вечният проблем колектори

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
medveda
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 06 юни 2008, 17:52
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от medveda » 07 сеп 2008, 10:27

здавейте
благодаря отново за вниманието и ЛС >:D<:
форда върви от последния път не е гърмял след направата на резонаторната кутия но имам съмнения че дърпа въздух :?
чувам че свисти нещо и ниските обороти не са стабилни. сега ще се мъча да сваля смукателния колектор че четох из форума за изхвръкнала тапа от него мисля да я проверя тази работа ;):

Потребителски аватар
krassigeoriev
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 25 сеп 2008, 10:15
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./ Focus MK3 1.6 tdci / Ford Fusion 1.4 tdci
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от krassigeoriev » 26 сеп 2008, 09:13

колеги имам фиеста 1.25 16 с пласмасови колектори и обикновенна газова и си има проблеми
малко да даде фира свещи или кабели почват пукатевиците
а ако няма клапи на колекторите при пукане на газта може да се пукнат и колекторите(пласмасата)
FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./fiesta 1.3 1999г.

Изображение

dockora
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 15 сеп 2008, 15:24
Модел на автомобила: Ford Orion
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от dockora » 27 сеп 2008, 00:09

колега ако наистина искаш да нямаш с фиестата трябва редовно да си сменяш свещите (и ако е нужно кабелите)което ще рече 15000-18000км.и когато си сменяш въздушния филтър винаги при газаджия защото трябва да се промени сместа за да нямаш проблеми

Потребителски аватар
Bndita190
потребител
потребител
Мнения: 158
Регистриран: 27 сеп 2008, 11:36
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 96г. 2.0i 136ps 16v DOHC+chip(digital tuning)
FIAT BARCHETTA 2000г. 1.8 140к.с
Местоположение: Стара Загора-Елхово
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Bndita190 » 27 сеп 2008, 15:42

Колеги пребирах се от Варна за Стара Загора,колата ми гърмя около 300 пъти,и аз сам с пластмасови колектори,не се строшиха.И сега ще слагам алуминиеви колектори от Форд Ескорт купих ги от една морга в Ямбол за 70 лева.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от kEFi » 29 сеп 2008, 19:50

Bndita190 написа:Колеги пребирах се от Варна за Стара Загора,колата ми гърмя около 300 пъти,и аз сам с пластмасови колектори,не се строшиха.И сега ще слагам алуминиеви колектори от Форд Ескорт купих ги от една морга в Ямбол за 70 лева.
...по-добре си прегледай газовото, кабелите и свещите! А понякога пукотевицата е...от спукано гърне :wink:

skrp
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 сеп 2008, 10:55
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от skrp » 01 окт 2008, 18:01

И на мене ми гърми отпреде и една капачка изскача и пак си върви нормално значи тва пукане е от свещите или ... ? кажете как да спре да ми патка тва че ме нерви :) и дори като изпатка и ми фарля пластмасата отгоре :lol: и не иска да дигне обороти трябва да слизам от колата да отварям капака и да вкарам тази пластмаса ама кво да се прави :) колата ми е форд ескорт 95 кабрио кажете как да разреша проблематичноста :) :)

Потребителски аватар
Bndita190
потребител
потребител
Мнения: 158
Регистриран: 27 сеп 2008, 11:36
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 96г. 2.0i 136ps 16v DOHC+chip(digital tuning)
FIAT BARCHETTA 2000г. 1.8 140к.с
Местоположение: Стара Загора-Елхово
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Bndita190 » 01 окт 2008, 18:33

Колега,провери си кабелите и свещите.През вечерта си вдигни капака и ако светят кабелите,по добре ги смени,изкараи една по една свещите и провери коя не е работила както трябва,а за кутията дето излиза,по добре така от колкото да я строши.

skrp
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 сеп 2008, 10:55
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от skrp » 02 окт 2008, 00:22

Bndita190 написа:Колега,провери си кабелите и свещите.През вечерта си вдигни капака и ако светят кабелите,по добре ги смени,изкараи една по една свещите и провери коя не е работила както трябва,а за кутията дето излиза,по добре така от колкото да я строши.
Мерси колега ще изпълня инструкциите :D дано ми се оправи проблема :roll:

Потребителски аватар
yellowblack
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от yellowblack » 07 окт 2008, 22:01

Имам въпрос относно Ford Puma.Верно много е кът колата,но не се здържам и до седмица мисля да карам такава.С газов инжекцион биха ли се решили проблемите с колекторите ?Мисля да взимам 1.7 мотора !
Desire for Cosworth ...

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от terminatoro » 08 окт 2008, 07:34

yellowblack написа:Имам въпрос относно Ford Puma.Верно много е кът колата,но не се здържам и до седмица мисля да карам такава.С газов инжекцион биха ли се решили проблемите с колекторите ?Мисля да взимам 1.7 мотора !

Разбира се колега, с Г.И ще се родиш,пък и ще ти върви колата повече ;)
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
yellowblack
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от yellowblack » 08 окт 2008, 08:53

Вървежа е ясен.Бащата търкаля една Astra с инжекция ...като я ритнеш все с вратите на една страна бяга.Марка да препоръчате?
Desire for Cosworth ...

Потребителски аватар
viktorjak
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от viktorjak » 01 фев 2009, 14:19

Да споделя и аз малко опит.Сложих си обикновенна газова уредба (електрическо Ловато) на инжекцион с пласмасови колектори и започна едно гърмене ..., но нищо фатално.Компресията си излиза през кихалката , а ако кихне по злобно излизаше тръбата за въздуха.И така докато кихна и загуби всякакви ниски обороти (и на газ и на бензин) , трябваше да помпам на педала за да не огасне.Оказа се че е изплюла маркуча на вакума на всмукателните колектори.След този случай смених свещите и от тогава не е гръмнала нито веднъж.Та извода , който си правя е че колекторите не толкова чупливи и компресията все намира от къде да излезе без ги счупи , а както установих от личен опит една смяна на свещи решава проблема с гърменето.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от NightRider » 02 фев 2009, 12:26

Някой в началото на темата беше споменал, че газовия инжекцион струвал колкото колата му. Аз мисля да слагам газов инжекцион на стара кола (Мондео 2.0 '93г.). Дори да сменя колата преди газовото да се е изплатило мисля, че няма никакъв проблем да се премести на друга кола. Разбира се трябва да е бензин с 4 цилиндъра. За това мисля, че газов инжекцион си е добра инвестиция дори на по стара кола.

Потребителски аватар
pitbulche
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от pitbulche » 02 фев 2009, 17:54

Ти ще свалиш газовата уредба, а какво ще стане с дупките, които ще пробиеш в колекторите за новите газови дюзи? :-/:

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от NightRider » 03 фев 2009, 13:08

Все ще се намери с какво да се запушат. Например могат да се прещипят маркучите между газовите инжектори и колекторите. Дай боже само това да е проблема. :lol:

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Berilii » 25 фев 2009, 21:02

NightRider написа:Все ще се намери с какво да се запушат. Например могат да се прещипят маркучите между газовите инжектори и колекторите. Дай боже само това да е проблема. :lol:
За съжаление не е само това. При пробиването на колекторните тръби за поставяне на газовите инжектори се разваля геометричната здравина на колектора и при гърмене е по-голяма вероятността да се получат проблеми.Що се мъчите как да си похарчите парите за нещо което е скъпо не си заслужава парите, а на всичкото отгоре и променя оригиналната изработка на даден компонент. Сложи си една обикновенна газова и няма да имаш никакви проблеми дори не си слагай кихалки, при мен няма а и от Италия не съм видял нито една фабрична с кихалки. Още нещо пластмасите се пукат от детонацията (т.е. звуковата вълна ), а не от налягането в колектора. Виждал съм принудително гърмене при което кихалките въобще не реагират.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от NightRider » 26 фев 2009, 14:26

Нали говорим за газов инжекцион. До колкото знам при него ги няма проблемите с гърменето. Всички казват сложи си инжекцион за да нямаш проблеми, само ти казваш сложи си обикновенна за да нямаш проблеми. :lol:

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Berilii » 26 фев 2009, 17:04

NightRider написа:Нали говорим за газов инжекцион. До колкото знам при него ги няма проблемите с гърменето. Всички казват сложи си инжекцион за да нямаш проблеми, само ти казваш сложи си обикновенна за да нямаш проблеми. :lol:
Сложи си не те спирам. Просто няма никаква файда от него. По този начин, който се поставят в България гармят не по малко от обикновенна газова с вакумен изпарител. Аз лично съм принуждавал газов инжекцион да гръмне. Ако не вярваш сложи си газов инжекцион обади ми се и ще дойда да ти покажа не гърми ли.
Но да не бъда празнословен ще опиша как трябва да бъде изпълнен един газов инжекцион и причините, които пораждат гърменето.
1.Газов инж. се слага без изпарител.
2.Газов инжекцион впръсква само в течна фаза.
3.Задължително поставяне на контролен модул снемащ инфо от TPS-сензор, MAF(MAP) сензор, ламбда сонда (ако има две и от двете), температура на ДВГ, температура на постъпващият въздух, сензора за положение на коляновия вал, кнок сензора, сензора за налягане на хидравликата, сензор за включване на климатика(ако има), и отчитане от ЕКУ модула таймингите на подаване на искри към свещите.
4.Помпа за нагнетяване на течна газ минимум 10 атмосфери и нагоре.
Това са задължителни неща, ако ги нямаш всички то все едно си си дал парите за обикновенна газова но на 3-4пъти по-висока цена. В България спестяват при монтажа от всичко, така че сам си прави извода.

Относно гърменето.
Причини заради които един ДВГ работещ на газ гърми.
1.Неизправна свещ или ментета свещи. За форд само MOTORKRAFT, като се купят примерно за Мондео ги дават 1.3 мм ама като ги меря с калибър нито една н е толкова а варират м/у 1.05-1.4мм. Аз лично ги настройвам на 0.8мм. и реглаж на разстоянието максимум на 20000км.
2.Калпави(нови или стари) кабели задължително се купуват за форд MOTORKRAFT. Кабелите се проверяват по изолационно съпротивление на 50000V. Рядко виждан уред в сервизите ни в България.
3.Неплътно затваряне на клапан или клапани. Причинява се от каране най-вече на високооктанов бензин. Българският(то друг бензин няма в България освен български) 98 е чудесен за натрупване на нагар. Фордовете подават по две искри за цилиндър, първата малко преди края на сгъстяване, а втората малко преди началото на всмукването.


И сега се сещам да напиша нещо относно голямата заблуда, че едва ли не газта се пали от статично електричество в пластмасовият колектор. Това е тотална глупост, тъй като колектора е присъединен към двг именно чрез метални връзки, а двг е вързано към минуса на акумулатора, следователно всеки потенциал възникнал в колектора се предава на двг без възникване на искра. Инженерите като са мислили колекторите не са спали за разлика от кварталните газаджии със средно образование.

nik_il
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 19 мар 2008, 15:46
Модел на автомобила: ford escort, 1.8 16V '98 бензин, газова ланди ренцо, обикновена, с предпазен клапан на резонаторната тръба
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от nik_il » 26 фев 2009, 19:10

нека споделя и моя опит, без да препоръчвам вид на газова уредба...вече 15 000 километра съм с обикновена газова, ел.изпарител ланди ренцо..колата е ескорт 1.8 16V, 115 к. '98 г. пластмасови колектори...единственто което правя е да зареждам газ, да проверявам маслото и охлаждащата течност...в свищов имаше температури - 10...не съм имал проблем с паленето и вървенето...разход - 10/100 градско, 8/100 извън града...писах преди време, през лятото на път за морето с яко юркане, естествено с нарушаване на правилата за движение-160 по магистралата, 8.5/100...пътувал съм много пъти до софия, като съм карал не повече от 130 по магистралата, разход 7,5/100..разбира се разхода е много относителен....но съм доволен и не съм имал никакви проблеми с колекторите /чукам на дърво, разбирай главата/...на резонаторната тръба имам кихалка...нека всеки сам си избере вида на газовата...инжекцион или обикновена..и за да няма спорове, пийнете по чаша хубаво червено вино...нали във виното е истината....а и истината е според финансовите възможности..."сиромах човек-жив Гявол".. ;):

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от kEFi » 27 фев 2009, 09:11

Berilii написа:
NightRider написа:Нали говорим за газов инжекцион. До колкото знам при него ги няма проблемите с гърменето. Всички казват сложи си инжекцион за да нямаш проблеми, само ти казваш сложи си обикновенна за да нямаш проблеми. :lol:
Сложи си не те спирам. Просто няма никаква файда от него. По този начин, който се поставят в България гармят не по малко от обикновенна газова с вакумен изпарител. Аз лично съм принуждавал газов инжекцион да гръмне. Ако не вярваш сложи си газов инжекцион обади ми се и ще дойда да ти покажа не гърми ли.
Но да не бъда празнословен ще опиша как трябва да бъде изпълнен един газов инжекцион и причините, които пораждат гърменето.
1.Газов инж. се слага без изпарител.
2.Газов инжекцион впръсква само в течна фаза.
3.Задължително поставяне на контролен модул снемащ инфо от TPS-сензор, MAF(MAP) сензор, ламбда сонда (ако има две и от двете), температура на ДВГ, температура на постъпващият въздух, сензора за положение на коляновия вал, кнок сензора, сензора за налягане на хидравликата, сензор за включване на климатика(ако има), и отчитане от ЕКУ модула таймингите на подаване на искри към свещите.
4.Помпа за нагнетяване на течна газ минимум 10 атмосфери и нагоре.
Това са задължителни неща, ако ги нямаш всички то все едно си си дал парите за обикновенна газова но на 3-4пъти по-висока цена. В България спестяват при монтажа от всичко, така че сам си прави извода.

Относно гърменето.
Причини заради които един ДВГ работещ на газ гърми.
1.Неизправна свещ или ментета свещи. За форд само MOTORKRAFT, като се купят примерно за Мондео ги дават 1.3 мм ама като ги меря с калибър нито една н е толкова а варират м/у 1.05-1.4мм. Аз лично ги настройвам на 0.8мм. и реглаж на разстоянието максимум на 20000км.
2.Калпави(нови или стари) кабели задължително се купуват за форд MOTORKRAFT. Кабелите се проверяват по изолационно съпротивление на 50000V. Рядко виждан уред в сервизите ни в България.
3.Неплътно затваряне на клапан или клапани. Причинява се от каране най-вече на високооктанов бензин. Българският(то друг бензин няма в България освен български) 98 е чудесен за натрупване на нагар. Фордовете подават по две искри за цилиндър, първата малко преди края на сгъстяване, а втората малко преди началото на всмукването.


И сега се сещам да напиша нещо относно голямата заблуда, че едва ли не газта се пали от статично електричество в пластмасовият колектор. Това е тотална глупост, тъй като колектора е присъединен към двг именно чрез метални връзки, а двг е вързано към минуса на акумулатора, следователно всеки потенциал възникнал в колектора се предава на двг без възникване на искра. Инженерите като са мислили колекторите не са спали за разлика от кварталните газаджии със средно образование.
...да добавя няколко причини:
- икономична настройка на агу-то - бедна смес, но пък икономично;
- богата смес - да върви "яко"
вървят комплект с описанитеот колегата по-горе и спомагат за гърменето. Къде отпред, къде отзад, ама и в двата случая водят след себе си проблеми.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта