вечният проблем колектори
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 06 юни 2008, 17:52
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
здавейте
благодаря отново за вниманието и ЛС >:D<:
форда върви от последния път не е гърмял след направата на резонаторната кутия но имам съмнения че дърпа въздух
чувам че свисти нещо и ниските обороти не са стабилни. сега ще се мъча да сваля смукателния колектор че четох из форума за изхвръкнала тапа от него мисля да я проверя тази работа
благодаря отново за вниманието и ЛС >:D<:
форда върви от последния път не е гърмял след направата на резонаторната кутия но имам съмнения че дърпа въздух

чувам че свисти нещо и ниските обороти не са стабилни. сега ще се мъча да сваля смукателния колектор че четох из форума за изхвръкнала тапа от него мисля да я проверя тази работа

- krassigeoriev
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 сеп 2008, 10:15
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./ Focus MK3 1.6 tdci / Ford Fusion 1.4 tdci
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
колеги имам фиеста 1.25 16 с пласмасови колектори и обикновенна газова и си има проблеми
малко да даде фира свещи или кабели почват пукатевиците
а ако няма клапи на колекторите при пукане на газта може да се пукнат и колекторите(пласмасата)
малко да даде фира свещи или кабели почват пукатевиците
а ако няма клапи на колекторите при пукане на газта може да се пукнат и колекторите(пласмасата)
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 15 сеп 2008, 15:24
- Модел на автомобила: Ford Orion
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
колега ако наистина искаш да нямаш с фиестата трябва редовно да си сменяш свещите (и ако е нужно кабелите)което ще рече 15000-18000км.и когато си сменяш въздушния филтър винаги при газаджия защото трябва да се промени сместа за да нямаш проблеми
- Bndita190
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 27 сеп 2008, 11:36
- Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 96г. 2.0i 136ps 16v DOHC+chip(digital tuning)
FIAT BARCHETTA 2000г. 1.8 140к.с - Местоположение: Стара Загора-Елхово
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Колеги пребирах се от Варна за Стара Загора,колата ми гърмя около 300 пъти,и аз сам с пластмасови колектори,не се строшиха.И сега ще слагам алуминиеви колектори от Форд Ескорт купих ги от една морга в Ямбол за 70 лева.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
...по-добре си прегледай газовото, кабелите и свещите! А понякога пукотевицата е...от спукано гърнеBndita190 написа:Колеги пребирах се от Варна за Стара Загора,колата ми гърмя около 300 пъти,и аз сам с пластмасови колектори,не се строшиха.И сега ще слагам алуминиеви колектори от Форд Ескорт купих ги от една морга в Ямбол за 70 лева.

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 сеп 2008, 10:55
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
И на мене ми гърми отпреде и една капачка изскача и пак си върви нормално значи тва пукане е от свещите или ... ? кажете как да спре да ми патка тва че ме нерви
и дори като изпатка и ми фарля пластмасата отгоре
и не иска да дигне обороти трябва да слизам от колата да отварям капака и да вкарам тази пластмаса ама кво да се прави
колата ми е форд ескорт 95 кабрио кажете как да разреша проблематичноста






- Bndita190
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 27 сеп 2008, 11:36
- Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 96г. 2.0i 136ps 16v DOHC+chip(digital tuning)
FIAT BARCHETTA 2000г. 1.8 140к.с - Местоположение: Стара Загора-Елхово
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Колега,провери си кабелите и свещите.През вечерта си вдигни капака и ако светят кабелите,по добре ги смени,изкараи една по една свещите и провери коя не е работила както трябва,а за кутията дето излиза,по добре така от колкото да я строши.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 сеп 2008, 10:55
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Мерси колега ще изпълня инструкциитеBndita190 написа:Колега,провери си кабелите и свещите.През вечерта си вдигни капака и ако светят кабелите,по добре ги смени,изкараи една по една свещите и провери коя не е работила както трябва,а за кутията дето излиза,по добре така от колкото да я строши.


- yellowblack
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Имам въпрос относно Ford Puma.Верно много е кът колата,но не се здържам и до седмица мисля да карам такава.С газов инжекцион биха ли се решили проблемите с колекторите ?Мисля да взимам 1.7 мотора !
Desire for Cosworth ...
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
yellowblack написа:Имам въпрос относно Ford Puma.Верно много е кът колата,но не се здържам и до седмица мисля да карам такава.С газов инжекцион биха ли се решили проблемите с колекторите ?Мисля да взимам 1.7 мотора !
Разбира се колега, с Г.И ще се родиш,пък и ще ти върви колата повече

ZETEC POWER!!!!!
- yellowblack
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Вървежа е ясен.Бащата търкаля една Astra с инжекция ...като я ритнеш все с вратите на една страна бяга.Марка да препоръчате?
Desire for Cosworth ...
- viktorjak
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Да споделя и аз малко опит.Сложих си обикновенна газова уредба (електрическо Ловато) на инжекцион с пласмасови колектори и започна едно гърмене ..., но нищо фатално.Компресията си излиза през кихалката , а ако кихне по злобно излизаше тръбата за въздуха.И така докато кихна и загуби всякакви ниски обороти (и на газ и на бензин) , трябваше да помпам на педала за да не огасне.Оказа се че е изплюла маркуча на вакума на всмукателните колектори.След този случай смених свещите и от тогава не е гръмнала нито веднъж.Та извода , който си правя е че колекторите не толкова чупливи и компресията все намира от къде да излезе без ги счупи , а както установих от личен опит една смяна на свещи решава проблема с гърменето.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Някой в началото на темата беше споменал, че газовия инжекцион струвал колкото колата му. Аз мисля да слагам газов инжекцион на стара кола (Мондео 2.0 '93г.). Дори да сменя колата преди газовото да се е изплатило мисля, че няма никакъв проблем да се премести на друга кола. Разбира се трябва да е бензин с 4 цилиндъра. За това мисля, че газов инжекцион си е добра инвестиция дори на по стара кола.
- pitbulche
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Ти ще свалиш газовата уредба, а какво ще стане с дупките, които ще пробиеш в колекторите за новите газови дюзи? 

- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Все ще се намери с какво да се запушат. Например могат да се прещипят маркучите между газовите инжектори и колекторите. Дай боже само това да е проблема. 

-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
За съжаление не е само това. При пробиването на колекторните тръби за поставяне на газовите инжектори се разваля геометричната здравина на колектора и при гърмене е по-голяма вероятността да се получат проблеми.Що се мъчите как да си похарчите парите за нещо което е скъпо не си заслужава парите, а на всичкото отгоре и променя оригиналната изработка на даден компонент. Сложи си една обикновенна газова и няма да имаш никакви проблеми дори не си слагай кихалки, при мен няма а и от Италия не съм видял нито една фабрична с кихалки. Още нещо пластмасите се пукат от детонацията (т.е. звуковата вълна ), а не от налягането в колектора. Виждал съм принудително гърмене при което кихалките въобще не реагират.NightRider написа:Все ще се намери с какво да се запушат. Например могат да се прещипят маркучите между газовите инжектори и колекторите. Дай боже само това да е проблема.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Нали говорим за газов инжекцион. До колкото знам при него ги няма проблемите с гърменето. Всички казват сложи си инжекцион за да нямаш проблеми, само ти казваш сложи си обикновенна за да нямаш проблеми. 

-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Сложи си не те спирам. Просто няма никаква файда от него. По този начин, който се поставят в България гармят не по малко от обикновенна газова с вакумен изпарител. Аз лично съм принуждавал газов инжекцион да гръмне. Ако не вярваш сложи си газов инжекцион обади ми се и ще дойда да ти покажа не гърми ли.NightRider написа:Нали говорим за газов инжекцион. До колкото знам при него ги няма проблемите с гърменето. Всички казват сложи си инжекцион за да нямаш проблеми, само ти казваш сложи си обикновенна за да нямаш проблеми.
Но да не бъда празнословен ще опиша как трябва да бъде изпълнен един газов инжекцион и причините, които пораждат гърменето.
1.Газов инж. се слага без изпарител.
2.Газов инжекцион впръсква само в течна фаза.
3.Задължително поставяне на контролен модул снемащ инфо от TPS-сензор, MAF(MAP) сензор, ламбда сонда (ако има две и от двете), температура на ДВГ, температура на постъпващият въздух, сензора за положение на коляновия вал, кнок сензора, сензора за налягане на хидравликата, сензор за включване на климатика(ако има), и отчитане от ЕКУ модула таймингите на подаване на искри към свещите.
4.Помпа за нагнетяване на течна газ минимум 10 атмосфери и нагоре.
Това са задължителни неща, ако ги нямаш всички то все едно си си дал парите за обикновенна газова но на 3-4пъти по-висока цена. В България спестяват при монтажа от всичко, така че сам си прави извода.
Относно гърменето.
Причини заради които един ДВГ работещ на газ гърми.
1.Неизправна свещ или ментета свещи. За форд само MOTORKRAFT, като се купят примерно за Мондео ги дават 1.3 мм ама като ги меря с калибър нито една н е толкова а варират м/у 1.05-1.4мм. Аз лично ги настройвам на 0.8мм. и реглаж на разстоянието максимум на 20000км.
2.Калпави(нови или стари) кабели задължително се купуват за форд MOTORKRAFT. Кабелите се проверяват по изолационно съпротивление на 50000V. Рядко виждан уред в сервизите ни в България.
3.Неплътно затваряне на клапан или клапани. Причинява се от каране най-вече на високооктанов бензин. Българският(то друг бензин няма в България освен български) 98 е чудесен за натрупване на нагар. Фордовете подават по две искри за цилиндър, първата малко преди края на сгъстяване, а втората малко преди началото на всмукването.
И сега се сещам да напиша нещо относно голямата заблуда, че едва ли не газта се пали от статично електричество в пластмасовият колектор. Това е тотална глупост, тъй като колектора е присъединен към двг именно чрез метални връзки, а двг е вързано към минуса на акумулатора, следователно всеки потенциал възникнал в колектора се предава на двг без възникване на искра. Инженерите като са мислили колекторите не са спали за разлика от кварталните газаджии със средно образование.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 19 мар 2008, 15:46
- Модел на автомобила: ford escort, 1.8 16V '98 бензин, газова ланди ренцо, обикновена, с предпазен клапан на резонаторната тръба
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
нека споделя и моя опит, без да препоръчвам вид на газова уредба...вече 15 000 километра съм с обикновена газова, ел.изпарител ланди ренцо..колата е ескорт 1.8 16V, 115 к. '98 г. пластмасови колектори...единственто което правя е да зареждам газ, да проверявам маслото и охлаждащата течност...в свищов имаше температури - 10...не съм имал проблем с паленето и вървенето...разход - 10/100 градско, 8/100 извън града...писах преди време, през лятото на път за морето с яко юркане, естествено с нарушаване на правилата за движение-160 по магистралата, 8.5/100...пътувал съм много пъти до софия, като съм карал не повече от 130 по магистралата, разход 7,5/100..разбира се разхода е много относителен....но съм доволен и не съм имал никакви проблеми с колекторите /чукам на дърво, разбирай главата/...на резонаторната тръба имам кихалка...нека всеки сам си избере вида на газовата...инжекцион или обикновена..и за да няма спорове, пийнете по чаша хубаво червено вино...нали във виното е истината....а и истината е според финансовите възможности..."сиромах човек-жив Гявол".. 

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
...да добавя няколко причини:Berilii написа:Сложи си не те спирам. Просто няма никаква файда от него. По този начин, който се поставят в България гармят не по малко от обикновенна газова с вакумен изпарител. Аз лично съм принуждавал газов инжекцион да гръмне. Ако не вярваш сложи си газов инжекцион обади ми се и ще дойда да ти покажа не гърми ли.NightRider написа:Нали говорим за газов инжекцион. До колкото знам при него ги няма проблемите с гърменето. Всички казват сложи си инжекцион за да нямаш проблеми, само ти казваш сложи си обикновенна за да нямаш проблеми.
Но да не бъда празнословен ще опиша как трябва да бъде изпълнен един газов инжекцион и причините, които пораждат гърменето.
1.Газов инж. се слага без изпарител.
2.Газов инжекцион впръсква само в течна фаза.
3.Задължително поставяне на контролен модул снемащ инфо от TPS-сензор, MAF(MAP) сензор, ламбда сонда (ако има две и от двете), температура на ДВГ, температура на постъпващият въздух, сензора за положение на коляновия вал, кнок сензора, сензора за налягане на хидравликата, сензор за включване на климатика(ако има), и отчитане от ЕКУ модула таймингите на подаване на искри към свещите.
4.Помпа за нагнетяване на течна газ минимум 10 атмосфери и нагоре.
Това са задължителни неща, ако ги нямаш всички то все едно си си дал парите за обикновенна газова но на 3-4пъти по-висока цена. В България спестяват при монтажа от всичко, така че сам си прави извода.
Относно гърменето.
Причини заради които един ДВГ работещ на газ гърми.
1.Неизправна свещ или ментета свещи. За форд само MOTORKRAFT, като се купят примерно за Мондео ги дават 1.3 мм ама като ги меря с калибър нито една н е толкова а варират м/у 1.05-1.4мм. Аз лично ги настройвам на 0.8мм. и реглаж на разстоянието максимум на 20000км.
2.Калпави(нови или стари) кабели задължително се купуват за форд MOTORKRAFT. Кабелите се проверяват по изолационно съпротивление на 50000V. Рядко виждан уред в сервизите ни в България.
3.Неплътно затваряне на клапан или клапани. Причинява се от каране най-вече на високооктанов бензин. Българският(то друг бензин няма в България освен български) 98 е чудесен за натрупване на нагар. Фордовете подават по две искри за цилиндър, първата малко преди края на сгъстяване, а втората малко преди началото на всмукването.
И сега се сещам да напиша нещо относно голямата заблуда, че едва ли не газта се пали от статично електричество в пластмасовият колектор. Това е тотална глупост, тъй като колектора е присъединен към двг именно чрез метални връзки, а двг е вързано към минуса на акумулатора, следователно всеки потенциал възникнал в колектора се предава на двг без възникване на искра. Инженерите като са мислили колекторите не са спали за разлика от кварталните газаджии със средно образование.
- икономична настройка на агу-то - бедна смес, но пък икономично;
- богата смес - да върви "яко"
вървят комплект с описанитеот колегата по-горе и спомагат за гърменето. Къде отпред, къде отзад, ама и в двата случая водят след себе си проблеми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта