Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Във връзка с вероятното въвеждане на шофиране с постоянно включени фарове, взех да се замислям как да активирам DRL функцията на моя дядо форд. Принципно екстрата за моя модел е налична за скандинавските страни, като изпълнението е с две релета, които естествено липсват. Преди време НАСКО беше писал, че на неговия форд има окабеляване и че трябва да се закупят реленцата, иначе при замостването им работата не е изцяло издържана и фаровете не работят коректно. Заех се да проучвам нещата и след много четене във форуми и проверка в Микрокат разконспирирах номерата на съответните релета, които чисто нови струват към 100 лева и не е целесъобразно закупуването им. Значи релетата са R18 зелено с номер 83BG13A025CA, тип B , с пет крачета и R20 с номер 86AG7K057AA синьо, тип А, с четири крачета.
Днес проверих дали имам окабеляването на бушонното табло и изненада,
всичко е окабелено и чака само поставянето на релетата. Реле R18 е фабрично замостено и при премахване на мостчето габаритите и подсветката на таблото престават да светят, явно това реле играе роля при игнорирането на габаритите при карането на дневни фарове.
Толкова зесега от мен, като закупя релетата от e-bay ще пиша какво става, дали работят фаровете на намалена мощност и дали се включват със закъснение след стартиране на двигателя!
Днес проверих дали имам окабеляването на бушонното табло и изненада,

Толкова зесега от мен, като закупя релетата от e-bay ще пиша какво става, дали работят фаровете на намалена мощност и дали се включват със закъснение след стартиране на двигателя!
Последна промяна от Nebhotep на 04 фев 2012, 23:04, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Проектът за съжаление е в застой, пристигна ми и второто реле но фаровете не се активират. Преди малко пробвах и съм малко разочарован, защото беше голямо издирване на тези релета из дебрите на ebay. Възможно е някое от тях да не е в ред, но това не мога да твърдя, докато не ги проверя. По празниците с един познат електричар ще нищим ел.схемите на DRL и ще проверим релетата. Иначе в гнездата на бушонното табло има окабеляване на всички пинове на релетата и нямам идея защо не става. Пробвах и само на контакт и при запален двигател, нищо!
Прикачам схема, ако някой може да ми я разтълкува:

Прикачам схема, ако някой може да ми я разтълкува:
Последна промяна от Nebhotep на 13 дек 2011, 15:55, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Слагам линк към схемата, че нещо не става...
http://www.4shared.com/photo/jUaqWklD/D ... scort.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
K80 (с пет крачета) и К5 (4 крачета) са съответно релетата, които трябва да се поставят според Микрокат. Съмнявам се в N282 Multifunction switch в (13) parking lights, защото това е опция за Мондео. Дали пък в скандинавските страни на слагат някакви по специални лостчета с функцията parking lights на ескротите произведени за там?
http://www.4shared.com/photo/jUaqWklD/D ... scort.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
K80 (с пет крачета) и К5 (4 крачета) са съответно релетата, които трябва да се поставят според Микрокат. Съмнявам се в N282 Multifunction switch в (13) parking lights, защото това е опция за Мондео. Дали пък в скандинавските страни на слагат някакви по специални лостчета с функцията parking lights на ескротите произведени за там?
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
колега,на моя форд сложих синьото реле от морга,а другото е обикновено с 5 крачета от магазина-5 лв.като дадеш на контакт,фаровете светват.не намирам разлика в силата на светлината
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
И аз съм сложил оригиналните две релета на инсталацията, но без успех. Моля те кажи ми колко амперово е релето с петте крачета, защото моето е 40/35 A. Би трябвало и при мен да става, имам си окабеляване на всички пинове! От къде си купи релето?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
За съжаление нещо нещата се закучиха. Релетата работят коректно, но не съм сигурен в зеленото реле с пет крачета каква информация подава на синьото и на кое краче става това. Като се затопли вече ще мерим директно на гнездата на релетата и тогава ще се разбере. До тогава, ако някой има идеи да казва...!
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
колега,релето е 20/30А,има и номер-незнам дали ще е от полза-0 332 209 150.купих го от обикн.магазин за части и аксесоари.черно е,с 5 крачета-5 лв.и е за габаритите на гнездо R18 се слага.А на R20 е малкото синьо реле с 4 крачета.то е за фаровете.успех,дано да сам ти помогнал
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Синьото реленце е стандартно и го има при всички бензинови Ескорти, Фиести и Мондеота от тези години. Другото е по-специално защото е реле за време, функцията му е да забави малко пускането на фаровете за да се избегне старт с включени фарове. При мен също всичко заработи моментално, но само със синьото реле защото нямам другото и вмомента фаровете тръгват веднага при контакт (да отбележа че тръгват все пак както трябва, САМО фаровете. Уредите, задните габарити и осветлението на рег. номер не светят!). Сега остава да си измисля реле за време с 5 крачета за да не тръгват веднага и всичко е 6! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Интересно при мен само със синьото реле не тръгва нищо! Независимо, че имам пинове на гнездата на релетата явно нямам окабеляването вътре в бушонното табло или някъде връзката не е направена!
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Пиновете на гнездата са стандратни за всички фордови бушонни табла. Проблема е там, че в буксите под самото табло не се пускат винаги кабелите до тези пинове. Не е само до мостове, изпитах го. DRL при мен тръгнаха само с релето, но например халогените (фабрично съм без халогени) не тръгнаха. Имам букса за бутон за халогени, имам кабели до халогените отпред с букси, имам ток на бушона, но ми липсва 12V от бутона до релето. Някъде е прекъснато, но така и не проучих по-дълбоко къде точно и сега ще пусна ръчно кабел от бутона до релето който да затвори и да пусне 12V на релето за да светнат халогените. За DRL обаче нямам идея къде се губи нишката. А ти като сложи синьото реле остави ли моста на мястото на зеленото или го махна?Nebhotep написа:Интересно при мен само със синьото реле не тръгва нищо! Независимо, че имам пинове на гнездата на релетата явно нямам окабеляването вътре в бушонното табло или някъде връзката не е направена!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Пробвах и с и без моста, нищо не става. Всички възможни комбинации опитах и не и не. Това, което ми казваш малко ме обезкуражава, но явно ще се мерят пин по пин нещата за да видим какво ще стане, малко да се затопли времето и я почвам. Сигурен ли си че зеленото реле играе роля само за забавяне на фаровете? А това което казваш за таблото и габаритите, трябва да е така, те не светят когато работи DRL. Ако имаш желание можем да се видим и да пробваш с моето зелено реле да видим дали ще заработи със забавяне... Поздрави!
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Ясно. Значи някъде имаш прекъснат +. Сега като се разрових повече, започнах да се съмнявам че зеленото реле играе роля за забавяне на фаровете.Nebhotep написа:Пробвах и с и без моста, нищо не става. Всички възможни комбинации опитах и не и не. Това, което ми казваш малко ме обезкуражава, но явно ще се мерят пин по пин нещата за да видим какво ще стане, малко да се затопли времето и я почвам. Сигурен ли си че зеленото реле играе роля само за забавяне на фаровете? А това което казваш за таблото и габаритите, трябва да е така, те не светят когато работи DRL. Ако имаш желание можем да се видим и да пробваш с моето зелено реле да видим дали ще заработи със забавяне... Поздрави!


- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Това което казваш съм го проучил и схеми и всичко, но не тръгва, докато не отворя таблото и да прегледам връзките само гадая за момента. По- горе в темата един колега е писал какво реле си е взел, вземи си като неговото тъй като се съмнявам да стане с други оригинални релета с 5 крачета. Едно че не отговарят като ампераж, второ може и да си прав за забавящата функция и то тя ще работи само с конкретното реле. Поздрави!
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Сетих се още нещо което можеш да изпробваш. Ако колата ти има климатик, щом е бензинова горе на R17 трябва да имаш едно синьо реленце. Сложи го на R20 и виж дали ще светнат. 

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Взех черно реле с пет крачета което отговаря 100% на зеленото фордово. Релето е Hella и е същото, проверих го по диаграмите. След като махнах мостчето и сложих това реле единственото което стана е... Като дам контакт и си тръгват нормалните къси светлини, заедно с таблото и задните светлини. Това вече ме навежда на мисълта че има още нещо което не е както трябва и което се разминава със скандинавския вариант. Не знам дали е мост някъде, дали е до окабеляване или различно реле което е за подаване на контакт. 

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Прекалено много се задълбочих в тези DRL, но мисля че разбрах каква е идеята на двете релета. Когато врътката на светлините е в изкл. положение всичко си е изключено и като дадеш на контакт. След като запалиш колата пускаш габаритите и тук идва зеленото реле, то прекъсва подсветката на таблото и задните светлини, а другото реленце включва късите. При изгасена кола обаче, като си на габарит си имаш нормални габарити. Това е цялата функция, не е с реле за време и т.н.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 20 юни 2009, 00:43
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLS 89, Escort 95 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Здравейте,
Реших да споделя и моя опит с конкретните релета. Почваме от там, че колата е Ескорт 1,6 Zetec 95 година, с климатик. Миналата година имах проблеми с ел. инсталацията и свалих за пореден път таблото с бушоните, този път го разтворих (разрязах свързващите пинове и после ги запоих) и внимателно запоих всички спойки, които ми се сториха съмнителни. Проблемите с инсталацията се оправиха, но се появиха две странни неща - фаровете се светваха на къси светлини при контакт, дори и да не е запален автомобила(в това състояние не светеше осветлението на таблото и задните габаритни светлини), като при превключване на светлините от лостчето за светлините преминаваха вярно в габарити, къси и дълги. Поиграх си известно време, но ми писна и ги оставих така. След няколко дни установих, че не ми работи компресора на климатика, като единствената повреда бе, че просото нямаше захранване. Реших че захранването на климатика, се е прехвърлило на фаровете, но тъй като беше октомври месец си оставих оправянето за пролетта. Получих значи DLR съвсем на време. Днес се оказа следното. Отново извадих таблото с предпазителите и се оказа, че погрешно съм поставил синьото реле на позиция R20, която е очертана със синьо. Правилното място на синьото реле е била R17, която на моята кутия с предпазители е очертана с кафяво, но има синя точка по средата. След преместването му климатика работи нормално и късите светлини не светят при контакт, което означава, че за моят автомобил, добавянето на 1 реле ще реши проблема с DLR. Недостатъка на това решение, е че късите светлини светват с контакт, и по този начин не помагат на акумулатора през зимата, фаровете светят с пълната си мощност, което пречи на бързото зареждане на акумулатора. Добрата новина - имам цяло лято да измисля схема за закъсняване на светването на късите светлини, и светването им с понижена мощност.
Благодаря на всички писали по темата - с Ваша помощ и малко творчество реших един от проблемите доста по-бързо - всичко което направих е просто проверка!!! Бях се подготвил да си правя нова инсталация за климатика.
Причина при част от автомобилите да не се получава DLR само с добавяне на реле е разликата в таблата с бушоните, и липса на съответните кабели в инсталацията на автомобила.
Реших да споделя и моя опит с конкретните релета. Почваме от там, че колата е Ескорт 1,6 Zetec 95 година, с климатик. Миналата година имах проблеми с ел. инсталацията и свалих за пореден път таблото с бушоните, този път го разтворих (разрязах свързващите пинове и после ги запоих) и внимателно запоих всички спойки, които ми се сториха съмнителни. Проблемите с инсталацията се оправиха, но се появиха две странни неща - фаровете се светваха на къси светлини при контакт, дори и да не е запален автомобила(в това състояние не светеше осветлението на таблото и задните габаритни светлини), като при превключване на светлините от лостчето за светлините преминаваха вярно в габарити, къси и дълги. Поиграх си известно време, но ми писна и ги оставих така. След няколко дни установих, че не ми работи компресора на климатика, като единствената повреда бе, че просото нямаше захранване. Реших че захранването на климатика, се е прехвърлило на фаровете, но тъй като беше октомври месец си оставих оправянето за пролетта. Получих значи DLR съвсем на време. Днес се оказа следното. Отново извадих таблото с предпазителите и се оказа, че погрешно съм поставил синьото реле на позиция R20, която е очертана със синьо. Правилното място на синьото реле е била R17, която на моята кутия с предпазители е очертана с кафяво, но има синя точка по средата. След преместването му климатика работи нормално и късите светлини не светят при контакт, което означава, че за моят автомобил, добавянето на 1 реле ще реши проблема с DLR. Недостатъка на това решение, е че късите светлини светват с контакт, и по този начин не помагат на акумулатора през зимата, фаровете светят с пълната си мощност, което пречи на бързото зареждане на акумулатора. Добрата новина - имам цяло лято да измисля схема за закъсняване на светването на късите светлини, и светването им с понижена мощност.
Благодаря на всички писали по темата - с Ваша помощ и малко творчество реших един от проблемите доста по-бързо - всичко което направих е просто проверка!!! Бях се подготвил да си правя нова инсталация за климатика.
Причина при част от автомобилите да не се получава DLR само с добавяне на реле е разликата в таблата с бушоните, и липса на съответните кабели в инсталацията на автомобила.
- tonyfireman
- потребител
- Мнения: 117
- Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
- Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
Има ли развитие, че темата скоро ще стане много актуална с приемането на закона.
Някой по-запознат със схемите ако може да обобщи какви релета и къде (на кои номера места) трябва да се забучат и да се пробва. Че от многото мнения се обърках
Някой успя ли да го постигне - да запали само късите и то със забавяне? Как? И всичко друго работи ли си по колата?
Някой по-запознат със схемите ако може да обобщи какви релета и къде (на кои номера места) трябва да се забучат и да се пробва. Че от многото мнения се обърках

Някой успя ли да го постигне - да запали само късите и то със забавяне? Как? И всичко друго работи ли си по колата?
Черната перла
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.
За съжаление най -вероятно нямаш окабеляването на пиновете на релетата или самата връзка на платката между тях. Аз имам окабеляването в гнездата на релетата, но нямам връзките на самата платка. Ако има развитие ще пиша...!Значи релетата са R18 зелено с номер 93BG13A025CA, тип B , с пет крачета и R20 с номер 86AG7K057AA синьо, тип А, с четири крачета.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта