Страница 2 от 2

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 05 яну 2014, 10:33
от S_C
Да, вече не се гледа катализаторът, а Евро/ЕЕ категорията.
Още не е ясно по общини как стоят нещата- оставена е вратичка общинските съвети да намаляват данъка и на старите от 20 до 40%...ако поискат...

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 05 яну 2014, 16:51
от CappY
8)
S_C написа:Да, вече не се гледа катализаторът, а Евро/ЕЕ категорията.
Още не е ясно по общини как стоят нещата- оставена е вратичка общинските съвети да намаляват данъка и на старите от 20 до 40%...ако поискат...
На мен според VIN-а се водя 2000 EEC (EEC 7) категория, това Евро 3 ли е ? Как мога да оспорвам ако не ми намалят данъка ?

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 05 яну 2014, 19:37
от S_C
Мани го VIN-a...гледай в талона какво пише.Но там най-вероятно го няма, защото това нито в Германия, нито в Италия го пише в документите, с които ти е дошла колата у нас.Ако е дошла от другаде и си пазиш оригиналните документи за вноса...може и да имаш късмет.
Иначе доказването е пред КАТ, като си сменяш талона (ако толкова държиш да ползваш намалението).Общината няма база данни за VIN номера и марки коли от преди 14 години. Не и трябват.Там ги интересува големия талон,защото те коли не регистрират-при тях идват вече регистрирани и пред тях само се декларират за целите на данъчното облагане.
С Технотест или някакви сертификати от МП ако започнат да издават...може също да мине. Но правилото е да се зачита това, което е в документа за регистрация.

Голям проблем ще е този данък в бъдеще. Всички, чиито коли не са купени нови от БГ, вероятно ще трябва да сменят талони или да ходят на Технотест (и пак да сменят талони).

Re: Проект за промени в ЗМДТ

Публикувано: 05 яну 2014, 20:30
от HACKO
S_C написа:...
Голям проблем ще е този данък в бъдеще. Всички, чиито коли не са купени нови от БГ, вероятно ще трябва да сменят талони или да ходят на Технотест (и пак да сменят талони).
И пак се заформя далаверка на гърба на народа.
За всички които ги засяга (моите коли са извън всякакъв стандарт), вижте вратичката в заключителните разпоредби. Въпреки че съм сигурен, че в КАТ няма да имат инструкции какво да правят а срока е изключително кратък.
Ivailo_ Georgiev написа:ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси
(ДВ, бр. 101 от 22.11.2013 г., в сила от 01.01.2014 г.)

.................

Заключителни разпоредби
§ 11. За целите на прилагане на данъчното облекчение по чл. 59, ал. 2 и 3 органите на Министерството на вътрешните работи предоставят еднократно, служебно, в срок до 31 януари 2014 г. информация относно регистрираните за движение към 31 декември 2013 г. моторни превозни средства, включително информация за екологичната категория, когато такава е налична.

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 05 яну 2014, 20:40
от Major_Koenig
S_C написа:Голям проблем ще е този данък в бъдеще. Всички, чиито коли не са купени нови от БГ, вероятно ще трябва да сменят талони или да ходят на Технотест (и пак да сменят талони).

Проблема е за 98% от автомобилният парк в България независимо къде е купувана колата. Мързела по наще институции е повсеместен, а в крайна сметка се касае за няколко цъкания с мишката :lol:

Мондеото и двата ми фокуса са купувани в България като НОВИ и с няколко последващи смени на талоните, но в графата за евро стандарт седи "-".
Доколкото се заговори КАТ разполага с база данни за Евро категориите на регистрираните автомобили и се било предвиждало еднократно да я изпрати на общините :lol:
В крайна сметка както Наско каза далаверите пак се заформят :?
Докато в България закони се "коват" с частични копи-пеист истории хауса ще е тотален. Като си решил да взимаш нещо от държави като Англия първо вземи, че разгледай целият закон, а не само това дето видиш на първата отворена страница.

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 06 яну 2014, 02:15
от S_C
Може да я имат тая информация в КАТ, но честно казано...хич не съм оптимист. Това нещо сега започва да има някакво значение у нас. В продължение на твърде много години екологичната категория не е интересувала никого. Има значение за тежкотоварните в международния транспорт, ама там стоят по друг начин нещата. И в Европа рядко ги интересува еко категорията на леките коли. То именно в § 11 е заровено кучето-предоставят информация...ама като е налична. Ако я нямат, няма как да я предоставят.При това инфото касае всяко регистрирано МПС, а не марки, модели и двигатели. Бъдете абсолютно сигурни, че ще има маса коли, произведени в една година, с един и същ мотор, които ще попаднат в различни категории.
Остава открит и въпросът с тълкуването на това "предоставят". Предоставя се нещо, което някой е поискал.Неизвестно в какъв вид, неизвестно как се процедира при констатирани грешки или липсващи данни.Информацията се предоставя еднократно. Ако има грешка в данните, длъжна ли е общината да коригира своята база или трябва пак в КАТ, смяна на талони, след което общината отново да иска от КАТ данни за това МПС (за сметка на собственика, разбира се)...

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 07 яну 2014, 20:26
от CappY
S_C написа:Мани го VIN-a...гледай в талона какво пише.Но там най-вероятно го няма, защото това нито в Германия, нито в Италия го пише в документите, с които ти е дошла колата у нас.Ако е дошла от другаде и си пазиш оригиналните документи за вноса...може и да имаш късмет.
Иначе доказването е пред КАТ, като си сменяш талона (ако толкова държиш да ползваш намалението).Общината няма база данни за VIN номера и марки коли от преди 14 години. Не и трябват.Там ги интересува големия талон,защото те коли не регистрират-при тях идват вече регистрирани и пред тях само се декларират за целите на данъчното облагане.
С Технотест или някакви сертификати от МП ако започнат да издават...може също да мине. Но правилото е да се зачита това, което е в документа за регистрация.

Голям проблем ще е този данък в бъдеще. Всички, чиито коли не са купени нови от БГ, вероятно ще трябва да сменят талони или да ходят на Технотест (и пак да сменят талони).
В моя талон си пише "-" на Евро стандарта. Утре ще отида в КАТ да се оплача защо нямам евро категория, след като според VIN номера ми съм Евро 3 ! (Поне КАТ е на 100 метра от офиса)

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 13 фев 2014, 21:26
от lordextra
И к'во се набуташ 20 лв за нов талон, ми то данъка ти е 50 лв за 2014, ако смениш талона пак 70 лв ... няма смисъл, пускаш им интернет и им показваш таблицата от wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards и ако се правят на интересни , скандал , заплаха с "нова тв" и си перкаш, другия начин е кутия хубави бомбони на най-дъртата служителка и си ОК, и после на каса не преди това. Х-м ако пиша на мотофое дали ще ми пратят сертификат, някой пробвал ли е ???

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 20 май 2015, 13:53
от ludiqdoctor
Днес ходих до общината да се боря с бюрокращината. Добре че ми се падна свестен и разбран служител. Миналата година когато си купувах фокусника явно съм си бил седнал нещо на ушите, та не съм разбрал, че след нотариуса трябва да се яхна до общината и регистрирам лично колата. Има и друг вариант за пропуска, че в същия ден когато реших да купя първата си в живота кола, падна онази хубава градушка и я смля пред очите ми. Както и да е. Дано е било з хубаво. Та той днес ми обясни, че ако искам данък на половин цена, ми трябва документ от официален представител на марката, който да потвърди евро категорията. Чудя се дали да си правя труда да звъня в мото пфое и да питам. Знам че там безплатен обяд няма ама... А в кат що си чешат макарите и не актуализират инфото по талоните едруга тема.

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 06 юли 2017, 00:46
от CappY
lordextra написа:
13 фев 2014, 21:26
И к'во се набуташ 20 лв за нов талон, ми то данъка ти е 50 лв за 2014, ако смениш талона пак 70 лв ... няма смисъл, пускаш им интернет и им показваш таблицата от wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards и ако се правят на интересни , скандал , заплаха с "нова тв" и си перкаш, другия начин е кутия хубави бомбони на най-дъртата служителка и си ОК, и после на каса не преди това. Х-м ако пиша на мотофое дали ще ми пратят сертификат, някой пробвал ли е ???
Всъщност се оказва,че до общините се изпраща от някъде списък кой с каква евро категория е и те си се оправят. Вече данъка ми е 50лв. Според закона може да ти върнат пари и за стари данъци.

Вече съм доволен. :mrgreen:

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 08 юли 2017, 22:58
от S_C
Еееее....от 2014 до 2017 са смогнали да се оправят.
МЕжду другото, има маса пробойни с системата им, заради което едната кола трета година я няма регистрирана в общината. Предполагах за такава дупка, даже бях сигурен, че там ще има дупка и...факт-там си е. Голяма...мечка стръвница да мине през нея (изправена). Не знам на кой идиот му дойде навремето идея да синхронизира КАТ с общините. И на двете места всичко е "куче влачи рейс"...

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 08 юли 2017, 23:06
от ЯЛТА
Бе то КАТ въобще не трябва да се занимават с регистрациите, ма на, нали сме ченгеджийска Държава..................

Re: Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014

Публикувано: 10 юли 2017, 10:53
от HACKO
При нас, в провицията, това пък работи.
А пък че не е работа на МВР да се занимава с това а и да се минава през нотариус, е една дъъъъъълга тема.