориво(или подгряващите свещи да загреят и угаснат ) и палиш.
Като запалиш си слагаш колана,пускаш си радиото ако има и друг да се качва и ето ти около5-10 секунди.Може и ако е замръзнало стъклото да го тръкнеш та да виждаш.
Потегляш не със мръсна газ а на ниски обороти (не се форсира двигателя )

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Палене

Мнение от mladen1984 » 17 дек 2007, 20:24

В моята сервизна книжка към колата пише че слад запалване да се изчака малко и тогава да се потегля,без рязко подаване на газ!
За мен думата на братята немци е ЗАКОН!
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 17 дек 2007, 21:32

Аз също, сега примерно зимата, паля колата, и винаги си намирам какво да свърша докато поработи колата. Когато е 15 гр, примерно изчаквам 10-15 сек, но пък днес примерно при -5, изчистих снега, отлепих чистачките и т.н. бе поне 1 мин.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 17 дек 2007, 22:10

Със собствените си уши :wink: съм видял в книжката на Шкода Фабия, да пише, ЧЕ ВЕДНАГА СЕ ПОТЕГЛЯ, а не се чака да загрее. То и за 10-15 сек. колко ли ще загрее....ама това съм чел, това казвам. Иначе мойта я паля при тия студове /-7; -8 градуса/ на газ и я оставям да бачка 5-6 мин.докато домашното животно се нагласи и тръгне за работа. И влиза на топло. :evil:

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4782
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 18 дек 2007, 21:17

целта на тия 10-15 сек. не е да загрее двг-то,а да се омасли
навсякъде ако ме разбираш какво искам да кажа
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
b2d
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от b2d » 18 дек 2007, 22:00

pepy1 написа:целта на тия 10-15 сек. не е да загрее двг-то,а да се омасли
навсякъде ако ме разбираш какво искам да кажа
Но четох в един аутобилд, че е препоръчително сутрин, при студен двг. да се тръгва веднага (след проверка на уредите и угасването им) и да се кара на висока предавка с малко гаЗ в смисъл превкл. на скоростите до 3-4та предвака е с цел по-бързо влизане на двг. в режим (НОРМАЛЕН) Пък знам ли аз позачквам сутрин ама то от толкоз инфо немож разбере човек кое е правилното :)

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 20 дек 2007, 00:31

Според мен трябва да се изчака един автомобил да загрее(особенно през зимата) и да омасли хубаво навсякъде.При студен старт при минусови граници.Все пак маслото да набави някоя определена температура за да може двигатела да има по добър работен процес.За лятото не е нужно.Температурите тогава са по различни и маслото при запалване няма да е гъсто.И по лесно стига до крайните точки на ДВГ-то :D

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 20 дек 2007, 08:45

Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 20 дек 2007, 09:42

Аз паля, чакам 1-2 мин, после излизам от дворчето, карам 200 метра бавно и после както и да е.
Колата ми седи сама пред блока цял месец вече, в чужбинско е, на около 4-5 градуса през нощта, дано да запали после...

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

да поработи

Мнение от naftova pechka » 03 яну 2008, 13:17

твърдо ЗА работа на място. специално за тези със дизел: запалете и изчакайте 2-3-4 минути според температурата и веднага ще доловите как двигателя работи по-меко. що? щото маслото малко или много вече си върши работата.
а иначе хората, които палят и държат колата във високи обороти дълго време просто не ги разбирам?!!???? и аз съм чувал такива....това пък е най-тъпото. след един фас тръгвам и карам едно известно време да речем към 500 метра със възможно най-малко газ /но пък и не я държа в много ниски обороти..струва ми се че това доста тежи на скоростната кутия/......когато стрелката се покаже в синята зона....при фиестите ми казаха че това вече било към 30-тина градуса си позволявам и повечко газ
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 04 яну 2008, 13:07

nikolovvd написа:Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме
Това е най-вярното от всичко изписано до тук! Факт е че един двигател трябва да работи мин 1-2 мин на място преди да потегли. И чал след това прилагаме :
Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля.
Най-великата глупост и след студен старт да се форсира колата с цел да загрее :roll:
Изображение

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 10 яну 2008, 00:41

и аз зимата зимата си чакам на място поне 5 мин,влизам натискам съединител на нулева и завъртам ,отпускам съединител доста бавно постепенно и излизам да стържа джамци и 5мин минат,ако е около -15 даже и до 8мин работи
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта