Страница 2 от 2

Re: Смяна на антифриз?

Публикувано: 24 сеп 2022, 00:02
от pepy1
F Focus написа:
22 сеп 2022, 17:51
Да.
И още нещо, което пропуснах-органичният (червен) антифриз не е добре да се смесва с неорганичния (син, или зелен).

П.С. М/у другото от снимката ми се струва, че смененият ти антифриз не е прозрачен, а някак мътен...или греша? Предишният сменен антифриз как изглеждаше, има ли осезателна разлика с новият?
Да ти кажа, че съм смесвал и проблем до сега не е имало. Не знам на какво се дължи. Аз на моята кола не бихси го причинил. Ама на буса, каквото ми кажат и дадат сипвам. Отказах се да се боря с неуки тарикати!

Re: Смяна на антифриз?

Публикувано: 24 сеп 2022, 11:25
от F Focus
То, и аз да си призная, че преди години от незнание съм ги мешал. :? Докарвах много красив светло-виолетов цвят! :D

Re: Смяна на антифриз?

Публикувано: 24 сеп 2022, 23:20
от Saggy
Моят оригинален антифриз изкара 8 години и го смених при смяната на водната помпа и ангр. ремък. Няколко пъти през годините съм му доливал къде антифриз концентрат G-12, къде дест. вода. Наистина има лека загуба, най-вероятно от изпаряването на водата. Казвам лека, защото ми се е налагало доливане 1 път годишно макс. Сега сложих някакъв чешки антрифриз и не се е налагало доливане над година вече. Големият проблем при стария антрифриз е загубата на свойства и корозията, затова е добре да се сменя на определен интервал. При смяната на оригиналния антифриз течността беше доста бистра въпреки 8-те години. Антифризът за този Фокус е G12, G12 Longlife или фордовска спецификация WSS-M97B44-D. Аз съм намирал G12 с фордовската спецификация в Бриколаж. Интересно дали е нужно някакво обезвъздушаване при смяна или наистина системата автоматично се обезвъздушава?

Re: Смяна на антифриз?

Публикувано: 26 сеп 2022, 16:55
от deathstorm
Фокус 2 е една от най-лесните за обезвъздушаване охладителни системи които съм срещал. Според мен това е благодарение на двата пароотвеждащи маркуча от корпуса на разпределителя и входа на радиатора. Няколко пъти ми се е налагало да източвам антифриза и обезвъздушаването общо взето е супер лесно - пълниш до горе, палиш, доливаш каквото дръпне, затваряш караш и на другия ден най-много да се наложи да долееш половин литър. И това говоря за пълно източване от пробката на радиатора. В случая на колегата дето трябва да долее я има я няма 200 грама няма за какво обезъдушаване да се говори. Трудно се обезвъздушават коли при които разширителния съд не е част от системата (не е под налягане) и наливаш в радиаотора.