Поправка на потрошени огледала на Fiesta 89-94
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Поправка на потрошени огледала на Fiesta 89-94
Посочената "поправка" може да се извърши на Ford Fiesta 89-94. Имайте предвид, че се лишавате от възможността за регулиране от вътрешната страна. Това за мен не беше проблем, понеже веднъж регулирани, не пипам огледалата почти никога.
Проблемът се състои във факта, че от Ford са използвали глупав механизъм за закрепване. Една контрашайба държи оста на огледалото, която от другата страна завършва с пружина и глава в подвижната част на огледалото. От времето посочената шайба гние и губи якост. Поради това огледало от морга не е вариант. Допълнителен проблем е фактът, че много често при близко преминаване до други автомобили или паркиране, дали поради неумение на водача, огледалото може да се "прибере", което не е предвидено от завода и е извън хода на лостчето за регулиране. Последва избиване на посочената шайба в механизма. След това огледалото стои само на добрата си воля. Наместването й рядко води до очакваните резултати - много често от старост се чупят зъбчетата или се кривят при опит за наместване.
Българското решение на проблема е 4 шайби, 2 болта и 2 крилчати гайки. Оригиналната пружина се оставя, но всичко останало от механизмите се изкорубва. Тя се слага между едната шайба и или главата на болта, след шайбата или под шайбата от страната на гайката. При добре изчислени гайки и болтове имате възможност да натягате огледалото от външната страна, сваляйки капачката на неподвижната част. При мен болтовете бяха по-дълги и не ми се режеше, така че гайката беше в подвижната част. Пружината се оставя, за да осигурява толеранс против саморазвиване на гайката, както и да не се счупи огледалото при повторен удар и "прибиране", както и да самонатяга в посочената постановка. Строго препоръчвам да не се маха, защото следващият удар ще е последен за огледалото. В никакъв случай да не се натяга до невъзможност подвижната част да се движи при какъвто и да е натиск.
Лично аз този ремонт го правих, след като 2 пъти огледалото ми пострада на паркинг и въобще нямам намерение да купувам една и съща част отново и отново, за да може отново и отново някой некадърник да го смели.
Проблемът се състои във факта, че от Ford са използвали глупав механизъм за закрепване. Една контрашайба държи оста на огледалото, която от другата страна завършва с пружина и глава в подвижната част на огледалото. От времето посочената шайба гние и губи якост. Поради това огледало от морга не е вариант. Допълнителен проблем е фактът, че много често при близко преминаване до други автомобили или паркиране, дали поради неумение на водача, огледалото може да се "прибере", което не е предвидено от завода и е извън хода на лостчето за регулиране. Последва избиване на посочената шайба в механизма. След това огледалото стои само на добрата си воля. Наместването й рядко води до очакваните резултати - много често от старост се чупят зъбчетата или се кривят при опит за наместване.
Българското решение на проблема е 4 шайби, 2 болта и 2 крилчати гайки. Оригиналната пружина се оставя, но всичко останало от механизмите се изкорубва. Тя се слага между едната шайба и или главата на болта, след шайбата или под шайбата от страната на гайката. При добре изчислени гайки и болтове имате възможност да натягате огледалото от външната страна, сваляйки капачката на неподвижната част. При мен болтовете бяха по-дълги и не ми се режеше, така че гайката беше в подвижната част. Пружината се оставя, за да осигурява толеранс против саморазвиване на гайката, както и да не се счупи огледалото при повторен удар и "прибиране", както и да самонатяга в посочената постановка. Строго препоръчвам да не се маха, защото следващият удар ще е последен за огледалото. В никакъв случай да не се натяга до невъзможност подвижната част да се движи при какъвто и да е натиск.
Лично аз този ремонт го правих, след като 2 пъти огледалото ми пострада на паркинг и въобще нямам намерение да купувам една и съща част отново и отново, за да може отново и отново някой некадърник да го смели.
- Чайник
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 01 юли 2011, 19:55
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.6 Diesel 1991 72
- Status: Извън линия
Re: Поправка на потрошени огледала на Fiesta 89-94
Потвърждавам! Няколко години бях с огледала, манипулирани по този начин, а на и плюсът беше, че се прибираха плътно.
В крайна сметка и тях избиха другарите шофери и сега огледалата се работят по друг, лесен начин
В крайна сметка и тях избиха другарите шофери и сега огледалата се работят по друг, лесен начин


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта