Сюрпризи на предното предаване

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Сюрпризи на предното предаване

Мнение от Nebhotep » 10 апр 2013, 19:28

Спецификата на автомобилите с предно предаване, се отразява не само на конструкцията на техните възли и агрегати, но и при шофирането на плъзгав път, в това число и в зимни условия.
Автомобилът с предно предаване се характеризира с висока чувствителност към всяко завъртане на волана. Самостоятелното връщане на волана, при което управляемите колела се стремят да се върнат към праволинейно направление на движение, при автомобила с предно предаване е непостоянно по величина. То се увеличава при рязко ускорение в завой, при което водача ясно усеща във волана нарастващия стабилизиращ момент.
В сравнение с автомобилите със задно предаване, предното предаване има по- добра способност да удържа праволинейното движение, т.е има по- добра стабилност. Именно това обстоятелство, когато автомобилът даже на плъзгав участък при висока скорост стабилно държи курса и не проявява никаква склонност към поднасяне, може да притъпи бдителността на шофьора. Той се отпуска и се увлича по скоростта и при възникване на неочаквана ситуация не може да извърши необходимата маневра, за да предотврати аварията.
В критична ситуация възниква явлението "лек волан" и незначително странично движение на автомобила. Това означава, че предните колела пребуксуват, което прави невъзможно качественото маневриране. По просто, при пребуксуване или блокиране на предните водещи колела автомобила става неуправляем. Ето затова при движение по хлъзгав път не трябва да допускате пребуксуване на колелата.
Но най- голяма изненада за неопитния водач може да донесе завой на хлъзгав път. Помнете, че автомобилът с предно предаване при навлизане в завой се стреми да се движи по по- голям радиус, отколкото му се подава от водача при въртене на волана. Често автомобилът се стреми в насрещното платно и след това се озоваваме в канавката. Гаранция за безопасното преминаване на завоя е правилната подготовка за провеждане на маневрата, а именно верният избор на скорост при подход към завоя.
Скоростта на движение в началото на завоя е длъжна да обезпечава надежден запас от сцепление на колелата с пътя. Ако възникне занасяне, не трябва да отпускате газта! Точно обратното, коригирайки движението на автомобила чрез завъртене на волана към страната на поднасяне е нужно плавно да подадем газ, за да повишим тягата на водещите колела.
При загуба на сцепление (недозавиване) настрани, се препоръчва да отпуснете газта до отстраняване пребуксуването на предните колела, а след това да се коригира движението на автомобила с волана. Правилото е такова: при движение па плъзгав път по крива при намаляване на газта, автомобилът охотно са завърта около вертикалната си ос, а с увеличаване на газта обратното, не се завърта.

Техники при шофиране:
1. Първото нещо, което трябва да запомним е че завоите на хлъзгав път трябва да се преминават с адекватно избрана безопасна скорост и постепенно в завоя увеличаваме подаването на газ.;
2. И второ огромна роля в непредсказуемостта на поведение на автомобила с предно предаване играе точното съблюдаване на налягането в гумите.;
3. Забранява се движение на автомобила по инерция на хлъзгав участък. ;
4. Ако автомобилът няма ABS, спирането на хлъзгаво покритие е по- добро с периодични задействания на спирачката, така няма да блокират предните колела и автомобила ще съхрани управляемост;

Практика: В много сложна ситуация може да се окаже водач при неочакван завой с висока скорост. Автомобил със задно предаване го очаква разко поднасяне на задните колела, което много трудно може да се коригира. Водачът на автомобил с предно предаване в тази ситуация го очаква загуба на сцепление и занасяне на автомобила към външната страна на завоя под действие на центробежните сили, която превишава силата на сцепление на колелата с пътя. Това означава, че той трябва да се опита да намали до колкото е възможно скоростта докато започне да се усеща действието на волана. Воланът трябва да се върти бавно, под възможно най- малък ъгъл и не се опитвайте да направлявате автомобила по крива траектория, това ще създаде по- голяма центробежна сила.
Следва да отбележим, че в зависимост от характера на пътното покритие може да изпаднем и в други ситуации. Например, ако пътят е плъзгав и има слой от сняг върху него, то навиването на волана до край край ще предизвика за известно време занасяне. При силно навит волан, при отпускане на газта, колелата ще нагребат пред себе си плътен снежен вал и опирайки се в него скоростта на автомобила ефективно ще се намалява. При това центробежната сила се намалява, сцеплението се възстановява и автомобилът рязко ще се устреми в страната на която сме завъртяли волана. Ако покритието е нееднородно и има места, които позволяват на колелата да възстановят сцеплението си пътя, то при наличието на неголяма тягова сила (държим натисната газта леко!) попадането на колелата на участъци с по- голям коефициент на сцепление може да вкара колата в пътя.

Потребителски аватар
djovani91
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
Status: Извън линия

Re: Сюрпризи на предното предаване

Мнение от djovani91 » 11 апр 2013, 08:50

Полезна информация за всеки един шофиор.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Сюрпризи на предното предаване

Мнение от nikolovvd » 11 апр 2013, 15:20

Особено в настоящият момент, когато в края на платното се е събрал боклука от зимното опесъчаване. Както в сухо и/или слънчево време, така също при слаб дъжд имате чувството, че дясната част на автомобила е на лед. Рязкото подаване на газ може само да ви изхвърли от левия завой.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Сюрпризи на предното предаване

Мнение от dimkar » 11 апр 2013, 17:55

djovani91 написа:Полезна информация за всеки един шофиор.
По-скоро само за такива, без опит зад волана.

Потребителски аватар
kimi666
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сюрпризи на предното предаване

Мнение от kimi666 » 11 апр 2013, 19:10

А те не са никак малко.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта