Страница 1 от 1
масло.полусинтетика или пълна синтетика
Публикувано: 05 фев 2007, 12:43
от plamenford
Предстои ми смяна на маслото на Мондео 1.8 ТДИ 94г.Досега го карах с полусинтетика но ми се иска да го пробвам с пълна синтетика.Ако някои е карал ТД с пълна синтетика ако може да сподели мнение за марка на масло,и вярно ли че пълната синтетика се кара повече от 10 000км.
Публикувано: 05 фев 2007, 13:21
от isoiso
Карай си с полусинтетика, ако не мислиш да ходиш в Сибир. Най, ама най-важното за дизелов мотор е да му се сменя маслото навреме, защото и златно да е щом филтъра си достигне капацитета - край, вече си караш със шлайфпаста! Това е от мен

Публикувано: 05 фев 2007, 15:19
от chains
Старата Сиера и Мондито сега /и двете 1.8тд/ общо ~ 130 000 км. съм ги карал предимно с Тотал 10В40 полусинтетика за турбо дизели; пробвал съм и сдруги 10В40, но по мое наблюдение Тотала се отразява най-добре на тези двг. и затова го предпочитам!
Публикувано: 07 фев 2007, 11:42
от plamenford
Мерси за информацията.Един познат кара на Валволин някаква пълна синтетика и му казали че била за 30 000км. на цена 100лв. та от тази гледна точка питам дали не е по добре синтетиката защото излиза и по евтино в този случаи.Но колкото мнения съм чел за Валволин всичките са отрицателни,незнам дали на всичките масла пълна синтетика им дават 30 000км.
Публикувано: 07 фев 2007, 12:27
от Aleks
plamenford написа:Мерси за информацията.Един познат кара на Валволин някаква пълна синтетика и му казали че била за 30 000км. на цена 100лв. та от тази гледна точка питам дали не е по добре синтетиката защото излиза и по евтино в този случаи.Но колкото мнения съм чел за Валволин всичките са отрицателни,незнам дали на всичките масла пълна синтетика им дават 30 000км.
При Форд дизел, за новите им дават 25 хил. км или 1 г. и първата смянана и втората все 25к. Но докога ще е все на 25к

незнам. Така че за старите автомобили 25к да не се окаже множко.
Публикувано: 07 фев 2007, 15:11
от Mondeo18TDI96
най-добре слагай пълна синтетика за 40-50лв (10W40 - 5л) и го сменяй на 10000км или 1 година (нищо че може да минеш 15-20х км)
задължително трябва да е за турбо дизел !
турбината стига до 120000 об/мин - така че маслото и трябва да е добро!
марката едва ли е от значение (освен ако решиш да се хвалиш с нея

).
моя съвет е да сменяш и всички филтри (~30лв)
Публикувано: 07 фев 2007, 18:13
от plamenford
Много БЛАГОДАРСКО
Публикувано: 07 фев 2007, 18:28
от Mondeo18TDI96
от мой пост от преди 2г:
Cyclon D1 Euro 44лв. (5л), а 4-те филтъра 50лв. (AP099=11.42, K1008=16.64, N4201=9.41, P3227=12.91лв).
Публикувано: 07 фев 2007, 18:36
от dreidrei
А кой е 4тият филтър? Маслен, горивен, въздушен и ?
Публикувано: 07 фев 2007, 18:38
от Mondeo18TDI96
dreidrei написа:А кой е 4тият филтър? Маслен, горивен, въздушен и ?
и ... купето
това ми беше темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=cyclon
Публикувано: 07 фев 2007, 19:06
от chains
10В40 не е ли "полусинтетика"
Колкото до това, колко често трябва да се сменя маслото - по-добре по-често, отколкото по-рядко - тоест 9000 - 10000км.
Колкото до Валволина - те са си хубави масла, на баща ми Сиерата е над 600 000км. и е карана само с Валволин и все още се движи /е колокото може

/
Публикувано: 07 фев 2007, 19:27
от Mondeo18TDI96
доколкото съм наясно - "синтетично" е технологията за производство
а по-принцип - синтетичното е за по-тежки режими на работа и е по дълготрайно ... което не може да се получи от нефт (чисто минерално масло) ...
а ... иначе вискозитета си е вискозитет (Хенри Форд е бил основател и вицепрезидент на SAE - тия дато са намислили стандартите - вкл. и за маслата

)
Публикувано: 07 фев 2007, 19:58
от cossy
A на мен ми казах, че пълната синтетика нямало проблем да се слага на тд-та

дори да не пишело, че е за тях

Публикувано: 07 фев 2007, 21:51
от aaleks
Като подчекна cossy, отдавна си мисля въобще имали значение за каква кола е маслото /бензин или дизел/ просто трябва да отговаря на някакви изисквания посочени от производитела на колата/двигателя.
Хората с нови коли да кажат какво пише в тяхните книжки за двигателно масло, мисля си, че ще пише само буквени означения който важат и за бензинови и за дизелови двигатели.
Май делението на дизелови и бензинови /вкл. и за турбото/ са отживелица, просто трябва да се спазва класа на маслата т.е. 15W40, 10W40, 5W30, 5W40, 0W30, 0W40 и др.
Публикувано: 29 май 2007, 08:36
от blacklash
Колега действително си прав, но според една много ценна книжка, която е приложение на априлският брой на Auto motor und sport (извинявам се за рекламата) за маслата е важно да имат буквените обозначения според API и ACEA. Та според тази книжка, която е само и единствено за маслата, тези които са за дизелови двигатели са с обозначение B3 и/или B4 по ACEA и CF по API.
Публикувано: 06 юни 2007, 12:11
от Fulkrum
Имаме служебен Форд Транзит - Джъмбо - 2,4 TD 16V и го караме с пълна синтетика на Шел.