Отстраняване на течове от вратите- Мондео МК3!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Отстраняване на течове от вратите- Мондео МК3!
Преди да предприемем по- сложните процедури проверяваме:
1. Дренажните отвори отдолу на вратите, дали не са затлачени от кал;
2. Дренажните отвори на самото уплътнение по рамката на вратата. Като се измъкне уплътнението от жлеба, се виждат от долната му страна;

3. Пластмасовите лайстни отгоре на тавана на колата (при комби), дали прилягат плътно;
4. Лайстната от външната част на вратата, дали приляга плътно към стъклото.
Ако всичко дотук е изрядно се налага да разглобим кората на съответната врата и да извършим някои допълнителни мероприятия.
Основният проблем е, че водата преминава между тонколоните във вратите. Там водата се стича от механизма за вдигане на стъклата. След това тази влага попада на вътрешната изолация на вратата и потича между него и кората, директно върху уплътнението и оттам на мокета.
Ето така изглежда вадичката (снимката е от Ескорт, но е същото):

Нужни са ни:
1. Дебел полиетилен;
2. Скотч- армиран за да не се отлепва от студ или жега
3. Черен топлоустойчив силикон.
Действия за отстраняване на теча:
1. Сваляме кората на вратата;
2. Внимателно отлепваме вътрешната изолация;
3. Сваляме тонколоната;
4. Профилактично изчистваме долната част вратата от наслоилата се мръсотия:

5. Залепваме със скоч всички отвори в горната част на вратата;
6. С полиетилена и скоча правим следните преустройства:

Нужно е да се обхване и моторът за вдигане на стъклата. Оставяме свободно пространство под формата на фуния, за да можем да сложим безпрепятствено тонколоната.
7. Зад тонколоната се вижда част от механизма за вдигане не стъклата, по който тече водата (отнася се за предните врати). На отвесната желязна "джаджа" трябва да направим козирка със скоча, за да се отвеждат настрани капките (залепваме така, че да не се подпъхне под механизма когато вдигаме стъклото):

Важно: Когато поставяме полиетиленът е нужно на горната му част да се залепи така скоча, че половината от него да бъде залепена, а другата половина свободна. Горната част на полиетилена се свива на тръбичка, така че лепкавата част на скоча да остане отгоре на тръбичката. Смисълът на тази операция е, че ако залепвате найлонът без да го свиете, скочът се залепва сам със себе си, а не с това с което е нужно. След това провираме така оформените предпазни планки и ги залепваме отвътре във вратата. За предните врати- малко над горния край на овалния отвор за тонколоната, а за задните врати на 1 см. над отвора.
8. Ето така изглежда завършено:

9. Продължаваме и от другата страна на вратата:

Проверяваме дали стъклото при затваряне и отваряне не повлича след себе си и найлона. Ако е нужно изрязваме част от него.
10. От подложка за паркет (стизол) си изрязваме шаблон, който да не излиза от контура с нанесеното лепило на оригиналната изолация. Залепваме стизола от вътрешната част на изолцията по този начин:

Получава се един вид допълнителна влагоизолация!
11. Слагаме тонколоната и нанасяме обилно с черен силикон долната част на оригиналната изолация по цялата и дължина. След това я залепваме за вратата.
12. Преди да монтираме кората проверяваме дали отнякъде не тече, като поливаме отвън с вода. Ако е нужно допълнително уплътняваме местата където тече.
Ето едно схематично представяне на цялата операция:

* С пунктир е очертан примерният размер на изолационната планка!
1. Дренажните отвори отдолу на вратите, дали не са затлачени от кал;
2. Дренажните отвори на самото уплътнение по рамката на вратата. Като се измъкне уплътнението от жлеба, се виждат от долната му страна;

3. Пластмасовите лайстни отгоре на тавана на колата (при комби), дали прилягат плътно;
4. Лайстната от външната част на вратата, дали приляга плътно към стъклото.
Ако всичко дотук е изрядно се налага да разглобим кората на съответната врата и да извършим някои допълнителни мероприятия.
Основният проблем е, че водата преминава между тонколоните във вратите. Там водата се стича от механизма за вдигане на стъклата. След това тази влага попада на вътрешната изолация на вратата и потича между него и кората, директно върху уплътнението и оттам на мокета.
Ето така изглежда вадичката (снимката е от Ескорт, но е същото):
Нужни са ни:
1. Дебел полиетилен;
2. Скотч- армиран за да не се отлепва от студ или жега
3. Черен топлоустойчив силикон.
Действия за отстраняване на теча:
1. Сваляме кората на вратата;
2. Внимателно отлепваме вътрешната изолация;
3. Сваляме тонколоната;
4. Профилактично изчистваме долната част вратата от наслоилата се мръсотия:

5. Залепваме със скоч всички отвори в горната част на вратата;
6. С полиетилена и скоча правим следните преустройства:

Нужно е да се обхване и моторът за вдигане на стъклата. Оставяме свободно пространство под формата на фуния, за да можем да сложим безпрепятствено тонколоната.
7. Зад тонколоната се вижда част от механизма за вдигане не стъклата, по който тече водата (отнася се за предните врати). На отвесната желязна "джаджа" трябва да направим козирка със скоча, за да се отвеждат настрани капките (залепваме така, че да не се подпъхне под механизма когато вдигаме стъклото):

Важно: Когато поставяме полиетиленът е нужно на горната му част да се залепи така скоча, че половината от него да бъде залепена, а другата половина свободна. Горната част на полиетилена се свива на тръбичка, така че лепкавата част на скоча да остане отгоре на тръбичката. Смисълът на тази операция е, че ако залепвате найлонът без да го свиете, скочът се залепва сам със себе си, а не с това с което е нужно. След това провираме така оформените предпазни планки и ги залепваме отвътре във вратата. За предните врати- малко над горния край на овалния отвор за тонколоната, а за задните врати на 1 см. над отвора.
8. Ето така изглежда завършено:

9. Продължаваме и от другата страна на вратата:

Проверяваме дали стъклото при затваряне и отваряне не повлича след себе си и найлона. Ако е нужно изрязваме част от него.
10. От подложка за паркет (стизол) си изрязваме шаблон, който да не излиза от контура с нанесеното лепило на оригиналната изолация. Залепваме стизола от вътрешната част на изолцията по този начин:

Получава се един вид допълнителна влагоизолация!
11. Слагаме тонколоната и нанасяме обилно с черен силикон долната част на оригиналната изолация по цялата и дължина. След това я залепваме за вратата.
12. Преди да монтираме кората проверяваме дали отнякъде не тече, като поливаме отвън с вода. Ако е нужно допълнително уплътняваме местата където тече.
Ето едно схематично представяне на цялата операция:

* С пунктир е очертан примерният размер на изолационната планка!
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 29 юни 2012, 09:26
- Модел на автомобила: Fokus
- Status: Извън линия
Re: Отстраняване на течове от вратите- Мондео МК3!
Имам същия проблем с форд мондео 2003 през пасажерската врата тече вода и после по мокета като завали дъжд
Дали ще може да качите снимките отново, че не ги зарежда.
Ще Ви бъда благодарен.

Дали ще може да качите снимките отново, че не ги зарежда.
Ще Ви бъда благодарен.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отстраняване на течове от вратите- Мондео МК3!
Снимките са наред! Търсете при вас проблеми! Поздрави!
Sent from my LT18i using Tapatalk
Sent from my LT18i using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 29 юни 2012, 09:26
- Модел на автомобила: Fokus
- Status: Извън линия
Re: Отстраняване на течове от вратите- Мондео МК3!



Незная какъв може да е проблема при мен.......



Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отстраняване на течове от вратите- Мондео МК3!
На старият орион имах същият проблем по същият начин влизаше вода дълго време се чудех от къде влиза. Накрая от вътрешната страна залепих един найлон да отвежда водата в друга посока демек служеше като улук и докато продадох колата нямах никакви проблеми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта