Когато закъсаме в калта и снега...
- achkob
- модератор
- Мнения: 484
- Регистриран: 25 май 2005, 22:44
- Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
Когато закъсаме в калта и снега...
Пускам темата,тъй като вече за енти път се озовавам в ситуацията,описана в заглавието...смесицата от кал,покрита с мокър сняг+киша снощи се оказа непосилна за колицата...давам няколко съвета,който миналите пъти помагаха,но не и този...
1.Преди да окопаете колата до пода,вадите стелки,одеала,или покриваля,камъчета(КАМЪНИ),пясък всичко,което би увеличило съпротивлението с почвата
2.подава се много малко газ,по добре да ви загасне колата няколко пъти,отколкото да изорети и малкото останала повърхност под гумите,преди колата да легне по корем.
3.в случай,че колата легне,не всичко е загубено...вадите крика,подлагата нещо под него с по-голяма площ,за да не потъне в калта,и вдигате колата...когато гумата се извади от дупката,запълвате с камъчета(КАМЪНИ),стелки,одеала,бе каквото има...процедурата се повтаря и от другата страна...
За да си спестите подобни мъки,най-добре колата да се оставя на равни места,почистени,по възможност на твърда почва...въпреки горчивия си опит и всичките ми усилия,дори една друга кола не можа да ме издърпа снощи...на помощ дойде големия стар добър селскостопански трактор,който спаси положението...не се заблуждавайта,ако вие закъсате,колата,който ви вади може да се озове в сходна ситуация...за предпочитане са джипове или коли 4х4...
Пожелавам на всички да не им се случват подобни ситуации,дано съм бил полезен и нека колегите,прекосяващи по-често черни кални пътища да споделят опит...
Безаварийна!!!
1.Преди да окопаете колата до пода,вадите стелки,одеала,или покриваля,камъчета(КАМЪНИ),пясък всичко,което би увеличило съпротивлението с почвата
2.подава се много малко газ,по добре да ви загасне колата няколко пъти,отколкото да изорети и малкото останала повърхност под гумите,преди колата да легне по корем.
3.в случай,че колата легне,не всичко е загубено...вадите крика,подлагата нещо под него с по-голяма площ,за да не потъне в калта,и вдигате колата...когато гумата се извади от дупката,запълвате с камъчета(КАМЪНИ),стелки,одеала,бе каквото има...процедурата се повтаря и от другата страна...
За да си спестите подобни мъки,най-добре колата да се оставя на равни места,почистени,по възможност на твърда почва...въпреки горчивия си опит и всичките ми усилия,дори една друга кола не можа да ме издърпа снощи...на помощ дойде големия стар добър селскостопански трактор,който спаси положението...не се заблуждавайта,ако вие закъсате,колата,който ви вади може да се озове в сходна ситуация...за предпочитане са джипове или коли 4х4...
Пожелавам на всички да не им се случват подобни ситуации,дано съм бил полезен и нека колегите,прекосяващи по-често черни кални пътища да споделят опит...
Безаварийна!!!
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Когато закъсаме в калта и снега...
Руска поговорка:achkob написа:.на помощ дойде големия стар добър селскостопански трактор,който спаси положението...не се заблуждавайта,ако вие закъсате,колата,който ви вади може да се озове в сходна ситуация...за предпочитане са джипове или коли 4х4...
"Колкото по-хубав джип имаш, толкова по-далеч ще се връщаш за трактор..."

P>S> Крадвам и една картинка от колегите от клуб Ситроен :


- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Това на снимката просто не е кал. Затъвал е силно казано, но не можех да завия на където и да е с 9500-кубиковия (150к.с.) Маси Фъргюсън, който управлявах преди две години. Такава кал беше, че задните гуми въртят, а предните се плъзгат напред, въпреки че са навити надясно или наляво. Пускам блокажа - същата работа. Добре че тая машина имаше две спирачки - лява и дясна, иначе завиване просто няма.
Виждал съм всякакви джипове да затъват, какво да говорим за леки коли...
Така че ако не искате да затънете никъде - купете си Jeep Hurricane...



Виждал съм всякакви джипове да затъват, какво да говорим за леки коли...

Така че ако не искате да затънете никъде - купете си Jeep Hurricane...




Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
- [RS]Coswort
- потребител
- Мнения: 210
- Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
- Модел на автомобила: ford orion 1,6D
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Здравейте колеги.. нов съм още 
Често съм затъвал в калища мокра трева под която има кал и такива от сорта... понеже работя като диструбутор и в крайните квартали-ГЕТАТА
или по откъснатите части на градът са в плачевно положение и така моите съвети са ..
1во няма смисъл да въртите на едно място,след като видите че гумите превъртат просто спрете за момент и излезте да видите как е положението
2ро пробвайте да лашкате колата-напред-назад и въртите волана същевременно наляво нядясно(ако колата е с предно)
3то подлагате всевъзможни неща под гумите ама абсолютно, каквото видите,аз лично първо се спускам на камани и отгоре им нареждам трески дръвчета и такива.. повярвайте ми помага

Често съм затъвал в калища мокра трева под която има кал и такива от сорта... понеже работя като диструбутор и в крайните квартали-ГЕТАТА

или по откъснатите части на градът са в плачевно положение и така моите съвети са ..
1во няма смисъл да въртите на едно място,след като видите че гумите превъртат просто спрете за момент и излезте да видите как е положението
2ро пробвайте да лашкате колата-напред-назад и въртите волана същевременно наляво нядясно(ако колата е с предно)
3то подлагате всевъзможни неща под гумите ама абсолютно, каквото видите,аз лично първо се спускам на камани и отгоре им нареждам трески дръвчета и такива.. повярвайте ми помага

-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 16 фев 2008, 18:49
- Модел на автомобила: sierra 4x4
- Местоположение: sofiq
- Status: Извън линия
а пък аз не се сещам да сам затъвал, закъсва или друго, като падне сняг не се притеснявам. и като има поледици не потеглям по м5 митути по светофарите. аз просто карам FORD SIERRA 2.0 DOHC 4x4
и съветвам и всеки от вас поне да намери лека кола 4х4 (не джип)да поюрка 2-3 дена независимо зимата или лятото. повярваите ми от както пробвах 4х4 не искам да чувам за друго. когато навлизам в завой не се притеснявам дали ще ми поднесе дали ще я овладея. не знам не мога да го опища с думи. да подчертая че лека кола 4х4 и джип 4х4 не са едно и също. леката кола на пътя и с по голяма скорост е пъти по добре от джипа но offroad еката кола е ниска и някаде колелата може да ти овисне или да откачиш някоя броня.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Значи не си карал достатъчно, закъсвал съм в сняг дори със "Нива". Не и работеше блокажа но това не е оправдание, защото със същата "Нива" само седмица след това и без да е поправен блокажа газих около километър във сняг до фаровете без да закъсам. Всичко о е до преценка на ситуацията. Естествено газих във пустош и никой не видя (освен четиримата пътници) а закъсах като маневрирах пред службата и за капак се наложи и да ме бутат.Supercherry написа:а пък аз не се сещам да сам затъвал, закъсва или друго, като падне сняг не се притеснявам. и като има поледици не потеглям по м5 митути по светофарите. аз просто карам FORD SIERRA 2.0 DOHC 4x4и съветвам и всеки от вас поне да намери лека кола 4х4 (не джип)да поюрка 2-3 дена независимо зимата или лятото. повярваите ми от както пробвах 4х4 не искам да чувам за друго. когато навлизам в завой не се притеснявам дали ще ми поднесе дали ще я овладея. не знам не мога да го опища с думи. да подчертая че лека кола 4х4 и джип 4х4 не са едно и също. леката кола на пътя и с по голяма скорост е пъти по добре от джипа но offroad еката кола е ниска и някаде колелата може да ти овисне или да откачиш някоя броня.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 16 фев 2008, 18:49
- Модел на автомобила: sierra 4x4
- Местоположение: sofiq
- Status: Извън линия
чесно казано не сам газил много извън асвалтови пътища все пак не е джип макар че сам се катерил по разни хълмове и и сам газил по разни рекички (обичам да ходя на риба) случвало ми се е да не успея да премина някаде но никога не са ме бутали дърпали или друга помощ много съм доволен само веднъш ме дърпаха до нас щото малко ми се беше запалила инсталациятаHACKO написа:Значи не си карал достатъчно, закъсвал съм в сняг дори със "Нива". Не и работеше блокажа но това не е оправдание, защото със същата "Нива" само седмица след това и без да е поправен блокажа газих около километър във сняг до фаровете без да закъсам. Всичко о е до преценка на ситуацията. Естествено газих във пустош и никой не видя (освен четиримата пътници) а закъсах като маневрирах пред службата и за капак се наложи и да ме бутат.Supercherry написа:а пък аз не се сещам да сам затъвал, закъсва или друго, като падне сняг не се притеснявам. и като има поледици не потеглям по м5 митути по светофарите. аз просто карам FORD SIERRA 2.0 DOHC 4x4и съветвам и всеки от вас поне да намери лека кола 4х4 (не джип)да поюрка 2-3 дена независимо зимата или лятото. повярваите ми от както пробвах 4х4 не искам да чувам за друго. когато навлизам в завой не се притеснявам дали ще ми поднесе дали ще я овладея. не знам не мога да го опища с думи. да подчертая че лека кола 4х4 и джип 4х4 не са едно и също. леката кола на пътя и с по голяма скорост е пъти по добре от джипа но offroad еката кола е ниска и някаде колелата може да ти овисне или да откачиш някоя броня.

мислеше да вика трактор и аз доидех с моя "трактор" та го извадих:)задния мост е с шпер мисля че 90%
- gad
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 11 авг 2006, 00:38
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1mi '92
- Местоположение: Пловдив/Ботевград
- Status: Извън линия
Аз пък един път в какво приключение се вкарах. С една лада със летни изтъркани гуми, зимата дърпахме едно ренде 5 по магистралата от София към Ботевград и решихме да минем по стария път през витиня заради куките. По магистралата никакъв сняг, по стария път също. Обаче малко преди най-високата точка имаше и то доста, освен това заледен и даже ладата не можеше да излезне сама, то и пеша да вървиш беше трудно. Доста тъпо беше да стигнеш буквално на 10 метра от върха и да не можеш да ги минеш, а обратния път не е малко. От къде се появи един трактор на бензиностанцията горе незнам, изтегли и двете коли без да слиза надоло, просто въжето ни беше малко по дълго 5-10 метра, колкото оставаха до заветната цел!
АКО СПОРИШ С И.Д.И.О.Т , МНОГО ВЕРОЯТНО Е И ТОЙ ДА ПРАВИ СЪЩОТО!!
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 595
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Когато закъсаме в калта и снега...
Ами аз какво да кажа ?
То се вижда
Това е с предния ми форд 1.8D '93г
Не питайте как. Дълга история



То се вижда



Това е с предния ми форд 1.8D '93г
Не питайте как. Дълга история






- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Когато закъсаме в калта и снега...
Свалил ги е за снимката 
Гледам си офроудър - айде, идвай в събота да участваш

Гледам си офроудър - айде, идвай в събота да участваш

- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 595
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Когато закъсаме в калта и снега...
Колега, нали споменах, че е дълга история.Next написа:Яко кво няма да те питам що нямаш номера
На същия ден ме спряха с изтекъл срок на транзитните табели и ми писха акт след което ми свалиха и номерата
Ако се вгледаш на предното стъкло горе в дясно (от към пасажера) Има стикер "спрян от движение"



- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Когато закъсаме в калта и снега...
Оставете номерата, сега ако кажеш (и успееш да го докажеш), че от тази позиция си излезнал без чужда помощ, шапка ти свалям.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Когато закъсаме в калта и снега...
Форда е машина, как няма да излезне самин!
е? 


- supernatural
- потребител
- Мнения: 150
- Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
- Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
- Местоположение: vraca
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Когато закъсаме в калта и снега...
заказвал сам с пълен москвич с дърваа в кална локва, да ви spodelq kolegi, mn помага спадането на гумите, на задвижващата ос, плюс 2 дъскд гумите и маллко помощ от двамата ми братя:)) има и др тактика ако няма кой да бута , ама е рисковано от опит го казвам, ако колата е от соц возилата москвич жигула дърпате смъкача, първа или задна отпускате съединителя леко да започнат да се въртят колелата, излизате и бутатее, при вече по съвременните може с лека тежест на гъстаа или пръчкаа, ноеее мн опасноо, така гоних москвича като бех по млад, бутахмее и той побегна едвам го стигнах, тъкмо стъпваше на асфалтаа







- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 595
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Когато закъсаме в калта и снега...
Първо дойде един колега с Ескорт ама не стана......HACKO написа:Оставете номерата, сега ако кажеш (и успееш да го докажеш), че от тази позиция си излезнал без чужда помощ, шапка ти свалям.
Накрая една руска машина (Лада Нива) ме изкара оттам. 10-15 минути лашкане напред назад и готово



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта