Загряване на място, или каране студена!!?
- Vacuum
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 01 юни 2007, 13:41
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TDI
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Загряване на място, или каране студена!!?
Няколко юзъра в един друг форум, споменаха, че хич не било хубаво колата да се остава да загрява на място. А аз последните няколко дена редовно слизам 15-20мин по-рано, да си орина снега и леда от стъклата, пушейки една цигара.
Някой може ли да сподели мнение и опит.
Някой може ли да сподели мнение и опит.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Единственото, което не е хубаво в тоя случай е относно екологията, увеличава се замърсяването на околната среда.
А и друго, че бърка малко в джоба за разход на гориво, което сравнено с първото е доста незначително.
Според мен е добре да поработи двигателя известно време, преди да се потегли, особено когато е студено навън.
Аз дори лятото сутрин като тръгвам го правя, паля, излизам вадя си постелките примерно да ги изтупам, почиствам фарове и т.н. все нещо което да ме забави някоя друга минута, да поработи малко автомобилчето
.
А и друго, че бърка малко в джоба за разход на гориво, което сравнено с първото е доста незначително.
Според мен е добре да поработи двигателя известно време, преди да се потегли, особено когато е студено навън.
Аз дори лятото сутрин като тръгвам го правя, паля, излизам вадя си постелките примерно да ги изтупам, почиствам фарове и т.н. все нещо което да ме забави някоя друга минута, да поработи малко автомобилчето

- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
За работата на Двигателя е хубаво да загрее малко на място.Поне 5-10 секунди преди да потеглиш.така двигателя е влезнал малко в режим на работа,маслото в скоростна та кутия се е развъртяло.
Ускоряването при студен двигател ,а при загрял е съвсем друго.
Ако не беше необходимо да се поддържа дадена температура на двигателя нямаше да се слагат термостати на колите,щяха да ги държат все в студен режим.
Разхода на гориво при студен двигател е по голям.
А зимата нямаш и Парно.
Ускоряването при студен двигател ,а при загрял е съвсем друго.
Ако не беше необходимо да се поддържа дадена температура на двигателя нямаше да се слагат термостати на колите,щяха да ги държат все в студен режим.
Разхода на гориво при студен двигател е по голям.
А зимата нямаш и Парно.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Интересно, аз пък знам че не е нужно. Никога не чакам да зегрее, тръгвам си веднага и не съм имал проблеми. Винаги съм се чудел на тия дето като запалят и държат газта 5 минути и колата бучи все едно ще излита. Но пък имам "хубави" спомени за един Голф дето 20 минути го чакахме да загрее и след около час и парното му тръгваше. 

- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Абсолютно правилно, нямам какво да добавяHACKO написа:Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
В книжките на колите пише: след като се стартира двг да се изчака около 10сек /слагам си панела на Сд-то и си подбирам диск/, след това да се потегли плавно /без излишна газ/ като колата да се кара без резки подавания на газ и предавките да се превключват преди 2000обр.мин.
Особено при дизелите - на място много бавно загряват!
Особено при дизелите - на място много бавно загряват!
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
chains написа:В книжките на колите пише: след като се стартира двг да се изчака около 10сек /слагам си панела на Сд-то и си подбирам диск/, след това да се потегли плавно /без излишна газ/ като колата да се кара без резки подавания на газ и предавките да се превключват преди 2000обр.мин.
Особено при дизелите - на място много бавно загряват!


- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Май неправилно съм се изразил.
Примерно качваш се подаваш контакт ,изчакваш помпата да покачи гориво(или подгряващите свещи да загреят и угаснат ) и палиш.
Като запалиш си слагаш колана,пускаш си радиото ако има и друг да се качва и ето ти около5-10 секунди.Може и ако е замръзнало стъклото да го тръкнеш та да виждаш.
Потегляш не със мръсна газ а на ниски обороти (не се форсира двигателя )
Примерно качваш се подаваш контакт ,изчакваш помпата да покачи гориво(или подгряващите свещи да загреят и угаснат ) и палиш.
Като запалиш си слагаш колана,пускаш си радиото ако има и друг да се качва и ето ти около5-10 секунди.Може и ако е замръзнало стъклото да го тръкнеш та да виждаш.
Потегляш не със мръсна газ а на ниски обороти (не се форсира двигателя )
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Палене
В моята сервизна книжка към колата пише че слад запалване да се изчака малко и тогава да се потегля,без рязко подаване на газ!
За мен думата на братята немци е ЗАКОН!
За мен думата на братята немци е ЗАКОН!

- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Със собствените си уши
съм видял в книжката на Шкода Фабия, да пише, ЧЕ ВЕДНАГА СЕ ПОТЕГЛЯ, а не се чака да загрее. То и за 10-15 сек. колко ли ще загрее....ама това съм чел, това казвам. Иначе мойта я паля при тия студове /-7; -8 градуса/ на газ и я оставям да бачка 5-6 мин.докато домашното животно се нагласи и тръгне за работа. И влиза на топло. 


- b2d
- потребител
- Мнения: 527
- Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Но четох в един аутобилд, че е препоръчително сутрин, при студен двг. да се тръгва веднага (след проверка на уредите и угасването им) и да се кара на висока предавка с малко гаЗ в смисъл превкл. на скоростите до 3-4та предвака е с цел по-бързо влизане на двг. в режим (НОРМАЛЕН) Пък знам ли аз позачквам сутрин ама то от толкоз инфо немож разбере човек кое е правилнотоpepy1 написа:целта на тия 10-15 сек. не е да загрее двг-то,а да се омасли
навсякъде ако ме разбираш какво искам да кажа

- Full_Speed
- потребител
- Мнения: 479
- Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Според мен трябва да се изчака един автомобил да загрее(особенно през зимата) и да омасли хубаво навсякъде.При студен старт при минусови граници.Все пак маслото да набави някоя определена температура за да може двигатела да има по добър работен процес.За лятото не е нужно.Температурите тогава са по различни и маслото при запалване няма да е гъсто.И по лесно стига до крайните точки на ДВГ-то 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
да поработи
твърдо ЗА работа на място. специално за тези със дизел: запалете и изчакайте 2-3-4 минути според температурата и веднага ще доловите как двигателя работи по-меко. що? щото маслото малко или много вече си върши работата.
а иначе хората, които палят и държат колата във високи обороти дълго време просто не ги разбирам?!!???? и аз съм чувал такива....това пък е най-тъпото. след един фас тръгвам и карам едно известно време да речем към 500 метра със възможно най-малко газ /но пък и не я държа в много ниски обороти..струва ми се че това доста тежи на скоростната кутия/......когато стрелката се покаже в синята зона....при фиестите ми казаха че това вече било към 30-тина градуса си позволявам и повечко газ
а иначе хората, които палят и държат колата във високи обороти дълго време просто не ги разбирам?!!???? и аз съм чувал такива....това пък е най-тъпото. след един фас тръгвам и карам едно известно време да речем към 500 метра със възможно най-малко газ /но пък и не я държа в много ниски обороти..струва ми се че това доста тежи на скоростната кутия/......когато стрелката се покаже в синята зона....при фиестите ми казаха че това вече било към 30-тина градуса си позволявам и повечко газ
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това е най-вярното от всичко изписано до тук! Факт е че един двигател трябва да работи мин 1-2 мин на място преди да потегли. И чал след това прилагаме :nikolovvd написа:Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме
Най-великата глупост и след студен старт да се форсира колата с цел да загрееРуснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта