Добавка за нафтата :)
- Na4ista
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 16 май 2008, 00:49
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Combi '98 - 1.8 Diesel
- Местоположение: -шопландия-
- Контакти:
- Status: Извън линия
Добавка за нафтата :)
Здравейте
Тази зима ще ми е първата с дизелов автомобил! Преди бензиновите приятелчета не правеха проблеми, но се чудя докога дзверът ще пали безпроблемно... чувам от приятели, че е хубаво да налея някаква добавка, за да пали по-лесно и да не дими много...казаха ми нещо от сорта на castrol tda не знам дали е подходящо за моят мотор, 1,8 мондео дизел ... '98 ... моля ви за малко мнения
предварително благодаря и се извинявам ако повтарям някоя скорошна тема... весели празници


- _bioHAZArd_
- потребител
- Мнения: 286
- Регистриран: 28 мар 2008, 13:09
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI, Ford Mondeo 1995 2.0 136 hp 16V Ghia ГИ Фобос
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Баща ми кара Фокус, миналата зима карахме с алпин дизел - не сме имали проблеми с паленето. Тази зима за всеки случай слагаме добавка на Валволин - усеща се разлика , по-лекичко пали и по-меко работи мотора в началото. Но и без нея си пали и върви
Вече е въпрос на избор

Една страна, един народ, единна вяра, нов живот!
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
на един приятел му замръзна нафтата оня ден - алпин дизел точно, не слагам никакви добавки - имам в багажника ама все забравям - няма проблем с паленето ако е добра колата и нафтата/ смени горивния филтър да няма изненади/.Сутрин до мен се мъчат всички бензинки/имат газ повечето/ - палят , гаснат , убиват се да въртят - аз си завъртам и си тръгвам.Днес 7 часа в русе беше под -10 гаранция.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Някой да е използвал тази?:
http://pcman1.snimka.bg/automobiles/sie ... 398612.big
Останала ми е на дъното от предния собственик. Изгорих вече 70литра V power diesel без тази или други добавки без проблеми - перфектна работа. Но съм чувал как alpin diesel замръзва, как сипан премиум дизел бил като сипана вода (единични случаи, но са достатъчни) + минусовите температури, които идват и факта, че е карал 2 зими с тази добавка и колата е повече от перфектна с/без добавка + това, че сипвам само премиум дизел (v power или омв), за които съм чувал, че е по-добре да се карат с добавка поради по-големия риск да имат по-ниски смазочни качества и т.н.
Изчетох почти всичко и сякаш мненията ме ориентират към STP и Castrol TDA? Предпочитания и feedback ? Колата е Фокуса от подписа.
И бърз оффтопик въпрос - с какво е най-добре да се намажат уплътненията на вратите, предния капак и багажника за да не залепват зимата като се качваш сутринта (звучи недобре и на лошо скъсване - по-добре да се пазят нещата дори и да са проектирани да издържат на това залепване)
http://pcman1.snimka.bg/automobiles/sie ... 398612.big
Останала ми е на дъното от предния собственик. Изгорих вече 70литра V power diesel без тази или други добавки без проблеми - перфектна работа. Но съм чувал как alpin diesel замръзва, как сипан премиум дизел бил като сипана вода (единични случаи, но са достатъчни) + минусовите температури, които идват и факта, че е карал 2 зими с тази добавка и колата е повече от перфектна с/без добавка + това, че сипвам само премиум дизел (v power или омв), за които съм чувал, че е по-добре да се карат с добавка поради по-големия риск да имат по-ниски смазочни качества и т.н.
Изчетох почти всичко и сякаш мненията ме ориентират към STP и Castrol TDA? Предпочитания и feedback ? Колата е Фокуса от подписа.

И бърз оффтопик въпрос - с какво е най-добре да се намажат уплътненията на вратите, предния капак и багажника за да не залепват зимата като се качваш сутринта (звучи недобре и на лошо скъсване - по-добре да се пазят нещата дори и да са проектирани да издържат на това залепване)
Последна промяна от PcMan на 18 дек 2009, 00:20, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Кастрол добавката е това, което е нужно. Другите не са много различни, дали са по-хубави не знам.
За уплътненията има тема - глицерин, течност за чистачки (временно решение), антифриз (временно) или течен парафин, нанесен ан топло. Има и специални продукти за същата цел.
За уплътненията има тема - глицерин, течност за чистачки (временно решение), антифриз (временно) или течен парафин, нанесен ан топло. Има и специални продукти за същата цел.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
За уплътненията ползвам силиконов спрей, миналата зима нямах грижи, тая година не съм ги пръскал още но може утре да стане и това. Във връзка с добавките-ползвам ги редовно но не намирам разлика все си върви добре, иначе сипвам Redex или V-Power /тая дето я слагат на обикновенния дизел за да стане V-Power/. Преди 2-3 дни си я напълних догоре като преди това сипах бензинец за 5 кинта, доста хора съм чувал да казват, че е добре или поне няма да навреди, а и съм виждал ръководство за експлоатация на ново Мицубиши където пишеше че зимата е Препоръчително на пълен резервоар да се сипват приблизително 4 литра бензин.



-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Между В пауър и обикновения дизел разликата е в съдържанието на сяра. В пауър е за коли със шантави дюзи, а обикновената нафта е нужна на старите с класическите ротационни помпи. Никакви добавки не променят нещата, просто са различни горива.
Мисля, че и ОМВ имаха нискосярна нафта и я пробутваха и на колите, за които не става.
Мисля, че и ОМВ имаха нискосярна нафта и я пробутваха и на колите, за които не става.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Колега бачкам в Шел и мога да ти кажа че разликата е добавката! Всичката нафта я водят че отговаря на стандарт Euro 5 който позволява не знам си какво количество сяра /друг е въпроса дали отговаря на тоя стандарт/. Към обикновенната нафта добавят тая присадка и се получава V-Power. За лятото количеството е грам/литър, зимата малко повече... А V-Power можеш да си слагаш и на 25 годишна нафтова печка, няма как да ''не става'' разбира се ако не се притесняваш от цената, както и на нова кола можеш да си слагаш ''обикновен'' дизел.diesel1.6 написа:Между В пауър и обикновения дизел разликата е в съдържанието на сяра. В пауър е за коли със шантави дюзи, а обикновената нафта е нужна на старите с класическите ротационни помпи. Никакви добавки не променят нещата, просто са различни горива.
Мисля, че и ОМВ имаха нискосярна нафта и я пробутваха и на колите, за които не става.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Я питай какви са ви нафтите по отношение на сяра и цетаново число, ако може?
Дълбокопречистената сяра поне допреди няколко години беше проблем за печките със старите помпи. Мазилните качества на това гориво са по-други, и в случая се оказват по-лоши. Докато за новите коли с обща шина или помпа-дюза (не помня за кои) беше важно да се ползва дълбокопречистена. Имаше дискусии, че при продажбата на нискосерни горива се цели намаляване на емисии от серни окиси, а ако се добави добавка, базирана на масла, всъщност се вкарва в пъти повече сяра и скъпите технологични усилия отиват по дяволите за нищо. Май компенсират този проблем с биогоривата в нафтата, но не съм чел повече от поне 3 години.
Би трябвало да се продава една нафта без сяра и една с малко сяра.
Дълбокопречистената сяра поне допреди няколко години беше проблем за печките със старите помпи. Мазилните качества на това гориво са по-други, и в случая се оказват по-лоши. Докато за новите коли с обща шина или помпа-дюза (не помня за кои) беше важно да се ползва дълбокопречистена. Имаше дискусии, че при продажбата на нискосерни горива се цели намаляване на емисии от серни окиси, а ако се добави добавка, базирана на масла, всъщност се вкарва в пъти повече сяра и скъпите технологични усилия отиват по дяволите за нищо. Май компенсират този проблем с биогоривата в нафтата, но не съм чел повече от поне 3 години.
Би трябвало да се продава една нафта без сяра и една с малко сяра.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Няма такава без сяра, но от няколко месеца мисля че падна 5 пъти /не съм сигурен/ съдържанието и в дизела. Във всяка бензиностанция трябва да има една папка която е достъпна за клиентите и могат да си я гледат, в която папка се съдържат декларациите за получените горива, пише от къде идват /примерно дали от Бургас или от базата тука във Варна/ , пише на какви изисквания отговарят горивата и съдържанието на сяра / за дизела/. Аз утре ще погледна, но по принцип като зареждате може също да обърнете внимание. За Шел и ОМВ знам че има такива декларации, за останалите не съм сигурен...diesel1.6 написа:Я питай какви са ви нафтите по отношение на сяра и цетаново число, ако може?
Дълбокопречистената сяра поне допреди няколко години беше проблем за печките със старите помпи. Мазилните качества на това гориво са по-други, и в случая се оказват по-лоши. Докато за новите коли с обща шина или помпа-дюза (не помня за кои) беше важно да се ползва дълбокопречистена. Имаше дискусии, че при продажбата на нискосерни горива се цели намаляване на емисии от серни окиси, а ако се добави добавка, базирана на масла, всъщност се вкарва в пъти повече сяра и скъпите технологични усилия отиват по дяволите за нищо. Май компенсират този проблем с биогоривата в нафтата, но не съм чел повече от поне 3 години.
Би трябвало да се продава една нафта без сяра и една с малко сяра.
П.П. Все са ни гадни горивата, с добавка или не по добре няма да стане мисля. Поздрави!

P.S.2 Аз утре ще погледна в декларациите ако не забравя и вечерта ще пиша колко % е съдържанието на сяра...
Последна промяна от MapTo_D на 14 дек 2009, 23:01, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Имаме си добра нафта, но проблемът е, че имаме и лоша и трябва да се дебне къде е хубавата. Дълбокопречистената нафта е скъпо нещо, не може да се продава все такава... аз ще изровя отнякъде колко процента е сярата в обезсерената и в нормалната. И ще питам на бензиностанцията за същото нещо. То не е до лоша или добра, а до различни технологии. Колите с хидравлични и механични регулатори вървят по-лошо с нискосярната, и се износват ускорено. А другите ги хваща астма от сярата пък
Като чета как колегите сменят дюзи на ТДЦИ, май ще е всичката нафта с много сяра и си прав в такъв случай за еднаквото гориво и добавката
Добавено -
Познайте с кой цвят ще карам... последния, че ще я най-евтин. Нещо се мъти, а май сме го пропуснали. От догодина май минавам задължително на добавки за смазване на горивната хапаратура. Лятото мисля да сипвам олио по 1-2 процента. Дано е евтино.

Добавено -
Нискосярната нафта май беше 5 ппм, 5 милионни части към една част гориво.Директива 98/70/ЕС за горивата
...За покриване на изискванията на този документ е препоръчително да се използват филтри DPF (Diesel Particulate Filter). Те осъществяват физическо филтриране и задържат в себе си вредните частици, като впоследствие ги изгарят и така сами се предпазват от запушване. За правилното си функциониране системите DPF изискват много ниско съдържание на сяра в използваното дизелово гориво - 10ppm. Според действащото хармонизирано европейско законодателство, допустимото сдържание на сяра е 2000ppm. Поради тази причина, за избягване на резкия скок се подготвя допълнение към директивата за горивата, която първоначално намалява допустимото серно съдържание на 50ppm в края на 2009г., за да се премине по-плавно към стойността 10ppm до 2011г.
Във връзка с директивата за горивата се обсъжда и възможността за въвеждане на хармонизиран европейски закон за цветовете на маркировките на различните видове гориво. Документът ще въвежда три стандартни цвята, валидни за цялата европейска общност и заменящи съществуващите досега национални системи за маркиране, които предизвикват голяма доза объркване. С трите единни цвята ще се маркират съответно бензинът, автомобилният дизел и дизеловото гориво за тежка техника.
Познайте с кой цвят ще карам... последния, че ще я най-евтин. Нещо се мъти, а май сме го пропуснали. От догодина май минавам задължително на добавки за смазване на горивната хапаратура. Лятото мисля да сипвам олио по 1-2 процента. Дано е евтино.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Я виж, стана интересно.... ето и нафтекс какво казват -
Колите с роторни помпи бош и лукас може и да се нуждаят от специална добавка за намаляване на износването на ГНП и за повишаване на мощността. Eто защо нафтата стана по-скъпа от бензина.
А аз съвсем категорично забелязах промяна в динамиката на колата в началото на 2009! А то точно това се очаква да стане при преминаване към новото гориво.Рязко трябва да се понижи съдържанието на сяра в бензина и дизеловото гориво. От допустимите понастоящем 50 mg/kg то трябва да се сведе до не повече от 10 mg/kg, считано от 1 януари догодина. С това се преминава фактически към производството, вноса, дистрибуцията и използването на така наречените "горива със свръхниско сярно съдържание" (ГССС). Съществен момент е, че до края на текущата година такова гориво не само може да се предлага в търговската мрежа, но и производителите са задължени да осигурят известни количества на определени бензиностанции по всяко време. Масовото и задължително преминаване към ГССС е предвидено, обаче, от 01.01.2009.
Колите с роторни помпи бош и лукас може и да се нуждаят от специална добавка за намаляване на износването на ГНП и за повишаване на мощността. Eто защо нафтата стана по-скъпа от бензина.
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Колеги пробвайте дизела на Ромпетрол. Влезте с сайта им и вижте дали наблизо край вас има тяхна бензиностанция (но става въпрос за собствените им, защото имат и франчайзингови). Аз съм от Търново и пълня на тази до хлебозавода. Супер доволен съм.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Край Търново сте с добро гориво май. Ромпетрол са добри и според мене, но най-хубавата нафта и газ съм наливал и гледам пак да сипя от габровския Лукойл до автогарата. Особено зимата е супер - не замръзва, а колата върви добре и гори с 10% по-малко.
Ама дай да видим какво става с премълчаното сменяне на вид ана горивото. Политиката пак е старите коли - кучета ги яли. Важното е да се продава и да се казва, че е най-доброто, но не се знае за какво
Ама дай да видим какво става с премълчаното сменяне на вид ана горивото. Политиката пак е старите коли - кучета ги яли. Важното е да се продава и да се казва, че е най-доброто, но не се знае за какво

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Това за бензина не е ли еднократно профилактично?MapTo_D написа:За уплътненията ползвам силиконов спрей, миналата зима нямах грижи, тая година не съм ги пръскал още но може утре да стане и това. Във връзка с добавките-ползвам ги редовно но не намирам разлика все си върви добре, иначе сипвам Redex или V-Power /тая дето я слагат на обикновенния дизел за да стане V-Power/. Преди 2-3 дни си я напълних догоре като преди това сипах бензинец за 5 кинта, доста хора съм чувал да казват, че е добре или поне няма да навреди, а и съм виждал ръководство за експлоатация на ново Мицубиши където пишеше че зимата е Препоръчително на пълен резервоар да се сипват приблизително 4 литра бензин.![]()

От къде намираш добавката, която използват за V power diesel ? Ако е достъпна и е по-евтино, то цялото предлагане на Шел се обезмисля. Може би е нужно в повече детайли да споделиш, ако имаш такова желание. >:D<:
Освен ще купя Castrol TDA и ще я слагам на V power-a.. Иначе вчера Привършваше нафтата и минах през едно ОМВ (зеленото ме влече) и сипах тяхната нафта за 20лв (не е до горе и за консумация не мога да говоря), еднакво върви колата и това не е учудващо.


- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Здрасти колега, по-горе съм писал че работя на Шел...добавката не е достъпна ако нямаш някой шофьор ''по-близък'' и го помолиш примерно като пълнят резервоарите с добавката да ти напълни няква малка тубичка, при мен така стана преди около 2 години и си сипвам когато се сетя и аз. За бензина не знам да е еднократно, аз нямам намерение да слагам постоянно просто като зареждах си викам дай да и бухна 2.5 литра бензинец, за сега няма някакви повреди заради него а и не очаквам да има... Мисля че ще е добре да сипеш поне литър дизел ако сега слагаш добавка, ако ли пък не преди другото зареждане.PcMan написа:Това за бензина не е ли еднократно профилактично?MapTo_D написа:За уплътненията ползвам силиконов спрей, миналата зима нямах грижи, тая година не съм ги пръскал още но може утре да стане и това. Във връзка с добавките-ползвам ги редовно но не намирам разлика все си върви добре, иначе сипвам Redex или V-Power /тая дето я слагат на обикновенния дизел за да стане V-Power/. Преди 2-3 дни си я напълних догоре като преди това сипах бензинец за 5 кинта, доста хора съм чувал да казват, че е добре или поне няма да навреди, а и съм виждал ръководство за експлоатация на ново Мицубиши където пишеше че зимата е Препоръчително на пълен резервоар да се сипват приблизително 4 литра бензин.![]()
![]()
От къде намираш добавката, която използват за V power diesel ? Ако е достъпна и е по-евтино, то цялото предлагане на Шел се обезмисля. Може би е нужно в повече детайли да споделиш, ако имаш такова желание. >:D<:
Освен ще купя Castrol TDA и ще я слагам на V power-a.. Иначе вчера Привършваше нафтата и минах през едно ОМВ (зеленото ме влече) и сипах тяхната нафта за 20лв (не е до горе и за консумация не мога да говоря), еднакво върви колата и това не е учудващо.Отново забравох да досипя малкото останала от сниманата по-горе добавка. Ако директно я изсипя без да доливам над нея ще е добре ли за тръбите преди резервоара? Мислех преди да сипвам нафта да я мушна и нафтата да я завлече към резервоара на 100%, но все забравям, че е в багажника и ме чака като спра на бензиностанция.

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Бензинът е възможно да повиши разхода, особено на атмосферни дизели и или при лоши дюзи. Понижава цетановото число. АКо е много, влошава мазилните качества на и без това постната нафта. Но пък помага при кристализирането на по-замръзващите съставки - желателно е да се избягва такова смесване, но при нужда помага (лятна нафта в резервоара)
А днес видях новите цветове на нафтата... наистина има багрило - ярко лимонено жълта?!
А днес видях новите цветове на нафтата... наистина има багрило - ярко лимонено жълта?!
- foggi
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 04 окт 2009, 19:42
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend 1.4 80PS-LPG year-2008
- Местоположение: София Люлин
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
Ползвам Castrol TDA и зима и лято и след 6 хиляди километра колата като е изрежа от място не прави огромен черен пушек отзад. Прави малък черен пушек.
Не съм имал проблеми никога със запалването зимата, колата е от подписа ми. Като вървене не усещам разлика но определено горивната система се е поочистила от саждите според мен. Преди ми пушеше на 3 хиляди оборота, сега припушва леко след 3800 до 4000 и то само докато се изнеса бързо, това със натискане педала на газта здраво. Дозировката на добавката я спазвам стриктно от написаното на шишето.
Не съм имал проблеми никога със запалването зимата, колата е от подписа ми. Като вървене не усещам разлика но определено горивната система се е поочистила от саждите според мен. Преди ми пушеше на 3 хиляди оборота, сега припушва леко след 3800 до 4000 и то само докато се изнеса бързо, това със натискане педала на газта здраво. Дозировката на добавката я спазвам стриктно от написаното на шишето.

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за нафтата :)
В Ауто Плюс е 12лв Castrol TDA. Взех си и когато зареждам отново тези дни ще съобщя как е
Говори се, че с по-качествените нафти като V power при мен имало по-малък ефект, но е зима и екстра 12лв на 250литра нафта не е сериозна сума. 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта