Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
- Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
- Status: Извън линия
Погледнете това http://alsys.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
Каква стоиност е диода?Brock написа:Така - вече имам два броя "управление" на фаровете - ще ги снимам и ще ги покажа. Сега ми трябва малко време, за да монтирам първото на мондьо.
По-долу има схема, както и печатна платка. Забавянето е ~20сек. след подаване на контакт. Това време може да се промени, като се сложи съпротивление с друга стойност /R1/
Необходими елементи:
Съпротивление
R1 – 150k
R2 – 50k
Електролитни кондензатори 25V
C1 - 100µF
C2 - 10µF
Керамични кондензатори
C3, C4 – 100nF
Tранзистор
T1 – BC556
IC – Lm555
Цокъл за ИС
Диод
D1
Реле за монтаж на платка
нормално отворен контакт 12V
-
- потребител с
- Мнения: 174
- Регистриран: 13 дек 2006, 15:23
- Модел на автомобила: Мондео 2.0i 16V 97г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re:
На моето Мондео ситуацията е подобна! При мен релето е R1 светлозелено с 5 извода. Търсих, търсих .... в една морга ми поискаха 10лв. хахаJinxy написа:ами аз вече си ги ползвам със здраве........
намерих какво е и второто от двете релета....
значи има две релета за дневни светлини, които се поставят на куплунгите на таблото. Първото е от по-малкия тип с нормално затворен контакт - то светка фаровете( води се синьо 20 ). Второто е от тези който приличат на куб с 5 извода ( зеленото 18 ). На него има нормално затворен контакт в средате ( 87а) и нормално отворен ( 87). 30 е подвижния контакт, а 85 и 86 са захранване на релето. С една дума обикновено реле от мототехниките - ма моето пише Русия..... Като се монтират на таблото ефекта е следния - при подаване на контакт фаровете и габаритите светват. При включване на габарити от лостчето фаровете гаснат и остават семо габарити...... каквото с подаде от лостчето... При изключване на светлините от лостчето светват отново дневните........ това е фабричната схема. Проверих и в МП. няма времезабавяне.
При мен заради подгряването при дизела си монтирах още 2 релета за да прекъсна с реле за време нормално отворените контакти и на двете основни релета за 30 секунди - време достатъчно да подгрея и запаля преди да светнат дневните.
Няма никакво намаляване на волтажи и тем подобни........ Пак повтарям ТОВА Е ФАБРИЧНАТА СХЕМА НА КОЛАТА........ПРОВЕРЕНО.
Ако някой се интересува от още нещо по поста ми.......... на разположение съм....
Отидох при Жоро фордаджията, но понеже го нямаше влезнах при бяща му - магазин "Москвич" и ... 4лв ... и на моето реле пише Руссия

Боцнах го на местото на R1 и ..... О чудо, фаровете си светнаха (на контакт, разбира се). Проблема със закъснението го реших кардинално, просто гася фаровете (как? - вижда се на схемата)
Ефекта е следния - при подаване на контакт фаровете и габаритите светват, работят и блиц светлините! При включване на габарити от лостчето фаровете гаснат и остават семо габарити...... каквото с подаде от лостчето... При изключване на светлините от лостчето светват отново дневните, когато обаче включите стартера за палене, дневните светлини изгасват, след като запалите отново светват.
НЕ мога да кача схемата

- Duke_BG
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 фев 2010, 10:58
- Модел на автомобила: VAUXALL VECTRA B CARAVAN
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
защо всички се хвърлят по схеми с електроника като можете да вържете едно скапано реле към лампата на динамото и да ви светват фаровете САМО на запален двигател ??
-
- потребител с
- Мнения: 174
- Регистриран: 13 дек 2006, 15:23
- Модел на автомобила: Мондео 2.0i 16V 97г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
Какво динамо, какви лампи? Има си го изпълнено само трябва да поставиш релето за дневни светлини!
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 22 авг 2012, 17:58
- Модел на автомобила: Citroen Xantia
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
Мога да споделя опит....
Карам около 100км. на ден (не съм Бакшиш) с 15-20 паления и гасенета на колата. Крушките на този режим на каране изкарват, между 1 и 2 месеца. Ключа на фаровете максимум Година. Един ден нямах работа и реших да си Запоя ето това нещо...... http://www.clubcitroen.bg//forum/viewto ... =8&t=56177.
Предимства.... Много....
1 - Крушките светят на 35% мощност и почти никога не горят.
2 - Консумация на 100% мощност + габарити и табло е 140W докато на 35% е едва 40W, съответно разхода на гориво е по малък.
3 - Нещото се пуска само, само на запален двигател, и спира при изгасяне на колата (няма начин да го забравиш и да се напечелиш с нов акомулатор за 200лв.)
4 - Цена на елементите към момента е около 20лв.
5 - НЕДОСТАТЪЦИ - трябва да се програмира чип, трябва да знаеш от Коя Страна се Хваща поялника........
ето и снимки на творението....

Прочетете темата + линка към форума на РЕНО и ще се справите сами.
Карам около 100км. на ден (не съм Бакшиш) с 15-20 паления и гасенета на колата. Крушките на този режим на каране изкарват, между 1 и 2 месеца. Ключа на фаровете максимум Година. Един ден нямах работа и реших да си Запоя ето това нещо...... http://www.clubcitroen.bg//forum/viewto ... =8&t=56177.
Предимства.... Много....
1 - Крушките светят на 35% мощност и почти никога не горят.
2 - Консумация на 100% мощност + габарити и табло е 140W докато на 35% е едва 40W, съответно разхода на гориво е по малък.
3 - Нещото се пуска само, само на запален двигател, и спира при изгасяне на колата (няма начин да го забравиш и да се напечелиш с нов акомулатор за 200лв.)
4 - Цена на елементите към момента е около 20лв.
5 - НЕДОСТАТЪЦИ - трябва да се програмира чип, трябва да знаеш от Коя Страна се Хваща поялника........
ето и снимки на творението....

Прочетете темата + линка към форума на РЕНО и ще се справите сами.
- energy76us
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
- Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin - Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
Неприятното е че трябва да се режат кабелите които отиват към крушките,но ако се запои и изолира както трябва,всичко е ОК

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
а ако не Ви се занимава или не можете срещу 60 пари при Митака отивате и печелите
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител с
- Мнения: 174
- Регистриран: 13 дек 2006, 15:23
- Модел на автомобила: Мондео 2.0i 16V 97г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
kви пари бе мен? нали сме НАПРАВИ СИ САМ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта