Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
- naskowu
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Да споделя и аз моя опит с дневните светлини. Първо всички схеми за бушонното табло, които досега съм разглеждал, включително и руските, нямат нищо общо с действителното окабеляване. Моят ескорт е 1.8td 97г. Като цяло, след два часа мерене, установих следното: Синьото реле R20 e с нормално затворени контакти( при подаване на напрежение на бобинката се отварят). При изключен контакт няма напрежения към него. При даване на контакт се подават 12 волта през контактите на релето към късите светлини. Тази система за последователно свързване на крушките липсва т.е. двата фара светят като нормални къси светлини. Габаритите и таблото не светят. При включване на габарити или къси от ключа се подава 12 волта на бобинката на релето R20 и то се изключва( контактите му се отварят- системата за дневни светлини се прекъсва) и фаровете преминават в нормален режим. Синьото реле за изключване на климатика става. В тази връзка колега Nebhotep провери дали релето коети си взел е с нормално затворени контакти. Можеш да провериш дали имаш окабеляване като свържеш със мост широките клеми на бушонното табло (те са за контактите на релето) и дадеш на контакт. Би трябвало късите да светнат.
Относно другото реле R18 . При него единият извод на бобинката е свързан с мост към постоянно отворения контакт на релето. При махане на моста не светят габаритите и таблото. При това реле случая е аналогичен на синьото. При включване на контакт се подават 12в през нормално затворения контакт на релето към габаритите. При включване на габарити или къси от ключа релето превключва контактите и системата се изключва и фаровете преминават в нормален режим. Аз сложих на R18 реле от аларма. При поставени двете релета и при подаване на контакт светват късите и габаритите с осветлението на таблото. Сега остава да си направя една схема за забаване на включването (докато подгреят свещите и запали) и заедно с релето да я "бодна на бушонното табло ( без пускане на допълнителни кабели и други "екстри").
Относно другото реле R18 . При него единият извод на бобинката е свързан с мост към постоянно отворения контакт на релето. При махане на моста не светят габаритите и таблото. При това реле случая е аналогичен на синьото. При включване на контакт се подават 12в през нормално затворения контакт на релето към габаритите. При включване на габарити или къси от ключа релето превключва контактите и системата се изключва и фаровете преминават в нормален режим. Аз сложих на R18 реле от аларма. При поставени двете релета и при подаване на контакт светват късите и габаритите с осветлението на таблото. Сега остава да си направя една схема за забаване на включването (докато подгреят свещите и запали) и заедно с релето да я "бодна на бушонното табло ( без пускане на допълнителни кабели и други "екстри").
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Колеги, вижте как съм го направил на Ситроена за 6 лева. Стана елементарно и работи повече от идеално.
http://www.clubcitroen.bg//forum/viewto ... 30&t=56151" onclick="window.open(this.href);return false;
Подготвил съм същата схема и за Ескорта, само трябва да намеря релето което се управлява от генератора. В схемите до 1995-та година ясно го намирам но в схемите след 1996-та (какъвто е моя ескорт) не го намирам. Но може и да няма такова реле защото всички консуматори си се пускат само на контакт (нагревател, вентилатор и др.).
http://www.clubcitroen.bg//forum/viewto ... 30&t=56151" onclick="window.open(this.href);return false;
Подготвил съм същата схема и за Ескорта, само трябва да намеря релето което се управлява от генератора. В схемите до 1995-та година ясно го намирам но в схемите след 1996-та (какъвто е моя ескорт) не го намирам. Но може и да няма такова реле защото всички консуматори си се пускат само на контакт (нагревател, вентилатор и др.).
- krassigeoriev
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 сеп 2008, 10:15
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./ Focus MK3 1.6 tdci / Ford Fusion 1.4 tdci
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Моите опити за активиране са неуспешни. При поставяне на синьото реле от климатика на R20 и едно стандартно реле от аларма на R18 винаги на контакт светят габаритите а късите НЕ. За това взех идея от форума на НАПРАВИ СИ САМ и направих най-голямата "простотия" - при прехвърляне на ГАЗ светват късите светлини без да светят габарити.
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Здравей, как си изпълнил схемата?Едно реле с НО/нормално отворен/ контакт- оперативната му верига се управлява от газовата/плюс си взел от буксата на клапана за газовата?/След това още едно реле с НЗ/ нормално затворен/ контакт- оперативната му верига се управлява от ключ габарити.Така ли си ги свързал?
- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
И аз да се присъединя към темата
Взех си едно табло от Форд Ескорт 95 и реших да го разгадая
малко информация
реле R8 пуска къси светлини
реле R9 пуска дълги светлини
реле R1 контакт
бушон F5 ляв фар дълги
бушон F6 десен фар дълги
бушон F15 ляв фар къси
бушон F17 десен фар къси
бушон F3 десен фар габарити
бушон F8 ляв фар габарити
реле R20 е за дневни светлини трябва да бъде с нормално затворен контакт (има го в зелен и в син цвят)
реле R18 е за дневни светлини за момента нямам такова реле, но мисля че трябва да е реле за време
реле R18 изключва реле R20 затова реле R18 трябва да е с един нормално затворен , един нормално отворен контакт и реле за време (10секунди)
На практика подавате контакт от контактния ключ задейства се реле R1 което захранва реле R18(започва да тече време)
През това време реле R18 подава постоянно напрежение на реле R20 (нормално затворения контакт) и по този начин държи фаровете изгасени (в това време трябва да се запали двигателя)
След изтичане на времето реле R18 затваря нормално отворения контакт (обикновено има мост в таблото) и освобождава реле R20 (късите светлини светят)
За тези които слагат реле R20 и нямат къси светлини !!!!!!!!!!!!!!!
между реле R20 трябва да има връзка към реле R8 - обикновено това става като се постави букса която е от инсталацията на колата в задната част на таблото.
тази букса прави връзка между реле R20 и реле R8 ако е няма няма да има къси светлини.
За сега моята кола има дневни светлини, но светят когато паля колата(защото нямам реле R18). Но нещо не ми допада това реле R18 - няма гаранция, че през това време (10секунди) ще запаля двигателя. Търся да взема от другаде сигнал за реле R18 (да не е за време), което да гарантира че колата е запалена.
Взех си едно табло от Форд Ескорт 95 и реших да го разгадая
малко информация
реле R8 пуска къси светлини
реле R9 пуска дълги светлини
реле R1 контакт
бушон F5 ляв фар дълги
бушон F6 десен фар дълги
бушон F15 ляв фар къси
бушон F17 десен фар къси
бушон F3 десен фар габарити
бушон F8 ляв фар габарити
реле R20 е за дневни светлини трябва да бъде с нормално затворен контакт (има го в зелен и в син цвят)
реле R18 е за дневни светлини за момента нямам такова реле, но мисля че трябва да е реле за време
реле R18 изключва реле R20 затова реле R18 трябва да е с един нормално затворен , един нормално отворен контакт и реле за време (10секунди)
На практика подавате контакт от контактния ключ задейства се реле R1 което захранва реле R18(започва да тече време)
През това време реле R18 подава постоянно напрежение на реле R20 (нормално затворения контакт) и по този начин държи фаровете изгасени (в това време трябва да се запали двигателя)
След изтичане на времето реле R18 затваря нормално отворения контакт (обикновено има мост в таблото) и освобождава реле R20 (късите светлини светят)
За тези които слагат реле R20 и нямат къси светлини !!!!!!!!!!!!!!!
между реле R20 трябва да има връзка към реле R8 - обикновено това става като се постави букса която е от инсталацията на колата в задната част на таблото.
тази букса прави връзка между реле R20 и реле R8 ако е няма няма да има къси светлини.
За сега моята кола има дневни светлини, но светят когато паля колата(защото нямам реле R18). Но нещо не ми допада това реле R18 - няма гаранция, че през това време (10секунди) ще запаля двигателя. Търся да взема от другаде сигнал за реле R18 (да не е за време), което да гарантира че колата е запалена.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Взимаш сигнал от синята жичка на алтернатора и ще сработва винаги когато двигателят е стартиран и има заряд от алтернатора. 

- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Още малко информация да споделя
реле R4 работи само при запален двигател - излиза +12V
последователно на реле R20(нормално затворен контакт) трябва да се постави реле с нормално отворен контакт и светлините ще работят само при запален двигател
това може да стане: на буксата намираща се на задната страна на таблото (малка синя букса) има мостче което прави връзката между реле R20 и реле R18
моста се прекъсва и на негово место се поставя ново реле(нормално отворено - може и едно от малките кафяви)
сигнал за новото реле се взима от реле R4
средния край на реле R4 излиза на съседна малка букса на задната страна на таблото
трябва да се вземете и една маса за новото реле
обикновено на местото на реле R18 има мост не го махайте той е за габаритите, ако искате да имате габарити без да сте запалили колата.
на местото на реле R18 не слагайте друго реле ако искате да имате габарити.
реле R4 работи само при запален двигател - излиза +12V
последователно на реле R20(нормално затворен контакт) трябва да се постави реле с нормално отворен контакт и светлините ще работят само при запален двигател
това може да стане: на буксата намираща се на задната страна на таблото (малка синя букса) има мостче което прави връзката между реле R20 и реле R18
моста се прекъсва и на негово место се поставя ново реле(нормално отворено - може и едно от малките кафяви)
сигнал за новото реле се взима от реле R4
средния край на реле R4 излиза на съседна малка букса на задната страна на таблото
трябва да се вземете и една маса за новото реле
обикновено на местото на реле R18 има мост не го махайте той е за габаритите, ако искате да имате габарити без да сте запалили колата.
на местото на реле R18 не слагайте друго реле ако искате да имате габарити.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
И аз направих като теб, въпреки че нямам такъв Ескорт, но имах табло - разгледах го и стигнах до същите изводи.dido333 написа: реле R18 е за дневни светлини за момента нямам такова реле, но мисля че трябва да е реле за време
реле R18 изключва реле R20 затова реле R18 трябва да е с един нормално затворен , един нормално отворен контакт и реле за време (10секунди)
Виж дали не ти върши работа някое от другите релета за време. Аз гледах червеното, за интервала на чистачките. Явно схемата на свързване е стандартна - стигнах до извода, че ако се постави на мястото на R18 ще работи точно по нужния начин. Може да се наложи да му увеличиш кондензатора за необходимото време от 10 сек. Не съм отварял останалите релета за време (тези по-високите, с платка вътре), но предполагам че разположението на изводите е същото.
Релето за отопление на задния прозорец също реализира закъснение,
но то е прекалено мощно, сигурно харчи и повече ток, затова гледах за чистачките.
Мисля, че може и с кабелче между двете релета от горната страна на таблото - някой може ли да пробва и това.?dido333 написа: За тези които слагат реле R20 и нямат къси светлини !!!!!!!!!!!!!!!
между реле R20 трябва да има връзка към реле R8 - обикновено това става като се постави букса която е от инсталацията на колата в задната част на таблото. тази букса прави връзка между реле R20 и реле R8 ако е няма няма да има къси светлини.
- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
обикновено на местото на реле R18 има мост не го махайте той е за габаритите, ако искате да имате габарити без да сте запалили колата.
на местото на реле R18 не слагайте друго реле ако искате да имате габарити.
Да става да преработиш едно реле, аз ползвах Релето за отопление на задния прозорец(сиво на цвят), но ако сложиш реле закъснение на местото на реле R18 вместо моста ще загубиш габаритите когато не си на контакт(вечерно време ако оставиш колата на пътя без габарити няма да те виждат другите коли)!!!
За мен най добрия вариант е ново реле с нормално отворен контакт последователно на реле R20, сигнал за него взимаш от реле R4(в по-горния пост описах как)
Аз използвах този вариант и стана доста сполучливо - давам на контакт фарове няма без значение колко време съм на контакт, след запалване на двигателя фаровете светват(къси без габарити - при изключени светлини от ключа).
Вечерно време трябва да пусна фаровете по стандартния начин ако искам да имам габарити.
на местото на реле R18 не слагайте друго реле ако искате да имате габарити.
Да става да преработиш едно реле, аз ползвах Релето за отопление на задния прозорец(сиво на цвят), но ако сложиш реле закъснение на местото на реле R18 вместо моста ще загубиш габаритите когато не си на контакт(вечерно време ако оставиш колата на пътя без габарити няма да те виждат другите коли)!!!
За мен най добрия вариант е ново реле с нормално отворен контакт последователно на реле R20, сигнал за него взимаш от реле R4(в по-горния пост описах как)
Аз използвах този вариант и стана доста сполучливо - давам на контакт фарове няма без значение колко време съм на контакт, след запалване на двигателя фаровете светват(къси без габарити - при изключени светлини от ключа).
Вечерно време трябва да пусна фаровете по стандартния начин ако искам да имам габарити.
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 20 окт 2011, 13:29
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Zetec-E 1995
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Изчeтох основно, наличните теми за DRL и реших да пробвам на моя ескорт 1996-та произведен в испания... за къде не знам 
Взех релето R20 от онова по-горе, което май е за климатика, сложих го и ефекта беше нулев, няма светлени...
На мястото на реле R18 имам един мост, който при махането не се сетих да проверя габарита дали работи.
Сложих обикновенно реле на мястото на R18 и пак нищо. Релето R18 цъка като дам на контакт, но нищо повече.
На средната букса на 5 кракото R18 и на тази в дясно имам 12 волта при контакт.
При R20 имам 12+ на най-горната широка клема, но не го усещам да цъка.
Това значи ли, че щом имам 12+ на тези клеми, имам окабеляване? Нещо което да ми пропоръчате за проба ?
Има ли допълнителен бушон който, трява да сложа за да заработят евентуално DRL?

Взех релето R20 от онова по-горе, което май е за климатика, сложих го и ефекта беше нулев, няма светлени...
На мястото на реле R18 имам един мост, който при махането не се сетих да проверя габарита дали работи.
Сложих обикновенно реле на мястото на R18 и пак нищо. Релето R18 цъка като дам на контакт, но нищо повече.
На средната букса на 5 кракото R18 и на тази в дясно имам 12 волта при контакт.
При R20 имам 12+ на най-горната широка клема, но не го усещам да цъка.
Това значи ли, че щом имам 12+ на тези клеми, имам окабеляване? Нещо което да ми пропоръчате за проба ?
Има ли допълнителен бушон който, трява да сложа за да заработят евентуално DRL?
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Що сте тръгнали да откривате топлата вода
след като се продават готови релета връзвате към ключа за пускане на фаровете и контактния ключ и проблема ви е решен окончателно за около тридесет минути , цената им е от 20 до 60 лева в зависимост от вашия избор и средства . >:D<:

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Заради удоволствието от "ровичкането", по собствения автомобил,- гали егото.Nikola Iordanov написа:Що сте тръгнали да откривате топлата вода
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 20 окт 2011, 13:29
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Zetec-E 1995
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Защото, не ми се занимава с поставянето на още модули и още промени по инсталациятаNikola Iordanov написа:Що сте тръгнали да откривате топлата водаслед като се продават готови релета връзвате към ключа за пускане на фаровете и контактния ключ и проблема ви е решен окончателно за около тридесет минути , цената им е от 20 до 60 лева в зависимост от вашия избор и средства . >:D<:


Някой да има идей по въпроса ми?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Няма допълнителен бушон. Колегата dido333 доста добре е обяснил какво да се прави, окабеляване на мястото на двете релета има, но няма връзка между релетата, за да се активира функцията. Сега съм си взел едно табло и като направя връзките ще пиша как точно става активацията.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Аз реших активирането по следния начин...
Купих и поставих двете релета - синьото R20 и зеленото R18. Зеленото е с парт N 93BG13A025 и е светло зелено на цвят. Не го бъркайте с R22, което е тъмнозелено!

При подаване на контакт светват късите светлини. При запалване на двигателя късите не гаснат, което за лятото не е проблем. Установих, че зеленото реле R18 изключва синьото при включване на габаритите и е като компромисен вариант за зимата. При тази комбинация при изваден контактен ключ габаритите са налични.
Купих и поставих двете релета - синьото R20 и зеленото R18. Зеленото е с парт N 93BG13A025 и е светло зелено на цвят. Не го бъркайте с R22, което е тъмнозелено!
При подаване на контакт светват късите светлини. При запалване на двигателя късите не гаснат, което за лятото не е проблем. Установих, че зеленото реле R18 изключва синьото при включване на габаритите и е като компромисен вариант за зимата. При тази комбинация при изваден контактен ключ габаритите са налични.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта