антифриз
- bratovched
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 11 май 2005, 16:33
- Модел на автомобила: ford eskort 1.4 1991
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
антифриз
Изкам да попитам дали е по-добре да се кара през лятото с вода вместо антифриз. последния съм го сменял преди две години и съм изминал около 30000км. На какво време се сменя антифриза или на колко километра.
- samorasliche
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 19 апр 2006, 15:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX benzin
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: антифриз
bratovched написа:Изкам да попитам дали е по-добре да се кара през лятото с вода вместо антифриз. последния съм го сменял преди две години и съм изминал около 30000км. На какво време се сменя антифриза или на колко километра.



То да вземем по тая логика да сменим двигателното масло с олио, че по евтинджос



Първото нещо, което научих като взех колата си е : Проверявай масло и антифриз, следи нивото им и т.н!
Аз бих ти предложила да изприпкаш до колата и да видиш въобще има ли антифриз в колата



-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Антифриза смазва водната помпа
Антифриза вдига температурата на завиране
Антифриза или поне така ги рекламират някой марки топлоотделя по добре от водата. Аз съм слагал такъв на Холтс - води се Съмър Куулант.
Разбира се можеш да си караш и с вода с определени рискове , но поне гледай да е дестилирана.
Антифриза вдига температурата на завиране
Антифриза или поне така ги рекламират някой марки топлоотделя по добре от водата. Аз съм слагал такъв на Холтс - води се Съмър Куулант.
Разбира се можеш да си караш и с вода с определени рискове , но поне гледай да е дестилирана.
- shark
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
- Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Как с вода? И като корозират тръбичките и водната помпа или ако стане котлен камък от варовика и да ти задържи термостата, да се чудиш как се оправя. Антифриза не е толкова скъп, че да го пазиш и плюс това се разрежда с вода. А е добре да се сменя на 2-3 години, или някой да ти го провери с уред, за да си сигурен дали е за смяна
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Антифриза доколкото знам се сменя на около3 години.Има някои маркиантифризи В Мото Пфое които се сменят на поголям период но не съм запознат с тях.
Както колегата NIKJAMa пише антифриза служи и за смазване и за Антикоризионно средство.
Двигателите се правят от Чугунови или алуминиеви сплави.
Водата предизвиква Ръжда при тях.Запушване на отвори и Прегряване и........
Както колегата NIKJAMa пише антифриза служи и за смазване и за Антикоризионно средство.
Двигателите се правят от Чугунови или алуминиеви сплави.
Водата предизвиква Ръжда при тях.Запушване на отвори и Прегряване и........


- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Мисля, че ако се налага смяна би било добре за ден два да се сложи дестилирана вода и да се сменя по два или три пъти на ден (ако ти се играе). Това с цел промиване на системата. Аз съм купил на жената ми сушилня и на едно пране вади 1.5 до 2.5 литра дестилирана вода, така че материал има. Наливам само концентрат, че при нас всяка зима има 3 до 5 дни с -25 градуса студ и не ми се рискува с готови разредени такива. От както ми замръзна парното една зима повече не ща да рискувам.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Колеги, карайте си автомобилите само с антифриз. Поради химичния си състав същия освен, че охлажда и не замръзва през зимата предпазва охладителната с-ма от корозия, натрупване на варовити отлагания и смазва водната помпа.
Като се отвори капачката на разширителния ако течността е бистра и с характерен синкав цвят, то системата е защитена, а ако има гаден ръждив цвят то значи колата е карана с вода /доста трудно след това се изчиства системата от натрупаната ръжда по нея/ и много често скоро след това водната помпа започва да капе - доказан факт!
Задължително е подсилването на антифриза след всеки две зими, защото в противен случай може да излезе доста солена икономията /аз доливам по 3л. чист концентрат в системата/. Като желателно е преди това да се направи тест с малко разтвор във фризера, че все пак живеем в РБ и да не стане фал.
Като се отвори капачката на разширителния ако течността е бистра и с характерен синкав цвят, то системата е защитена, а ако има гаден ръждив цвят то значи колата е карана с вода /доста трудно след това се изчиства системата от натрупаната ръжда по нея/ и много често скоро след това водната помпа започва да капе - доказан факт!
Задължително е подсилването на антифриза след всеки две зими, защото в противен случай може да излезе доста солена икономията /аз доливам по 3л. чист концентрат в системата/. Като желателно е преди това да се направи тест с малко разтвор във фризера, че все пак живеем в РБ и да не стане фал.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
И моята ми се виждаше, че е заредена със зелен антифриз. Навсякъде където питам и които питам получавам само подигравки за този зелен антифриз.1. Спиртни
2. Солени
3. Етилгликолови (син) Смяна на 2-3 години). Много вреден за хората и околната среда. Забранен в Германия.
4. Гликолови (зелен) Смяна на 2-3 години)
5. Карбоксилатови (червени) Смяна на 4-5 години.
Нямало такъв, да сипвам къвто ми е кеф нямало проблеми. Сега ходих да ми го замерят и даде замръзване преди -10 . Като изтеглиха в епруветката течноста си беше синкава. Човека ме посъветва да си го сменя. Само за сведение там не сменяват.
Сега ще се уговоря тази вечер да видя на едно място могат ли да го сменят, ако е не ще кажем "здрасти" на новото МП у Плевен или сам.
Ще сипвам син. Така мисля поне.

- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги има основни консумативи като антифриз,масло и спирачна течност които е желателно да се купуват от основния вносител на определената марка Автомобили.
Може да са по добри от другите по бензиностанциите и магазините ,може и не ,но вероятноста да са истински е 99%.
А както и доста пъти са казвали колеги излизат и по евтино.
Вносителите все пак обслужват и гаранционни коли. Знаят какви са изискванията за определен модел и там подобни.
Може да са по добри от другите по бензиностанциите и магазините ,може и не ,но вероятноста да са истински е 99%.
А както и доста пъти са казвали колеги излизат и по евтино.
Вносителите все пак обслужват и гаранционни коли. Знаят какви са изискванията за определен модел и там подобни.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост