Страница 1 от 1

Обслужване климатик

Публикувано: 22 юни 2013, 00:13
от stanislavd
Ето един пример защо е добре да обслужваме климатика:
Фокуса стоеше доста време на гараж (1 година), след което му се наложи да измине 2000 километра. Това което правеше впечатление, че духа по-слабо студено.
И дойде момента, в който компресора на климатика блокира.
Вероятна причина: изтичане на фреон и масло, и накрая блокиране на компресора.
Решение: Нов компресор или втора ръка
Смяна на изсушител
Промиване (ако са влезли метални частици в системата от компресора)
Вакум за подсушаване + пълнене с масло и фреон

Част от нещата , като смяна изсушител и промиване, могат да се пропуснат, но със съответния риск.

Ето защо, профилактика :)

Re: Обслужване климатик

Публикувано: 22 юни 2013, 00:20
от opex
Принципно на 1-2 години си изтича малка част фреон ако системата е изправна и при всяко допълване машината изтегля всичкия, колкото и малко да е изтекло, изтегля и старото масло и пълни всичко на ново, т.е. профилактиката е едно с допълването.
Проблема идва от седенето на едно място или от месеци без да се пуска. За това на мен ми казаха преди много време дори зимно време да го пускам през известно време дори за 4-5 минути колкото да се развърти масло едно-друго.

Re: Обслужване климатик

Публикувано: 22 юни 2013, 08:09
от OgiDogi
stanislavd написа:Ето един пример защо е добре да обслужваме климатика:)
Хм, типичен пример за неизправна система :D
Ако всичко работеше, електромагнитният съединител нямаше да включи. Климатичната система е защитена от устройство, наречено "пресостат" - осигурява постоянен работен диапазон (прес - натиск, налягане и стат - статично, постоянно). Това устройство има задължението да изключва електромагнита при достигане на високо налягане (18 до 25 bar, според системата), за да предотврати пръскане на тръби/маркучи/топлообменници и да не допусне включване, ако налягането в системата е под 2 bar, което означава липса на хладилен агент пренасящ маслото по системата.

Re: Обслужване климатик

Публикувано: 22 юни 2013, 12:16
от stanislavd
Аха, не знаех за този пресостат, благодаря.
Значи, е възможно и пресостата да си работи и да има налягане 2 бара (щом включва), съответно фреон и масло, но просто компресора да е блокирал по друга причина: износване, чуждо тяло ...

Re: Обслужване климатик

Публикувано: 17 юли 2013, 23:10
от stanislavd
Сега като се замисля, къде е този преостат? Защото, ако е преди разширителя (изпарител), последния може да се е задръстил. В този случай ще има налягане в системата, но масло до компресора няма да достига. И така, преостата остава "излъган".

Re: Обслужване климатик

Публикувано: 18 юли 2013, 06:46
от OgiDogi
stanislavd написа:Сега като се замисля, къде е този преостат? Защото, ако е преди разширителя (изпарител), последния може да се е задръстил. В този случай ще има налягане в системата, но масло до компресора няма да достига. И така, преостата остава "излъган".
На всяка кола е различно, например на колегата Audi-то е с два - един за високо преди кондензатора (предният радиатор) и един за ниско след изпарителя (вътрешният радиатор). В общият случай, представлява една тулумбичка, от която излизат няколко жици,

завита някъде по тръбите на климатичната система:

Изображение

или върху тялото на дехидратора:

Изображение

Re: Обслужване климатик

Публикувано: 29 юли 2013, 14:32
от stanislavd
Мерси за инфото. Иначе - продължение по темата:
в системата имаше налягане. След демонтаж, компресора сух и на изходите много финни стружки, като метален прах.
След като му сложих обикновенно масло, просто за тест, компресора се отблокира. Поставих изправен компресор на негово място, но засега съм оставил нещата до тук, защото ме чака промивка на системата и всякакви още бъзикни. Ако не ми беше интересно да разследвам какво се е случило, щях изцяло да го дам на майстор, много пипкава работа ...