Съвет за Мондео

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
terileks
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 юли 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford Escord 1.8 TD ('97-ма)
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Съвет за Мондео

Мнение от terileks » 18 ное 2008, 19:35

налага ми се да купувам още една кола и разбира се - отново ФОРД !!!
Върти ми се в главата Мондео комби - и да е дизел, та питането ми е има ли драстична разлика при Мондео до 96-та и след 97-ма с новата маска .... и ако ги има и двете коли на една цена коя е за предпочитане.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от isoiso » 18 ное 2008, 19:38

Разликата е направо драматична. Като почнеш да се задълбаваш в подробности излиза, че нямат нищо общо. :wink:

пп през годините са правени доста промени и то не е от хубаво

terileks
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 юли 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford Escord 1.8 TD ('97-ма)
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от terileks » 18 ное 2008, 19:43

така е колега,
нека не задълбаваме на дълбоко .
Правят се доста подобрения, но моите наблюдения са , че и много новите модели се дънят в електрониката.
Все пак говорим да нещо от преди 10 години... и двата модела са 1.8 - 90 коня
може ли да се каже кой от двата модела е по-сполучлив ?

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от TURBOTO » 18 ное 2008, 20:34

Значи най-малкото при модела с новата маска са отстранени "детските" болести от предишния модел-поскърцване,похлопване.Според мен няма място за колебание,новата маска определено е по-добро,колкото до мотора съмнява ме да има някакви разлики
Изображение

terileks
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 юли 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford Escord 1.8 TD ('97-ма)
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от terileks » 01 дек 2008, 15:03

а бе някой може ли да ми каже защо почти всички майстори по сервизите като ги попиташ нещо за Форд все казват : не ти трябва форд, вземи си друга кола ...най-добрия форд бил продадения форд ;)

Потребителски аватар
_bioHAZArd_
потребител
потребител
Мнения: 286
Регистриран: 28 мар 2008, 13:09
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI, Ford Mondeo 1995 2.0 136 hp 16V Ghia ГИ Фобос
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от _bioHAZArd_ » 01 дек 2008, 16:07

Защото толкова им е майсторлъка....
Една страна, един народ, единна вяра, нов живот!

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от bai_Petko » 01 дек 2008, 16:54

isoiso написа:Разликата е направо драматична. Като почнеш да се задълбаваш в подробности излиза, че нямат нищо общо. :wink:

пп през годините са правени доста промени и то не е от хубаво
Нищо общо нямат освен repair manual-a :D
Стегни се.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

terileks
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 юли 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford Escord 1.8 TD ('97-ма)
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от terileks » 13 дек 2008, 16:30

а да попитам още нещо ,
мондеото е с двигател 1,8 TDI - 90 к.с. , различава ли се двигателя от този на ескорта - там бяха няколко модификации - Endura DE, TDI ....
като цяло се насочих към мондео с новата маска, но ми е любопитно дали двигателя е същият както при ескорта и дали мондеото е толкова тромаво при потегляне както е ескорта

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от фук-фук » 13 дек 2008, 16:46

Мондеото си е тежичко. Моето е 1.8 бензин и е тромавичко. Предполагам същото важи и за дизела. Това са си 1300 кила - няма как да не е тромаво при потегляне.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от kriki » 13 дек 2008, 23:33

terileks написа:а бе някой може ли да ми каже защо почти всички майстори по сервизите като ги попиташ нещо за Форд все казват : не ти трябва форд, вземи си друга кола ...най-добрия форд бил продадения форд ;)
Ами наистина на някой толкова им е майсторлъка,други просто се бъзикат, а трети признават за кола само VW, така че аз не им обръщам особенно внимание апък и като работиш с коли всички са ти криви, всеки модел си има по нещо недомислено . Попитай някой от тях каква кола да си вземаш и половината няма да могат да ти кажат

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от kriki » 13 дек 2008, 23:39

Що се отнася до приказки за форд има и още една "добре че са измислили форд че иначе опел щеше да е най-скапаната марка" ;): ама те просто завиждат така че не им обръщай внимание.

Потребителски аватар
Shockheaded
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 13 ное 2007, 11:56
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD 1993
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от Shockheaded » 14 дек 2008, 03:23

Или Ford- Fix or Repair Daily, или Fast Only Runnig Downhill ! Но все пак тава са само шеги.
No brain, No headache!!!

terileks
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 юли 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford Escord 1.8 TD ('97-ма)
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от terileks » 16 дек 2008, 22:25

вчера ми протече вода в купето.....майстора ми вика....що не я смениш тая колата и няма да имаш такива проблеми , вземи си ауди а4 или пасат....а аз му викам *banned* ....майсторе, ще сменя сервиза. Не съм дошъл за акъл, а за ремонт....и отпраших към друг сервиз. Другия майстор беше пестелив на изказвания, но си личеше че Форд не е сред любимите му марки. Та се чудя, тези майстори защо толкова много плюят форд, като форд си е съвсем обикновена кола като повечето коли.
мен специално нищо неможе да ме накара да намразя форд.....като ще е кола - да е Форд.....пък като е форд, поне да е дизел. Незнам, май съм доста пристрастен в изказванията си ;)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от diesel1.6 » 20 дек 2008, 19:19

Бяхме писали защо форд е скапана кола, май в кафенето.
Общо взето причините са дребни досадни недомислици, малко по-лоши от недомислиците на Гоуф-а, леко усложнени коли са - с повече екстри и същевременно стремеж за ниска цена, и допускат скапани модели. Например двигателят 1,8 дизел с помпата на лукас.
Трудно е да се отговори с едно изречение. Мога да дам примери.
80 г. - еднокамерният вакуумен карбуратор форд вв. В същия момент гоуфовете са с обикновен карвбуратор, който е по-понятен на майсторите и след 50-100000 км започват проблемите. Също купето гние. Пружините омекват бързо, и започва да вози лошо. При разбиване на предницата започва да троши и лагери, да друса още, докато голфа позволява на всеки дръвник да си кара с разбира предница докато се разпадне без да друса тъй зле.
Капризните повдигачи на cvh моторите - 1,3 най-вече.
Има и много ескорти с обратно действащи амортисьори за спортно карана не асфалт - вози ужасно! Аз имах такива. Бързо престват да ги слагат, но вече славата на "каруца" е излязла.
след 86 г - двигателят 1,8 д с помпа лукас - помпата на горивния филтър пуска по малко въздух, а това за лукас е мнго зле - губи центровка и започва да не върви....
... и така нататък. :)
Освен това смяната на ангренажа е много затруднена в сравнение с das auto.
А, и сегашните мондео с 1,8 д нямат 6 скорост - а това просто ги изхвърля от класациите в Германия. Бавни са. А знаем кое е раят за селянина от Перник и Добрич - еми дойчланда, разбира се... там са най-умните хора.
Извод - майсторите на сапун. Защото пък форд имат доста приятни неща.
Аз съм карал и фолцваген, тъй, че знам и там някои "дреболийки" - примерно едни забавни дизели, късащи си ангренажа на 200000 км.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от isoiso » 20 дек 2008, 20:07

Форда си е кола като кола. В момента VW има 100пъти по-големи направо огромни проблеми с качеството. 2.0tdi е абсолютен шампион по дефекти и не излиза от сервиза. Къв е тоя ангренаж дето изкарва 200 000 не разбрах. :roll:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от diesel1.6 » 20 дек 2008, 20:32

Единия дизел на фолксваген разбиваше челото на коляновия вал, върху което е шайбата на ангренажа. добре, че това беше служебна кола и ми беше все едно кой плаща. Около 3000 лв излезе това дефект навремето, преди 4-5 години.
Аз имам опит от старите коли, от 80 до 98 година.

driver_stz
потребител с
потребител с
Мнения: 61
Регистриран: 03 ное 2008, 12:29
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Zetec-S Ghia Automatic
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от driver_stz » 23 дек 2008, 12:23

1.8 (90коня) Дезела е слаб мотор за Мондео. Същото ускорение е вървене прави като 1.6 бензина (90-95коня). За 1.8 (115коня) бензина не съм чувал нищо хубаво. Най добрия мотор за Мондео е 2.0 (136коня). Питайте друг който разбира пак това ще чуете.

terileks
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 юли 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford Escord 1.8 TD ('97-ма)
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от terileks » 24 дек 2008, 15:05

Интересно е това което казваш,
аз специално не съм чувал подобно нещо.
Озадачава ме само факта, защо от форд са чакали чак до 2001г. за да пуснат 2.0 мотор ако 1.8 действително е слаб за това купе ?

driver_stz
потребител с
потребител с
Мнения: 61
Регистриран: 03 ное 2008, 12:29
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Zetec-S Ghia Automatic
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от driver_stz » 24 дек 2008, 22:36

Говоря за 2.0 бензиновия мотор ! А в действителност на фиеста, ескорт, мондео и тн. дизеловите мотори са само 1.8 (~до 2000г.~), сами си правете изводи - неможе фиеста и мондео да се теглят от едни и същи мотори. По тази логика 1.2 (75коня) и 1.4 (90коня) от фиеста МК4 са достатачни да теглят Мондео МК2. Да не давам повече примери защото е ГЛУПАВО!!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за Мондео

Мнение от diesel1.6 » 25 дек 2008, 23:05

driver_stz написа:1.8 (90коня) Дезела е слаб мотор за Мондео. Същото ускорение е вървене прави като 1.6 бензина (90-95коня). За 1.8 (115коня) бензина не съм чувал нищо хубаво. Най добрия мотор за Мондео е 2.0 (136коня). Питайте друг който разбира пак това ще чуете.
Що да е слаб? Тромав се е получил, от рециркулации, турбота, ..., но върви добре. За мен колите са за пътуване, часове наред и стотици километри, тромавостта на 1 скорост не я забелязвам, а от 1 нагоре си е добре. За мен има един кусур - няма икономична дълга скорост, да е към 2500 об при 120. Сега е на около 2900. Съвсем прилично си ускорява, доста коли изостават. Но има едно НО - това е така, само когато колата е в ред. Иначе турбото свисти, спира, пак свисти, пуши, забива, бучи - и не върви.
Шкодата също е с 90 к.с. и са и съвсем достатъчни. Обаче на нея приятните обороти са около 130, докато на мондеото са при 120. Това дразни много, защото пък купето си е удобно за тази скорост.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта