Загасване на осветлението със закъснение

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
bigdady
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 03 окт 2006, 14:16
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0i 122 hp седан
Местоположение: София-Младост
Status: Извън линия

Мнение от bigdady » 13 дек 2006, 11:41

но какъв точно и каде да го вържа .НА кабела на плюса на лампата ли
NO PAIN NO GAIN

Потребителски аватар
bigdady
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 03 окт 2006, 14:16
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0i 122 hp седан
Местоположение: София-Младост
Status: Извън линия

Мнение от bigdady » 13 дек 2006, 11:42

но какъв точно и каде да го вържа .НА кабела на плюса на лампата ли
NO PAIN NO GAIN

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 13 дек 2006, 17:01

Ами от капацитета му зависи колко време след като затвориш вратата ще изгасне. Значи трябва да го вържеш на минуса защото той се прекъсва а плюса е постоянен. Демек на кабелчето дете се прекъсва с бутончето на врата.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 13 дек 2006, 17:32

А аз си мисля, че няма да стане тази работа - поне не със задоволително качество. Кондензатора ще трябва да е бая голям и скъп, да не кажеме огромен...
Но нека който ги разбира тези неща, да вземе да го сметне за крушка 12V/10W

:twisted:

Потребителски аватар
bigdady
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 03 окт 2006, 14:16
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0i 122 hp седан
Местоположение: София-Младост
Status: Извън линия

Мнение от bigdady » 13 дек 2006, 18:26

Да наистина ще може ли някои които разбира повече да обясни за какво иде реч и колко голям трябва да е кондензатора се пак трябва да не се вижда
NO PAIN NO GAIN

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 13 дек 2006, 18:36

А замисляли ли сте се, че може да се смени крушката със бял светодиод с резистор и един кондензатор паралелно. Диода е с доста по малка консумация и ще свети дълго. Незнам обаче дали ще свети достатъчно силно. Някой ако иска да го пробва и ако стане да пише.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 дек 2006, 02:32

Най-добре и технологично и естетично става с електронна схема. Малка е и се побира в плафона, а и не се налага да се изменя дизайна в някой модели където се ползват по-различни крушки.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 14 дек 2006, 10:06

Незнам действайде и като го направите кажете как че сега съм се захванал с друго.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 дек 2006, 10:11

Ще чакаш до пролетта да се стопли. Веднъж вече се опитвах да правя подобна глупост - да работя при 8 градуса под нулата. Хем неможах да свърша, това което съм започнал, хем измръзнах като куче.

jorkata_30
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 05 юли 2007, 20:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0i 16V / 99г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jorkata_30 » 11 юли 2007, 19:49

дано правилно да пишаче модовете пак ще ми се карат :shock:
ами при мен проблема е такъв , че крушката си е здрава а също и тази на джапката но не светят мисля че е от бушона ама пък него не мога да го сваля пробвах нестава тои е един такав продълговат но пък с багажника си свети ама той е май на друг бушон , може ли някой да ми помогне незнам какво да правя

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tropper » 13 юли 2007, 00:56

Brock написа:А аз си мисля, че няма да стане тази работа - поне не със задоволително качество. Кондензатора ще трябва да е бая голям и скъп, да не кажеме огромен...
Но нека който ги разбира тези неща, да вземе да го сметне за крушка 12V/10W
Ако вземем предвид че крушката на 7-8 волта почти не се вижда да свети, то трябва за 10сек. кондензатора да се разреди с 4В. При ток = 10/12 = 0.83А.

По груби сметки излиза кондензатрор 2 Фарада, което ще ви кажа си е доста абсурдно голямо :lol: :lol:


А иначе закъснението си е наистина удобство - точно за ключа, касетофона и колана :wink:

Прави се (купува се, щото не вярвам да е повече от 5-10лв) модул като споменатите по-горе и работата става.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
Vacuum
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 01 юни 2007, 13:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TDI
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Vacuum » 14 юли 2007, 19:08

Е те такъв кондензатор, нема :D

Значи номера е да се осирурят отделно +12V, и кондензатора да отпушва транзистор (тиристор), а не директно да захранва крушката.
Ама как точно ще стане, не ме питайте :lol:

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tropper » 15 юли 2007, 12:07

Vacuum написа:Значи номера е да се осирурят отделно +12V, и кондензатора да отпушва транзистор (тиристор), а не директно да захранва крушката.
Ама как точно ще стане, не ме питайте
Именно, точно така и се прави!

Само не съм сигурен, ама май че маса стибилна трябва, върти ми се че 12-те си ги има, а масата се прекъсва от бутоните на вратите.

Ако някой се интересува много, аз мога да кажа как се прави, ама както пише по-горе готовите модули са достатъчно евтини.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

sashkania
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 08 окт 2007, 22:49
Модел на автомобила: форд фиеста
Местоположение: дупница
Status: Извън линия

Мнение от sashkania » 09 окт 2007, 22:55

Колеги токова реле се вгражда оргинал при ескорт намирасе на таблото за бушоните,оранжево е на цвят но във повечето случей на неговото място,е поставен мост мястото на релето,е означено соранжев квадрат

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 10 окт 2007, 10:02

Колеги , въобще не виждам смисъл да умуваме дали ще стане само с кондензатор щото няма да стане !! и при условие че Brock е дал схемата и начин на свързване не виждам смисъл да се мъчиме да откриеме нещо вече открито :idea: и все пак аз пък бих искал да ви попитам дали случайно някой не знае как да се направи да загасва плавно, а не само след 10 сек. т.е. готова схема, а не да се мъчиме да подкарваме пак кондензатор :P :P

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Загасване на осветлението със закъснение

Мнение от tankovbg » 02 юни 2008, 14:08

Темата е стара, но актуална. Вярно има много схеми за тази цел.
Някои от тях страдат от недостатък тъй като при включване замасяват лампата, понеже алармата следи тази зона и реагира на незатворена врата.

Но и със светодиод става, вече има ярки светодиоди с не особена висока консумация на ток.

Използва се по ярък светодиод, имам един ключодържател с батерийка и светодиод който свети доста силно с приятна синя неонова светлина. Какъв е светодиода не знам но сигурно има такива в продажба. Светодиода осветява като лъч.
Освен в плафониерата, устройството може да се монтира на подходящо място, като лъчът на светодиода се ориентира към ключа за запалване, (светодиода например някъде около скоростния лост)
При отваряне на вратата бутона затваря веригата към маса, лампата в плафониерата светва, едновременно светва светодиода и се зарежда кондензатора.
При затваряне на вратата се прекъсва веригата, лампата угасва, но светодиода продължава да свети известно време благодарение на заряда в кондензатора. Налице е известен ефект на плавно загасяне.
Електролитния кондензатор се подбира например 10000 mF/16 V
R - в зависимост от тока на светодиода
Схемата
Light[1].jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Загасване на осветлението със закъснение

Мнение от tankovbg » 14 юни 2008, 17:46

Прикачам една нова схема. Става много ефектно с ярък син-неон светодиод, платката е малка и се вгражда в плафониерата. Резистора RD се подбира в зависимост от тока на светодиода, транзистора в случая е предвиден за мощна лампа, може да бъде заменен с по-маломощен. Ако тока на светодиода е до 100 MА, транзистора може да се премахне, като между R4 и маса директно се върже светодиод (R4 в зависимост от тока на светодиода).
Интегралната схема е таймер от типа NE555 и струва стотинки.
Ако се слага само лампа (например малките от табло), то резистора RD се премахва и вместо светодиода се закача лампата.
Delay_auto.gif
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Загасване на осветлението със закъснение

Мнение от tankovbg » 18 юни 2008, 13:43

Понеже на предната схема светодиода светва заедно с лампата направих промени, с които светодиода светва тогава когато угасне лампата и свети със задръжка около 30 сек.
Auto_light_555.gif
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 246 госта