Как си палите колите през зимата - на газ или на бензин?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Mugen
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 сеп 2007, 02:31
Модел на автомобила: Orion 1.4CVH, 75hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Как си палите колите през зимата - на газ или на бензин?

Мнение от Mugen » 13 ное 2007, 06:10

Как си палите колите през зимата - на газ или на безнин?И защо?
Имам предвид това има ли някакво значение за живота на двигателя?Когато е мн студено някои хора казват: Пали я първо на бензин и като загрее преминавай на газ.Аз моята в студеното време си я паля на газ с дръпнат смукач и за около 5 мин докато позагрее връщам смукача и няма проблеми.Не гасне.Е при вас едва ли има смукач за дърпане ,но какво мислите ?
Последна промяна от Mugen на 13 ное 2007, 10:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 13 ное 2007, 06:56

Аз винаги паля на бензин.Оставям поне някоя секунда да поработи на бензин и тогава потеглям.При достигане на 2000 оборота тя автоматично се прхвърля на газ.А това са ми още някоя и друга секунда-100-200 метра.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 13 ное 2007, 08:45

По принцип няма значение на какво палиш важното е 10-те мин. на какво ще бъде BENZ / LPG желателно е да е на BENZ , колата и на минус 20градуса ще запали на газ но после става в РИ мама.................

L&R
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 окт 2007, 13:00
Модел на автомобила: MK2
Status: Извън линия

Мнение от L&R » 13 ное 2007, 09:47

На газ при карбураторите ми е кошмар превключването, иначе на I си е добре да поработи на бенз.

Mugen
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 сеп 2007, 02:31
Модел на автомобила: Orion 1.4CVH, 75hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Mugen » 13 ное 2007, 10:10

E те това е въпроса защо 1 на бенз.Ясно тези с моно и пълните инжекции превключването им ства автоматично ОК.Ама каква е вредата за двг като се пали студено на газ.Пак казвам трябват ми 5 мин да загрее от там нататък вс е Ок.

"но после става в РИ мама.............." *0028*

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

палене

Мнение от tata1971 » 13 ное 2007, 10:17

Зимата задължително паля на бензин.Ако ми се случи да съм я забравил на газ след запалването изчаквам от 1 до 3 минути/зависи от външата температура/ на място без да форсирам двигателя.И след това отплавам :D .
Наесен с песен в К1.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 13 ное 2007, 11:12

добре е да поработи 1-2 минути на бензин, иначе е възможно да замръзне изпарителя ако е голям студ.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 13 ное 2007, 11:19

Принципно се препоръчва палене на бензин и преминаване на газ при затопляне на антифриза. При преминаването на газта от течно в газообразно състояние се поглъща енергия. При наличие на топъл антифриз това става безпроблемно. Другия случай създава риск и предпоставка за обледеняване на изпарителя и съответното замръзване на мембраните. Които пък губят основните си свойства и следва проблемна работа на газ (прекъсване, ниска мощност, глъхнене, висок разход). Естествено, че системата проработва и при директно палене на газ (ако и на който запали), но това не означава, че няма последствия върху изпарителя - просто се проявяват в по-късен етап, което пък зависи от много фактори (качество на изпарител, на мембрани, на инсталация, на режим на работа и т.н.)...
Това изяснява ли въпроса?

L&R
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 окт 2007, 13:00
Модел на автомобила: MK2
Status: Извън линия

Мнение от L&R » 13 ное 2007, 12:06

Ако проблема е само в изпарителя, какъв е проблема на 3г. нов :lol:

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 13 ное 2007, 12:20

Колега, Кefi ти го е обяснил много добре.
Не виждам проблем да палиш на бензин и след това да обръщаш на газ, по-добре 50 лв. за бензин отколкото всяка година мембрани или изпарител както ти пишат в горния пост (там е написано за 3г, но не вярвам да издържат толкова). Те бакшишите нямат и бензинова помпа и си палят и карат само на газ, но те не си спират колите и винаги антифриза им е топъл.
Ако това е колата от подписа със сигурност ще имаш и проблеми с "вървенето" ако палиш само на газ и ще се почнат защо ми гасне, защо няма обороти и т.н., ако са ти сложили ръчно превключване по-добре си сложи автоматичен превключвател ако не ти се занимава ти да превключваш.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 ное 2007, 13:52

Добре аз паля на газ, защото на бензин не работи колата, но пали без проблем. Да кажем че мембраните ги смених преди по-малко от година, но разхода ми градско в момента е около 18-19. Какъв друг проблем може да има по изпарителя, че да дава такъв разход?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Mugen
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 сеп 2007, 02:31
Модел на автомобила: Orion 1.4CVH, 75hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Mugen » 13 ное 2007, 16:47

Благодарско на kEFi. =D>: Сега вече ще си паля на бензин @-):

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 13 ное 2007, 17:05

ми, кво да ви кажа. мойта газова е втора употреба, не е ясно колко км са и били навъртени преди да я монтирам. До момента(около 36000 км.) и близо 2.5 години, не съм имал никакви проблеми с гзовата, нито с вървенето на бензин...(пу пу). В интерес на истината, почти винаги карам и паля на газ, тъй като съм с ръчно ключе, и почти винаги забравям да го превключвам като гася колата. Единствения проблем, който е възможно да се получи, поне това което аз имам като информация, е че замръзва изпарителя и че няма да може да запали докато не се размрази ако изгасне, и втория проблем е бензиновата помпа- необходимо е да работи поне веднъж дневно, за да не клеяса. Да чукна на дърво, все още не ми се е случвал нито един от изброените два проблема...
относно проблем на двигателя, мисля че не би трябвало да му се случи каквото и да било ...

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 14 ное 2007, 09:28

Ако палите сутрен на газ и така карате и си мислите че ви идва по малко като пара много се лъжете KEFI по горе описа случая глям разход и др. относно замръзването зависи от това как ви е свързан дали има голям дебит Ф 16мм. или е свързан от отоплението на смукателните тръби е тогава нема начин да не замръзне също така като се свързва трябва водата да върви в него от долу-нагоре а не обратно

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 14 ное 2007, 09:55

Добре де, щом има толкова компетентни, защо никой не ми отговаря на въпроса, какво освен платаната се разваля или износва или подлежи на смяна и т.н.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 14 ное 2007, 10:17

Не съм компетентен, но ако нямаш проблеми и както сам пишеш може да си позволиш разход 18-20 на сто разход, карай.
Имам познати които си палят и карат само на газ, при много студено време си заливат и изпарителя с топла вода и пак карат, кво ще стане нови мембрани и чистене на изпарителя и караш.
И моя разход не е малък зимата 13-14 градско, но предпочитам 10л. бензин на две седмици за каране когато е много студено пъвият 1-2 км., отколкото разправията с майстори.

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 14 ное 2007, 10:33

Аз си мисля че отговора е ясен:

1. Бензиновата помпа клеясва
2. Гумички на изпарителя

Други съществени проблеми няма, аз поне така мисля...

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 14 ное 2007, 11:44

Горе писах принципно за какво иде реч.
На кой какво му става е друга тема с нееднозначен отговор.
Смяна гумички и тем подобни принципно не е проблем, но могат да доведат до подобни състояния http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14207" onclick="window.open(this.href);return false; примерно.

Аз се водя от принципа - щом даден чарк му е предписано да работи еди как си, стремя се да го правя така, защото след всяка намеса на БГ майстори обикновено нещата тръгват на зле....
Може да си харча по 20 кинта на месец за бензин, но АГУ-то ми не е пипано откакто е сложено (2002), разхода е стабилен, работи си перфектно и на бензин. Мен това ме устройва! 2002 разход градско 10.5-12.5/100, сега е приблизително същия, при условие че задръстванията са n пъти по-големи....

Все пак колите са си ваши - правете с тях това, което Ви е угодно!
Поздрави!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 14 ное 2007, 21:53

ewgeny написа:Добре де, щом има толкова компетентни, защо никой не ми отговаря на въпроса, какво освен платаната се разваля или износва или подлежи на смяна и т.н.
Зависи от конструкцията на изпарителя дали ще има някакви проблеми - някои стари са се повреждали.
За самия двигател е по-добре да се пали на газ, за да се ибегне работата на преобогатена смес, замърсяването на маслото и отмиването на масления слой по цилиндъра.
Лично аз винаги си карам само на газ. Карам на антифриз и не замръзва изпарителя. Сегашният ми е еммегаз на 100-150000 км, с две смени на мембраните за десет години.
Когато запаля на газ, гледаам да не харча много гориво една две минути - докато загрее малко. Не подавам рязко газ, натискам съвсем леко педала и карам на по-високи обороти няколкостотин метра или направо си я форсирам леко на място, за да циркулира повече антифриз през изпарителя. При -5, -10 градуса внимавам за изпарителя към минута, не повече.
Маслото ми е с цвета на новото в шишето. То и карбуратора не работи, така, че гаранция - бензинови сажди в мотора няма.
Дори и изправен инжекцион не си запазва маслото така добре.

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Как си палите колите през зимата - на газ или на бензин?

Мнение от msotiroff » 15 ное 2007, 00:05

Mugen написа:Как си палите колите през зимата - на газ или на безнин?И защо?
Не само през зимата, а през цялата година си паля и карам на газ със Фиестата(понеже нямам друг избор :mrgreen: )
Когато я взех не работеше добре, гореше 10/100 бензин, трудно палеше и гаснеше. Карба си беше заминал тотално. Два месеца по - късно сложих АГУ втора употреба. От тогава, вече повече от 4 години, колата се кара и пали само на газ. Мембрани не са сменяни, пали винаги. Разход, по - висок от 6,5-7/100 газ не съм отчел. Имах и една Брава 1,4 моно с ръчно ключе. Също се караше само на газ. Дори на газ палеше значително по - лесно, може би защото сложих бенз.помпа - менте. Според мен компа на една кола като свикне на газ - карай, пали, гаси само на газ. Твърдя го от личен опит. Някои от вас със сигурност ще иска да ме обори, но... фактите говорят.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта