Страница 1 от 2
смяна от 15W40 на10W40?
Публикувано: 06 ное 2006, 10:32
от форд мк2
то това за някои сигурно е елементарен въпрос обаче досега не ми се е налагало да минавам на полу-синтетиката.
та ме интересува след като си източа старото 15W40 трябва ли да промия мотора за да налея новото 10W40 на моя дизел???
Публикувано: 06 ное 2006, 11:33
от Brock
Хубаво е, но не е задължително.
Точно поради тази причина, не се препоръчва честата смяна на производителя и на вида масло.

Публикувано: 17 ное 2006, 17:30
от monov
аз ще правя тази операция в неделя и ще пиша какъв е резултатът

Публикувано: 17 ное 2006, 22:19
от Peter_CLX
Наскоро проведох тази манипулация, само че минах от 10W/40 към 5W/30 (пълна синтетика), без промивка. И старото, и новото масло обаче е от МП и с етикет "Ford Formula", а там ми казаха, че двата типа масло са съвместими и не е необходимо промиване на двигателя.
Публикувано: 19 ное 2006, 22:11
от monov
От днеска съм с 10W40 и трябва да кажа, че съм много доволен

шумът на двигателя намаля
Публикувано: 21 ное 2006, 14:54
от форд мк2
аз мислех да я правя тази операция но едно нещо ме отказа!
факта че ми тече семерингa на коляновия вал и доливам на 7000 км по кило двеста - триста 15W40 (смяната му засега не я обмислям въобще щото няма как да се бръкне на фиестата)
а ако сложа 10W40 представяте ли си по колко ще доливам
едно ме успокоява - не сте ли забелязали че вече е факт глобалното затопляне

Re: смяна от 15W40 на10W40?
Публикувано: 11 мар 2007, 23:20
от leketo_84
are ve
Re: смяна от 15W40 на10W40?
Публикувано: 11 мар 2007, 23:41
от paci
leketo_84 написа:are ve
???!!???

Re: смяна от 15W40 на10W40?
Публикувано: 13 мар 2007, 19:25
от Peter_CLX
paci написа:leketo_84 написа:are ve
???!!???

Колегата просто иска да си покаже колата, ама не е могъл да уцели правилния раздел...
...или пък дава задълбочено обосновано мнение на въпроса, зададен по-горе -
форд мк2 написа:...не сте ли забелязали че вече е факт глобалното затопляне...

Публикувано: 27 юни 2007, 09:22
от knockknock
Колеги, здравейте! Имам нужда от съвет! Купих си Ескорт 1.8 Zetec 115 h.p. 1997 год. и четох доста за подходящото двигателно масло за този тип двигател. Навсякъде чета за 5W30. Вие какжо ще ме посъветвате?
Публикувано: 27 юни 2007, 11:07
от kEFi
knockknock написа:Колеги, здравейте! Имам нужда от съвет! Купих си Ескорт 1.8 Zetec 115 h.p. 1997 год. и четох доста за подходящото двигателно масло за този тип двигател. Навсякъде чета за 5W30. Вие какжо ще ме посъветвате?
Същото!
Публикувано: 27 юни 2007, 22:50
от knockknock
ок! мерси! На мен ми се струваше малко тънко това масло и за това питам,но щом е така!

Публикувано: 20 юли 2007, 13:12
от menemenema
Аз пък си мисля че все пак на кола над 10 години изминала 100 000 най и отива castrol gtx 15w 40 nigh mileage
Публикувано: 20 юли 2007, 13:43
от kEFi
menemenema написа:Аз пък си мисля че все пак на кола над 10 години изминала 100 000 най и отива castrol gtx 15w 40 nigh mileage
Да бе! Направо рече и отсече! Почвам да хвърлям боб! Случайно да си чувал за хидравличен повдигач и има ли туй чудо почва у нас?
Публикувано: 20 юли 2007, 14:09
от ewgeny
Като е тръгнала темата, само да ви споделя, че е добре като се сменя маслото, преди да се източи, да се добави 200-300 гр. бензинец, да поработи мотора 1 мин., и да се източва. Така маслото се разрежда, и нищо не остава. Направо като промивка.
Публикувано: 20 юли 2007, 16:09
от paci
Купих предишния форд (Ескорт 1,3 '87 ) от човек с който сме добри приятели вече 16 години и мога да му имам доверие.
Беше сменил маслото преди 2000 км. като беше сипал Castrol GTX 15W40
НО!
5л. туба внесен от човек от Германия. Пиша "човек" защото не е купено от магазин а човека вкарва коли и прави ремонти от време на време с/у някой лев и що да не внесе масло щом може и му е изгодно да изкара някой лев.
До момента на смяната бях доволен или по-точно нямах наблюдения или мнение но щом сипах следващото вече разбрах колко добре е било с Castrola.
Като дойде време за смяна търсих пак такова масло от нашия пазар.
1-во намерих 15W50 и нали си бях новобранец и незнаех кво значат цифрите и се отказах.
Убедиха ме допълнително да не купувам Кастрола.
Взех Statoil - е те тука вече глей ко стаа
Едвам с доливане го докарах до 5000 км пробег. Смених гумички на клапаните за всеки случай ... при един цървул който пък съвсем ме отчая. Направо си помислих че мотора е мъртвец. Оказа се че майстора е тъпанар и маслото е калпаво. Върнах му колата за рекламация и си платих допълнително - оправи си простотийте НО ПОВЕЧЕ ТАМ НЕ ХОДЯ.
Смених маслото с BP visco 2000 и всичко заспа.
Преди да купя ВР-то пак се оглеждах за Castrol и видях тази нова разработка high mileage обаче пак ме отказаха.
Все разправям че съм бил доволен от Castrola обаче хората си се напъват че тва масло на нашия пазар не е същото.
Това "high mileage" трябва да означава, че има добаваки за стари и изморени мотори - маслото мисля, че е минерално.
Такаа:
Сети се щом е на по-ниска цена от синтетиката колко е добро.
И друг път съм питал но все не сварвам да питам майстор или некой друг разбирач щом препоръчват минерално масло на стар мотор това с какво ще помогне. Ако ще удължи агонията то защо тогава не се сипва такова и на нови ? Нали ще съхрани стария начи трябва да удължи живота на новия ?
Лични наблюдения м/у минерално и синтетика нямам. Така че всичко е в главата ми. Практика нямам! Ако някой има нека сподели.
В момента на Фиестата съм с 10W40 FORD FORMULA XR+ което също мисля, че е минерално.
Не го бара! Както съм го налял една капка не съм долял. Тези дни идва време за смяна само пари чакам

Мисля да сипя 5W40 от МП и евентуално ако има разлика ще я споделя.
Публикувано: 20 юли 2007, 19:05
от menemenema
Не знам гъсто ли е рядко ли е 15в40 единствените критерии по които мога да разбера доколко маслото е добро е дали ми тракат клапаните и мотора да работи гладко,без вибрации,да не пуши, и т.н. Е нямам тези проблеми. Може пък да съм попаднал на читава партида.
Публикувано: 23 юли 2007, 13:18
от Brock
menemenema написа:Не знам гъсто ли е рядко ли е 15в40 единствените критерии по които мога да разбера доколко маслото е добро е дали ми тракат клапаните и мотора да работи гладко,без вибрации,да не пуши, и т.н. Е нямам тези проблеми. Може пък да съм попаднал на читава партида.
Пусни и едно писмо до централата на Форд, че инжинерите да знаят какво масло трябва да се сипва на ЗЕТЕК моторите, защото те "смотаняците" са решили да слагат 5 на 30 - а бе немска му работа, нищо не разбират тея хора, а само пръскат милиони евро за тестове и други щуротии.
Ford-Werke GmbH
Postanschrift:
Ford-Werke GmbH Kundenzentrum
Postfach 71 02 65
50742 Köln
Ford-Werke GmbH Kundenzentrum
Henry-Ford-Str. 1
50725 Köln
Tel.: 0221 903-3333 (Mo–Fr: 7:30 bis 17:00 Uhr)
Fax: 0221 903-2869

за маслата
Публикувано: 07 авг 2007, 11:18
от ivo_63
ами форда ми е дизел - смених 15х40 с 10х40 - елате да видите ква пушилка правя сега ! майстора каза , че като за форд мотора ми е перфектен.Ама страх - викам умре форда - бегам да меря компресия - 28.5 - това добре ли е , щото пуши яко сега
Re: за маслата
Публикувано: 07 авг 2007, 13:53
от paci
Каква марка е маслото?
Горе съм писал, че съм имал ядове с едно 15W40.
Да нямаш някакви други ядове?
Калпава нафта!
Нещо друго по помпи, али-бали, не ги знам дизелите само съм чел тук във форума.
На какво мирашт изгорелите газове ?