въпрос за LPG и ламбда сонда

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
stambonti
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 10 май 2007, 22:37
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Status: Извън линия

въпрос за LPG и ламбда сонда

Мнение от stambonti » 26 ное 2007, 21:07

Здравейте не съм много запознат, но тъй като ламбда сондата ми май е заминала (колата набира много тромаво на бензин и първите 2-3 сек забива предница) се интересувам когато карам на газ ламбда сондата играе ли някаква роля и въобще триябва ли ми? Колата е Фиеста 1.1 моноинжекция. По принцип паля на бензин и след около минута си прехварлям на газ. Предварително благодаря за помоща!

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 26 ное 2007, 21:25

Ламбда сондата би имала значение за работата на газ при положение че имаш ламбда контрол система на газта. Иначе няма. Предполагам че на тази Фиеста едва ли има такава система.
Поздрави
Изображение

stambonti
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 10 май 2007, 22:37
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Status: Извън линия

Мнение от stambonti » 26 ное 2007, 21:58

Не няма никаква система. Значи ако правилно разбирам мога да я шунтирам така да се каже и да си карам спокойно на газ?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 27 ное 2007, 11:26

Не! Не значи това! Първо се убеди, че проблема е от нея (измерване). Ако ще го правиш в сервиз е добре да свериш поне две мнения т.е. два различни сервиза. Според мен проблема ти е по-скоро филтри (горивен и/или въздушен), свещи, кабели или запушен инжектор (най-вероятно)...

stambonti
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 10 май 2007, 22:37
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Status: Извън линия

Мнение от stambonti » 27 ное 2007, 16:13

току що си смених въздушния филтър (горижен няма да сменям застото не я карам на бензина само я припалвам ). ще покарам около седмица и ще дам коментар. Значи само дали сам разбрал правилно че малко се обърках - при условие че the seven казва че ламбдата не влияе освен ако нямам ламбда контрил на газовата (каквато аз нямам), има ли смисал да си правя сондата при положение че карам на газ?

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 27 ное 2007, 16:35

stambonti написа:току що си смених въздушния филтър (горижен няма да сменям застото не я карам на бензина само я припалвам ). ще покарам около седмица и ще дам коментар. Значи само дали сам разбрал правилно че малко се обърках - при условие че the seven казва че ламбдата не влияе освен ако нямам ламбда контрил на газовата (каквато аз нямам), има ли смисал да си правя сондата при положение че карам на газ?
Ето ти малко инфо за ламбда-сонда.
За работата на газ при липса на ламбда контрол, няма значение дали е изправна или не. За работа на бензин е друго.

Както каза Кефи обаче, и аз бих проверил най-напред други неща преди нея. Иди да ти прочетат компа и ако има проблем с нея той би трябвало да излезе.
Поздрави
Изображение

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 30 ное 2007, 18:24

Ламда сондата на газ пре теб играе роля само за прецизна настроика
компютърна на газовата система .Това е единствения датчик който ти дава вярно съотношение газ-въздух.На бензин ще имаш преразход.

Колега, преди да хвърлиш човека в тъча, поне прочети какви данни дава! Въобще не става дума за газов инжекцион!
edit: kefi

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 07 дек 2007, 18:38

Колега ,
нещо не си наясно с газовите системи не става дума за газов инжекцион ,а за конвинционална газова система ,която ползат повечето от нас.Сиреч със емулатор стъпков мотор и т.н..При всички газови системи ламбда сондата е единствения датчик който дава информация за количество ВЪЗДУХ- ГАЗ ,ако знаеш друг моля сподели го ще ти бъда благодарен.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 07 дек 2007, 21:01

The seven написа:Ламбда сондата би имала значение за работата на газ при положение че имаш ламбда контрол система на газта. Иначе няма. Предполагам че на тази Фиеста едва ли има такава система.
stambonti написа:Не няма никаква система. Значи ако правилно разбирам мога да я шунтирам така да се каже и да си карам спокойно на газ?
g.taskov написа:Колега ,
нещо не си наясно с газовите системи не става дума за газов инжекцион ,а за конвинционална газова система ,която ползат повечето от нас.Сиреч със емулатор стъпков мотор и т.н..При всички газови системи ламбда сондата е единствения датчик който дава информация за количество ВЪЗДУХ- ГАЗ ,ако знаеш друг моля сподели го ще ти бъда благодарен.
Ще ме прощаваш, ама чукча писател, чукча не читател !!!!

А това че ти май изобщо не си наясно какво е това ламбда-сонда е съвсем отделен въпрос. Това е датчик за концентрацията кислород в изгорелите газове, от тази информация се ръководи компа на колата какво да прави. Всъщност да, тази концентрация зависи от състава на гориво - въздушната смес.
Освен това би ли споделил как така имаш и стъпково моторче на газовата уредба и емулатор ?!?! Какво емулира той , при положение че е редно ламбда-сондата да си бачка коректно ? И последно, конвенционалната газова от първо поколение, която ползват повечето колеги е без ламбда контрол.
Поздрави
Изображение

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 08 дек 2007, 20:27

В твоя отговор на моя въпрос си се доближил до истината.В всеки уважаван сервиз където хората разбират от газ правят настройките
като взимат база дани от ламбда сондата.Ако си с газова второ поколение от куплонга, ако си от първо поставят кабели директно на сондата/ ката пробиват изолацията на кабелите/ грубо казано.Но отиди в някой сервиз и хората ще ти обяснят но недей да нападаш с такъв остър език тъи като не ме познаваш и не знаеш с какво се занимавам.Прощавай ако съм те обидил.

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 09 дек 2007, 10:26

Тъй като си много компетентен изглежда,отговори на въпросите на The seven-"Освен това би ли споделил как така имаш и стъпково моторче на газовата уредба и емулатор ?"И впрочем въздуха също е газ, така че -"Това е датчик за концентрацията кислород в изгорелите газове"
И не е важно дали те познава лично.Човек се познава по това какво пише .

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 09 дек 2007, 14:33

[quote="eleena"]Тъй като си много компетентен изглежда,отговори на въпросите на The seven-"Освен това би ли споделил как така имаш и стъпково моторче на газовата уредба и емулатор ?"И впрочем въздуха също е газ, така че -"Това е датчик за концентрацията кислород в изгорелите газове"
И не е важно дали те познава лично.Човек се познава по това какво пише .[/quote]
Прикачени файлове
imageRN7.JPG
АГУ второ поколение

Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 10 дек 2007, 11:47

g.taskov написа:В твоя отговор на моя въпрос си се доближил до истината.В всеки уважаван сервиз където хората разбират от газ правят настройките
като взимат база дани от ламбда сондата.Ако си с газова второ поколение от куплонга, ако си от първо поставят кабели директно на сондата/ ката пробиват изолацията на кабелите/ грубо казано.Но отиди в някой сервиз и хората ще ти обяснят но недей да нападаш с такъв остър език тъи като не ме познаваш и не знаеш с какво се занимавам.Прощавай ако съм те обидил.
Така, най напред да ти кажа че не съм имал идея да те обиждам.
Човека пита - "май ми е прецакана ламбда сондата, мога ли да си карам без нея на газ ?"
Отговора е - "за работата на газ ако нямаш ламбда контрол, не е проблем"
Изобщо не иде реч за настройки на газовата. Освен това ако в някой "сервиз" почнат да ми дупчат кабелите на ламбда сондата - съм се изнесъл с двеста от там. Има си газ анализатор за целта. Да не говорим че може да се чете компа.

И понеже гледам че не си ми отговорил, да питам пак. Как така ти имаш и ламбда контрол система и емулатор ? Какво емулира той ?
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 дек 2007, 12:50

g.taskov написа:...........................
Не четеш внимателно, колега....!
Влизаш в лични спорове извън темата....!
Така не се прави! *00127*

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 226 госта