Страница 1 от 2
В МП краденето от клиента - официална политика!
Публикувано: 20 сеп 2005, 09:13
от kEFi
Няма майтап! За пореден път се убеждавам! За какво става въпрос?
Споделям последното ми преживяване:
Ще сменям масло. Тоя път реших да сложа фордовско (5W30 синтетика). На щанда ми предлагат туба 5л. Питам за 4, защото от опит знам, че двигателя ми събира 3.750л. Те ми казват, че греша - всички зетеци били по 4.5л. Искат ми талона, вкарват ВИН в техния компютър и им излиза 4.5л. Понеже имам съмнение, че може да ми избие теч отнякъде - все пак колата не е първа младост - вземам 5л туба и им казват, че грешет. Те - не, та не! Е при смяната ми остана в тубата литър и нещо (както си знам), но се вбесих!
Това значи, че всеки техен клиент, съвсем съзнателно го набутват с излишни(за клиента) разходи. Особено ако ги оставиш те да ти направят смяната! С четири смени избиват една! Явно в далаверката са навързани всичките им отдели, щом и на компа им е качен въпросния капацитет!!!
Публикувано: 20 сеп 2005, 09:57
от NIKJAMa
По книга двигателя ти(ми) събира 4.250 литра масло. Факт е че максимума се напълва от по-малко, защото неможе са се източи цялото. Така че според мен не са се опитали да те лъжат а и мисля че тубите им са по 5 литра а за 4 трябва да вземеш наливно.
Публикувано: 20 сеп 2005, 10:22
от Brock
Странно
и моят 1,6 събира 4,25 литра масло
kEFi ти да не си с 1,1 и да си мислиш, че е 1,6

:)
Публикувано: 20 сеп 2005, 10:39
от la4o
а ако не е така, аз от къде ще си купувам евтино оригинално масло

Както съм ви разказвал "Аре да дойдеш утре, че вчера един на приятел с кола като твойта му смених и трябва да събера"

иначе аз съм на далавера

цената е на половина...
Официалното обяснение е, че "гъзарите" с "хубавите коли" които нямат течове и загуби на масло, просто съзнателно си оставят излишните 500 гр.
ама дали е така
Поздрави,
la4o
Публикувано: 20 сеп 2005, 11:55
от kEFi
А така! Много добре ме разбра, Лъчо!
Незнам къде четете, но на всички смени двигателчето ми (както го пише отстрани) поема все по 3,750 барабар с филтъра! Доколкото си спомням в някакво техническо описание за моя двигател пишеше същото!
Ники, налей си 4,250 и ми кажи докъде ти стига маслото!

Re: В МП краденето от клиента - официална политика!
Публикувано: 20 сеп 2005, 12:06
от Mitko
[quote="kEFi"]За какво защото от опит знам, че двигателя ми събира 3.750л. Те ми казват, че греша - всички зетеци били по [quote]
Колега твоят мотор събира по каталожни данни 3.750л без маслен филтър и 4.25л с филтъра . А това че някой не си гледа работата и ти е казал 4.5 е друго . А доколкотот за другите представителства на Мото Пфое първо ,провери после говори!!!!

Re: В МП краденето от клиента - официална политика!
Публикувано: 20 сеп 2005, 13:02
от paci
Mitko написа:А доколкотот за другите представителства на Мото Пфое първо ,провери после говори!!!!

Mitko в Мото Пфое ли работиш?
Както виждаш не се пише много тука в този раздел. Професионализма в цялата ни страна е на много изчанчено ниво. Просто се чудиш добро или лошо да напишеш.
Kefi, когато сменях моето масло оставих да капе старото от пробката повече от 2 часа и все пак не можах и 3 литра да сипя (забравих колко му даваха за моя мотор).
Аре утре ще си довърша мисълта защото закъснях за бач.
Публикувано: 20 сеп 2005, 13:03
от NIKJAMa
kEFi написа:А така! Много добре ме разбра, Лъчо!
Незнам къде четете, но на всички смени двигателчето ми (както го пише отстрани) поема все по 3,750 барабар с филтъра! Доколкото си спомням в някакво техническо описание за моя двигател пишеше същото!
Ники, налей си 4,250 и ми кажи докъде ти стига маслото!

Ами аз ти казах събира си около3,8 и е на макс на щеката, но по книгата си пише че събира 4,25. Т.е. далаверата не е измислена от тях а така си го дават от производителя. А пък и не е лошо да си возиш 1 литър за всеки случай.
Моето предположение беше, че винаги остава по малко от старото масло затова е разликата от половин кило. Понеже все си купувам по 5 литра имам за подаряване
1 кило фукс 10В40 в бутилка от 1л. неразпечатана.
1. кило форд 10В40 в 5 литврова бутилка.
Надявам се след 7-8к километра да имам излишни форд 5В30 в 5 литрова бутилка

Re: В МП краденето от клиента - официална политика!
Публикувано: 20 сеп 2005, 13:04
от kEFi
Mitko написа:Колега твоят мотор събира по каталожни данни 3.750л без маслен филтър и 4.25л с филтъра . А това че някой не си гледа работата и ти е казал 4.5 е друго . А доколкотот за другите представителства на Мото Пфое първо ,провери после говори!!!!

Това, което пиша не си го смуча от пръстите и не го правя по принципа, описан някъде в кафенето (с бирите)! И ако ви слушам кой какво чел и какво пишело (което пък е една дълга и широка тема) маслото ми трябва да прелива от щеката
От петте литра в тубата са останали литър и малко отгоре, а маслото ми е на макс (защото го изтървах)! С филтъра! Щото се сипва към 3-3.5 литра, пали се мотора (за да поразкара маслото и да напълни филтъра) и се долива неоходимото количество (след като си го загасил, естествено)!
Ама кво ли ви обяснявам - плащайте си и си гледайте кефа!
П.П. Разбирам някой да не знае, но това да ти е работата (което предполага, че ти е пределно ясно (МП)) и да продължаваш да го правиш....
Не, че съм за литъра (винаги си имам в багажника за всеки случай) - не обичам да ме правят на будала!
Re: В МП краденето от клиента - официална политика!
Публикувано: 20 сеп 2005, 13:20
от Mitko
paci написа:Както виждаш не се пише много тука в този раздел. Професионализма в цялата ни страна е на много изчанчено ниво. бач.
Добре в коя област не е така ???? Просто тука се пише за коли
Аз да ти кажа ,че си дадох компа домашният да ми се почисти и доиде лято тои почна да заспива . Говоря за процесор 2GH 512DDR/400Mz и познай защо ???? Защто мо обърнали охладителя на 180 градуса и процесора стига 90 градуса . Това как го приемаш????
Така ,че всичко в тая скапана държава вече е печалбарска история !!!!!!! Но не казвам ,че всички служители в тая компания са като тоя!
Публикувано: 20 сеп 2005, 13:29
от S@sel@
Аз, а предполагам и много други разчитаме на мотопфое като на "последна инстанция"- хората най- разбиращи и кадърни, истинските "Професионалисти!" Да всички знаем, че там цените са малко по-високи, НО разчитаме на БЕЗУПРЕЧНО качество на материали, труд и обслужване (иначе за какво ще са оправдани тези цени). В рузултат на високите ни очаквания (и това, че в някой случаи те се дънят) се оформат пробойните в името на МП, а парен каша духа! Примери за жалост имаме много. Някои са направо комични! (като нарастването на грайфера на гумите мажду два профилактични прегледа). Посещенията ни до МП (а ние ходим до различни представителства) ни формират негативно мнение за техните способности като цяло (въпреки че знаем че там има и истински гении на колите). Ето за сега в София аз смятам, че новото представителство в Младост е с по-добри специалисти.
Ако си чел Аутобилд си видял, че там хората оценяват не само колата, но и сервизната мрежа за обслужването и! Известен е теста на 100-те проблема: колата се води на сервиз с няколко дефекта и им се оставя- те откриват и отстраняват колкото могат.... това също е фактор дали ще си купи човек някаква марка кола- като в ОФИЦИАЛНИЯ сервиз не могат да я поправят то тогава къде?
Пресен пример за неразбориите в МП е желанието ми да си купя акумулатор от тях... категорично ми заявиха, че НЯМАТ и трябва да капарирам , за да ми доставят... защото те планово не доставят (звънях и в люлин и в младост...)
Публикувано: 20 сеп 2005, 13:51
от Mitko
Така е ,съгласен съм с тебе . Но едно е в София друго е в страната . Ние немойем да си позволим да имаме недоволни клиенти . Колко Форда има в Ссфия ????? колко са в малките градове ????? А и за цените - 18лв работен час много ли са ??????
0.6- смяна предни накладки
1.0- диагностика с WDS,KTS
0.4- смяна свещи
И други такива .
Публикувано: 20 сеп 2005, 14:02
от kEFi
добавям липсващото:
Цените са без ДДС!
Колкото до местоположението - тук пишат хора от цяла БГ, дори и от чужбина. Личен опит - колкото си искаш.
Само за МП мопя е достатъчно богат и мога да напиша роман, изхождайки от опита си в сервизите им в София и Бургас.....
Сега малко да се позаяждам - Я ми кажете какъв е коефициента време за операцията пренареждане на патрон (на врата, предна, лява или дясна по избор) в МП?
Публикувано: 20 сеп 2005, 14:39
от S@sel@
Възможно е, извън София да е по- добре. Защото тук наистина са много и на МП не им пука за дребните фордажии.
А цените са друга тема- както казах ИСКАХ да си купя от тях- скъпо, но качествен акумулатор, монтаж, замерване на зареждане, консумация и т.н. За един ден имах около 10 обаждания по телефона до тях (не знаеха дали имат акумулатори и ме прехвърляха от телефон на телефон) и едва ли не ми казаха - "абе я си земи една искра- не ни занимавай за дребни суми"
Публикувано: 20 сеп 2005, 14:46
от Brock
Публикувано: 20 сеп 2005, 14:48
от Mitko
Не 15без 18 с ДДС .А това че ти си сърдит на МП София и Бургас не означава ,че си запознат с другите офиси колега . ДА ПОГЛЕДНЕТЕ какво се пиши за Велико Търново

има и от тука .Това че не си чел или си забравил е друго . Момчето е написало и времето за ремонт и цената мисля че беше в темата някои цени от МП. Но в краина сметка всеки има право на избор да ходи където иска но рано или късно упира до нас . Защо плюeш там където пак ще отидеш , а недаи си боже си вземеш по нов Форд. Ако не си запознат аз мога да ти разясня как се прави там диагностика ,какви уреди са необходими и каква им е цената и ти сам да прецениш дали са достъпни за други сервизи . А отделно за свеждане на информация от извора от където ние ползваме . Ако си решил да не ходиш повече недеи . То е твои избор ,но остави на другите да решат сами . Изкажи мнение и остави те да си направят преценка сами.
PS:Като отидеш там и ако пак така се държиш да говориш ,кво ли не (проверено или не) да мрънкаш постоянно и да ги учиш как да си гледат работата ясно ,че и те ще се отнесат така с тебе и в краина сметка само ти ще си прекараният .Ако си недоволен там има къде да го отразиш .Има листовки ,който може да попълниш и да кажеш от какво си недоволен ! Ако си човек на място ще го направиш ,а дори ще си напишеш и името и вярвам ,че ще бъдеш повикан на място и ще бъдат решени всички твой проблеми по коректен начин.
:)
Публикувано: 20 сеп 2005, 14:53
от la4o
Ми не знам за 18-те лв. но в София, работния час е 27

нещо което съм казвал и преди и сега като си пребера колата ще сканирам ф-ра от преди 2 месеца...
а относно времевите ставки, до колкото аз знам, са фиксирани от производителя... да но аз имам случай (свидетели на който бяха няколко човека от клуба) за смяна на реостат парно да ми поискат 70 лв. (~2,5 часа труд) а ние го сменихме само с ЕДНА отверка за 10 мин. в двора на Мото-Пфое пред очите на двама от механиците
Разбира се, когато трябва да ми диагностицират колата, няма съмнение, че там биха го направили най-добре...
А по повод хората от МФ Младост, там са хора които преди бяха в Люлин. Да, доволен съм, с няколко изключения... все пак всеки си има трески за дялане...
Поздрави,
la4o
Публикувано: 20 сеп 2005, 15:57
от kEFi
Колега (Митко), извинявай, ама реагираш точно като приемчик на МП - "кат не ти харесва - оди се оправяй сам или ще въртиш, ще сучеш-пак при нас ще дойдеш"....Сори, ама фактурите не ги плащаш ти, а клиента. И като плати сума пари и си остане с проблема....че и натоварен допълнително с "дребни" детайли като в случая с маслото....Да не би да му върнат парите? Или тези, които не си свършат работата да си ги искарат от джоба? Не става въпрос дали съм сърдит на някого или не. Не съм сърдит! Само държа да си свършат работата като хората или поне да използват пълноценно базата (оборудването) което имат. За това си плащам! А и както каза колегата - такива са очакванията! И въобще не се притеснявам от това да наричам нещата с истинските им имена- още на място се разбираме кои крив, кои прав! Но лошото е, че след това всичко си продължава по старому....може би (клише) защото такава е системата там (МП и не само)....и тези ми ти листовки и оплаквания - нещата се изчерпват(видимо) само с едно телефонно обаждане от call центъра...
Необходимо ли е за всяко нещо да се минава през шефа? Според мен-не! Но в действителност - май само така се вършат неща като хората!
Не приемай това лично!
Това, че ти виждаш и вършиш (надявам се) нещата по друг начин - адмирации, мога само да се радвам! Защото не всички караме нови гаранционни коли или зведени на фирма....
Има една поговорка - не е луд този дето яде баницата, а този който му я дава!
Затова е и тази тема - да не позволяваме (като клиенти) да ни вземат за балъци!
Публикувано: 20 сеп 2005, 17:08
от Mitko
Нали това ти говоря . Имаш фактура , платил си за отстраняване на проблем значи търсиш си правата . Не е това начина ,но като няма друг???? Имал съм подобни проблеми с клиенти . Приема се колата ,отстранява се проблема за сметка на механика ,който го е направил или не го е открил . Поне при мен е така и докато аз съм началник сервиз тука ще е така . За това ти говоря !

Ако клиента не ми се оплаче аз как бих разбрал ???? Ха кажи ми.
Публикувано: 20 сеп 2005, 17:24
от kEFi
E това вече е приказка!
Разбрахме се и без да сядаме на една маса
И наистина негодувам за това, че за да направят нещо напълно и като хората трябва да проявиш характер! И честно казано ми е много неудобно за дребни, но банални проблеми да занимавам шефа, нищо че примерно ми е познат! ...
Един жокер - застани поне 20мин на прозорчето към бокса (който е за клиенти) и виж как се работи

Може да видиш неща за които не знаеш?!
