Страница 1 от 1

Стругар,къде в София ?

Публикувано: 17 май 2007, 11:43
от chavdu
Ще съм много благодарен , ако някой ме насочи към стругар ...:)

Публикувано: 17 май 2007, 21:38
от BadAngel
на мен наскоро ми се наложи да правя едни шпилки за резервната гума на нисан патрол.. и също ми трябваше стругар и много се очудих, като се оказа, че тази наглед проста работа никой не иска да я прави... мога да препоръчам само едно място - ЕТ "ЗЕФИР", намира се ... как да ти обясня, заставаш на кръстовището на сребърна и черни връх и тръгваш в посока зоопарка по сребърна... от към страната на витоша.. в една лъскава сграда са, не си спомням точно адреса, но питай по магазините за стругаря :)

Публикувано: 17 май 2007, 23:00
от arabiata
Какво трябва да направи този стругар?
Прецизен детайл до 0.01мм или?

Публикувано: 18 май 2007, 00:02
от paci
BadAngel написа: ...
Едно време на Ладата на предно ляво разбити резбите в главината на 2 срещуположни болта.
Ходих при един стругар и си спомням, че ми разправя, че е отказвал да прави болтове и шпилки и до колкото си спомням май матеряла е проблема. Явно човека е по-отговорен. Ае дано тези които са ти направили услугата да са имали матерял и да знаят какво правят не да са те отхвърлили като бройка.
Сега ако ми се наложи да търся стругар и тоя не е там където го знам, за друг нямам инфо. Не се и учудвам, че няма много съветващи и от София. Баси никой ли не е опирал до такива услиги. :shock: Е един де :)

Публикувано: 18 май 2007, 10:48
от Любо
paci написа: Ходих при един стругар и си спомням, че ми разправя, че е отказвал да прави болтове и шпилки и до колкото си спомням май матеряла е проблема. Явно човека е по-отговорен.
*00118*
Проблема не е толкова в материала, колкото в начина на изработване на нрезбата. Резбата за шпилките на джантите трябва да отговаря на определени якостни изисквания, т.е. трябва да е здрава, за да носи на натоварването, което се причинява от гумата при движение.
Стандартния начин за правене на резба е със стружкоотнемане. Смо че по този начин материала се отслабва, поради факта, че се отнема от него.
Резбите на тези шпилки за джантите се изработват чрез т.нар. процес накатяване. Номерът е че резбата се получава след един вид пресоване. По този начин от материала не се отнема нищо, а се уякчава.
Да човека явно е отговорен, иначе щеше да ти врътне резбата с флашката и да ти земе 2-3-5 лева.

Публикувано: 18 май 2007, 10:51
от aaleks
BadAngel написа: ......................че тази наглед проста работа никой не иска да я прави......................
Напротив, не е никак проста и затова не се намират както фризьорски салони. Добри стругари/фрезисти винаги се търсят.

Едно от образуванията ми е ОММ - Оператор на металорежещи машини /стругаро-фрезист/, но никога не съм я работил. Та затова казвам, че не е проста работа и си е истина.