Странно поведение след смяна на термостат
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Странно поведение след смяна на термостат
След промивка на системата и нов антифриз смених и термостата с нов понеже от около 2 месеца стрелката за температурата на двигателя не стои, както подобава в средата(вертикално). До сега съм сменил 3 термостата, този е четвъртия и реших че след 3 години вярна служба е решил да излезе в пенсия.......
Купих термостат MAHLE за да съм сигурен че няма да имам проблеми, но още от първите дни започнаха ядовете. Понякога загрява и държи стрелката където трябва, друг път като загрее и изстива и я връща в началото на "NORMAL'' или пък не може да загрее повече от "N". При това положение като пипна маркуча след термостата към радиатора е горещ, което е признак че е отворен а стрелката е на "N" и не отива между RM. Според мен датчика за температурата отчита точно, както и самия уред на таблото защото както и преди ако успее да стигне до L се включва вентилатора за охлаждане на радиатора. Това което се случва си мисля е че термостата заклинва някъде след като отвори и не може да се затвори за да поддържа температурата и това заклинване понякога се осовобождава и тогава работи нормално. Понеже си пазя старите термостати си направих експеримента да ги сложа във вода на котлона и да ги проверя какво правят. Еми и трите започват да отварят към 88 градуса и се отварят на цяло като заври водата или 100 градуса, както си е по учебник. След изстиване веднага започват да се затварят до край. Вярно има следи и по трите от заклинване но явно това не може да спре хода и си работят. Питам се дали когато отвори вече монтиран в кожуха на охладителната система термостата не опира някъде в стените на корпуса и за това да задържа?! Някакви идеи?
Забравих да кажа че и разхода ми се завиши доста - около 14.5 газ в града и поне 2 бензин прави 16.5/100 км колкото показва и трипа.
Купих термостат MAHLE за да съм сигурен че няма да имам проблеми, но още от първите дни започнаха ядовете. Понякога загрява и държи стрелката където трябва, друг път като загрее и изстива и я връща в началото на "NORMAL'' или пък не може да загрее повече от "N". При това положение като пипна маркуча след термостата към радиатора е горещ, което е признак че е отворен а стрелката е на "N" и не отива между RM. Според мен датчика за температурата отчита точно, както и самия уред на таблото защото както и преди ако успее да стигне до L се включва вентилатора за охлаждане на радиатора. Това което се случва си мисля е че термостата заклинва някъде след като отвори и не може да се затвори за да поддържа температурата и това заклинване понякога се осовобождава и тогава работи нормално. Понеже си пазя старите термостати си направих експеримента да ги сложа във вода на котлона и да ги проверя какво правят. Еми и трите започват да отварят към 88 градуса и се отварят на цяло като заври водата или 100 градуса, както си е по учебник. След изстиване веднага започват да се затварят до край. Вярно има следи и по трите от заклинване но явно това не може да спре хода и си работят. Питам се дали когато отвори вече монтиран в кожуха на охладителната система термостата не опира някъде в стените на корпуса и за това да задържа?! Някакви идеи?
Забравих да кажа че и разхода ми се завиши доста - около 14.5 газ в града и поне 2 бензин прави 16.5/100 км колкото показва и трипа.
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
След изминати 77 000 км. термостата на моята също се предаде и го смених с нов, отново на Motorcraft /41 лв.+6 лв. за гуменото уплътнение/.Работи перфектно и понеже всяка сутрин минавам по един и същи маршрут за работа забелязвам, че колата прехвърля на газ по-рано. Мой колега с мондео смени 3 различни термостата по 15-тина лв., докато разбра че трябва да си купи оригинален. Според мен там ти е проблема.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Вероятно имаш право колега. Последния беше на VERNET - френски за 16 лв и го карах 3 години без ядове и от 2 месеца се започна. За това реших да го сменя с по скъп и хубав и ми предложиха MAHLE - немски за 30 лв. Но явно не става и може би трябва да взема Моторкрафт.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
От сега ти казвам, че грешиш и проблема е в уреда. Тези грешки започва да ги дава малко преди термоелемента вътре съвсем да умре.
Заклинил и заяждащ термостат...не е сериозно това.
Заклинил и заяждащ термостат...не е сериозно това.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Колега и твоето предположение ми дойде на ум. Точно затова описах подробно ситуацията. Има ли начин да разбера дали е от датчика, може ли да се замери с мултицет и какво трябва да покаже? 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
То ако стигнеш до него за да го мериш, по-добре направо го смени...Разглабя се половината кола заради тоя глупав датчик.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Я огледай куплунга и кабелите от датчика. Да не се окаже, че докато си сменял термостата, някой от проводниците се е скъсал вътре в изилацията и от време на време откача. Съпротивлението на датчика го има при няколко температури в аутодатата.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Датчика за уреда на таблото се намира под термостата ако не бъркам и буксата се вижда и я извадих за да я пръсна с ВД40. Кабелите видимо са здрави, но понеже буксата е надолу не може да се измери на място с мултицет и трябва да се развие. Това обаче вероятно ще предизвика теч на антифриз..........
Дори след напръскване уреда отчита че маркуча към радиатора се нагрява като стрелката стигне още N, а не както беше преди между RM.
Дори след напръскване уреда отчита че маркуча към радиатора се нагрява като стрелката стигне още N, а не както беше преди между RM.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Когато аз имах съмнения за термостата, си направих експеримент като смачках маркуча от термостата м/у две трупчета и с дърводелска стяга от по-малките. Двигатела загря за същото време, така че реших да не пипам термостата. Можеш по същия начин да провериш уреда. Аз клоня към термостат.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Ще опитам първо с мултицет да измеря температурата на двигателя, като сложа сондата върху резбата на датчика за таблото и да видя на колко градуса става горещ маркуча, така и ще сравня с показанията на таблото при определени градуси къде се намира стрелката! Смятам че това ще бъде точна диагностика, както за състоянието на термостата, така и за термодатчика(уреда).
Така вече всички собственици на мондео като моето ще знаят всяка буква от скалата "NORMAL" на колко градуса съответства!
Така вече всички собственици на мондео като моето ще знаят всяка буква от скалата "NORMAL" на колко градуса съответства!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Аз ги знам, но и моята си седи на N все, в края на N ми отваря термостата а на А ми пуска перката, все да го гледам що е така обаче нямам време.

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Колеги някой ако има такъв мултицет с термодвойка или подходящ термометър нека да направи въпросното замерване да видим при него какво показва. Моя мултицет няма такава функция, а на магазина са по 30 лв, така че ще търся някой да ми услужи за пробата или пък да си купя дигитален термометър с диапазон поне до 120 градуса. Днес пробвах с дигитален термометър от тези които ги продават в автоаксесоарите(с възможност за измерване на вътрешна и външна температура), но при 70 градуса спира да отчита(като гледах до толкова са му възможностите). Сложих сондата върху тялото на горния датчик( за ЕКУ-то) и я стегнах с миша опашка за по-добър контакт и стрелката на уреда на таблото стигна "О" при 70 градуса по термометъра. Сложих сондата и на въздуховода към стъклото над жабката на таблото и при настройки на климатроника на вентилатора на макс, на температурата на макс и да духа към стъклото и краката стигна някъде до 60 градуса, т.е. въздуха се усещаше много горещ. Ако имам проблем с термостата може ли парното да е толкова силно?!
Ако не ви мързи и ви е интересно направете тестове и на вашата кола за температурата на парното, тази на двигателя и къде се намира стрелката на уреда при определени градуси и да сравняваме показанията.........
Ако не ви мързи и ви е интересно направете тестове и на вашата кола за температурата на парното, тази на двигателя и къде се намира стрелката на уреда при определени градуси и да сравняваме показанията.........

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Днес бурмих точно тоя проблем при мен, от известно време спря да отчита и седеше в началото, а за термостата съм сигурен, че работи защото температурите на мотора ги гледах през газовия инжекцион и всичко е точно, а и го замерих с безконтактен термометър имам такъв под ръка, та реших, че датчика е сдал багажа, а имах още един чисто нов бях го вземал преди време за един тест, та сложих новия и тогава забелязах, че кабелите точно след буксата почти се бяха прекосили, оправих ги и сега вече си ми влиза в нормал колата като загрее, впрочем седи между NO.
Ето какво друго открих по схема единия край на буксата трябва да е чиста маса, дефакто може да провериш с мултицет съпротивлението между единия пин на буксата и масата на акумулатора съпротивлението ти трябва да е 0.
На другия пин на датчика трябва да имаш според мен 5V, незнайно защо на моя излиза 6,28V и смятам, че от там ми идва и грешката в показанията и ми отчита малко по малко, датчика го мерих сутринта на студен мотор 2кОм беше новия стария около 1,8кОм това при температура около 4-5 градуса, нагрях стария датчик с запалка и съпротивлението му започна да пада линейно до 100 ома можеше и още но не ми се занимаваше оставих го да изстива после, нямам му характеристиките колко трябва да е и при какви температури но и двата работят при мен.
Сега по твоя проблем измери стойностите за които съм писал на буксата, а ако искаш да си видиш точно температурата на мотора вземи си един USB преходин към Tx Rx сваляш си софта за газовата и си гледаш температурата без проблем срещу 5лв, толкова струва прочутия кабел за ГИ.
За мен проблема ти е в инсталацията на колата, изолацията на кабелите се пука и става страшно, преди няколко години свалих цялата ми моторна инсталация и я оправих та за сега нямам проблем проблем с нея.
Ето какво друго открих по схема единия край на буксата трябва да е чиста маса, дефакто може да провериш с мултицет съпротивлението между единия пин на буксата и масата на акумулатора съпротивлението ти трябва да е 0.
На другия пин на датчика трябва да имаш според мен 5V, незнайно защо на моя излиза 6,28V и смятам, че от там ми идва и грешката в показанията и ми отчита малко по малко, датчика го мерих сутринта на студен мотор 2кОм беше новия стария около 1,8кОм това при температура около 4-5 градуса, нагрях стария датчик с запалка и съпротивлението му започна да пада линейно до 100 ома можеше и още но не ми се занимаваше оставих го да изстива после, нямам му характеристиките колко трябва да е и при какви температури но и двата работят при мен.
Сега по твоя проблем измери стойностите за които съм писал на буксата, а ако искаш да си видиш точно температурата на мотора вземи си един USB преходин към Tx Rx сваляш си софта за газовата и си гледаш температурата без проблем срещу 5лв, толкова струва прочутия кабел за ГИ.
За мен проблема ти е в инсталацията на колата, изолацията на кабелите се пука и става страшно, преди няколко години свалих цялата ми моторна инсталация и я оправих та за сега нямам проблем проблем с нея.

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Благодаря за жокера, ще замеря още утре буксата да видя какво е положението. Както казваш започвам да се съмнявам в ел. инсталацията, тъй като особенно зимата имам проблеми с централното заключване. В момента не ми се отключва шофьорската врата от дистанционното(съответно не мога да заключа без преди това да съм завъртял с ключа в патрона), понякога като завъртя с ключа заключва всички врати, понякога само шофьорската(странна работа). На няколко пъти се случва да не мога да си отворя и багажника по никакъв начин(нито от дистанционното, нито механично с ключа)........
Явно ел. инсталацията е голям проблем при тея коли!
Явно ел. инсталацията е голям проблем при тея коли!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Ако до сега не си правил инсталацията в моторния отсек, направо мини през някоя морга и си наскуби няколко метра разноцветни кабели.Със сигурност ще ти трябват.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Нищо не е пипано до сега по ел. инсталацията така че е възможно да ме очакват големи изненади там.
И така днес първата ми работа беше да разкача буксата към датчика и да замеря веригата. Резултата е 0.1 ома на единия проводник към масата на акумулатора и 6 волта на другия при подаване на контакт, т.е. съвсем нормално. Реших да направя още веднъж обезвъздушаване на системата, тъй като имах съмнения че при смяната на термостата не я свършихме добре тая работа. За целта парното на макс и капачката на казанчето се маха. Еми държа се съвсем нормално този път! Навън беше 2 градуса над нулата по трип компа, а вътре дигиталния преносим термометър показваше 3-4 градуса. При работа на празен ход прехвърли на газ на 4-та минута, като преди това леко започна да духа парното и оборотите паднаха до 1100, а стрелката на уреда все още беше преди белия сектор. На 10-та минута сондата поставена на въздуховода на стъклото над жабката показваше 33 градуса, в купето беше станало 9 градуса, оборотите бяха 1000, а стрелката в средата на белия сектор. На 20-та минута парното беше на 46 градуса, в купето стана 19 градуса, оборотите 900, а стрелката влезе в началото на сектор "NORMAL". Маркуча към радиатора беше студен до този момент и стана горещ, т.е. термостата отвори на 28 минута, като парното беше на 60 градуса, в купето 26 градуса, а стрелката закова между "RM". Докато чакам да протече гореща вода от тънкия маркуч над термостата в казанчето( през цялото време докато не отвори термостата водата вътре беше студена) за да съм сигурен че съм обезвъздушил парното вече духаше с 68 градуса, а в купето стана лято(29 градуса). Затворих капачката и тръгнах да я поразходя в гарада, като си намалих парното на 20 градуса че не се издържаше вече
и стрелката си стоеше през цялото пътуване вертикална! В момента излиза че проблем няма............... >:D<:
И така днес първата ми работа беше да разкача буксата към датчика и да замеря веригата. Резултата е 0.1 ома на единия проводник към масата на акумулатора и 6 волта на другия при подаване на контакт, т.е. съвсем нормално. Реших да направя още веднъж обезвъздушаване на системата, тъй като имах съмнения че при смяната на термостата не я свършихме добре тая работа. За целта парното на макс и капачката на казанчето се маха. Еми държа се съвсем нормално този път! Навън беше 2 градуса над нулата по трип компа, а вътре дигиталния преносим термометър показваше 3-4 градуса. При работа на празен ход прехвърли на газ на 4-та минута, като преди това леко започна да духа парното и оборотите паднаха до 1100, а стрелката на уреда все още беше преди белия сектор. На 10-та минута сондата поставена на въздуховода на стъклото над жабката показваше 33 градуса, в купето беше станало 9 градуса, оборотите бяха 1000, а стрелката в средата на белия сектор. На 20-та минута парното беше на 46 градуса, в купето стана 19 градуса, оборотите 900, а стрелката влезе в началото на сектор "NORMAL". Маркуча към радиатора беше студен до този момент и стана горещ, т.е. термостата отвори на 28 минута, като парното беше на 60 градуса, в купето 26 градуса, а стрелката закова между "RM". Докато чакам да протече гореща вода от тънкия маркуч над термостата в казанчето( през цялото време докато не отвори термостата водата вътре беше студена) за да съм сигурен че съм обезвъздушил парното вече духаше с 68 градуса, а в купето стана лято(29 градуса). Затворих капачката и тръгнах да я поразходя в гарада, като си намалих парното на 20 градуса че не се издържаше вече

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Този уред за температурата има много странно поведение при мен винаги е между NO, още не мога да разбера защо има такива аномалии, иначе си работи коректно.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Да допълня че при пътуване Сливен - София по магистралата при 120 км/ч през цялото време стрелката беше вертикална и не помръдна (между R-M), а на връщане по същия маршрут и същата скорост беше малко преди N през цялото пътуване! На какво се дължи това!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Предполагам, че Сливен се намира на по-малка надморска височина от София и на отиване караш по баири предимно, а на връщане са предимно спускания.didon80 написа:Да допълня че при пътуване Сливен - София по магистралата при 120 км/ч през цялото време стрелката беше вертикална и не помръдна (между R-M), а на връщане по същия маршрут и същата скорост беше малко преди N през цялото пътуване! На какво се дължи това!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Странно поведение след смяна на термостат
Това въобще не би трябвало да оказва влияние.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта