Питане онсносно газовите уредби
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Питане онсносно газовите уредби
С това питане искам да проверря АГУ-то има ли и НЕДОСТАТЪЦИ и според Вас, или само аз съм на това мнение.
Като слушам приятели, които карат на газ, а и тук като чета не съм чула никой да се оплаква от газовата си уредба, а според мен си има недостатъци и то не малко.
Доколкото ми е известно като се монтира едно ново АГУ разхода е обикновено по-висок от нормалното- това е факт, който може да бъде потвърден от сигурно 99 % процента магазини за АГУ и сервизи/ майстори. А като слушам никой не споделя да има по-висок разход в първите 1000-2000 км през които се разработва уредбата. Първия ми въпрос е:
Разхода действително или е по-висок в началото или е по-висок в изключително редки случай?
Другото, което знам е, че разхода на газ е разхода на бензин умножен по 1.2 и то в случайте, когато колата е настроена така, че да се усеща, че има разлика в ускорението, когато е на газ спрямо това на бензин.
Доколкото слушам и чета ( тук) разхода или е колкото на бензин или дори е по-нисък при някой, или ако се е увличил, то е малко, а разлика в ускорението няма,т.е. същото като на бензин си остава? Втория ми въпрос е:
Как се постига това? Някакви допълнителни неща ли се монтират или просто АГУ-то е по - качествено или си зависи от самата кола?
По мой наблюдения в сервизите, където монтират газови НИКОЙ НЕ дава гаранция какъв ще е разхода на газ?
Трети въпрос:
Вярно ли е, че никой не дава гаранция за разхода или греша?
Понятие като добър сервиз и добър майстор според мен няма, навсякъде са мърляви, обичат да си мърморят и да дават съвети или правят коментари.
Въпреки това имам една молба:
Нека да се направи един списък със сервизите за АГУ, където майсторитене мърморят много и си вършат качествено работата. Според мен това ще е много полезно.
Другото, което съм чувала, за газовите е, че като се кара на газ гърнетата "изгарят" по- бързо. Вярно ли е това?
Отделно съм забелязала, че почти винаги някой от кабелите на АГУ-то минават близо покрай кабелите на свещите. Това не е ли вредно за кабелите на свещите? А и въобще откъдето и да минават тези кабели те са топли, не е ли вредно да "затоплят" допълнително другите неща по двигателя? Особено за изпарителя, като гледам как се нагрява , не ми се мисли, ако е близо до нещо как може да го разтопи ( при мен е широко и не нагрява нищо, освеен ламарината на калника, но ако нагрява нещо друго не става ли опасно?
Ами това са ми въпросите, надявам се да получа обективни отговори.
ПС Карам на газ в момента, но до кога не е известно.
Колата е форд фиеста 1.1, 55 конски сили!
Като слушам приятели, които карат на газ, а и тук като чета не съм чула никой да се оплаква от газовата си уредба, а според мен си има недостатъци и то не малко.
Доколкото ми е известно като се монтира едно ново АГУ разхода е обикновено по-висок от нормалното- това е факт, който може да бъде потвърден от сигурно 99 % процента магазини за АГУ и сервизи/ майстори. А като слушам никой не споделя да има по-висок разход в първите 1000-2000 км през които се разработва уредбата. Първия ми въпрос е:
Разхода действително или е по-висок в началото или е по-висок в изключително редки случай?
Другото, което знам е, че разхода на газ е разхода на бензин умножен по 1.2 и то в случайте, когато колата е настроена така, че да се усеща, че има разлика в ускорението, когато е на газ спрямо това на бензин.
Доколкото слушам и чета ( тук) разхода или е колкото на бензин или дори е по-нисък при някой, или ако се е увличил, то е малко, а разлика в ускорението няма,т.е. същото като на бензин си остава? Втория ми въпрос е:
Как се постига това? Някакви допълнителни неща ли се монтират или просто АГУ-то е по - качествено или си зависи от самата кола?
По мой наблюдения в сервизите, където монтират газови НИКОЙ НЕ дава гаранция какъв ще е разхода на газ?
Трети въпрос:
Вярно ли е, че никой не дава гаранция за разхода или греша?
Понятие като добър сервиз и добър майстор според мен няма, навсякъде са мърляви, обичат да си мърморят и да дават съвети или правят коментари.
Въпреки това имам една молба:
Нека да се направи един списък със сервизите за АГУ, където майсторитене мърморят много и си вършат качествено работата. Според мен това ще е много полезно.
Другото, което съм чувала, за газовите е, че като се кара на газ гърнетата "изгарят" по- бързо. Вярно ли е това?
Отделно съм забелязала, че почти винаги някой от кабелите на АГУ-то минават близо покрай кабелите на свещите. Това не е ли вредно за кабелите на свещите? А и въобще откъдето и да минават тези кабели те са топли, не е ли вредно да "затоплят" допълнително другите неща по двигателя? Особено за изпарителя, като гледам как се нагрява , не ми се мисли, ако е близо до нещо как може да го разтопи ( при мен е широко и не нагрява нищо, освеен ламарината на калника, но ако нагрява нещо друго не става ли опасно?
Ами това са ми въпросите, надявам се да получа обективни отговори.
ПС Карам на газ в момента, но до кога не е известно.
Колата е форд фиеста 1.1, 55 конски сили!
Последна промяна от Polly на 01 юли 2005, 15:45, променено общо 1 път.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
1. Почти винаги при първите няколко зареждания разхода се вижда че е по-голям. Защо! Когато ти сложат нова бутилка вътре има въздух, като ти я заредят с газ първия път, този въздух се смесва с газта, и влиза по-малко такава. На второто зареждане, ти вече си издухал част от въздуха докато караш, и вече имаш повече място за газ (нали знаеш как се засича разход на газ зареждане - 100км - зареждане). И така до 3 - 4 зареждане е много вероятно да ти прави дори двоен разход, но не повече от 3-4 зареждане.
2. Инжинерите които са проектирали изпарителя, са го пресметнали при оптимални условия на поставяне, че ще ти гори толкова 120% от бензина! Моята кола гори колкото на бензин, т.е. 100% но защо! Докато не сложих газовата, колата ми вървеше като волга, зор докато запаля, като запали се дави, изхвърля отзад пушек, докато не се разработи, ходих по майстори, никой не ми помогна. А, сега паля на газ, и то само докато и покажа ключа и е запалила вече
3. Никой не ти дава гаранция, поради причини 1,2 и за това че колата ти може да е морга и това майстора ти казва че ако всичко е ОК ще гори около толкова, но зависи и от колата. Примерно ако ти е запушен въздушния филтър, чакай да гори толкова разхода може да се качи дори двойно, и ред други причини които са си твоя отговорност!
4. За гърнетата не съм сигурен, ама май не е така.
5. Аме мойте кабели се затоплят до толкова че немога да ги пипам, без да има копче в тази работа АГУ-то. Според мене това е нормално, и не им пречи!
От мене това
П.П. Радвам се че има и жени които се интересуват защо, а не само да карат, и чупят!

2. Инжинерите които са проектирали изпарителя, са го пресметнали при оптимални условия на поставяне, че ще ти гори толкова 120% от бензина! Моята кола гори колкото на бензин, т.е. 100% но защо! Докато не сложих газовата, колата ми вървеше като волга, зор докато запаля, като запали се дави, изхвърля отзад пушек, докато не се разработи, ходих по майстори, никой не ми помогна. А, сега паля на газ, и то само докато и покажа ключа и е запалила вече

3. Никой не ти дава гаранция, поради причини 1,2 и за това че колата ти може да е морга и това майстора ти казва че ако всичко е ОК ще гори около толкова, но зависи и от колата. Примерно ако ти е запушен въздушния филтър, чакай да гори толкова разхода може да се качи дори двойно, и ред други причини които са си твоя отговорност!
4. За гърнетата не съм сигурен, ама май не е така.
5. Аме мойте кабели се затоплят до толкова че немога да ги пипам, без да има копче в тази работа АГУ-то. Според мене това е нормално, и не им пречи!
От мене това
П.П. Радвам се че има и жени които се интересуват защо, а не само да карат, и чупят!



Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
"Инжинерите които са проектирали изпарителя, са го пресметнали при оптимални условия на поставяне, че ще ти гори толкова 120% от бензина"
А как се постигат тези 120%- настройва се само АГУ-то, или се правят и доп. настройки по двигателя?
При мен разход 120% от този на бензин се постига като карам по-бавно, без да увеличавам рязко скоростта, ако карам нормално ( да не е бавно) се увеличава със 130-150%. Само АГУ-то е настроено, и в до 30км/ч се усеща, че ускорява малко по-бавно, после или аз свиквам или няма разлика.
Въпроса за гаранцията трябва да се погледне по сериозно. Аз поне нямах никакви проблеми на бензин, като палене и тн. Паля и на газ, но според мен и при мен има разлика когато се пали на бензин и когато се пали на газ, като шум и начин на палене.
За въздушния филтър, явно е от значение, но въпреки че го сложих пред "майстора" той пак каза -гаранция не давам, а и според мен на бензин колата ми беше ОК, май не искат да поемат отговорност за нещата които правят?
За гърнетата са ми казвали, а и съм питала, затова ми е интересно да чуя и други мнения.
Относно изпарителя- инжинерите са проектирали колко газ, ще гори, а проектирали ли са къде е най-добре да се монтира, защото ми се струва, че го монтоират "където има място"?
Отделно има ли значение дали изпарителя е сложен успоредно на калника или е завъртян перпендикулярно?

А как се постигат тези 120%- настройва се само АГУ-то, или се правят и доп. настройки по двигателя?
При мен разход 120% от този на бензин се постига като карам по-бавно, без да увеличавам рязко скоростта, ако карам нормално ( да не е бавно) се увеличава със 130-150%. Само АГУ-то е настроено, и в до 30км/ч се усеща, че ускорява малко по-бавно, после или аз свиквам или няма разлика.
Въпроса за гаранцията трябва да се погледне по сериозно. Аз поне нямах никакви проблеми на бензин, като палене и тн. Паля и на газ, но според мен и при мен има разлика когато се пали на бензин и когато се пали на газ, като шум и начин на палене.
За въздушния филтър, явно е от значение, но въпреки че го сложих пред "майстора" той пак каза -гаранция не давам, а и според мен на бензин колата ми беше ОК, май не искат да поемат отговорност за нещата които правят?
За гърнетата са ми казвали, а и съм питала, затова ми е интересно да чуя и други мнения.
Относно изпарителя- инжинерите са проектирали колко газ, ще гори, а проектирали ли са къде е най-добре да се монтира, защото ми се струва, че го монтоират "където има място"?
Отделно има ли значение дали изпарителя е сложен успоредно на калника или е завъртян перпендикулярно?



-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Питане онсносно газовите уредби
1. Правилно си го написала - правило е разхода на бензин умножен по 1.2 ти дава ясна идея колко трябва да ти е разхода на газ при добре настроена АГУ - оптимум между добър разход и минимална загуба на мощност.Polly написа: 1. Първия ми въпрос е: Разхода действително или е по-висок в началото или е по-висок в изключително редки случай? Другото, което знам е, че разхода на газ е разхода на бензин умножен по 1.2 .....
2. Втория ми въпрос е:...разхода или е колкото на бензин или дори е по-нисък при някой, или ако се е увличил, то е малко, а разлика в ускорението няма,т.е. същото като на бензин си остава?
Как се постига това? Някакви допълнителни неща ли се монтират или просто АГУ-то е по - качествено или си зависи от самата кола?
3. Трети въпрос: Вярно ли е, че никой не дава гаранция за разхода или греша?
4. Другото, което съм чувала, за газовите е, че като се кара на газ гърнетата "изгарят" по- бързо. Вярно ли е това?
2. Не бива да оставаш с погрешни впечатления, всеки може да си пише каквото си иска но:
2.1. Разхода на газ не може да е по-малък от разхода на бензин;
2.2. Загубата на мощност е от 7 до 15 %, като 7 % е идеалния резултат, т.е. перфектен двигател и перфектна АГУ с перфектни настройки или автоматично поддържане на оптимална горивна смес в динамичните режими чрез с-ма за ламбда контрол. Изключение от това правило има само за някои особено скъпи инжекционни АГУ, при които според производителя им при някои режими има 3-5 % дори увеличаване на мощността. Ама такова АГУ е по-скъпо от цялата ти кола.

3. Разбира се че е вярно, това не може никой да гарантира, дори да иска. Нито може да гарантира общото състояние на колата, нито начина на каране на клиента. Иначе още третия му клиент ще каже - колата ми харчеше 2л. на сто бензин, сега харчи 20 на сто газ. а иди се разправяй че нито 2 е 2 нито 20 е 20. Ти ще гарантираш ли че ще спечелиш дело за мен, независимо кой крив кой прав, просто защото ще те упълномощя и ще ти платя предварително хонорара. Но иначе за майсторите е така, нали знаеш оня лаф: <Кажи му "МАЙСТОРЕ!" и не го обиждай повече! > Сиреч в понятието си е включено и "съдържанието".
4. Може би има нещо такова, свързано с ускорена корозия в гърнетата поради наличие на вода в изходящите газове на газ. Практически не знам доколко се скъсява живота им, но мисля че не е болка за умиране. Който го е страх от мечки, да не ходи в гората.

В резюме считам че не можеш да очакваш липса на преразход на газ, тъй като при твоя двигател 50к.с. всеки опит да се обеднява сместа за икономия ще доведе до по-осезателен спад на мощността и оттам настъпване на педала от твоя страна и като резултат пак там или дори повече.
И изобщо какво толкова му се притесняваш и му мислиш, при тази разлика в цените бензин/газ....предимството е повече от сбора на недостатъците на АГУ.
А недостатъци има - как ми пречи тая бутилка в багажника....



- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Изчислението става на база калоричността на горивото или каква маса гориво е необходимо за преместването на единица маса (или нещо от този род)Polly написа: А как се постигат тези 120%- настройва се само АГУ-то, или се правят и доп. настройки по двигателя?
При автоматичните скоростни кутии по принцип имаме завишен разход на гориво, което пък при работа на газ е още по-силно изразено. Защо? Защото колата е постоянно в обороти, докато останалите караме обикновено в "дизеловия" диапазон т.е. 1500-2500. Разхода на газ е право пропорционален на оборотите, защото необходимото гориво се засмуква при такта на цилиндъра и то при по-голямо сечение на канала, докато при бензина нещата не стоят точно такаPolly написа: При мен разход 120% от този на бензин се постига като карам по-бавно, без да увеличавам рязко скоростта, ако карам нормално ( да не е бавно) се увеличава със 130-150%...:
И си е прав, защото това понятие е много относително, а е и като уравнение със поне 12 неизвестниPolly написа:... "майстора" той пак каза -гаранция не давам..
При работа на газ отпадния продукт вода и въглероден двуокис/оки (основно). Затова ако се загледаш по светофарите лесно можеш да разбереш кой кара на газ - тече им водатаPolly написа:... За гърнетата са ми казвали, а и съм питала, затова ми е интересно да чуя и други мнения.


Да, има! Трябва да е успореден на посоката на движение. В обратното положение е силно зависим от центробежните силиPolly написа:... Отделно има ли значение дали изпарителя е сложен успоредно на калника или е завъртян перпендикулярно?





- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
За оборотите не съм съгласна, колко високи са оборотите докато седя на сфетофар? Според мен са не повече от 1500, ако бях с механична скоростна кутия щяха да са 800-1000? Докато се движа не вярвам да са над 2500?След 30 км /ч колата става значително по-тиха.
Не мисля, че разхода зависи от оборотите на празен ход,нито пък мисля, че докато карам са значително по-високи, от оборотите на кола с механична скоростна кутия.
А и все пак аз веднъж го имам по-високия разход на безнзин, този по-висок разход умножавам по 120%, а не разхода какъвто би бил, ако бях с механична скоростна кутия. Или като е автоматик трябва да го увелича със 130% заради малко по- високите обороти? Има ли формула за изчисляване разхода на газ при автоматична скоростна кутия?
Не мисля, че разхода зависи от оборотите на празен ход,нито пък мисля, че докато карам са значително по-високи, от оборотите на кола с механична скоростна кутия.
А и все пак аз веднъж го имам по-високия разход на безнзин, този по-висок разход умножавам по 120%, а не разхода какъвто би бил, ако бях с механична скоростна кутия. Или като е автоматик трябва да го увелича със 130% заради малко по- високите обороти? Има ли формула за изчисляване разхода на газ при автоматична скоростна кутия?
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Аз също не съм съгласен за разхода! Автоматичната скоростна кутия предавките са преценени, така, че оптимално да бъде използвано горивото и живота на двигателя е по-дълъг. Ние като караме с 1500 об. мин, да не мислиш че е по-икономично.
А пък че харчи повече на бензин,е ама е по-малко от 120% в моя случай. Така че е възможно но в частни случаи!
А пък че харчи повече на бензин,е ама е по-малко от 120% в моя случай. Така че е възможно но в частни случаи!

Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Найш ка мразя некой да мисли вместо мене, а аз да плащам!!! Като плащам, предпочитам аз да му мисля. Те и за механичната ми пак бяха мислили вмисто мене, та се наложи да хвърлям пари да се тунинговам с друга дето за мен е най-правилната (оптималната). А иначе автоматичната има лошо КПД за разлика от механичната, която е с КПД близо до идеалната трансмисия, оттам и разхода.ewgeny написа: Автоматичната скоростна кутия предавките са преценени, така, че оптимално да бъде използвано горивото и живота на двигателя е по-дълъг.
Е па по-икономично е!ewgeny написа:Ние като караме с 1500 об. мин, да не мислиш че е по-икономично.
Няма такова нещо като едно оптимално в автоматичните, именно затова в скъпите коли с по-истинските многостепенни автоматични скоростни кутии имаш един куп режими с допълнително плавни настройки с + - бутони и отделно и степ-троник в добавка именно за да си променяш в движение оптималните настройки в зависимост от промяната на стила на каране.



- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Доколкото си спомням темата я отвори с конкретни въпроси. Получи и конкретни отговори. Които пък не ти харесаха и влезе в спор. Който пък после преписваш на друг, като му казваш, че се е отклонил от темата....Polly написа: Темата ми беше за АГУ и недостатъците, а не за това как колите с автоматични скорости сменят скоростите и едва ли не, ако имат проблеми с АГУ-то, то е от скоросната им кутия.
Ами да те попитам - защо питаш тогава?

-
- потребител
- Мнения: 488
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Факт е, че на Ескорта 88 година му сложихме вчера газово и единственият проблем беше докато му настроят тихите обороти които не са 800 както при механичната кутия а 1200 ..........иначе за сега каляската се държи страхотно .........5 лева газ вече 50 километра и има още .........направо се замислям да слагам на Фиестата и аз газово ......ама като си знам ,че мотора ми е нов( е след основен ремонт де) дали газта няма да го скапе !Polly написа:Но не каза коя година, на какъв път е бил на тези обороти и тн.
![]()
![]()
![]()
Темата ми беше за АГУ и недостатъците, а не за това как колите с автоматични скорости сменят скоростите и едва ли не, ако имат проблеми с АГУ-то, то е от скоросната им кутия.

- l_m_b
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз сложих на Фиеста АГУ преди около 600км.
1. Финансови впечатления - както и да въртиш и сучеш - МНОГО по-евтино е.
2. Багажник - отиде по дяволите
3. Полза за двигателя - газта е с по-високо октаново число - липсват детонации, особено характерни за скапаните бензини, маслото запазва по-добри характелистики по-дълго време, свещите се скапват по бавно.
4. Вреда за двигателя - газта изгаря по-бавно - клапаните си отиват по-бързо.
5. Гърнета - да, гният по-бързо, определено - чужд опит (човек с 60К км на газ).
6. Екология - не цапам въздуха на другите - мен лично това ми харесва много.
7. Динамика - не забелязвам разлика газ/бензин.
8. Разход - с около 1л/100 повече на газ в града.
Друго не се сещам - желая успех
1. Финансови впечатления - както и да въртиш и сучеш - МНОГО по-евтино е.
2. Багажник - отиде по дяволите
3. Полза за двигателя - газта е с по-високо октаново число - липсват детонации, особено характерни за скапаните бензини, маслото запазва по-добри характелистики по-дълго време, свещите се скапват по бавно.
4. Вреда за двигателя - газта изгаря по-бавно - клапаните си отиват по-бързо.
5. Гърнета - да, гният по-бързо, определено - чужд опит (човек с 60К км на газ).
6. Екология - не цапам въздуха на другите - мен лично това ми харесва много.
7. Динамика - не забелязвам разлика газ/бензин.
8. Разход - с около 1л/100 повече на газ в града.
Друго не се сещам - желая успех

Форд Фиеста
1.3mi
09.1994
1.3mi
09.1994
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Много е важен момента че газта запазва двигателя повече! Това е поради две причини 1- Не отмива масления филм като бензина, и смазването е по-добро! Равномерно горене! и лепса на нафта! Няколко дена преди да сложа газта, гася колата вадя ключа и тя аха, аха пак да запали! Аз в първия момент си казаха, край, прецакаха се кабелите, дадоха на късо трябва да ги изтръгна! Но като угасна, като се замислих, ами че това си е високо съдържание на нафта в бенза! И после що горяла много! (май се отклоних ама карай, весело да е!
)

Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта