timing advance processor???
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
timing advance processor???
Много колеги не знаят, че към системата, работеща на метан, трябва да се добави и вариатор за ъгъла на изпреварване. Когато автомобилът мине на газ, трябва да се промени ъгълът на изпреварване на запалването, обусловено от различното октаново число спрямо бензина. В противен случай разходът на метан се увеличава двойно. Подобен тип устройство (timing advance processor) е с цена от 100 до 200 лв. в зависимост от модела автомобил, което също допълнително оскъпява цената.
Това го взех от avtogaz.com въпроса ми е следният нужно ли е да се слага подобна джаджа при положение,че колата е обикновен карб.
и ако се настрой да работи оптимално на метан дали ще се влоши драстично работата на бензин без тази същата джаджа.
Питам ви понеже предполагам ,че положението с пропана е аналогично.
Това го взех от avtogaz.com въпроса ми е следният нужно ли е да се слага подобна джаджа при положение,че колата е обикновен карб.
и ако се настрой да работи оптимално на метан дали ще се влоши драстично работата на бензин без тази същата джаджа.
Питам ви понеже предполагам ,че положението с пропана е аналогично.
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Съгласен съм че при работата на метан ъгъла на предварението трябва да се промени,но този timing advance processor не е ли само за инжекциони били те и моно?
Понеже ми е интересно с какво ще се свърще тази джаджа като нямам комп.Кое ще му "каже" промени ъгъла,а той от своя страна кое ще накара да го промени ако ме разбираш.Все пак ДВГ е произведен 86та!
Някой може ли да обясни принципа на работа на джаджата?
Понеже ми е интересно с какво ще се свърще тази джаджа като нямам комп.Кое ще му "каже" промени ъгъла,а той от своя страна кое ще накара да го промени ако ме разбираш.Все пак ДВГ е произведен 86та!
Някой може ли да обясни принципа на работа на джаджата?
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Няма значение как се управлява двигателя, аванс процесорът си работи самостоятелно, като добавя предварение в зависимост от оборотите.
Последна промяна от rossen_s_a на 15 юни 2010, 16:05, променено общо 1 път.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
rossen_s_a написа:Няма значение как се управлява двигателя, аванс процесирът си работи самостоятелно, като добавя предварение в зависимост от оборотите.

И според теб къде го добавя това предварение?
И как разбира на какви обороти е карба`86?
Предварението е чисто механично!
TAP понеже е процесор му трябва някакво у-во, което да може да му разчете и изпълни командите....
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
При мене ТАР е вързан непосредствено преди бобините.
Сега ще обясня как работи тоз процесор без да се управлява от компа на колата:
На входа му идва сигналът предвиден за бобината. Той представлява правоъгълни импулси с честота равна на оборотите(
оттук идват оборотите)! Моментът на искрата е при прехода 12V-0V. На пътя на бобините е свърза транзистор, който обикновено е отпушен(като си на бензин постоянно е отпушен и не оказва вличние). Процесорът лесно може да изчисли на база входния сигнал и зададената му крива на предварение момента, в който да запуши транзистора и съответно да предизвика искра на свещите.
Сега ще обясня как работи тоз процесор без да се управлява от компа на колата:
На входа му идва сигналът предвиден за бобината. Той представлява правоъгълни импулси с честота равна на оборотите(

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Предварението, което ТАР дава за газ е в рамките на 10-15 градуса разлика спрямо бензиновото, а толеранса на палеца в делкото е доста по-голям(поне при старата ми Сиера е над 30 градуса). Освен това, тъй като палеца са върти двойно по бавно от коляновия вал, 30градуса на него са равни на 60 на колянивия вал. Т.е. не би трябвало да има проблеми с дистрибутора.
По принцип като се слага ТАР, делкото се връща на заводското предварение за бензин - т.е. не се наслагват ръчното с процесорното предварение. Но при добро желание и способен "майстор" всичко е възможно.
По принцип като се слага ТАР, делкото се връща на заводското предварение за бензин - т.е. не се наслагват ръчното с процесорното предварение. Но при добро желание и способен "майстор" всичко е възможно.

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 яну 2006, 16:32
- Модел на автомобила: Каквото падне
- Status: Извън линия
Математически ТАП мисля се представяше като филтър от 3-ти род с предсказване - може и да греша, но това съм го учил преди 7 годиниkEFi написа:10х!
Ама да питам: ако в момента на подаване на искрата чукчето на дистрибутора не е стигнало контакта на следващия цилиндър...което ми се струва резонно, поради това, че ТАР подава искра по-рано.....

При монтиране на ТАП чукчето на делкото подава информация на процесора кога би трябвало да се подаде искра за да се запали горивната смес, а процесорът "решава" кога действително да я подаде.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това вече напълно ми изясни картинката!rossen_s_a написа:Предварението, което ТАР дава за газ е в рамките на 10-15 градуса разлика спрямо бензиновото, а толеранса на палеца в делкото е доста по-голям(поне при старата ми Сиера е над 30 градуса). Освен това, тъй като палеца са върти двойно по бавно от коляновия вал, 30градуса на него са равни на 60 на колянивия вал. Т.е. не би трябвало да има проблеми с дистрибутора.
По принцип като се слага ТАР, делкото се връща на заводското предварение за бензин - т.е. не се наслагват ръчното с процесорното предварение. Но при добро желание и способен "майстор" всичко е възможно.
Благодаря!
Незнаех, че толеранса е толкова широк.
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тъкмо нещата станаха ясни и аз идвам да ги объркам 
Моята,че е стара стара е само че няма чукче,а сигнала го накъсва комутатора,който е отстрани на делкото.
Другото което е ,че в момента карам с А95Н и делкото е завъртяно доста напред да не кажа че си е почти в крайно положение на предварението.Нагласял съм го сам с пробна лампа и съм го коригирал за да получа най добра динамика.Сега като ми лепнат метановата тези дни ще кажа този номер с предварението как е без ТАП.

Моята,че е стара стара е само че няма чукче,а сигнала го накъсва комутатора,който е отстрани на делкото.
Другото което е ,че в момента карам с А95Н и делкото е завъртяно доста напред да не кажа че си е почти в крайно положение на предварението.Нагласял съм го сам с пробна лампа и съм го коригирал за да получа най добра динамика.Сега като ми лепнат метановата тези дни ще кажа този номер с предварението как е без ТАП.
- 2v6
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
- Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Паленето ...
Аз съм пробвал и с ТАП, и с ръчно завъртане на дистибутора.
За метан най-добре работи с ъгъл увеличен с около 12-13 градуса. При оригиналния ъгъл 9 градуса неще да отлепи.
Въпроса ми е за паленето на студено. Под студено разбирам двигателя да е под 0 градуса. Има ли значение колко ще е ъгъла при палене на газ?
При мене пали много трудно, но това като че ли не зависи от ъгъла на изпреварване.
За метан най-добре работи с ъгъл увеличен с около 12-13 градуса. При оригиналния ъгъл 9 градуса неще да отлепи.
Въпроса ми е за паленето на студено. Под студено разбирам двигателя да е под 0 градуса. Има ли значение колко ще е ъгъла при палене на газ?
При мене пали много трудно, но това като че ли не зависи от ъгъла на изпреварване.
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
20 рубли при заплата 100 рубли са като 100лв. при заплата 500лв.
Поне за мен 100лв. не са стотинки.......
И все пак къде си чувал за подобно устройсто, че не ми идва на акъла от първия път как да го направя без едночипов микроконтролер????
Поне за мен 100лв. не са стотинки.......
И все пак къде си чувал за подобно устройсто, че не ми идва на акъла от първия път как да го направя без едночипов микроконтролер????
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта