Страница 1 от 1

Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 12 юли 2010, 11:53
от bestbg
Здравейте ;) Скоро си взех такъв форд за кола с малък разход. Досега съм карал само бензинови коли и коли с турбо дизел. За пръв път имам възможността да карам чист дизел и което ми прави впечатление е че много мудно тръгва. Видях че оборотомера е до 7000 и искам да попитам дали ако се кара в по високите обороти към 4000 , 4500 двигателя няма да се здуха много? Точно към 3000 - 4000 колата си движи прилично за 60-те коня. Другото което имам е Subaru Legacy 2.2 и затова ви питам за съвет в какви обороти е най удачно спрямо това двигателче за да се запази най много? Може да ви звучи малко тъпо , но ми е за пръв път:) Мерси за който помогне ;)

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 15 юли 2010, 12:20
от Ianaki
Не глаедай до колко е оборотомера.Ескортите нямат табло за дизели на всичко е до 7000.Максималните обороти на двигателя са около 5200.Ако го караш с 4000 е все едно бензинка да караш с 6000.Прави си изводите!

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 16 юли 2010, 10:23
от bestbg
ясно , мерси ;) защото гледам на оборотомера пише едно малко "d" ;) явно трябва да спадна оборотите до 3 :) но бензинката ми в 6 нема грешка като е до 8 :)

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 24 юли 2010, 01:41
от dr. Svetlyo
Според книжката на 1.8D му дават:

60 кс @ 4800 об
110 Nm @ 2500 об
празен ход = 850 +/- 50 об.
макс. продължит. об. = 4800 об.
макс. интермитентни об. = 5350 об.

Според тези данни най-икономична би трябвало да бъде в пика на въртящия момент - 2500 об.
Има и друга теория - колкото по-ниски са оборотите, толкова по-малко е триенето и толкова по-малки загубите, т.е. колко по-ниски об. поддържаш, токова по-малко нафта пилееш.

Според мен истината е някъде по средата. Моя 1.8TD съм забелязал, че е най-икономичен в диапазона 1500-2000 об., но все пак е с турбо и има тяга. След 2000 об. тръгва като ужилен, но и рахода скача.

1.6D пък върви много смело в ниските обороти. Понеже няма оборотомер го карам по усет - обороти малко над празния ход, когато двигателя работи равномерно и без да тресе. Считам, че по подобен начин трябва да караш твоя 1.8D, за да постигнеш макс. икономии.

Карай си със здраве колицата и дано се слушате! Сипвай добра нафта, за да постигнеш оптимален разход. Пък и свястното гориво щади мотора и горивната система... и околната среда също...

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 12 авг 2010, 23:22
от ludavoda
Ако искаш кола с малък разход - вземи бензинов мотор на газ... Това е...
Газта (поне на този етап) е около 1/2 от цената бензина...

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 13 авг 2010, 12:18
от dr. Svetlyo
ludavoda написа:Ако искаш кола с малък разход - вземи бензинов мотор на газ... Това е...
Газта (поне на този етап) е около 1/2 от цената бензина...
За икономиите си прав, но не забравяй, че газовата бутилка си е бомба в колата... Особено ако някой "майстор" ти е правил системата.

В допълнение един атмосферен дизел с правилна центровка на помпата и читав мотор няма да харчи повече от 5,0 - 5,5 смесено. Няма да е със същата мощност както повечето бензинови мотори, но пък разполага с повече тяга от тях.

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 13 авг 2010, 21:37
от ludavoda
Не, че няма риск, но мисля че страховете ти са силно преувеличени.
То излиза, че всеки, който има газов котлон в къщи, също има бомба в кухнята.
Карам служебен дизел 2.0 TDI, харчи 5-7 извънградско. Нормална бензинова кола харчи извънградско около 7-9.
Само, че газта е 1/2 от цената на нафтата...
Плюс това при дизелите на много километри могат да възникнат доста скъпи проблеми - турбо, дюзи, помпа и т.н. Всяко едно от тия неща можем да кажем, че струва в хиляди...
За мен поне - или нов дизел или бензинка...
Мое мнение...

Иначе бъди по-внимателен с оборотите. Много високите обороти не са особено препоръчителни за дизела...

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 15 авг 2010, 13:55
от dr. Svetlyo
Може би си прав, че преувеличавам с опасенията си спрямо газовия инжекцион. Просто предпочитам сигурността...

Казваш, че бензиновата кола харчи 7-9. Само че това са стойности при бензин предполагам. На газ ще бъде още повече, което излиза горе-долу двойно повече в сравнение с дизело вия разход (5-7).
Ако написаното от мен е вярно, то няма да има съществена разлика в стойността на горивото между газова и дезелова кола.

Що се отнася до частите и ремонтите - абсолютно си прав - дизела е с (много) по-скъпа подръжка.

Ако е кола втора ръка - бензин (без значение на възрастта) или дизел (само от поколението преди TDCi).
Но и като нов, дизела си има своите претенции и е придирчив към горивото.

Toyota-та от профила върви с каъвто бензин ѝ сложим, докато Focus-а приема само скъпата Euro5 нафта...

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 19 авг 2010, 13:31
от Void
И аз мисля, че страховете от газовата бутилка са ти леко преувеличени. Ако бутилката е ОК, няма страшно, дори да е монтирана от калпав майстор. Прасето, като се пърли на Коледа, що не гръмва горелката :lol: Докато бензина се изпарява и пали много по-лесно и повечето инциденти стават заради бензинови пари. Въпреки това, аз не карам на газ, защото си вземам само допълнителни бели свързани с поддръжка. Освен това преди имах Фиеста с газова, а сега имам БАГАЖНИК, огромен, готин, необятен! (Който ми трябва ;): )

Аз също се чудех бензин/дизел, но предпочетох бензин защото:

- В БГ нафтата е боклук;
- Поддръжката (евентуална) е по-скъпа за дизелов двигател;
- Имам годишен пробег под 10 000 км, което съвсем обезсмисля дизеловия двигател;
- Бензиновият е по-тих, по-комфортен;

Поздрави и безаварийно!

Re: Ford Escord 1.8D 1998

Публикувано: 19 авг 2010, 13:49
от HACKO
Бутилките издържат много:
http://www.haskovo.net/index.php?module ... s&id=67230" onclick="window.open(this.href);return false;