проблем с АГУ-то
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
проблем с АГУ-то
здравейте!
откакто купих колата(есента) гасне при ниски обороти на газ( на бензин е ОК).от врътката на изпарителя ги настройвам,но след 1-2 седм пак същото .познати майстори са я гледали- казват че пружинката на врътката сигурно не става вече,а и газта не е винаги хубава.
от няколко месеца колата не гаснеше, от 1 седмица започна пак. а дотогава зареждах от ОМВ предимно и от една малка квартална газтанция.последните пъти заредих от гръцката ЕКО Хелас. вчера беше втория, след това си отиваме на село без никакъв проблем(15км) . тази сутрин паля на газ-работи мн неравномерно,с големи вибрации, бучене от гърнето при по-вискои обороти, поразкарах я малко и се оправи. но следобеда като се прибираме към търново-истински ад- не иска да върви- прекъсва на моменти(доста чести), бучи гърнето....
дали това може да е от газта.за да разбера-трябва да свърши тази и да се сипе друга, но така както работи колата на газ....
въздушен филтър и катализатор ги изключвам тъи като колата работи добре на бензин
ако някой знае- да казва.мерси предварително!
откакто купих колата(есента) гасне при ниски обороти на газ( на бензин е ОК).от врътката на изпарителя ги настройвам,но след 1-2 седм пак същото .познати майстори са я гледали- казват че пружинката на врътката сигурно не става вече,а и газта не е винаги хубава.
от няколко месеца колата не гаснеше, от 1 седмица започна пак. а дотогава зареждах от ОМВ предимно и от една малка квартална газтанция.последните пъти заредих от гръцката ЕКО Хелас. вчера беше втория, след това си отиваме на село без никакъв проблем(15км) . тази сутрин паля на газ-работи мн неравномерно,с големи вибрации, бучене от гърнето при по-вискои обороти, поразкарах я малко и се оправи. но следобеда като се прибираме към търново-истински ад- не иска да върви- прекъсва на моменти(доста чести), бучи гърнето....
дали това може да е от газта.за да разбера-трябва да свърши тази и да се сипе друга, но така както работи колата на газ....
въздушен филтър и катализатор ги изключвам тъи като колата работи добре на бензин
ако някой знае- да казва.мерси предварително!
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
оправихме я! един познат майстор я човърка- маха утайтеля да не би да е запушен -не е . въртя и си игра с винта за оборотите (що газ изгорих ,а й бенз...) на изпарителя- уж го настрой ама временно изглежда, има `и нещо
този майстор не разбира мн мн от газови и ще трябва да отида на специализиран.
DigiPro, този твой човек да не е и бивш твой колега и да започва първото му име с И

този майстор не разбира мн мн от газови и ще трябва да отида на специализиран.
DigiPro, този твой човек да не е и бивш твой колега и да започва първото му име с И

- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
ами не съм
всъщност като взех колата преди ок 9 мес въздушния си личеше че е нов и не го смених( то имаше др работи които трябваше да сменя защото не беше сигурно дали са в добро състояние и не го направих, e и за тва си имаше причини...)
този уикенд го махнах и видях че е за смяна.продухах го на компресор за първо време,мислех да го сменям с маслото. но като чета сега че АГУ-то е по-претенциозно и след тези проблеми май ще го сменя тез дни. пак мерси, kEFi

този уикенд го махнах и видях че е за смяна.продухах го на компресор за първо време,мислех да го сменям с маслото. но като чета сега че АГУ-то е по-претенциозно и след тези проблеми май ще го сменя тез дни. пак мерси, kEFi

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Сори, ама още малко въпроси - гасненето при ниски след въпросното продухване ли стана или преди това?Warren-G написа:... този уикенд го махнах и видях че е за смяна.продухах го на компресор ...
Майстора, който ти оправя колата как направи настройката - първо на бензин и после коригира за газ или направо се зае с врътките?
и...пробвал ли си друга газстанция (за предпочитане със заровени в земята резервоари)?
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
преди не написах абсолютно всичко за да не ставам досаден с мойте писаници, но май се налага....
още като взех колата гаснеше на ниски обороти. оправям го тва чрез регулиране от врътката на изпарителя, но ефекта е временен (за 1-2 седм)
и така до преди ок 2 месеца когато спря да гасне на ниски обороти, но вибрираше така по усилено. и на свободен ход при загрял двигател ако си махна крака от педала на газта гасне. за вибрациите леко врътване на винта на изпарителя може би бил оправил работата, но така и не го направих..
от 10 дена започна да гасне отново при ниски, долу горе тогава и заредих от ЕКО ХЕЛАС ,а преди не бях зареждал оттам-предимно ОМВ и кварталната газтанция.
следващото зареждане пак беше оттам( на ОМВ имаше някакъв ремонт и не можеше да се зарежда) . веднага след това си отиваме на село без никакъв проблем- 15км. (това преди обед)
вечерта решавам да я поразкарам малко. паля (на газ) - върти стартера но двигателя не завърта- още 2-3 пъти- не ще, обръщам на бензин-пробвам 2 пъти- не иска. спирам за да не падне акумолатора. след тва отидох на по биричка с приятели и се позамислих и се сетих че не бях дръпнал смукача
.не ми се смейте -бях се попаникьосал
на сутринта паля на бенз-успешно, минавам на газ- неравномерно работи с вибрации,бумти. разкарах я малко оправи се неравномерната работа. след това погледнах въздушния филтър-беше мръсен,мислех да го сменям с маслото, на бензин добре работи и за това не мислех че може да е причина за проблема. след няколко часа ще си ходим към ВТ. не иска да пали
(все още не мога да си обясня защо неможа тогава) ,тикнахме запали. обаче докато стигнем до ВТ- исктински кошмар. ту на бенз-ту на газ -с надеждата че може да се оправи. нещото което ми направи впечатление е все едно че има някакви дупки в подаването на горивна смес- и все едно малко устава да спре двигателя- е ,омпенсирам с подаване на повече газ.
като си престигнахме един майстор-познат от съседния блок отвори утаителя -нямаше запушване, но филтърчето вътре не беше мн чисто
(продават ли се такива) . игра си и с 300 зора успя да нагласи оборотите, но има някакво изменение в работата на колата в сравнение с преди месец а и незнам до кога ще е в такова компромисно състояние.
а сега като се замисля за въздушния филтър- като я взехме беше почти нов,ама и тогава си гаснеше колата
а баща ми е видял някакъв познат майстор газаджия и го питал за проблема- но колата си работела що годе добре и не можал да прецени без да разглоби туй онуй...
мисля да сменя въздушния и бензиностанцията ,ако не се оправи тогава ще отида в някой сервиз за АГУ-та
малиии колко изписах

още като взех колата гаснеше на ниски обороти. оправям го тва чрез регулиране от врътката на изпарителя, но ефекта е временен (за 1-2 седм)
и така до преди ок 2 месеца когато спря да гасне на ниски обороти, но вибрираше така по усилено. и на свободен ход при загрял двигател ако си махна крака от педала на газта гасне. за вибрациите леко врътване на винта на изпарителя може би бил оправил работата, но така и не го направих..
от 10 дена започна да гасне отново при ниски, долу горе тогава и заредих от ЕКО ХЕЛАС ,а преди не бях зареждал оттам-предимно ОМВ и кварталната газтанция.
следващото зареждане пак беше оттам( на ОМВ имаше някакъв ремонт и не можеше да се зарежда) . веднага след това си отиваме на село без никакъв проблем- 15км. (това преди обед)
вечерта решавам да я поразкарам малко. паля (на газ) - върти стартера но двигателя не завърта- още 2-3 пъти- не ще, обръщам на бензин-пробвам 2 пъти- не иска. спирам за да не падне акумолатора. след тва отидох на по биричка с приятели и се позамислих и се сетих че не бях дръпнал смукача


на сутринта паля на бенз-успешно, минавам на газ- неравномерно работи с вибрации,бумти. разкарах я малко оправи се неравномерната работа. след това погледнах въздушния филтър-беше мръсен,мислех да го сменям с маслото, на бензин добре работи и за това не мислех че може да е причина за проблема. след няколко часа ще си ходим към ВТ. не иска да пали

като си престигнахме един майстор-познат от съседния блок отвори утаителя -нямаше запушване, но филтърчето вътре не беше мн чисто

а сега като се замисля за въздушния филтър- като я взехме беше почти нов,ама и тогава си гаснеше колата

а баща ми е видял някакъв познат майстор газаджия и го питал за проблема- но колата си работела що годе добре и не можал да прецени без да разглоби туй онуй...
мисля да сменя въздушния и бензиностанцията ,ако не се оправи тогава ще отида в някой сервиз за АГУ-та
малиии колко изписах



- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Хм! Не съм 100% сигурен, но май проблем с АГУ-то нямаш. По скоро имаш проблем със запалителната система - бубина, делко, кабели, свещи....незнам дали имаш датчик за положението на коляновия вал...
Според мен първо започни с капачката на делкото:
1. Хвани му основата и виж дали има луфт около оста си, дори и минимален
2. Пробвай с друга (от приятел или познат, за същия модел) дистрибуторна капачка или виж внимателно твоята за износване или конденз
3. Провери си късно вечерта (на много тъмно) дали не ти свети някой кабел
4. Изкарай и огледай свещите една по една и виж в какво състояние са (също дали са еднакви). Ако имаш възможност и уред - тогава виж и каква ти е компресията.
5. Прегледай всички кабели по запалването - към/от бубина/делко
6. Виж в основата на делкото дали имаш захващане с болт/гайка...ако да - направи си белязка за сегашното положение, развий леко болта (внимателно и на запален двигател) и завърти (леко, почти с милиметри) в едната и другата посока и слушай как се променя работата на двигателя на свободен ход, после на ниски и високи обороти (при едно и също положение на делкото). Като намериш най-добрата позиция - оставяш така, ако не - връщаш на белязката и отиваш при свестен майстор. Това ще помогне ако проблема се дължи на избягала центровка (предварение; ъгъл на запалване)
Всичко това (дори и 5) не изисква специални умения и инструменти, както и не отнема много време, но поне ще се отметнат няколко вероятни причини...
Според мен първо започни с капачката на делкото:
1. Хвани му основата и виж дали има луфт около оста си, дори и минимален
2. Пробвай с друга (от приятел или познат, за същия модел) дистрибуторна капачка или виж внимателно твоята за износване или конденз
3. Провери си късно вечерта (на много тъмно) дали не ти свети някой кабел
4. Изкарай и огледай свещите една по една и виж в какво състояние са (също дали са еднакви). Ако имаш възможност и уред - тогава виж и каква ти е компресията.
5. Прегледай всички кабели по запалването - към/от бубина/делко
6. Виж в основата на делкото дали имаш захващане с болт/гайка...ако да - направи си белязка за сегашното положение, развий леко болта (внимателно и на запален двигател) и завърти (леко, почти с милиметри) в едната и другата посока и слушай как се променя работата на двигателя на свободен ход, после на ниски и високи обороти (при едно и също положение на делкото). Като намериш най-добрата позиция - оставяш така, ако не - връщаш на белязката и отиваш при свестен майстор. Това ще помогне ако проблема се дължи на избягала центровка (предварение; ъгъл на запалване)
Всичко това (дори и 5) не изисква специални умения и инструменти, както и не отнема много време, но поне ще се отметнат няколко вероятни причини...
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
мне, на бензин нямам проблеми,не гасне,не бумти от ауспуха. има само проблем при студен двигател и друпнат смукач- не работи добре/равномерно. т.е. тва не знам дали е проблем-може и да е нормално,ама при шкодата нямаше такива работи-само повече ръмжеше като натискам педалаХм! Не съм 100% сигурен, но май проблем с АГУ-то нямаш. По скоро имаш проблем със запалителната система - бубина, делко, кабели, свещи
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Четейки горните неща,продължавам да съм на мнението, че проблема не ти е в газовото, а по-скоро запалването....Ако не искаш да си направиш тези неща, които ти препоръчах...пробвай да покараш няколко дена само на бензин и виж има ли разлика. Още повече - това с непаленето...Warren-G написа:
... вечерта решавам да я поразкарам малко. паля (на газ) - върти стартера но двигателя не завърта- още 2-3 пъти- не ще, обръщам на бензин-пробвам 2 пъти- не иска....
...на сутринта паля на бенз-успешно, минавам на газ- неравномерно работи с вибрации,бумти. разкарах я малко оправи се...
...след няколко часа ще си ходим към ВТ. не иска да пали(все още не мога да си обясня защо неможа тогава) ,тикнахме запали. обаче докато стигнем до ВТ- исктински кошмар. ту на бенз-ту на газ -с надеждата че може да се оправи. нещото което ми направи впечатление е все едно че има някакви дупки в подаването на горивна смес- и все едно малко устава да спре двигателя- е ,омпенсирам с подаване на повече газ...
...300 зора успя да нагласи оборотите, но има някакво изменение в работата на колата в сравнение с преди месец а и незнам до кога ще е в такова компромисно състояние...
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Радвам се, че най-сетне си оправи проблема!Warren-G написа:през последните дни започна отново да не пали, а си върви добре на газ колата. днес окончателно отказа да пали . оказа се че едната четка не триела добре. вече вс е наред
Бях ти казал, че нямаш проблем с АГУ -то....но причината се оказа единственото, за което не ти бях писал (защото досега само със стартер на Форд не съм се занимавал).....

- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
и аз се радвамkEFi написа:Радвам се, че най-сетне си оправи проблема!
Бях ти казал, че нямаш проблем с АГУ -то....но причината се оказа единственото, за което не ти бях писал (защото досега само със стартер на Форд не съм се занимавал).....

е, ама за въздушния филтър и ти ми каза( а тва създаваше по-големи проблеми)
а за стартера- вчера ми извади душицата. ходихме до Елена (50 км),не бях регулирал винта за да не гасне на ниски обороти(днес го регулирах) и познай -гасне, тикай (добре че бяхме 3 мъже) . а пък онзи ден спирам на едно байрче на ок 1/2м зад една кола. паля -не ще



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 204 госта