Дисекция на задно гърне Фокус 2
Публикувано: 31 авг 2014, 18:32
От доста време имам намерение да тунинговам изпускателната система на Форд Фокус 2 с цел да я направя по-тиха. Обичам безшумните автомобили и затова спортното звучене не ми е много комфортно за дълъг път. За да се обезшуми заводската система, първо трябва да се знае как е изградена тя и защо звучи по-спортно. Благодарение на колегата bivanov20 се сдобих с оригинални гърнета от Форд Фокус 1,6 и първият етап беше да се разреже основния шумозаглушител и да се види как е изграден. Оказва се, че гърнето е с 3 камери, едната от които е запълнена с шумопоглъщащ материал (стъклена вата). По принцип това е добре, но в действителност ватата е натъпкана много плътно, което според мен елиминира действието на третата камера и от там идва и по малката ефективност на заглушителя като цяло. Натъпкана е толкова плътно, че след като я извадих отвътре си беше абсолютно бяла и чиста, което показва, че през нея не са преминавали изгорели газове.



Единствената логика на такова плътно напълване на камерата, според мен е неминуемото изгаряне и разпрашване на ватата с времето, което с годините ще доведе до нейната загуба. Този шумозаглушител е на около 40000км. и явно е твърде нов, за да е достигнал нормалната си ефективност. И понеже вече го бях разглобил, реших да му направя набързо един 3D модел, за да е по-ясно как изглежда отвътре и как работи
(може да се цъка на картинките за по-голям размер).


тук е илюстриран пътят на основния поток от изгорели газове.

На тази илюстрация са добавени и част от допълнителните потоци в различните камери. Ватата в третата камера не е показана.
След като моделът беше готов, нямаше как да не си поиграя малко и да направя повечко картинки




От разрязването на гърнето стана ясно, че след няколко години звукът му ще се подобри (т.е. ще утихне за сметка на загубата на вата), но на мен не ми се чака и реших да направя нещо друго. Имайки в предвид разликите между изпускателната система на Фокус 1,6 и 1,8 (който е доста по-безшумен) нямаше начин да не опитам да изпробвам някакво подобрение. Основната разлика между двете изпускателни системи е в почти два пъти по-дългото резорнаторно гърне при 1,8. И понеже не искам да режа оригиналните тръби и гърнета реших да добавя още едно резонаторно гърне на мястото на крайната изпускателна тръба. Тъй като това гърне е само с една права тръба, без камери, то няма да оказва никакво съпротивление на изгорелите газове. Направихме го демонтируемо, а не заварено, за да може да се монтира и оригиналната тръба, ако се наложи някой ден. Определено мога да кажа, че ефекта е страхотен. Изчезна боботенето на определени обороти, което ме дразнеше, а на място колата не се чува дали работи, или не.









Единствената логика на такова плътно напълване на камерата, според мен е неминуемото изгаряне и разпрашване на ватата с времето, което с годините ще доведе до нейната загуба. Този шумозаглушител е на около 40000км. и явно е твърде нов, за да е достигнал нормалната си ефективност. И понеже вече го бях разглобил, реших да му направя набързо един 3D модел, за да е по-ясно как изглежда отвътре и как работи



тук е илюстриран пътят на основния поток от изгорели газове.

На тази илюстрация са добавени и част от допълнителните потоци в различните камери. Ватата в третата камера не е показана.
След като моделът беше готов, нямаше как да не си поиграя малко и да направя повечко картинки





От разрязването на гърнето стана ясно, че след няколко години звукът му ще се подобри (т.е. ще утихне за сметка на загубата на вата), но на мен не ми се чака и реших да направя нещо друго. Имайки в предвид разликите между изпускателната система на Фокус 1,6 и 1,8 (който е доста по-безшумен) нямаше начин да не опитам да изпробвам някакво подобрение. Основната разлика между двете изпускателни системи е в почти два пъти по-дългото резорнаторно гърне при 1,8. И понеже не искам да режа оригиналните тръби и гърнета реших да добавя още едно резонаторно гърне на мястото на крайната изпускателна тръба. Тъй като това гърне е само с една права тръба, без камери, то няма да оказва никакво съпротивление на изгорелите газове. Направихме го демонтируемо, а не заварено, за да може да се монтира и оригиналната тръба, ако се наложи някой ден. Определено мога да кажа, че ефекта е страхотен. Изчезна боботенето на определени обороти, което ме дразнеше, а на място колата не се чува дали работи, или не.





