Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Най сетне дойде времето да разкажа как се монтира темпомат на Мондео МК2.
Времето дойде щото didon80 ме пита на ЛС как ставало, аз пък взех че се амбицирах да пиша. Взех едно кафе, количка цигари и започнах.
Въоръжете се с търпение и следните нещица:
-Волан с бутони и възглавница
-Модул за темпомата+жилото+конектора (вероятността да имате готова инсталация с конектор при двигателя май клони към нула
-ключетата за педалите - общо 3 броя
-Instrument Interface module - при мен само трябваше да го добавя, имаше си конектор и инсталация
-Clock spring (не знам как му викат по нашенски) - трябва да е с три кабелчета, при мен си беше с три
-една крушка за таблото да светне лампата за темпомата.
Ето ги всичките части:

Първо направете един сноп от 6 кабела (желателно е да са разноцветни), който трябва да прокарате от двигателния отсек до купето. Направете ги по дълги за по удобно. След това се режат до където трябва. Аз ги направих по 2.5м и после отрязах повече от метър от тях.
Свържете кабелите към конектора на модула на темпомата:
Пин 1 - Instrument Interface module
Пин 3 - VSS - връзва се към пин 5 на големия конектор зад въздушния филтър.
Пин 4 - към ключетата на педалите
Пин 5 - Clock spring
Пин 6 - Clock spring
Пин 7 - +12V от бушон F23
Пин 9 - към ключетата на педалите
Пин 10 - земя, аз я вързах директно на акумулатора
Шестте кабела трябва да са на Пинове 1, 4, 5, 6, 7 и 9. Добре е да си запише човек кой кабел (като цвят) на кой пин е сложил а не да обикаля вратата да гледа при двигателя къде е сложил жълтия кабел.
Следва монтажа на самия модул
Модула се монтира на доста гадно място. Зад ботуша на амортисьора.

Първо се монтира стойката. За целта се сваля гумата и пласмасовия подкалник. Слага се стойката отгоре, а от към калника се завиват 3 гайки.
Добре е предварително да се сдобиете с пластмасовите винтове които държат подкалника.
След като се монтира стойката се слага и самия модул, който се хваща само с един болт.
Следва закачането на жилото към дроселовата клапа.

До жилото на газта си има отвор за закрепване и на жилото за темпомата, първо се закача самото жило - то е на ябълка накрая, и след това се мушва и синия ограничител.
Вече всичко при двигателя е готово - влизаме на топло в купето. Може преди това малка почивка за по максимум 1 бира, че следва работа с кабели, а там трябва бистра глава.
Следва монтажа на новия волан с бутоните.
Първо се откача акумулатора за около 15мин. Най добре преди почивката за бира.
Сваля се възглавницата - две болтчета отзад. Торкс ама забравих колко беше. Внимателно се откача кабела на възглавницата и се слага някъде по надалече. Откакто видях как гърми това нещо и се вардя доста.
След това и волана - една гайка.
Ако Clock spring е с 3 кабелчета просто слагате новия волан с бутоните и неговата възглавница с което волана е готов. Ако е само с 2 кабелчета - сменяте го с новия с 3 кабелчета и пак слагате волана (карането без волан е много интересно но и опасно).

Следва свързването на кабелите към конектора на Clock spring. Той е черен и се намира на кормилната колона отдолу под волана.
Отрязвате кабела който е на Пин 1 и на негово място запоявате кабела от пин 6 на модула за темпомата. На пин 3 свързвате кабела от пин 5 на модула за темпомата.
Слвдва монтажа на кабелите към ключетата на педалите.

Тука вече малко съм позабравил как беше. Но по схемичката може да се ориентира човек. Ако не може да се ориентира по схемата и по свалените ключета с кабелите, по добре да не се хваща на хорото.

Остава да се свърже кабела от пин 1 на модула на тмпомата към пин 12 на Instrument Interface module и да се монтира самия модул. Той пали лампата на таблото при задействан темпомат.
А забравих - трябва да се добави и една лампа в таблото че да има какво да свети.
Ами май това беше. Като се сетя някой подробности ще добавям.
Това всичко е ако Мондеото е Ghia. Ако не е има възможност да липсват някой кабели от инсталацията - например инсталация и конектор на Instrument Interface module и някое кабелче от черния конектор на Clock spring.
Това тук е оригинала от където гледах.ОРИГИНАЛ
Поздрави
Времето дойде щото didon80 ме пита на ЛС как ставало, аз пък взех че се амбицирах да пиша. Взех едно кафе, количка цигари и започнах.
Въоръжете се с търпение и следните нещица:
-Волан с бутони и възглавница
-Модул за темпомата+жилото+конектора (вероятността да имате готова инсталация с конектор при двигателя май клони към нула
-ключетата за педалите - общо 3 броя
-Instrument Interface module - при мен само трябваше да го добавя, имаше си конектор и инсталация
-Clock spring (не знам как му викат по нашенски) - трябва да е с три кабелчета, при мен си беше с три
-една крушка за таблото да светне лампата за темпомата.
Ето ги всичките части:

Първо направете един сноп от 6 кабела (желателно е да са разноцветни), който трябва да прокарате от двигателния отсек до купето. Направете ги по дълги за по удобно. След това се режат до където трябва. Аз ги направих по 2.5м и после отрязах повече от метър от тях.
Свържете кабелите към конектора на модула на темпомата:
Пин 1 - Instrument Interface module
Пин 3 - VSS - връзва се към пин 5 на големия конектор зад въздушния филтър.
Пин 4 - към ключетата на педалите
Пин 5 - Clock spring
Пин 6 - Clock spring
Пин 7 - +12V от бушон F23
Пин 9 - към ключетата на педалите
Пин 10 - земя, аз я вързах директно на акумулатора
Шестте кабела трябва да са на Пинове 1, 4, 5, 6, 7 и 9. Добре е да си запише човек кой кабел (като цвят) на кой пин е сложил а не да обикаля вратата да гледа при двигателя къде е сложил жълтия кабел.
Следва монтажа на самия модул
Модула се монтира на доста гадно място. Зад ботуша на амортисьора.

Първо се монтира стойката. За целта се сваля гумата и пласмасовия подкалник. Слага се стойката отгоре, а от към калника се завиват 3 гайки.
Добре е предварително да се сдобиете с пластмасовите винтове които държат подкалника.
След като се монтира стойката се слага и самия модул, който се хваща само с един болт.
Следва закачането на жилото към дроселовата клапа.

До жилото на газта си има отвор за закрепване и на жилото за темпомата, първо се закача самото жило - то е на ябълка накрая, и след това се мушва и синия ограничител.
Вече всичко при двигателя е готово - влизаме на топло в купето. Може преди това малка почивка за по максимум 1 бира, че следва работа с кабели, а там трябва бистра глава.
Следва монтажа на новия волан с бутоните.
Първо се откача акумулатора за около 15мин. Най добре преди почивката за бира.
Сваля се възглавницата - две болтчета отзад. Торкс ама забравих колко беше. Внимателно се откача кабела на възглавницата и се слага някъде по надалече. Откакто видях как гърми това нещо и се вардя доста.
След това и волана - една гайка.
Ако Clock spring е с 3 кабелчета просто слагате новия волан с бутоните и неговата възглавница с което волана е готов. Ако е само с 2 кабелчета - сменяте го с новия с 3 кабелчета и пак слагате волана (карането без волан е много интересно но и опасно).

Следва свързването на кабелите към конектора на Clock spring. Той е черен и се намира на кормилната колона отдолу под волана.
Отрязвате кабела който е на Пин 1 и на негово място запоявате кабела от пин 6 на модула за темпомата. На пин 3 свързвате кабела от пин 5 на модула за темпомата.
Слвдва монтажа на кабелите към ключетата на педалите.

Тука вече малко съм позабравил как беше. Но по схемичката може да се ориентира човек. Ако не може да се ориентира по схемата и по свалените ключета с кабелите, по добре да не се хваща на хорото.

Остава да се свърже кабела от пин 1 на модула на тмпомата към пин 12 на Instrument Interface module и да се монтира самия модул. Той пали лампата на таблото при задействан темпомат.
А забравих - трябва да се добави и една лампа в таблото че да има какво да свети.
Ами май това беше. Като се сетя някой подробности ще добавям.
Това всичко е ако Мондеото е Ghia. Ако не е има възможност да липсват някой кабели от инсталацията - например инсталация и конектор на Instrument Interface module и някое кабелче от черния конектор на Clock spring.
Това тук е оригинала от където гледах.ОРИГИНАЛ
Поздрави
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Браво =D>:
Станало е идеално, всичко това от една кола донор ли го взе? Колко пари са необходими за частите, както и колко време отнема монтажа?
Станало е идеално, всичко това от една кола донор ли го взе? Колко пари са необходими за частите, както и колко време отнема монтажа?

- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Темпомата си го свалих от една морга - донор Мондео МК2 автомат с десен волан. Наложи се само да си купя бутона за съединителя щото донора е автомат и няма такова. Цена в Мото Пфое 20лв.
Темпомата го спазарих за 150лв. Човека искаше 200 ама взех и други работи че свали малко цената.
Темпомата го спазарих за 150лв. Човека искаше 200 ама взех и други работи че свали малко цената.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Това е страхотно, по натам като има малко пари може и да се хвана с това, дано си склонен на малко съпорт че не е много елементарно 

- nedkos
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 22 ное 2008, 17:25
- Модел на автомобила: Vectra B 1.6 automat
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Преди маалко погледнах и установих че инсталацията за темпомата я имам,сега остава да търся кола донор 

- nedkos
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 22 ное 2008, 17:25
- Модел на автомобила: Vectra B 1.6 automat
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Най-после и аз съм обурудван. Ако на някой му трябва помощ тука в Бургас има кой да го свърже. Само си намерете кола донор. Ако някой се затруднява,знам една която има темпомат за продаване.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 31 авг 2010, 00:27
- Модел на автомобила: eclipse
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
nedkos написа:Най-после и аз съм обурудван. Ако на някой му трябва помощ тука в Бургас има кой да го свърже. Само си намерете кола донор. Ако някой се затруднява,знам една която има темпомат за продаване.

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 02 дек 2010, 10:26
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.4 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
a има ли някой информация дали може да се монтира темпомат на фиеста 1.4 tdci, автоматик?
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
На последният модел (МК7) се предлага, като опция и следователно може да се монтира. На МК6 и МК6,5 надали може.boykog написа:a има ли някой информация дали може да се монтира темпомат на фиеста 1.4 tdci, автоматик?
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
А как стоят нещата при мондео с тракшън контрол и темпомат едновременно? С 3 жила за газта ли е.......
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
didon80 написа:А как стоят нещата при мондео с тракшън контрол и темпомат едновременно? С 3 жила за газта ли е.......

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Да разбирам че тракшън контрола при нашите МК2 е по-различен от този на МК1?! Защото при тях има някакво устройство през което минава жилото на газта и от там отива на дросела, когато се получи превъртане на колело се намесва системата като чрез АБС-а праща спирачно усилие и отнема от газта. Ти имаш ли тракшън на мондеото? Нека който има да направи снимки на тази система и да разясни как действа!
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Аз нямам ама ми се въртяха едни еретични мисли в главата да имам (т.е. да си монтирам)
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
И аз точно това искам да направя! 

- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Ами вземи направи ти и после пусни тука една темичка как става.nedkos написа:Само говорите а нищо не правите по въпроса
- nedkos
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 22 ное 2008, 17:25
- Модел на автомобила: Vectra B 1.6 automat
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Всичко е описано в темата и от тук съм гледал какво трябва да намеря,къде трябва да го свържа. Имах нужда от електричар само да върже оправляващото устройство(кафявата кутийка)-при мен е синя и това е.
- mutanta
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 13 сеп 2005, 00:20
- Модел на автомобила: Escort RS2000-4X4,
Fiesta XR2i-в пенсия...
и една малолитражка... - Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Това чудо за Ескорт може ли да се пригоди 

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Бутоните за темпомата, които са на волана, имат ли подсветка?
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на ТЕМПОМАТ - разказ с картинки
Не, бутони, които са "релефни" не светят. Само по напипване са.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта