Диагностика на МОНДЕО - прочитане на грешките от ECU
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Към колегата DigiPro :
По net-a съм срещал такава схема, но освен нея ти трябва и software, който не можах да намеря. Някакви руски ентусиасти си бяха писали програмка, но като се разрових и видях на какъв принцип работи се отказах от експериментите.
Към колегата DMX_a:
след като нямаш СОМ порт ти трябва това: http://www.scantool.net/products/produc ... ucts_id=32" onclick="window.open(this.href);return false;
Но не означава, че ще осъществиш комуникация с компютъра на колата - виж по-долу
Моят адаптер е този:
http://www.scantool.net/products/produc ... ducts_id=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Пробвали сме да го включим през USB адаптор, но не става.
Освен това, в предишни постове съм писал, че дизеловите коли (като твоята и моята) не поддържат изцяло J1850 PWM протокол и напразно ще си дадеш парите.
Малко да обобщя (става въпрос за Форд):
като цяло колите до края на 95-та се диагностицират със сервизна апаратура или с мигащ код.
Бензинови автомобили
Фиеста след 1996 поддържа J1850 PWM
За ескорт след 96-та нямам данни, би трябвало
Мондео МК2 поддържа J1850 PWM
Галакси поддържа J1850 PWM
Пума поддържа J1850 PWM
Скорпио след 95-та поддържа J1850 PWM
Фокус 1 и 2 също го поддържат.
При дизелите положението е зле - до 2000 година само със специализирана сервизна апаратура.
На моето конектора си отговаря на спецификацията ODB, второ и десето краче са съответно Bus+ и Bus-, адаптора "познава", че е включен към колата, светодиодите мигат (изпраща и получава информация) но явно протокола е различен. Не знам дали Мондео 1 дизел има мигащ код, но МК2 дизел НЯМА мигащ код - единствено през диагностичния куплунг, който е под волана.
Дано съм бил полезен
По net-a съм срещал такава схема, но освен нея ти трябва и software, който не можах да намеря. Някакви руски ентусиасти си бяха писали програмка, но като се разрових и видях на какъв принцип работи се отказах от експериментите.
Към колегата DMX_a:
след като нямаш СОМ порт ти трябва това: http://www.scantool.net/products/produc ... ucts_id=32" onclick="window.open(this.href);return false;
Но не означава, че ще осъществиш комуникация с компютъра на колата - виж по-долу
Моят адаптер е този:
http://www.scantool.net/products/produc ... ducts_id=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Пробвали сме да го включим през USB адаптор, но не става.
Освен това, в предишни постове съм писал, че дизеловите коли (като твоята и моята) не поддържат изцяло J1850 PWM протокол и напразно ще си дадеш парите.
Малко да обобщя (става въпрос за Форд):
като цяло колите до края на 95-та се диагностицират със сервизна апаратура или с мигащ код.
Бензинови автомобили
Фиеста след 1996 поддържа J1850 PWM
За ескорт след 96-та нямам данни, би трябвало
Мондео МК2 поддържа J1850 PWM
Галакси поддържа J1850 PWM
Пума поддържа J1850 PWM
Скорпио след 95-та поддържа J1850 PWM
Фокус 1 и 2 също го поддържат.
При дизелите положението е зле - до 2000 година само със специализирана сервизна апаратура.
На моето конектора си отговаря на спецификацията ODB, второ и десето краче са съответно Bus+ и Bus-, адаптора "познава", че е включен към колата, светодиодите мигат (изпраща и получава информация) но явно протокола е различен. Не знам дали Мондео 1 дизел има мигащ код, но МК2 дизел НЯМА мигащ код - единствено през диагностичния куплунг, който е под волана.
Дано съм бил полезен
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами аз доста рових из нета но не намерих никаква схема конкретно за този мигащ код на по старите фордове. Ако пазиш линка го пусни все пак.Атанас написа:Към колегата DigiPro :
По net-a съм срещал такава схема, но освен нея ти трябва и software, който не можах да намеря. Някакви руски ентусиасти си бяха писали програмка, но като се разрових и видях на какъв принцип работи се отказах от експериментите.
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Трудна работа, не го пазяDigiPro написа: Ами аз доста рових из нета но не намерих никаква схема конкретно за този мигащ код на по старите фордове. Ако пазиш линка го пусни все пак.

Схемата беше елементарна - конкретно я бяха реализирали с реле с много малък ток, което цъка когато има импулс от ECU-то. На контактите на релето подаваха напрежение през ценеров диод и това напрежение отива на краче 2 на DB9 или на 3 на DB25 конектор (Received Data) и бяха писали някаква програмка, която слуша COM порта и "брои" импулсите. Съответно от броя импулси ти казва каква е грешката.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Намерих една схема за EEC-IV тестер, но е доста сложна и трябва да си поръчаш предварително програмиран PIC процесор за 12 англ. лири.
http://homepage.ntlworld.com/a.harby2/ggpfcrpg.html

http://homepage.ntlworld.com/a.harby2/ggpfcrpg.html
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi '95-LPG X4082
Ситроен С4 '07 (само за подръжка) - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на МОНДЕО - прочитане на грешките от ECU
Едно въпросче. Знам къде ми е куплонга за диагностика. От аутодата схемата. Само моля ви кажете какъв LED диод трябва да сложа.(смисъл като отида в магазина какво да кажа). Става ли такъв от аларма.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на МОНДЕО - прочитане на грешките от ECU
Сложи един аналогов волтметър!cruise написа:Едно въпросче. Знам къде ми е куплонга за диагностика. От аутодата схемата. Само моля ви кажете какъв LED диод трябва да сложа.(смисъл като отида в магазина какво да кажа). Става ли такъв от аларма.
Аз това използвам!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 18 май 2009, 17:06
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на МОНДЕО - прочитане на грешките от ECU
до колегата Атанас и други знаещи
Как се диагностицира /и с какво / ABS и Airbag на Ford Mondeo /МК2/ 1.8TDI - '98г.
Как се диагностицира /и с какво / ABS и Airbag на Ford Mondeo /МК2/ 1.8TDI - '98г.
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re:
Някой може ли да каже, кой в България може да го програмира?DigiPro написа:Намерих една схема за EEC-IV тестер, но е доста сложна и трябва да си поръчаш предварително програмиран PIC процесор за 12 англ.
Автомобилен ретро клуб Shark
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 02 апр 2010, 19:00
- Модел на автомобила: mondeo1.8td 94г.
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на МОНДЕО - прочитане на грешките от ECU
този номер с диода ше станели на mondeo1.8 td 1994
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта