Прекъсване 2000-3000об/мин., и решение
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Прекъсване 2000-3000об/мин., и решение
Проблемите започнаха тихо и почти незабележимо от началото на април т.г. . Първо беше не постоянно леко придърпване в областта на 2500об/мин., дефекта беше епизодичен и с никаква определена повторяемост я го има а не………… . В началото на м.Май се наложи ходене до Пловдив с което достолепното Мони явно не беше съгласно но аз показах завидна воля и потеглихме но, до 2000об. добре след тях до 3000 истински кошмар от придърпване и забиване след 3000 нямаме стигане. Моето лековато решение :
1. да налея свястно гориво….налях, резултат голяма „0”
2. да отида в МП – Габрово пътьом за диагностика, група господа(работниците) на сутрешното кафе в шоу-рума на МП-ето след като ме диагностицираха визуално ме увериха че точно ТОЯ куплонг за точно МОЯ модел кола се е ШЧУПИЛ и сори. Спазвайки добрия тон ме пратиха на две места при бивши техни колеги (много добри,вервайте им) дето си имали всичко. След като свалих с ръка веждите си дето бяха отишли чак на темето от възторга на добитата информация и с едничката гола вяра в ръка отпраших към колегата ИМ дето ми беше на път.
Човека ме посрещна учтиво, закачи си РС-то но Монито и каза че има проблем с EGR-а и като се върна от Пловдив да я оставя за по-обстойна диагностика. Изтрихме грешките на Мони за 1-2 цигари време (добре че не са му хакнали 3 G.B.-DDR3 рам-памет)и айде към ФЕлибето.
Да ама НЕ, като спуснах Шипка отново между 2000 и 3000 форделата се загуби в дебрите на датчиците си и полу и почти- целите си проводници бързо си припомни изтритите сТари грешки, усмихна ми се мило почти невинно и в такъв синхрон стигнахме Пловдив че даже и се върнахме, как……аз си знам!!
В резултат на това ми пътуване се скъса и тръбата на ауспуха след второто гърне от лашкането но двигателя, установих че на всички комшии им работят алармите даже и в гаражите(устата им мърдаха ма аз не ги чувах кво ми говорят)
И сериозно:
EGR-а е фактор за динамиката на автомобила но при неизправност няма тия симптоми както при мен, отпада като дефект влияещ на такова поведение. Остават MAF,TPS и датчиците за температура и ламбда сензора. С мултицет след замерване на тия неща е напълно реално да установи и проблема, така и направих.Всички датчици бяха в необходимите параметри,също иналягането на бенз.помпа и правилната работа на регулатора за налягане да са О.К.проверка бобина кабели и свещи о.к. , НО единствено лабдата оказа се с изгорял резистор за подгряването и, в резултат не работеща, даваща погрешни параметри на ЕКУ, откачих куплунга и колата си нормализира работата, остана дилемата с подмяната и с нова но с приемливи финансови параметри.
В процеса на проверка на датчиците констатирах че проводниците на Мондео2.0-93г. е със състав на изолацията който е меко казано плачевен,
всички кабели в близост до топло източници бяха с напукана изолация и при манипулация с тях тя просто се разпрашаваше и изчезваше тотално,



също и тези до рейката с дюзите и на самите дюзи(черният кабелен канал) вътре в нея са кабелите на ТПС и клапана за празен ход под смук. тръби и датчика за вентилатора над термостата, решението – термошлаухка нови проводници подмяна(един по един от куплунга към консуматора ВНИМАТЕЛНО) и монтаж.


Входа на ЕГР системата от колекторните тръби беше хлабав усеща се при разклащане на ръка, пръскане със смазващ спрей по резбата на гайката и внимателно затягане отстранява дефекта.
В резултат на тия ми манипулации , изчезна код 327 грешки в ЕГР, 565 Canister Purge (CANP) circuit failure,и 157 Mass Air Flow (MAF) sensor circuit below minimum voltage, най интересно в случая беше че код за грешка на лабда сонда изобщо не е имало и от там и моята последна проверка на тоя датчик ми коства 2 седмици престой на Форда у дома! За това първо се почва от него, следва МАФ и ТПС.
1. да налея свястно гориво….налях, резултат голяма „0”
2. да отида в МП – Габрово пътьом за диагностика, група господа(работниците) на сутрешното кафе в шоу-рума на МП-ето след като ме диагностицираха визуално ме увериха че точно ТОЯ куплонг за точно МОЯ модел кола се е ШЧУПИЛ и сори. Спазвайки добрия тон ме пратиха на две места при бивши техни колеги (много добри,вервайте им) дето си имали всичко. След като свалих с ръка веждите си дето бяха отишли чак на темето от възторга на добитата информация и с едничката гола вяра в ръка отпраших към колегата ИМ дето ми беше на път.
Човека ме посрещна учтиво, закачи си РС-то но Монито и каза че има проблем с EGR-а и като се върна от Пловдив да я оставя за по-обстойна диагностика. Изтрихме грешките на Мони за 1-2 цигари време (добре че не са му хакнали 3 G.B.-DDR3 рам-памет)и айде към ФЕлибето.
Да ама НЕ, като спуснах Шипка отново между 2000 и 3000 форделата се загуби в дебрите на датчиците си и полу и почти- целите си проводници бързо си припомни изтритите сТари грешки, усмихна ми се мило почти невинно и в такъв синхрон стигнахме Пловдив че даже и се върнахме, как……аз си знам!!
В резултат на това ми пътуване се скъса и тръбата на ауспуха след второто гърне от лашкането но двигателя, установих че на всички комшии им работят алармите даже и в гаражите(устата им мърдаха ма аз не ги чувах кво ми говорят)
И сериозно:
EGR-а е фактор за динамиката на автомобила но при неизправност няма тия симптоми както при мен, отпада като дефект влияещ на такова поведение. Остават MAF,TPS и датчиците за температура и ламбда сензора. С мултицет след замерване на тия неща е напълно реално да установи и проблема, така и направих.Всички датчици бяха в необходимите параметри,също иналягането на бенз.помпа и правилната работа на регулатора за налягане да са О.К.проверка бобина кабели и свещи о.к. , НО единствено лабдата оказа се с изгорял резистор за подгряването и, в резултат не работеща, даваща погрешни параметри на ЕКУ, откачих куплунга и колата си нормализира работата, остана дилемата с подмяната и с нова но с приемливи финансови параметри.
В процеса на проверка на датчиците констатирах че проводниците на Мондео2.0-93г. е със състав на изолацията който е меко казано плачевен,

всички кабели в близост до топло източници бяха с напукана изолация и при манипулация с тях тя просто се разпрашаваше и изчезваше тотално,




също и тези до рейката с дюзите и на самите дюзи(черният кабелен канал) вътре в нея са кабелите на ТПС и клапана за празен ход под смук. тръби и датчика за вентилатора над термостата, решението – термошлаухка нови проводници подмяна(един по един от куплунга към консуматора ВНИМАТЕЛНО) и монтаж.



Входа на ЕГР системата от колекторните тръби беше хлабав усеща се при разклащане на ръка, пръскане със смазващ спрей по резбата на гайката и внимателно затягане отстранява дефекта.

В резултат на тия ми манипулации , изчезна код 327 грешки в ЕГР, 565 Canister Purge (CANP) circuit failure,и 157 Mass Air Flow (MAF) sensor circuit below minimum voltage, най интересно в случая беше че код за грешка на лабда сонда изобщо не е имало и от там и моята последна проверка на тоя датчик ми коства 2 седмици престой на Форда у дома! За това първо се почва от него, следва МАФ и ТПС.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прекъсване 2000-3000об/мин., и решение с продължение
След подмяната на ламбда сондата с такава втора употреба, нещата влязоха в нормални параметри. Но преди седмица при запалване на студен двигател колата започна да гасне и вобще не поддържаше обороти на празен ход. След 5-6 мин. работа на двигателя оборотите се стабилизираха , след загряване всичко изглеждаше добре но по-някога оборотите падаха до 300-400, усещаше се и придърпване при 2000-3000об.в мин. но не винаги, естетвено нарочих EСT сензора http://www.clubford.org/forum/download/ ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; но след замерванията му в гореща вода се оказа здрав и в параметри. При теста за грешки отново ми се появи 157 Mass Air Flow (MAF) sensor circuit below minimum voltage При замерването на МАФ http://www.clubford.org/forum/download/ ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Съпротивлението и входните 12В. също бяха в граниици но какво излизаше като оправляващи сигнали към ЕКУ-то нямаше как да разбера,съответно последва покупка на МАФ втора употреба за 50 лв. Монтаж и изчакването да изстине двигатела ...след като запалих всичко беше О.К. При този МАФ забелязвам че оборотите при изключване от скорост към празен ход падат по-бавно но като динамика на ускорение и разход на гориво е както беше като НОВ
или почти.
Мисля че нарушената изолация на кабелите към датчиците създава доста проблеми и особено ако се и напъвате да миете с химикали и пароструйки моторния отсек, поне при мене това беше лоша идея.
А относно, мистериозното омасляване около и под бобината и при положение че гарнитурата на капака на главата е идеална. Установих че теч на масло се появява от датчика на "ХОЛ" който е на разпр.вал, О- пръстена му беше опечен от топлината, смяна и херметик решиха проблема окончателно.
Сега вече Форделата търчи като луд кон!!
До София и обратно 553км, според трип-компютъра 7.6 л/на 100км., е достойно зо Мондео 93г.

Мисля че нарушената изолация на кабелите към датчиците създава доста проблеми и особено ако се и напъвате да миете с химикали и пароструйки моторния отсек, поне при мене това беше лоша идея.
А относно, мистериозното омасляване около и под бобината и при положение че гарнитурата на капака на главата е идеална. Установих че теч на масло се появява от датчика на "ХОЛ" който е на разпр.вал, О- пръстена му беше опечен от топлината, смяна и херметик решиха проблема окончателно.
Сега вече Форделата търчи като луд кон!!
До София и обратно 553км, според трип-компютъра 7.6 л/на 100км., е достойно зо Мондео 93г.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- Angel73
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 24 мар 2008, 16:34
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8i 16v комби Х 1615 ВК Хасково
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прекъсване 2000-3000об/мин., и решение
Здравейте на всички изчетох всичко като въпроси и отговори разгледах прикачените файлове нищо конкретно не разбрах а имам същия проблем който ме побърква моля ви си айде някой да каже с думи прости и кратки какво да направя
Винаги може да опиташ още веднъж.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта