Страница 1 от 1
Публикувано: 09 фев 2008, 20:37
от Stefan Hadjov
Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.
Публикувано: 09 фев 2008, 20:55
от cenzor
Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.

Пълна глупост написа за съжаление.
http://www.movit.de/htm/tabstop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eто сравнителна таблица на стотици автомобили, защо според теб не всички спират за 45 метра? И защо когато са натоварени и със загряти спирачки спирачният път е видимо по-голям?
Публикувано: 09 фев 2008, 22:44
от Stefan Hadjov
cenzor написа:Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.

Пълна глупост написа за съжаление.
http://www.movit.de/htm/tabstop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eто сравнителна таблица на стотици автомобили, защо според теб не всички спират за 45 метра? И защо когато са натоварени и със загряти спирачки спирачният път е видимо по-голям?
45 метра съм цитирал като средна стоиност.В тези таблици някъде да си видял да се говори за тегло на автомобила.Да е казано някъде ,че кола еди колко си кгр.трябва да спира на толкова метра а друга на други метри.Има книжки за тези работи.Първо прочетете,па тогава спорете.
Публикувано: 13 фев 2008, 22:12
от SECURITY
По принцип колите с по-големи двигатели имат по силни спирачки.Това важи за всяка марка
Публикувано: 13 фев 2008, 22:27
от Stefan Hadjov
SECURITY написа:По принцип колите с по-големи двигатели имат по силни спирачки.Това важи за всяка марка
Напълно прав си,но спирачния път не зависи от теглото на колата.Справка:
htpp://
www.csgnetwork.com/stopdistcalc.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 13 фев 2008, 22:37
от varta777
Не би трябвало да зависи примерно при различните модели коли но една и съща кола спира по трудно когато е натоварена отколкото като е само шофьора в нея примерно
Публикувано: 13 фев 2008, 22:55
от Stefan Hadjov
varta777 написа:Не би трябвало да зависи примерно при различните модели коли но една и съща кола спира по трудно когато е натоварена отколкото като е само шофьора в нея примерно
Заблуда е това.Спира за същото време и разстояние,но трябва да се натиска спирачката с по голяма сила.Виж формулата за спирачния път в горния линк.
Публикувано: 14 фев 2008, 10:54
от SECURITY
За повечето нормални коли спирачният път е горе-долу еднакъв,независимо от теглото им.Спирачките на колата се изчисляват да имат определен спирачен път с тегло до допустимата максимална маса.Тези с ABS спират по-добре на мокро и сняг естествено
Публикувано: 14 фев 2008, 12:21
от varta777
каква заблуда естествено че като натиснеш по силно ше спреш по бързо. То и ако е празна колата и натиснеш по силно ще спре по бързо. Нали прилагаш по голянмо усилие. Въпроса е със същото усилие на педала на спирачките при по натоварена кола ще спреш по бавно и с по дълъг спирачен път. Ако и това кажеш че не е вярно те признах за гении в сферата на научната фантастика (и физиката)

Публикувано: 14 фев 2008, 20:20
от The seven
Stefan Hadjov написа:SECURITY написа:По принцип колите с по-големи двигатели имат по силни спирачки.Това важи за всяка марка
Напълно прав си,но спирачния път не зависи от теглото на колата.Справка:
htpp://
www.csgnetwork.com/stopdistcalc.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
Колега не изчистихте ли споровете според теб ?
Какво всъщност се опитваш ? Да накараш всички да мислят като тебе ?
Не мислиш ли че теорията и практиката са две различни неща ?
Публикувано: 14 фев 2008, 20:48
от cossy
Може би колегата иска да каже, че спирачния път за всяка кола, независимо от теглото трябва да е 45метра

При по-тежки коли, по-големи дискове, спирачни апарати и т.н. Та в такъв смисъл може би не се взима под внимание теглото. Иначе теглото, гумите, разпределението на масата, център на тежест, вид на настилката... всичко играе роля

Публикувано: 15 фев 2008, 17:50
от cocoff
Явно си има любима тема човекът и без някой да го е питал той я подкарва

Може пък и да убеди някого, че ТИР и мотопед имат еднакъв спирачен път...
Много си чел, но малко си карал, ман

Що не опиташ на
http://nauka.bg/forum/lofiversion/index.php?f124.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 15 фев 2008, 18:10
от _SLiThER_
Абе не се ли изчерпахме по тая тема вече

ко пак я метнахте

Публикувано: 16 фев 2008, 14:11
от Kocko
Пропуснахте много важна част от теорията.
ГУМИ и БГ Тунинг.
Със цвички 2ра у-ба какво очаквате???
Порше, които са Но.1 по спирачен път на кола в масово производство го доказват и в посочената таблица на Movit.
Но иначе може би се има предвид, че полицаите изчисляват идеално 45М. като отправна точка за калкулация на скоростта при инцидентни. Чувал съм че имат много добър софтуер за симулации, но понеже не могат да направят теста при вече катастрофирал автомобил, за да си "лъснат" побългаряванията му, вероятно използват 45-50М, а може и повече.
Тези данни за 30-50 метра са при идеални условия подозирам. При леко влажно и т.н. стойностите отиват над 100м.
Публикувано: 16 фев 2008, 14:42
от Stefan Hadjov
SECURITY написа:За повечето нормални коли спирачният път е горе-долу еднакъв,независимо от теглото им.Спирачките на колата се изчисляват да имат определен спирачен път с тегло до допустимата максимална маса.Тези с ABS спират по-добре на мокро и сняг естествено
Напълно съм съгласен с мнението ти,но в тази часта за АБС-не:колите с АБС имат по-дълъг спирачен път при каквато и да е пътна настилка.Функцията на АБС-а е друга.
Публикувано: 16 фев 2008, 14:54
от The seven
[quote="Stefan Hadjov"][/quote]
Колега темата се изчерпа още в другият раздел. Заключена!