Преминаване на ГТП без DPF

И как да се борим с тях!? Петте секунди преди катастрофата. Това можеше и да не се случи.
apg
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 23 май 2021, 19:24
Местоположение: София
Status: Извън линия

Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от apg » 30 апр 2022, 16:39

Здравейте на всички.

Лаик съм по темата, затова бих се радвал на мнения от вече преминалите през процеса.

Обмислям да закупя Фокус, дизел, април 2009. Особеността му е, че са премахнати DPF филтъра и EGR клапана.

Това, което ме притеснява е коя еко категория би получил при следващ ГТП и дали има шанс да бъде въобще спрян от движение. От София съм и понякога ми се налага да влизам в центъра.
Собственикът му твърди, че е минал ГТП преди няколко месеца и е взел Трета категория. Има ли други, с подобни коли и кои категории сте взели при последните прегледи?

Четох, че за кола с премахнат DPF има шанс да бъде спряна от движение независимо от това какво ще покажат замерванията.

Благодаря предварително.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от fordmaniac » 30 апр 2022, 18:11

Премахването на EGR и DPF ако е направено със съответните софтуерни промени по инжекциона, може да докара не лоши параметри. При повечето коли с DPF след него има и катализатор. Ако той не е махнат, газовете и димността са на границата и все пак минава.
viewtopic.php?f=9&t=80041&p=577064&hilit=dpf#p577064
viewtopic.php?f=9&t=80041&p=577088&hilit=dpf#p577088
А един C-Max 1.6 дизел 109 к.с. с премахнати същите неща се кара в Германия и там е минал преглед TUV . Предупредили са го, че е на границата за димност, ама е под. Вече 3 години минава.
Поздрави.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от pepy1 » 30 апр 2022, 20:05

На служебния бус който карам, му изрязаха/откраднаха катализатор, дпф и там каквото има за 1 м дължина. Минах преглед и имам евро 4 по българсите стандарти, а евро 5 е за ел коли. Буса е 2016 г.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от Ozzie » 02 май 2022, 16:26

apg написа:
30 апр 2022, 16:39
Собственикът му твърди, че е минал ГТП преди няколко месеца и е взел Трета категория.
Ако е минал преглед, значи трябва да има стикер със съответната перфорация?

@pepy1 Нашата измишльотина се води "група" и не следва да се приема за какъвто и да е стандарт, за да се означава с "EURO".

P.S. На мен ми перфорираха 1-ва група, при EURO3 по талон.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от ЯЛТА » 02 май 2022, 16:48

Нашата измишльотина е ЕКО, и няма общо с EURO, щот нашите тъпанари са по велики от европейските. Да не говорим че това е дискриминация !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от pepy1 » 02 май 2022, 17:48

Ozzie написа:
02 май 2022, 16:26

Ако е минал преглед, значи трябва да има стикер със съответната перфорация?

@pepy1 Нашата измишльотина се води "група" и не следва да се приема за какъвто и да е стандарт, за да се означава с "EURO".

P.S. На мен ми перфорираха 1-ва група, при EURO3 по талон.
Да, така е, това е нещо което измислиха другарите да ни товарят с такси, че винетните стикери станаха електронни и кранчето спря. Поприказвах си с човека в пункта докато течеше прегледа, и ми разказа как стоят нещата, вкл и с прелицензирането на някои пунктове. Всичко е за пари, ама не за държавата, а за чиновници корумпирани от частници за за върви бизнеса. С табелките за номерата е такова печалбарство, ама за това в друга тема друг път.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от Alex86 » 24 юли 2022, 12:37

ЯЛТА написа:
02 май 2022, 16:48
Нашата измишльотина е ЕКО, и няма общо с EURO, щот нашите тъпанари са по велики от европейските. Да не говорим че това е дискриминация !
Така е, няма общо с EURO, но ЕКО-то не е само при нас. Естествено при нас е малоумно направено като всичко останало обаче. Пример е като взех Аудито и минах ГТП в БГ за пръв път. Понеже колата е производство декември 2008 (първа година от фейса) няма значение, че емисиите са в идеални норми и всичко е изправно - дадоха ми ЕКО 3. Същата ЕКО категория има Мондеото, дето майка ми кара (МК3 2.0 бензин 2001). По талон колата ми е EURO 5A, а на всичкото отгоре имаше все още валиден стикер ЕКО 4 от Германия + TÜV за година и половина още. Според немските критерии се гледа EURO стандарта и СО2 на прегледа за да се определи ЕКО категория. При нас обаче се добавя и година на производство (обяснено е тук). Ако колата ми беше произведена след септември 2009 със същата EURO категория и нива на вредни емисии, щеше да получи ЕКО 4.
Съгласен съм разни комини с адски нива на димност, NoX, CO & CO2 (последното има значение повече за климата, не здравето ни, ама...) да не се допускат навътре по градовете. Имплементацията в момента обаче е малоумна и е правена за пари, не екология.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от aspasia » 24 юли 2022, 13:32

Какво да ти кажа измислена работа аз съм с нов катализатор даже имам документ за него нова ламбда сонда колата гори масло около 300-400 гр на 10к и на ГТП-то ги попитах как са изгорелите газове всичко е в норма и ми дадоха ЕВРО-1

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от Alex86 » 26 юли 2022, 14:57

aspasia написа:
24 юли 2022, 13:32
Какво да ти кажа измислена работа аз съм с нов катализатор даже имам документ за него нова ламбда сонда колата гори масло около 300-400 гр на 10к и на ГТП-то ги попитах как са изгорелите газове всичко е в норма и ми дадоха ЕВРО-1
Странно... Ако е изправен катализаторът и горивната смес е що-годе наред би трябвало (ако става дума за Фокуса) да се вмести в EURO 3 спецификацията и евентуално да попадне в ЕКО 3 категория.
Мога да си го обясня с една от 2 причини:
1. Големи отклонения в СО емисиите (вероятно въпросният катализатор не върши работа). Съмнява ме като цяло обаче да е това.
2. Колата няма вписана EURO категория в талона и автоматично й дават най-ниската, без значение от реалните емисии. Не съм сигурен дали това е така обаче, нека някой по-запознат да каже.

При нас Мондеото взе ЕКО 3, а дори си "папка" масло доволно заради запекли сегменти. На Фокуса му дадоха ЕКО 1, но не съм сигурен дали е защото няма евро категория в талона или защото бълва много отрови (и двете са верни :lol: ). За А6-цата се изказах вече...

EDIT: В предния пост съм споменал СО2, но имах предвид СО. Това гледат при бензините реално.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от aspasia » 27 юли 2022, 16:28

Alex86 написа:
26 юли 2022, 14:57
aspasia написа:
24 юли 2022, 13:32
Какво да ти кажа измислена работа аз съм с нов катализатор даже имам документ за него нова ламбда сонда колата гори масло около 300-400 гр на 10к и на ГТП-то ги попитах как са изгорелите газове всичко е в норма и ми дадоха ЕВРО-1
Странно... Ако е изправен катализаторът и горивната смес е що-годе наред би трябвало (ако става дума за Фокуса) да се вмести в EURO 3 спецификацията и евентуално да попадне в ЕКО 3 категория.
Мога да си го обясня с една от 2 причини:
1. Големи отклонения в СО емисиите (вероятно въпросният катализатор не върши работа). Съмнява ме като цяло обаче да е това.
2. Колата няма вписана EURO категория в талона и автоматично й дават най-ниската, без значение от реалните емисии. Не съм сигурен дали това е така обаче, нека някой по-запознат да каже.

При нас Мондеото взе ЕКО 3, а дори си "папка" масло доволно заради запекли сегменти. На Фокуса му дадоха ЕКО 1, но не съм сигурен дали е защото няма евро категория в талона или защото бълва много отрови (и двете са верни :lol: ). За А6-цата се изказах вече...

EDIT: В предния пост съм споменал СО2, но имах предвид СО. Това гледат при бензините реално.
Няма нищо странно гледат годините на колата Българска му работа.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от ЯЛТА » 27 юли 2022, 17:03

Всичко това е ненужен фарс, обаче обогатява нечий джоб сериозно. А после- борили се с корупцията.....
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от pepy1 » 27 юли 2022, 19:13

Нали знаете, че има един човек, който е лицензиран да печата тези стикери/преди това и годишните винетки/. Другаря е работил цял живот като директор на държавната печатница, сега има своя, обаче не му стигат парите и не знам 2 или 3 мандат е депутат на бсп! :lol: :lol: :lol:
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от ЯЛТА » 27 юли 2022, 21:49

Стикерите е най евтиното перо- стотинки са. Обаче цялото оборудване идва от един човек- всииичко. В началото бяха 4300 пункта за ГТП, сега може да са 5 000. Прави сметката машини, компютри, софтуер и още, и още.....
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от aspasia » 28 юли 2022, 17:10

В същото положение са и тези дето карат на газ и метан съседа ми с Пасат-3 кара основно на газ и пак е Евро-1 въпреки че карането с тези горива е по екологично даже от коли с Евро 5 и 6

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от ЯЛТА » 28 юли 2022, 17:36

Не се залъгвайте че карането на газ е по екологично. Аз съм свидетел как метанов автобус MAN, работещ 100 % на метан дава завишени стойности на изгорелите газове, на 200 000 км. е............ Факт !
А казват че при работа на метан се отделя само водна пара...........
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от Ozzie » 28 юли 2022, 20:11

ЯЛТА написа:
28 юли 2022, 17:36
А казват че при работа на метан се отделя само водна пара..
Няма как, при изгаряне на въглеводороди, да се отделя само вода.
Виж, при автомобили с водородна горивна клетка - да. Тогава остатъка от горенето е вода, но такива автомобили в серийно производство съвсем не са много.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от Alex86 » 19 окт 2022, 11:32

Alex86 написа:
24 юли 2022, 12:37
Така е, няма общо с EURO, но ЕКО-то не е само при нас. Естествено при нас е малоумно направено като всичко останало обаче. Пример е като взех Аудито и минах ГТП в БГ за пръв път. Понеже колата е производство декември 2008 (първа година от фейса) няма значение, че емисиите са в идеални норми и всичко е изправно - дадоха ми ЕКО 3. ,.......
Извинявам се за самоцитирането и оффтопика, но вече съм писал в тази тема и мисля, че ще е добре продължението на дадената ситуация да е на същото място. Минах ГТП със същото Ауди онзи ден и ми дадоха ЕКО 4. Не съм правил по нея промени, които да намалят вредните емисии, дори напротив - не я бях карал над 2 седмици и очаквах да са завишени. Питах човека от ГТП-то защо е така, но той не можа да ми обясни - каза, че излиза автоматично като подаде резултатите към централната база данни. И двамата предположихме, че може това за годината на производство да е променено, но не намирам никъде официални данни за такава промяна.
Както и да е - щастлив съм с резултата :)

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Преминаване на ГТП без DPF

Мнение от aspasia » 19 окт 2022, 13:18

В ГТП-то гледат годината на колата не им дреме дали си с катализатор или без DPF цялата система е сбъркана ама като се замисля то и цялата държава ни е на този хал.

Отговори

Върни се в “ЗАСТРАХОВКИ, КАТ и ПТП”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта